Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Goede stap voorwaarts ING'

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 apr Ava ING keurt alle agendapunten goed
  2. 01 feb Misplaatste reactie op cijfers ING Groep

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 november 2014 08:49
    tja - het kan vriezen en het kan dooien....ING doet t niet slecht en we kunnen alleen maar hopen dat het inderdaad betere service gaat leveren en zeker minder storingen....want dat was knudde in 2014 met alle storingen die er zijn geweest (en/of nog komen gaan). Dus het zal mij benieuwen - ik ben nog niet overtuigd.....eerst zien, dan geloven !!
  2. [verwijderd] 25 november 2014 11:34
    Logisch en onomkeerbaar proces. Zelfs 65% van alle 65+ is al digitaal actief. De digitale verkoop/ aankoop neemt parabolisch toe. Vraag in je omgeving hoe vaak men in een bankvestiging komt c.q. moet komen. (ik heb het dan niet over de onnozelen die iets onnozels komen vragen...). Kortom logisch dat je (veel) minder handjes nodig hebt als de zaken verder in elkaar geschoven worden.
    MAARRR Let dan wel op klanten! Wanneer er steeds minder kantoren, mensen en afdelingen nodig zijn en de IT infrastructuur ook nog eens efficiënter wordt en we straks zelfs geautomatiseerd met digitale "Eva's" moeten chatten, dan betekent dit wel dat een steeds kleinere groep mensen (wegvallen aantal FTE's) profiteren van de marges/ winsten bonussen en dividenduitkeringen. Ofwel de duvel schijt op een steeds kleinere hoop.
    Gesimplificeerd; Theoretisch kan men straks met een handvol (IT)mensen en met juiste software "achterover leunen" en via de rentemarge de winst binnenhalen.
    Zelfs hypotheekaanvragen worden compleet digitaal afgehandeld en is men (nog even totdat alle systemen zijn gekoppeld en controleerbaar) alleen nog voor de formaliteit afhankelijk van een acceptant die op een knopje drukt wanneer alle gegevens en formuliertjes digitaal binnen zijn.
    Het liefst zou me ook kantorennet (shops) nog verder inkrimpen, maar dat is nu nog even voor de beeldvorming niet zo handig. Dat wordt voorlopig nog geaccepteerd als (weliswaar duur) reclamekanaal totdat de laatste digibeet is afgeschreven.
    Eens kijken of men ipv constant roepen dat serviceniveau en klantgerichtheid hoger worden de kosten voor de klanten substantieel kunnen laten dalen.
  3. Mr.Windows 25 november 2014 19:24
    Banken worden steeds een klein beetje een normaal bedrijf. Als het anders gaat moet je je aanpassen. Dit geldt voor ict beleid met 100 systemen en extreme kortingen voor het personeel. Vervelend voor de medewerkers die het betreft maar het zat er al jaren in, zoveel medewerkers zij niet meer nodig. Denk aan wanneer je voor het laats bij een bank bent geweest of dat je een vraag hebt gesteld? Af en toe stuurt de bank een mailtje (duh).
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

ING Groep

14,934 09:11
-0,666 -4,27%
Premium

Misplaatste reactie op cijfers ING Groep

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links