Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Onrust bij Air France na groot banenverlies

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. MartijnN1932 5 oktober 2015 13:50
    quote:

    Goudhaantjes schreef op 5 oktober 2015 11:52:

    Vlieg altijd met Ryanair vriendelijke mensen en goede prijs.
    1) Ryanair, vliegt niet internationaal, en
    2) Daarnaast voor elk slokje water betalen
    3) Altijd extra kosten voor beetje bagage
    4) Heel vriendelijk personeel, komen om de 20 min langs om je weer een of ander iets te verkopen zoals loten voor de loterij of weet ik veel wat. Ook als je ligt te slapen..

  2. forum rang 6 pietje-2005 5 oktober 2015 14:38
    quote:

    Orginal schreef op 5 oktober 2015 13:12:

    Dit hebben we allemaal te danken aan Den Haag. De samenwerking met Air France en KLM had nooit mogen plaatsvinden.
    Samenwerking ?
    KLM is toch opgekocht en nu een frans bedrijf, toch?
    Wel vreemd dat alleen de franse piloten genoemd worden.
    Die schijnen wel erg goudgerande voorwaarden te hebben, maar dat dat dan de maatschappij moet redden?
    Dan is er vast veel meer aan de hand.
  3. [verwijderd] 5 oktober 2015 14:55
    Het is toch ongelooflijk dat je als werknemer niet inziet dat Air France op de rand van de afgrond staat. Dat je dan geen concessies wilt doen!

    Daarnaast ben ik niet te spreken over Ryan Air. Ze leveren je meestal af op een vliegveld ver van je uiteindelijke bestemming. Je moet overal voor betalen en je mede passagiers zijn irritant.
    Ik woon in London, vliegen met Ryan Air kost me tot 3 uur extra en de additionele reiskosten (trein of taxi) zijn nog hoger dan het vliegticket. Ik pak altijd KLM, Heathrow, easy going, sneller en uiteindelijk net zo duur!
  4. Pavlov44 5 oktober 2015 17:16
    quote:

    sammie1988 schreef op 5 oktober 2015 14:18:

    niets mis met ryanair, ik vlieg zeker 15 x per jaar vanaf eindhoven en weeze, geen vertragingen, vriendelijk personeel en erg goedkoop.
    Kan klm niet aan tippen....
    Ik ben absoluut geen Ryanair basher maar 15x per jaar vliegen dat is betrekkelijk erg weinig, u vliegt vanaf 2 luchthavens die doen verklappen dat u waarschijnlijk in de regio Nederland zuidoost woonachtig bent, en daarnaast op bestemmingen die zo dichtbij zijn dat ze door Ryanair aangevlogen worden, dat feitencomplex maakt met alle respect dat KLM niet heel erg om u zal malen.

    Nederlandse toeristen zijn mooi meegenomen maar het is algemeen geaccepteerd dat die zich toch zo goedkoop mogelijk willen verplaatsen op kleine vakantieluchthavens zoals Eindhoven en Weeze die vaak nog dichterbij zijn ook. KLM heeft de klandizie nodig van bedrijven die er geen probleem mee hebben hun personeen voor iets meer geld te laten vliegen, en daarnaast internationale (daarmee bedoeld: non-EU) passagiers. De concurrentieslag om de toerist gaat KLM inderdaad niet winnen: wat wil je ook met Pools personeel.

    Ik zelf vind KLM wel degelijk concurrerend maar dan niet op de Nederlandse markt maar op de markt voor Schiphol-overstappers. Lees, een Duitser die naar de VS wil vliegen krijgt van KLM/Delta echt hele mooie deals. Dat KLM in Nederland niet goed ligt komt puur doordat ze Nederlanders wel flink willen laten betalen voor rechtstreekse tickets. Dat flikken alle traditionele maatschappijen (Lufthansa is in Duitsland nog veel erger), in tegenstelling tot de prijsvechters die zo'n directe vlucht-premie niet hebben. Maar voor de rest vind ik het prijsverschil vaak niet heel erg spectaculair.

  5. [verwijderd] 5 oktober 2015 17:36
    quote:

    sammie1988 schreef op 5 oktober 2015 14:18:

    niets mis met ryanair, ik vlieg zeker 15 x per jaar vanaf eindhoven en weeze, geen vertragingen, vriendelijk personeel en erg goedkoop.
    Kan klm niet aan tippen....
    Oftewel gewoon goedkoop andere reden is er niet...lage prijs en dan is alles goed! Precies de reden dat een zaak als Primark ook zo succesvol is. Mensen houden nu eenmaal van goedkoop en zullen altijd alles doen om te dat dan te verdedigen anders komen ze zelf zo cheap over! In plaats van eens eerlijk te kijken naar hoe een bedrijf opereert mbt uitbuiting etc. Tot dat hun eigen baan overgenomen wordt door een goedkopere Bulgaar en dan staan ze Wilders na te praten en te huilen.

    Kortom...we maken onze eigen economie kapot door allemaal goedkope rotzooi te willen....komt ons ooit nog eens duur te staan
  6. Met Effekt 5 oktober 2015 18:53
    quote:

    Pavlov44 schreef op 5 oktober 2015 17:16:

    [...]
    ..

    Ik zelf vind KLM wel degelijk concurrerend maar dan niet op de Nederlandse markt maar op de markt voor Schiphol-overstappers. Lees, een Duitser die naar de VS wil vliegen krijgt van KLM/Delta echt hele mooie deals. Dat KLM in Nederland niet goed ligt komt puur doordat ze Nederlanders wel flink willen laten betalen voor rechtstreekse tickets. Dat flikken alle traditionele maatschappijen

    Ja, ik snap dat eigen-consument bashen ook niet. Ik vlieg daarom met AF/KLM vaak vanaf Dusseldorf -> AMS/CDG -> eindbestemming. Dat kost 1-2 uur extra maar vaak wel 100-200Euro goedkoper. Als het via AMS is dan stap ik op de terugvlucht met alleen handbagage daar gewoon uit. Jammer voor de KLM die dan want "final boarding call" voor mij doet.
  7. MikeC. 5 oktober 2015 19:14
    Zie AF zo wel stijgen op korte termijn op de beurs. EINDELIJK een signaal dat de top begrepen heeft dat ze echt wel MOETEN hervormen tegen het personeel in of het is zowiezo volledig gedaan over een aantal jaren.

    Nu nog het personeel.... .

    Had mezelf nochtans voorgenomen om KLM te vergeten maar blijf het jammer vinden.
    Een Vb.
    Etihad/Emirates op lange afstand tot 25% goedkoper in economy.
    Etihad/Emirates nieuwere en aangenamere toestellen.
    Etihad/Emirates wel nog vriendelijke stewardessen (dan spreken we in het algemeen) die er wel nog goed en verzorgd uitzien (overal zijn uitzonderingen). Soms wat te vriendelijk naar sommige passagiers. Mijn bewondering voor hoeveel geduld ze moeten opbrengen.
    Etihad/Emirates quasi geen stakingen mogelijk.
    Schiphol voorlopg wel 10 keer zo aangenaam dan AbuDhabi om te moeten wachten. Verder ook een uitstekende facebook helpdesk.

    De mensen die willen vliegen geven nu eenmaal niet voldoende om arbeidsvoorwaarden, loon van personeel, eigen land steunen om er hun keuze door te laten beïnvloeden. Voor 30 euro misschien wel, maar niet voor 200euro verschil op een biljet van 800.
  8. [verwijderd] 6 oktober 2015 18:26
    KLM was ten dode opgeschreven toen het voor een appel en ei werd verkocht. Iedereen heeft toen zitten slapen. Wie was er de minister toen..? Sukkels met elkaar en over een paar jaar over en uit. Schiphol zal leuk overstapveldje worden, met die verschrikkelijke douane naties, sla ik graag over naar elk ander willekeurig airport.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,398 17:35
+0,184 +2,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links