TomTom « Terug naar discussie overzicht

#beepbeep Blue is the new Black #Tomtom

368 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
seren
0
Wat zijn de nieuwe producten per 1 september 2016?

Bovenstaande titel is de hint op twitter.
seren
0
zelf denk ik aan een geheel vernieuwde Link voor de consumenten-markt

de Blackbox wordt een Bluebox, met veel meer connectivity
[verwijderd]
0
quote:

seren schreef op 25 augustus 2016 18:40:

Wat zijn de nieuwe producten per 1 september 2016?

Bovenstaande titel is de hint op twitter.
en denk je dan dat de koers eens echt gaat stijgen?
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Leuk gevonden seren. Heeft in elk geval de link naar black. Een consumenten naam voor de linkbox kan bluebox zijn.

Ik doe ook nog een wild guess. Een wearable samen met een auto fabrikant, die onder andere je alertheid bijhouden en opa Paul de signalen van en naar de auto kunnen geven. Misschien is het ook wel je autosleutel.
seren
0
quote:

mjmj schreef op 25 augustus 2016 19:08:

Wat is dan de blackbox?
business.tomtom.com/nl_nl/webfleet/pr...

en @jank1, nee ik denk niet dat dan de koers ineens gaat stijgen.

consumer blijft een speeltje, om de tijd mee door te brengen totdat de Maps echt geld gaan opbrengen.

ook voor het forum, een goede puzzel, i.p.v. de focus alleen maar op de andere leden
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 25 augustus 2016 19:08:

Wat is dan de blackbox?

Een kastje waar je de downfall kunt aflezen van de koers

[verwijderd]
3

weer zo'n pruts gadget, TT is geen Apple, ook geen mini Apple
de focus moet vol op maps , licensing en Telematics
verder mogen ze de PND koe melken tot de laatste druppel, de rest is een verspilling van tijd en energie en al die lui moeten nog betaald worden ook.

wat de koers omhoog gaat brengen is de confirmatie van het winnen van nieuwe deals en dat daar maar een paar grote accounts tussen mogen zitten.

[verwijderd]
3
NouNou Potpourri

Dit onderstaande is gedateerd 18 sept 2015

Sporthorloges nu € 60 – € 70 miljoen omzet. Moet volgens Goddijn richting de € 150 – € 200 miljoen. Nog niet in 2016, maar in 2017 goed eind op weg. Gaan wel stevig in marketing investeren om dit mogelijke te maken. Operationele marge consumentendivisie moet duidelijk boven de 5% komen te liggen en streven richten de 10%.

Er is zowel in omzet als in marge groei mogelijk. Bovenstaande doelstelling brengt de winst van Consumer ongeveer gelijk aan nu de hele TomTom group.

Ik vind het goedkoop om Consumer af te serveren als spielerei. TomTom is een sterk merk, zeker in Europa, dat niet alleen symbool staat voor navigatie, maar ook voor gebruiksgemak en dingen simpel maken. Dat geldt ook voor de sporthorloges en camera's die makkelijker zijn dan horloges/cams met veel functies die clunky zijn of moeilijker te bedienen. Die positionering biedt ruimte om uit te breiden naar andere categorieen.

En even terugkijkend. TomTom heeft tijdens de reorganisatie en schuldaflossing de keuze gemaakt ofwel investeren in R&D of in marketing en het merk. Beiden tegelijk kon niet. TomTom koos vol voor R&D, ten koste van marketing in die paar jaren. Met het idee er achter dat je marketing wel weer kunt inhalen en versterken en nieuw leven inblazen. Terwijl een innovatie voorsprong of achterstand iets is wat veel duurzamer is.

Goddijn zei: R&D trajecten zijn trajecten van jaren en kun je niet het ene moment stil zetten en dan weer voortzetten. Sinds 1-2 jaar heeft TomTom wel meer financiele ruimte ziet en wil vrijmaken om het tomtom brand meer leven in te blazen en te verbreden. Iets wat al een tijdje gaande is natuurlijk.

Uiteraard is een Consumer electronica markt niet makkelijk maar TT heeft er enorme ervaring mee en ook een groot netwerk aan retailers. Ze kennen het spel en hebben ook een sport dealer netwerk opgebouwd afgelopen jaren. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je dat opgebouwde netwerk optimaal benut en niet alleen voor een paar sporthorloges, maar een volledig assortiment. Het verder oprekken van tomtom als merk dat consumenten electronica simpel maakt vind ik dus goed en ook vol mogelijkheden.

Garmin verdient meer aan sport dan aan navigatie en in Europa is TomTom een sterker merk dan Garmin. Zou Goldman Sachs daarom een downgrade hebben gegeven aan het aandeel Garmin? Met name vanwege concurrentie in sport segment...
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 25 augustus 2016 20:03:

[...]
Een kastje waar je de downfall kunt aflezen van de koers

Gaat het een beetje? Je bent de laatste tijd erg zuur.
[verwijderd]
1
quote:

black box schreef op 25 augustus 2016 21:11:

www.rtlz.nl/tv/laatste-videos/is-dit-...
Je moet volgende week je alias naam veranderen in blue box :-)

Heb het rtlz filmpje vanmorgen bekeken. JM de Vries legt UBER prima uit. Wat zij boven op de tomtom kaarten en traffic bouwen is de laatste meters. De drop off points. TomTom navigatie brengt je op het juiste adres, UBER zorgt dat ze weten of de ingang aan de voorzijde of achterzijde zit.

Dit lijkt een detail maar stel je eens voor als op een gegeven moment de UBER taxi zelfrijdend is. Dan is het natuurlijk rete irritant als ie je niet heel precies op de goede plek afzet.

Deze ophaal en drop off locaties maakt UBER in de VS en Mexico en dat kost hen een investering van 500 miljoen. En dan maken ze nog niks wat enigszins de tomtom data vervangt, maar alleen aanvult. Dat zegt iets over de waarde van de map.

JM de Vries zegt het in bovenstaande video ook. "Het is absoluut ondenkbaar om met een budget van een half miljard ook maar een deel van de TomTom maps na te bouwen". Dat zou toch enig vertrouwen mogen geven aan de mensen hier. Er is geen enkele autofabrikant die grote bedragen in kaarten investeert. Ford in Civilmaps was 6 miljoen euro. Kan alleen maar voor lokale tests zijn of bepaalde R&D.
Oeps..!
0
quote:

seren schreef op 25 augustus 2016 18:40:

Wat zijn de nieuwe producten per 1 september 2016?

Bovenstaande titel is de hint op twitter.
Ik heb black en gadget gegoogeld op afbeeldingen en ik kwam dit tegen:

Smartphone Gadget that can make older Cars Smarter

www.gadgetzgeek.com/2015/12/smartphon...

Het zal wel nergens op slaan maar aan de andere kant een Gadget voor in/aan/op de auto???
Het zou zo maar kunnen.

Het internet of things wordt ook een groot gebeuren, zouden ze daar in combinatie met de auto, horloge... op inspelen?
Oeps..!
0
Het moet toch iets te maken hebben met auto's en consumer.

Ik heb hier op het forum een keer iets gelezen over bluetooth en volgens mij ook het sporthorloge.
Helaas heb ik niet het geheugen o.a. Justin.
Ik geef het op voor vanavond.
drette
0
Een drone die je tijdens het hardlopen (of fietsen / skiën) filmt, en wanneer je 'm thuis schud, de hoogtepunten digitaal kunt delen met je vrienden! ;-)
seren
0
TomTom noemt het announcement
en de HR chief heeft het over BIG plans

hoeft dus eigenlijk helemaal geen product te zijn,
eerder een nieuwe (voorheen zwarte) markt die ze gaan enteren
Regenboog33
1
In het filmpje van RTL vielen me twee dingen op:
1. Op de vraag "zijn jullie nu de enige die dat doen?" zegt Pieter Gillegot-Vergauwen dat ook MobilEye een concurrent is van TT
2. Op het einde zegt Ilan Sluis dat behalve Google Maps, Here Maps ook Tesla een concurrent is van TT

Ik vind het vreemd dat:
1. Een TT geïnterviewde zelf de aandacht op MobilEye legt terwijl het artikel over zelfrijdende auto's gaat en de noodzaak hiervoor van de kaarten. MobilEye levert sensoren maar maakt geen kaarten.
2. Dat Ilan Sluis Tesla noemt als maker van kaarten

Het lijkt me een kleine moeite om vanuit IR TT in ieder geval aan te geven dat:
A. MobilEye sensoren levert maar geen kaarten maakt / kan maken
B. Tesla absoluut geen eigen kaarten maakt, integendeel, waarschijnlijk dit jaar nog het PB dat Tesla de kaarten voor de zelfrijdende auto's van TT afneemt!
368 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:19
Koers 6,140
Verschil -0,045 (-0,73%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 194.479
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront