Discussie - Koffiekamer - EoN of ENI

Reageer  Pagina:  1  2  Vorige 

maandag 14 maart 2011 19:40

Goed om te weten:

20,2% van de electriciteit in de V.S. en 13% van de electriciteit wereldwijd wordt opgewekt middels kernenergie.

Groet.

Precies Hirsch: En zoiets verander je niet zo snel.
Natuurlijk krijgt vandaag alles wat met kernenergie te maken heeft een dreun of een tik. Of het nu Siemens, Areva, Alstom, Uraniummijnen of RWE, E.on is..... de beleggers vrezen hogere kosten.

Maar als een paal boven water staat dat onze maatschappij niet zonder kan. En dat kernenergie nog altijd de goedkoopste vorm van elektra is, al kan het kostenplaatje natuurlijk wel drastisch veranderen als er radio-actieve besmettingen komen.

Toch GOK ik erop, dat er momenteel heel veel sentiment in de markt is, die even niks van kernenergie moet hebben, maar zoals we uit ervaring weten: Dat ebt na verloop van tijd toch weer weg. Ik zie trouwens de Fransen, die meer dan 80 procent van hun electriciteit uit kerncentrales halen die niet zomaar sluiten. En dan mogen de Belgen ook blij zijn, want die importeren nog altijd de door Franse kerncentrales opgewekte stroom. Beleggen blijft lastig in dit soort situaties, maar ik GOK erop dat er een stevige dip gezet wordt en dat het dan weer vlot omhoog gaat als men constateert dat andere vormen van opwekking nog veel duurder zijn.
maandag 14 maart 2011 19:51
Met de oplopende olieprijs is duurzaam steeds rendabeler, en dit is het zoveelste voorbeeld dat de P van Plutonium niet staat voor "perfectly safe"
Ik wil wel aangeven dat een goede belegger wel met de wind meewaait, en niet zijn hoofd in het zand steekt

ps waarom investeer je niet meteen in wapens, als je toch geen ethiek bezit?
maandag 14 maart 2011 19:59
Zzzaai,

" Duurzaam" is ook maar betrekkelijk: Afgelopen maand de oprichting van een actiegroep die aanklaagt dat het mariene leven rondom de zeewindmolen drastisch verandert en..... dat dat niet ethisch is.....
Het afgraven van de zeebodem, en daarna opvullen met verhardingsmateriaal, het dumpen van de afgegraven zeebodem op een stortplaats 10 km verderop in zee: het zou teveel schade geven...

Aan ieder oplossing kleven negatieve kanten, dus nu niet meteen de moraalridder uithangen.

maandag 14 maart 2011 20:02
O ik had juist een nieuwsbericht gelezen dat kabeljauw zo slim was dat de jonge vissen zich ophielden tussen de funderingen, om zich uit het zicht van de vissers te onttrekken

Kan me dat goed voorstellen, een scheepswrak barst vaak van de vissen
maandag 14 maart 2011 20:03
http://www.atoomstroom.nl

De wereld in 5 minuten.
maandag 14 maart 2011 20:09
Zijn vaak oudere onwetende verzuurde mensen die zich storen aan het zoef geluid en de horizon vervuiling van wind energie

Maar als je ze vraagt: wilt u dan een diesel generator in uw tuin met een arabier(exuses voor het generaliseren van arabieren) er naast, willen ze dat ook niet

ps LOL Paulta
maandag 14 maart 2011 20:11
De mogelijke meltdown van de kernreactor in Japan zorgt ervoor dat de toepassing van kernenergie in verschillende Europese landen heroverwogen wordt. De Franse linkse oppositie en milieubeweging maken gebruik van het moment en willen een referendum over de toepassing van kernenergie.

Groet.
maandag 14 maart 2011 20:21
Een ding is duidelijk, Japanners hebben nooit met een Tsunami van deze grootte rekening gehouden anders was dit zo niet gegaan, stond waarschijnlijk de centrale hoger op een soort terp.
Nog duidelijker is als we niet terugwillen in de tijd, kerncentrales de eerste 50 jaar nodig blijven.

maandag 14 maart 2011 20:46

Nog duidelijker is als we niet terugwillen in de tijd, kerncentrales de eerste 50 jaar nodig blijven.

Terug in de tijd kan niet, wel terug in onverzadigbare nutteloze behoeftes.

Pagina:  1  2  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

40.536
40.018
25.461
18.621