Discussie - Koffiekamer - Volkswagen

Reageer  Pagina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  Vorige 

vrijdag 4 november 2011 10:45
Klopt niet alleen de natuurramp, daarvoor was er het zgn. computerprobleem waarbij er in de states ongelukken waren met oa hangend gaspedaal.

Opvallend bij deze gemene onzin is achteraf dat dit ongeveer gelijk met het faillisement van America's grootste automerk GM kwam.

Pas eind vorig jaar, of begin dit jaar bleek dit opgeklopt toeval te zijn, maar gevolg van deze onzin was wel een enorme koersval en daarbij enorm dalende verkopen.

Momenteel zullen er ook veel klanten zijn die Toyota links laten vanwege mogelijk radioactiviteit in onderdelen, ook remt de Japanese overheid de veel energie vragende productie bedrijven af.

Ben wel met je eens Toyota lijkt mij niet de beste belegging in de autosector.

maandag 7 november 2011 11:17
De VW familie blijft het excellent doen.

[i]Audi steigert im Oktober Absatz um 24 Prozent

11:06 07.11.11

INGOLSTADT (dpa-AFX) - Audi (Audi Aktie) hat im Oktober die Verkäufe kräftig gesteigert. Dank der hohen Nachfrage in China und einem stark steigenden Autoabsatz in den USA, in Großbritannien und Russland kletterten die weltweiten Verkäufe im Oktober um 24 Prozent auf 108.500 Wagen, wie die VW-Tochter (Volkswagen Vz Aktie) am Montag mitteilte. Schon in den ersten Novembertagen hat Audi damit die Absatzmarke des gesamten Vorjahres übersprungen.

Angesichts hoher Bestellungen für den neuen kleinen Geländewagen Audi Q3 blickt Vertriebsvorstand Peter Schwarzenbauer auch zuversichtlich auf die nächsten Monate. Im Gesamtjahr will Audi rund 1,3 Millionen Wagen absetzen und damit die Daimler-Tochter Mercedes-Benz schlagen./dct/tw [/i]
dinsdag 8 november 2011 13:34
430.000 autos in een maand voor het [u]merk[/u] Volkswagen...

Een nieuw rekord. Volkswagen blijft wereldwijd marktaandelen winnen. Dat gaat met name ten koste van Fransen en Japanners.
Met de 108k van Audi en naar verwachting ca 60k van Skoda, die beiden ook almaar marktaandelen winnen, ongeveer 600.000 stuks voor de drie hoofdmerken.

http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2011-11/21873142-volkswagen-pkw-steigert-absatz-im-oktober-009.htm
donderdag 10 november 2011 16:12
Hoe doen ze het toch

[i]Mit weltweit 433.500 verkauften leichten Nutzfahrzeugen hat Volkswagens Nutzfahrzeugsparte in den ersten zehn Monaten 2011 [u]einen Zuwachs von 24,2 Prozent[/u] erreicht.

http://motorzeitung.de/news.php?newsid=113107[/i]
donderdag 10 november 2011 16:14
En Skoda

[i]Die tschechische VW-Tochter SKODA hat auch im vierten Quartal ihren Wachstumskurs fortgesetzt. Allein im Oktober stiegen die Verkäufe um 11,3 Prozent auf 77.000 Einheiten (Oktober 2010: 69.200).

http://motorzeitung.de/news.php?newsid=113111[/i]
donderdag 10 november 2011 17:24

Statistisch is het bedrijfsnieuws ook beter dan verwacht in de US, ik denk haast Europa ook, nu is het een tijd van vasthouden en kijken waar we het einde jaar komen.
Ik verkocht wel vandaag nam winst,bij opening US kocht ik weer wat LCC vooral Airfrance moet je ff mee uitkijken, Franse pers verwachten bij de cijfers een WW.

En daar was hij de WW, nu de afstort nog ging vandaag nog rustig, vele bijstellingen van koersdoelen, Deutsche bank heeft koersdoel €2,70 voor AF.
Je kunt nog steeds verkopen Peter, ik dacht zelf na de cijfers er in maar blijf er voorlopig vanaf, kocht weer een pak LCC= US airways, leuk voor de korte ritten en de dollar porto.

donderdag 10 november 2011 17:27
Ik heb mijn Omega's verkocht, WA.

Uitbetaling laat wat op zich wachten: 14 januari 2012.
donderdag 10 november 2011 17:53

Ik heb mijn Omega's verkocht, WA.

Uitbetaling laat wat op zich wachten: 14 januari 2012.

Omega Pharma had je die dan? staan niet in mijn lijst, vreemd als ik verkoop heb ik de pegulanten de volgende dag al.

Kijk LCC begint al weer op te lopen, had ze op $4,78 toen ik kocht draaiden ze gelijk naar $4,81 even later weer naar $4,75 dieptepunt bereikt.

Toch jammer dat je AF niet gedumpt hebt, stonden bij mijn advies op €5,70.
BNP moet je ook mee uitkijken staan er erg slecht voor.

donderdag 10 november 2011 18:23
WA,

Blijkbaar heb je niet veel te doen en dan gaan we weer wat lopen zoeken.
Maar, vergeetachtige WA: Omega Pharma was het onderwerp van heel veel postings van mijn hand. Laat ik ze nu al hebben vanaf de IPO!! en laat ik , op zijn minst de afgelopen 10 jaar in de KK aan zo'n vijf draden hebben bijgedragen over Omega Pharma. Beetje zoeken met de zoekmachine en je komt prachtpostings tegen over de overwinningen van Omega Pharma rijders in de Tour de France en over de vele ludieke acties van zijn baas Marc Coucke. Over de splitsing in tien.. Dat waren nog eens beurstijden....

Verder kun je ook nog even zoeken onder Arseus dat afgesplitst is van Omega Pharma. Ook minstens drie lange draden aan besteed. Zitten dus ook al vele jaren in portefeuille.

Wat FA betreft: Was BUITEN verwachting van de analisten...dus die hadden het ook niet zo erg ingeschat.

En verder WA; Altijd diversifiëren als vermogensbeheerder: EADS was vandaag plus 5 procent; AF minus 5 procent en zo blijft je vermogen intact in ongeveer dezelfde sector.

Dat is in deze dagen ook al een kunst! Nog afgezien van fiscale constructies.

BNP heb ik niet in portefeuille. Maak je geen zorgen.

Peter
donderdag 10 november 2011 18:32

WA,

Maar, vergeetachtige WA: Omega Pharma was het onderwerp van heel veel postings van mijn hand. Laat ik ze nu al hebben vanaf de IPO!! en laat ik , op zijn minst de afgelopen 10 jaar in de KK aan zo'n vijf draden hebben bijgedragen over Omega Pharma. Beetje zoeken met de zoekmachine en je komt prachtpostings tegen over de overwinningen van Omega Pharma rijders in de Tour de France en over de vele ludieke acties van zijn baas Marc Coucke. Over de splitsing in tien.. Dat waren nog eens beurstijden....

Verder kun je ook nog even zoeken onder Arseus dat afgesplitst is van Omega Pharma. Ook minstens drie lange draden aan besteed. Zitten dus ook al vele jaren in portefeuille.

Wat FA betreft: Was BUITEN verwachting van de analisten...dus die hadden het ook niet zo erg ingeschat.

En verder WA; Altijd diversifiëren als vermogensbeheerder: EADS was vandaag plus 5 procent; AF minus 5 procent en zo blijft je vermogen intact in ongeveer dezelfde sector.

Dat is in deze dagen ook al een kunst! Nog afgezien van fiscale constructies.

BNP heb ik niet in portefeuille. Maak je geen zorgen.

Peter

Ai, ik dacht al ik heb vast ergens op getrapt toen je met je Omega succes kwam.
Diversicatie is van levensbelang ook bij korte handel.

Enne EADS, voorzichtigheid blijft geboden, weet je wel dat elk contract voor nieuwe vliegtuigen een ontsnappingclausaule hebben, bij economische calamiteiten loopt de lange order portefeuille achter elkaar leeg.

donderdag 10 november 2011 18:37

WA,

Peter

Eigenlijk weer een vreemde op de man gespeelde reactie op een heel normale posting.

Waarom doe je zo?
donderdag 10 november 2011 19:01
Omdat jij voor de zoveelste keer de onnozelaar uithangt! Met de opmerking: Ik wist niet dat je die ook al had.
Ten eerste hoef je maar even Omega Pharma in de zoekmachine te zetten en je ziet de meest uitgebreide en fantastische postings van....tien jaar geleden al en besprekingen van het aandeel vanaf de IPO.
En ten tweede heb ik jou nooit een vermogensoverzicht gegeven. Dus waar jij de wijsheid vandaan zou halen te weten wat ik allemaal in portefeuille heb ontgaat mij.

Peter
donderdag 10 november 2011 19:34

Omdat jij voor de zoveelste keer de onnozelaar uithangt! Met de opmerking: Ik wist niet dat je die ook al had.
Ten eerste hoef je maar even Omega Pharma in de zoekmachine te zetten en je ziet de meest uitgebreide en fantastische postings van....tien jaar geleden al en besprekingen van het aandeel vanaf de IPO.
En ten tweede heb ik jou nooit een vermogensoverzicht gegeven. Dus waar jij de wijsheid vandaan zou halen te weten wat ik allemaal in portefeuille heb ontgaat mij.

Peter

Nee niks onnozelaar( je blijft op de man spelen) ik wist het gewoon niet, en al heel lang geleden omdat jij nooit openheid gaf over je porto, ondanks vele verzoeken, ben ik begonnen alle door jou genoemde aandelen in de IEX watchlist te zetten met koersen en nu dus ook de giga procentuele daling, zodoende wist ik ook dat je AirFranceKLM had en daarvoor waarschude.

Daar stond dus niet Omega bij en je verwacht toch niet dat mijn nieuwsgierigheid zover gaat dat ik alles wat je schrijft ga zitten googlen, ik heb wel wat beters te doen.
donderdag 24 november 2011 15:58
Suzuki wil breuk met Volkswagen afdwingen

24 november 2011 14:51
TOKIO - De Japanse autofabrikant Suzuki hoopt via een gang naar het internationale gerechtshof een einde te maken aan zijn alliantie met Volkswagen. Het bedrijf heeft donderdag bekendgemaakt dat het een aanklacht tegen de Duitse branchegenoot heeft ingediend.

De twee autobouwers werken sinds 2009 samen, nadat Volkswagen destijds een belang nam van bijna 20 procent in Suzuki. Het idee was dat de bedrijven zouden profiteren van elkaars kennis en kunde.

In de praktijk is daar volgens Suzuki weinig van terechtgekomen, onder meer omdat Volkswagen niet alle beloofde technologie deelt. Ook zouden de Duitsers tegen de afspraken in zaken doen met andere partijen.

De Japanners dringen er al een tijdje op aan dat Volkswagen zijn belang in Suzuki verkoopt. Tot dusver zonder resultaat. De Duitsers op hun beurt betreuren de gang naar de rechtbank van Suzuki. Volgens de Duitse autobouwer is er geen gegronde reden voor Suzuki om zo'n stap te nemen.

© ANP
dinsdag 20 december 2011 11:32
Het merk Volkswagen zal dit jaar de mijpaal van 5 miljoen autos overschrijden en het concern de mijlpaal van 8 miljoen stuks.

[i]20.12.2011

Volkswagen (VW) knackt in diesem Jahr Fünf-Millionen-Marke

Volkswagen (VW) wird 2011 zum ersten Mal mehr als fünf Millionen Wagen mit dem VW-Label verkaufen. "Wir werden in diesem Jahr erstmals mehr als fünf Millionen Volkswagen ausliefern und auch beim operativen Ergebnis ein neues Rekordniveau erreichen", zitiert die Fachzeitung "Automobilwoche" am Dienstag aus einer Rede von VW-Chef Martin Winterkorn vor Führungskräften bei einer internen Konferenz in Dresden. Bis einschließlich November wurden von der Kernmarke VW Pkw bislang 4,69 Millionen Wagen abgesetzt. Dies entspricht einem Plus bei den Auslieferungen von 12,4 Prozent.

Konzernweit strebt Europas größter Autobauer in diesem Jahr acht Millionen Auslieferungen weltweit an. "Wir sind auf einem sehr guten Weg", sagte Vertriebsvorstand Christian Klingler in der vergangenen Woche. "Das ist ein wichtiger Meilenstein für den Konzern." Bis spätestens 2018 sollen die Verkäufe auf zehn Millionen Wagen wachsen. Dann will der Konzern auch der weltweit führende Autobauer sein./dct/jha/tw[/i]
vrijdag 13 januari 2012 09:27
In het land dat door velen een paar jaar terug nog als het land van vooral arme boeren werd gezien brak Volkswagen in 2011 (ruim) door de 2 miljoens stuks verkochte autos heen.
Het is nog maar 3 jaar geleden dat het in China door de 1 miljoen stuks brak.
Vanaf nu brengt Volkswagen ook Seat naar China en het verwacht voor 2012 een afkoeling naar een groei van 8%, nadert dan al de 2,5 miljoen stuks.
Ter vergelijking in Nederland verkoopt Volkswagen ca 50k....

[i]Volkswagen mit Rekordabsatz in China - Abkühlung erwartet

06:19 13.01.12

PEKING (dpa-AFX) - Der Volkswagenkonzern hat im vergangenen Jahr erstmals mehr als zwei Millionen Autos in China verkauft. Der Absatz stieg um 17,7 Prozent auf 2,26 Millionen Fahrzeuge, wie Europas größter Autobauer am Freitag in Peking berichtete. Die Aussichten auf dem größten Automarkt der Welt in China seien für dieses Jahr zwar weiter gut, doch werde mit einer Abkühlung gerechnet.
"Auch wenn wir schwierigere Bedingungen für die Autoindustrie erwarten, wollen wir unsere führende Marktposition behaupten", sagte VW-China-Chef (Volkswagen Vz Aktie) Karl Thomas Neumann laut einer Stellungnahme. Die Marke Volkswagen steigerte ihren Absatz 2011 um 13,8 Prozent im Vergleich zum Vorjahr auf 1,72 Millionen Autos.

Audi (Audi Aktie) konnte mit 252.000 Auslieferungen sogar einen Zuwachs von 29,3 Prozent auf seinem wichtigsten Markt in China verbuchen. Erstmals verkaufte die Marke Skoda in China mehr als 200.000 Autos. Am besten lief das Modell Octavia mit mehr als 120.000 Auslieferungen an Kunden, berichtete das Unternehmen.
Besonders im ländlichen Raum gebe es noch "großes Potenzial", sagte Neumann. Um den Westen Chinas besser abzudecken, hat Volkswagen bereits in der südwestchinesischen Stadt Chengdu eine Fabrik eröffnet. Die beiden Gemeinschaftsunternehmen der Volkswagengruppe in Shanghai und Changchun wollen bis 2016 rund 14 Milliarden Euro in China investieren, um die Kapazitäten auszubauen und neue umweltfreundliche Modelle nach China zu bringen.

Trotz des gebremsten Wachstums nach zwei Boom-Jahren in China rechnet Neumann weiter mit acht Prozent Wachstum des chinesischen Personenwagenmarktes. Die Volkswagengruppe hat sich als Ziel gesetzt, schneller als der Gesamtmarkt zu wachsen. Im vergangenen Jahr stieß Volkswagen an seine Kapazitätsgrenzen und konnte gar nicht so schnell produzieren wie verkaufen. Vor einer Woche hatte Volkswagen den Bau eines neuen Werkes in Ningbo in der Provinz Zhejiang in Ostchina angekündigt, das bis 2014 fertiggestellt sein soll.[/i]
vrijdag 13 januari 2012 16:20
Shanghai VW starts new plant in Ningbo

China Knowledge reported that Shanghai Volkswagen Automotive Co Ltd a 50:50 joint venture between Shanghai Automotive Industry Corp and Germany based Volkswagen AG kicked off construction on a new auto plant in Ningbo, Zhejiang Province last weekend.

The new plant which will cost CNY 11.76 billion and will go into operation in 2014 with an annual output capacity of 300,000 vehicles is expected to bring Volkswagen capacity in China to around 3 million units by 2013 or 2014.

The German auto maker said the new plant is part of its EUR 14 billion investment plan in China for market expansion.

Mr Karl-Thomas Neumann, President and CEO of Volkswagen China said “China has become Volkswagen most important and largest market.”

Analysts said Ningbo auto parts industry will grow by over CNY 70 billion due to the new plant.

(Sourced from China Knowledge)
donderdag 19 januari 2012 17:11
Wat een jaar was het voor Volkswagen, incompleet overzichtje (oa ex MAN, Scania)

[b]Volkswagen Konzern[/b]
liefert erstmals über 8 Millionen Fahrzeuge aus
- Gesamtjahr 2011: Verkäufe legen um 14,3 Prozent zu
- Starker Einzelmonat Dezember: 19,1 Prozent Plus / 650.000 Auslieferungen

[b]Audi[/b]
[i]Audi: stärkstes Absatzwachstum aller Zeiten
- Rekordjahr 2011 mit rund 1.302.650 Auslieferungen, plus 19,2%[/i]
Wachstumsdynamik für die Marke zog sich dabei quer durch alle Weltregionen: China stieg mit 313.036 Auslieferungen erstmals zum größten Einzelmarkt für Audi auf.
Insgesamt schloss Audi das vergangene Jahr [u]in über 50 Märkten mit neuen Absatzbestwerten [/u]ab.

[b]Volkswagen[/b]
[i]Die Marke Volkswagen Pkw erreichte mit einer Steigerung der Auslieferungen um 13,1 Prozent auf 5,09 (4,50) Millionen Einheiten im Jahr 2011 ein Rekordergebnis[/i]

[b]Skoda[/b]
[i]Skoda verkaufte von Januar bis Dezember 2011 weltweit 879.200 (762.600) und verbesserte sich damit um 15,3 Prozent.[/i]

[b]VW transporters[/b]
[i]Volkswagen Nutzfahrzeuge erzielte im abgelaufenen Jahr ein deutliches Plus von 21,4 Prozent und verkaufte weltweit 528.800 (435.700) Einheiten.[/i]

[b]Porsche[/b]
[i]Porsche verkaufte 2011 so viele Autos wie nie
Mit knapp 119.000 ausgelieferten Autos kletterte der Absatz gegenüber dem Jahr 2010 um 22 Prozent,[/i]
vrijdag 3 februari 2012 16:14
VW: één onderstel maakt geen eenheidsworst

Gepubliceerd op 3 feb 2012 om 11:58 | Views: 613

WOLFSBURG (AFN) - Autofabrikanten trekken alles uit de kast om kosten te besparen en tegelijkertijd de klanten te behouden. Het veelvuldig uitwisselen van onderdelen is daar een voorbeeld van.

Het Duitse Volkswagen doet daar nu een flinke schep bovenop met de bouw van een standaard onderstel dat onder meer dan 40 nieuwe modellen komt, van de kleine VW Polo tot de grote gezinsauto Passat. En daarmee moet de auto voor de consument betaalbaar blijven.

Alle auto's van de groep van de merken Audi, Seat, Skoda en Volkswagen zelf waarbij de motor dwars voorin ligt en met voorwielaandrijving, krijgen het nieuwe onderstel. Het is voor het eerst dat een fabrikant het aandurft om één bodemgroep te gebruiken als basis voor zoveel verschillende auto's.

MQB-platform

Het zogeheten MQB-platform (Modularer Quer Baukasten) kan gebruikt worden voor zowel diesel-, benzine-, hybride- als elektromotoren. De afmetingen van de bodemplaat zijn altijd hetzelfde; bijvoorbeeld het stuur en de pedalen worden bij alle auto's op dezelfde plek gemonteerd. De lengte, wielbasis en breedte van de auto kunnen makkelijk worden aangepast.

De primeur van VW's nieuwe 'kit car' is voor de Audi A3, die in maart op de autoshow in Genève wordt getoond. De VW Golf volgt na de zomer.

Productieproces

Niet alleen het onderstel maar ook het hele productieproces gaat op de schop. Alle ruim negentig VW-fabrieken over de hele wereld worden rigoureus verbouwd om de nieuwe auto's te kunnen bouwen. ,,Dan kunnen verschillende auto's van verschillende merken op een en dezelfde productielijn geproduceerd worden. Het maakt dan niet uit of het een VW Golf is of een Skoda Fabia'', aldus Henning Jacob van Volkswagen.

Door het systeem is straks ongeveer 65 procent van de onderdelen van bijvoorbeeld een Polo gelijk aan die van een Passat. De nieuwe uitvinding moet volgens VW 20 tot 30 procent aan kostenbesparingen opleveren. ,,De productietijden worden korter, er zijn minder mensen nodig, de investeringen gaan omlaag en het voorkomt dubbel werk'', somt Jacob de voordelen op. Ook moet de kwaliteit over de hele linie omhoog gaan.

Bang om een eenheidsworst te creëren zijn ze bij VW niet. ,,Onze ontwerpers krijgen nu juist meer vrijheid om onderscheidende modellen te ontwerpen. Ze kunnen wezenlijk meer creativiteit inbrengen. Je zult zien dat er straks meer niche-modellen op de markt komen'', stelt Volkswagen.

Pagina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

40.542
40.064
25.472
18.626