Antonov (AEX:ATVAM)

Reageer  Pagina:  1  2  3  Vorige 

maandag 6 september 2010 12:50
Het persbericht over de 7 x 700.000 staat niet op de Antonov website. En of de faciliteit geleend of geconverteerd wordt laten ze in het midden. In ieder geval beantwoorden ze geen vragen die hier over gaan. Ik ga er van uit (op basis van stelselmatigheid) dat de 7 x 700.000 geconverteerd gaan worden tegen een super lage koers. Wat ik mij kan herinneren is dat Antonov € 700.000 per maand opneemt met ingang van juni 2010 tot en met december 2010.
maandag 6 september 2010 12:53
Er is een verschil tussen beperkt gebruik maken en geen gebruik maken.

Daarnaast heeft Antonov maling aan de 600K max per maand. Kijk maar eens voor de maand april 2010.

15-4 200.000 euro
16-4 200.000 euro
26-4 150.000 euro
29-4 160.000 euro

Toen was de nieuwe faciliteit er niet.

Zoals ik al schreef deze 7x700K blijft een vaag verhaal. Misschien nu de vakantie voorbij is dat de uitgaven weer omhoog schieten???? We wachten af.

Gr. Q

bookkeeper schreef:

[...]

Het antwoord op deze vraag lijkt mij niet zo moeilijk. Uit de financieringsfaciliteit van 20 miljoen euro kan maximaal 600 duizend euro per maand worden opgenomen.
Bij de extra financiering gaat het om 700 duizend euro per maand.

Tezamen dus 1,3 miljoen euro per maand. Omdat de heer Ritskes de aandelen verkrijgt tegen 93,4% van de beurskoers van de afgelopen 5 handelsdagen (zie persbericht 19-2-2009), zal hij ongeveer 17 cent per aandeel verstrekken (of nog minder bij de huidige koers).
Dus om 1,3 miljoen per maand op te nemen zouden er 1.300.000/0,17 = 7,65 miljoen aandelen per maand uitgeven moeten worden.

Het is snel gegaan de afgelopen maanden. Maar zo snel nu ook weer niet.

Aan de uitgifte aantallen te zien is de afgelopen periode rond de 700 duizend per maand uitgegeven. Van de extra financieringsfaciliteit is dus beperkt gebruik gemaakt.

Antonov had te weinig aan 600 duizend per maand. Maar een extra faciliteit van 200 duizend per maand was ook goed geweest.

Dit kan twee ...
maandag 6 september 2010 13:21
QueenB schreef:

Er is een verschil tussen beperkt gebruik maken en geen gebruik maken.

Daarnaast heeft Antonov maling aan de 600K max per maand. Kijk maar eens voor de maand april 2010.

15-4 200.000 euro
16-4 200.000 euro
26-4 150.000 euro
29-4 160.000 euro

Toen was de nieuwe faciliteit er niet.

Zoals ik al schreef deze 7x700K blijft een vaag verhaal. Misschien nu de vakantie voorbij is dat de uitgaven weer omhoog schieten???? We wachten af.

Gr. Q

[...]

Dag Queen,

Mijn schrijven waarop je reageert was inmiddels achterhaald. Ik ging er van uit dat die 7 x 700.000 euro's binnengehaald zouden worden via aandelen uitgiften. Maar dat is helemaal niet zo.

Sterker nog, het is waarschijnlijker dat de leiding bij Antonov wel door heeft dat het uitgeven van nog meer aandelen (dan nodig voor 600.000 euro per maand) de koers verder onder druk zet. En dat ze dus een andere vorm van financiering hebben geregeld.

En dat Antonov die 600.000 euro limiet heeft overschreden, is waarschijnlijk de reden geweest dat de 7 x 700.000 regeling er is gekomen. Ik zie deze overschrijding dus niet tegenspraak, maar juist als bevestiging van mijn gedachten.

Blijft wel vaag waarom de voorwaarden van deze aanvullende financiering niet terug is te vinden op de website van Antonov. Pas als de jaarrekening over 2010 is gepubliceerd zullen we meer weten, maar dan leven we al in 2011.

Groet
maandag 6 september 2010 14:00
Hoe verklaar je dan de overschrijding van 600K max in de maanden juni en juli?

Gr. Q
bookkeeper schreef:

[...]

Dag Queen,

Mijn schrijven waarop je reageert was inmiddels achterhaald. Ik ging er van uit dat die 7 x 700.000 euro's binnengehaald zouden worden via aandelen uitgiften. Maar dat is helemaal niet zo.

Sterker nog, het is waarschijnlijker dat de leiding bij Antonov wel door heeft dat het uitgeven van nog meer aandelen (dan nodig voor 600.000 euro per maand) de koers verder onder druk zet. En dat ze dus een andere vorm van financiering hebben geregeld.

En dat Antonov die 600.000 euro limiet heeft overschreden, is waarschijnlijk de reden geweest dat de 7 x 700.000 regeling er is gekomen. Ik zie deze overschrijding dus niet tegenspraak, maar juist als bevestiging van mijn gedachten.

Blijft wel vaag waarom de voorwaarden van deze aanvullende financiering niet terug is te vinden op de website van Antonov. Pas als de jaarrekening over 2010 is gepubliceerd zullen we meer weten, maar dan leven we al in 2011.

Groet
maandag 6 september 2010 15:13
Ze hebben het persbericht over de extra 7x700.000 per ongeluk expres onder het kopje rns geplaatst.

http://www.antonovplc.com/news-and-press/rns-announcements?page=2
http://www.antonovplc.com/file.home/1087
maandag 6 september 2010 15:34
QueenB schreef:

Gr. Q
[...]

Weet ik niet. Wat denk jij? Dat is mij nog steeds niet duidelijk.

Ik dacht in eerste instantie dat de overschrijding een opname uit de 7 x 700.000 euro faciliteit was. En dat dez extra faciliteit ook heeft gediend om de overschrijdingen in de maanden daarvoor te dekken. Maar ik kan nergens vinden of dit inderdaad het geval is.

En als ik de tekst lees welke ik op een ander forum had gevonden, dan acht ik de kans groter dat deze 4,9 miljoen euro een lening is.

Daarom vind ik het vreemd dat niet (gemakkelijk) terug is te vinden om wat voor een financiering het gaat (lening of betaling in aandelen).

Het is wel een raar verhaal. Het beeld wat ik heb gekregen is dat er forse fee's zijn betaald voor faciliteiten waarvan nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. Zie de lening voor de JV. Het niet of beperkt opnemen van die extra 7 x 700.000 euro past in dit beeld.

Want, omgekeerd, als de heer Ritskes 4,9 miljoen euro op tafel legt terwijl daar geen verpatsbare aandeeltjes tegenover staan, dan loopt hij een risico. Dat is weer in tegenspraak met de bewering dat Antonov een (bijna) failliete tent is.

Groet

maandag 6 september 2010 15:44
Silvia schreef:

Ze hebben het persbericht over de extra 7x700.000 per ongeluk expres onder het kopje rns geplaatst.

http://www.antonovplc.com/news-and-press/rns-announcements?page=2
http://www.antonovplc.com/file.home/1087

Je kunt beter zoeken dan ik ...
Er staat dus iets op de website. Maar details geven doen ze niet.

Ik acht de kans groot dat het om een lening gaat. Volgens mij is Antonov verplicht een melding te maken als bij deze faciliteit aandelenuitgiften mee gemoeid zijn. En het past ook bij de fee. Voor de faciliteit van 20 miljoen is geen fee betaald. Voor de leningsfaciliteit van 15 miljoen wel.

Groet

maandag 6 september 2010 16:49
bookkeeper schreef:

Gr. Q
[...]

Ik dacht in eerste instantie dat de overschrijding een opname uit de 7 x 700.000 euro faciliteit was. En dat dez extra faciliteit ook heeft gediend om de overschrijdingen in de maanden daarvoor te dekken. Maar ik kan nergens vinden of dit inderdaad het geval is.

En als ik de tekst lees welke ik op een ander forum had gevonden, dan acht ik de kans groter dat deze 4,9 miljoen euro een lening is.

Daarom vind ik het vreemd dat niet (gemakkelijk) terug is te vinden om wat voor een financiering het gaat (lening of betaling in aandelen).

Het is wel een raar verhaal. Het beeld wat ik heb gekregen is dat er forse fee's zijn betaald voor faciliteiten waarvan nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. Zie de lening voor de JV. Het niet of beperkt opnemen van die extra 7 x 700.000 euro past in dit beeld.

Want, omgekeerd, als de heer Ritskes 4,9 miljoen euro op tafel legt terwijl daar geen verpatsbare aandeeltjes tegenover staan, dan loopt hij een risico. Dat is weer in tegenspraak met de bewering dat Antonov een (bijna) failliete tent is.

Groet

Het lijkt mij vrij eenvoudig: Quivest wil uitsluitend meedoen met de aandelencreatie wanneer ze totaal geen risico lopen en direkt dik betaald worden daarvoor: Voor het verstrekken van 'faciliteiten' / 'leningen' wordt direkt veel meer betaald dan de faciliteit behelst.

dit is op zijn minst zeeeer merkwaardig te noemen, en wijst andermaal op hetgeen hier al diverse malen is geopperd:

de 'facilitieten' dienen uitsluitend ter creatie van aandelen die massaal op de markt gebracht worden. Deze aandelencreatie wordt omgeven met een moeras aan vage constructies en redenenen:

Een 'JV' in een hoekje van een verre fabriek in China, die nog altijd niet van de grond wil komen en waar men nu blijkens de eigen persberichten in bedekte termen zelf 'aan begint te twiijfelen' bij Antonov, kennelijk om zich alvast in te dekken en straks door de AFM / class action suit ontevreden aandeelhouders niet al te keihard om de oren geslagen te kunnen worden...

S&J.
maandag 6 september 2010 19:26
Ik weet het ook niet. Het heeft er alle schijn van dat er weer 245K is uitgedeeld.

Dan zit je nog wel met dat ze na deze nieuwe faciliteit gewoon meer dan 600 K emitteren per maand??????

En met het risico wat jij beschrijft, misschien is dat wel de onzekerheid wat in de halfjaarcijfers opduikt. Misschien heeft Ritskes wel geen zin om direct cash te kiepen?

Gr. Q

bookkeeper schreef:

[...]

Want, omgekeerd, als de heer Ritskes 4,9 miljoen euro op tafel legt terwijl daar geen verpatsbare aandeeltjes tegenover staan, dan ...
dinsdag 7 september 2010 09:31
QueenB schreef:

Ik weet het ook niet. Het heeft er alle schijn van dat er weer 245K is uitgedeeld.

Dan zit je nog wel met dat ze na deze nieuwe faciliteit gewoon meer dan 600 K emitteren per maand??????

En met het risico wat jij beschrijft, misschien is dat wel de onzekerheid wat in de halfjaarcijfers opduikt. Misschien heeft Ritskes wel geen zin om direct cash te kiepen?

Gr. Q

[...]

Ik zie geen extra uitgiftes nav de toezegging om 7x700.000euro op te nemen plus de fee zie ik ook niet. Graag laten zien waar ik dit kan vinden. De laatste tijd, juni juli aug. worden juist weinig opnames gedaan uit de reguliere overeenkomst febr. 2009.
Zie verder punt 5 aandeelhoudersvergadering mei 27ste jl.
Queen, ik waardeer het dat u aangeeft het niet te weten, maar te veronderstellen.
Ik houd er rekening mee dat er enige spanning aan het ontstaan is tussen dhr Haag en dhr. Ritskes. Het risico van het investeren wordt kennelijk te groot. Men merkt dat aandeelhouders onderzoek doen, brieven schrijven, vragen stellen. Antwoorden blijven uit. Behalve dat men vertrouwen moet houden.
dinsdag 7 september 2010 09:55
Geld verbranding Antonov jan-aug 2010

Totaal 5.015.000,00

Gemiddeld per maand 627.000,00

jan 200
feb 500
mrt 865
apr 940
mei 500
jun 925
jul 660
aug 415
dinsdag 7 september 2010 09:57
DAGEVOS schreef:

Gr. Q

[...]

Ik zie geen extra uitgiftes nav de toezegging om 7x700.000euro op te nemen plus de fee zie ik ook niet. Graag laten zien waar ik dit kan vinden. De laatste tijd, juni juli aug. worden juist weinig opnames gedaan uit de reguliere overeenkomst febr. 2009.

Persbericht 03-06-2010

As consideration for this additional funding facility, the Company will pay an upfront fee of 5%, being €245,000 in shares which has been settled today by issuance of 700,000 shares.

Silvia
dinsdag 7 september 2010 09:58
ouwe koek.
m.c
dinsdag 7 september 2010 09:59
muntengirl schreef:

ouwe koek.
m.c

Ik eet altijd verse koek, sterkte.
dinsdag 7 september 2010 10:57
Silvia schreef:

[...]

Persbericht 03-06-2010

As consideration for this additional funding facility, the Company will pay an upfront fee of 5%, being €245,000 in shares which has been settled today by issuance of 700,000 shares.

Silvia

[/quote]

Bedankt. Niet goed op me in laten werken. Is wel raar dat de fee betaald is en verder geen opname is gedaan tbv dezefaciliteit voor zover ik datheb na kunnen gaan.
dinsdag 7 september 2010 11:09
DAGEVOS schreef:

[...]

Persbericht 03-06-2010

Silvia

Bedankt. Niet goed op me in laten werken. Is wel raar dat de fee betaald is en verder geen opname is gedaan tbv dezefaciliteit voor zover ik datheb na kunnen gaan.
[/quote]

Die opnames zijn er echt wel geweest alleen dat hoeven ze niet te vertellen. Niet alle voorwaarden van de overeenkomst worden openbaar gemaakt. Waarschijnlijk is het eerst een lening tegen een rente- en feevergoeding en heeft de heer Ritskes later de keus om deze te laten terugbetalen of dat hij gaat converteren. Die koude douche komt dus nog.
dinsdag 7 september 2010 11:19
Silvia schreef:

Persbericht 03-06-2010

Silvia

Niks oude koek, maar gewoon het bewijs dat 245.000 euro fee is betaald.
Wel denk ik dat van de 7 x 700.000 faciliteit slechts beperkt gebruik wordt gemaakt.

En dat er spanningen zouden ontstaan tussen de heer Ritskes en Haag, geloof ik niet direct. Ze zitten immers gezellig samen in andere clubjes.

Het blijft moeilijk goed in te schatten wat ze nou precies aan het doen zijn bij Antonov.

Groet
dinsdag 7 september 2010 11:24
bookkeeper schreef:

Persbericht 03-06-2010

Silvia

Niks oude koek, maar gewoon het bewijs dat 245.000 euro fee is betaald.
Wel denk ik dat van de 7 x 700.000 faciliteit slechts beperkt gebruik wordt gemaakt.

En dat er spanningen zouden ontstaan tussen de heer Ritskes en Haag, geloof ik niet direct. Ze zitten immers gezellig samen in andere clubjes.

Het blijft moeilijk goed in te schatten wat ze nou precies aan het doen zijn bij Antonov.

Groet

Ik denk dat ritskes en haag de tx6 in de lifan gaan bouwen,, daarom duurt het zolang!!!
Ik geloof er wel in maar het duurt zoooooooooooooo lang..
grtz w.j.
dinsdag 7 september 2010 11:31
Silvia schreef:

Die opnames zijn er echt wel geweest alleen dat hoeven ze niet te vertellen. Niet alle voorwaarden van de overeenkomst worden openbaar gemaakt. Waarschijnlijk is het eerst een lening tegen een rente- en feevergoeding en heeft de heer Ritskes later de keus om deze te laten terugbetalen of dat hij gaat converteren. Die koude douche komt dus nog.

Dag Silvia,

Ik vind je wel erg stellig hierin. Aanwijzingen hiervoor heb ik niet gevonden.

Ik geloof niet de heer Riskes met de buit er vandoor kan gaan (als er wat te verdelen valt). Natuurlijk zal hij zijn deel pakken. Maar alle overige aandeelhouders buiten spel zetten, dat gaat niet zomaar.

Voor mij zijn er maar twee mogelijkheden:
Of alles is fake geweest en de stekker gaat eruit,
Of er breken straks andere tijden aan en krijgen de aandeelhouder eindelijk (wat) rendement op hun inleg.

Groet
dinsdag 7 september 2010 11:32
Juli klopt niet volgens mij.

Gr. Q

Silvia schreef:

Totaal 5.015.000,00

jan 200
feb 500
mrt 865
apr 940
mei 500
jun 925
jul 660
aug 415

dinsdag 7 september 2010 11:44
Een simpele optelling van de Antonov website.

QueenB schreef:

Juli klopt niet volgens mij.

Gr. Q

Totaal 5.015.000,00

jan 200
feb 500
mrt 865
apr 940
mei 500
jun 925
jul 660
aug 415

dinsdag 7 september 2010 11:55
1-7 125K
14-7 135K
16-7 200K
28-7 200K
30-7 125K

= 785K totaal.

Een simpele optelling op van de euronext website.

Gr. Q

Silvia schreef:

[...]

dinsdag 7 september 2010 13:00
Maar dan klopt juni ook niet. Het persbericht van Antonov is van 30-06 en bij Euronext staat dus 01-07-2010. Maakt ook niet uit, het gaat om het gemiddelde wat ze per maand gebruiken en of de laatste maanden minder verbruikt wordt. Daar lijkt het wel een beetje op maar zegt niets. Ze kunnen ook later converteren ondanks wat er over converteren is gemeld. Niemand controleert dat.

QueenB schreef:

1-7 125K
14-7 135K
16-7 200K
28-7 200K
30-7 125K

= 785K totaal.

Een simpele optelling op van de euronext website.

Gr. Q

[...]

dinsdag 7 september 2010 17:59
Klopt. Ik ga er van uit euronext klopt. Kijk ook is naar het aantal uitstaande aandelen in beide berichten, deze komen niet overeen.

Het blijven prutsers naar mijn idee.

Gr. Q

Silvia schreef:

Maar dan klopt juni ook niet. Het persbericht van Antonov is van 30-06 en bij Euronext staat dus 01-07-2010. Maakt ook niet uit, het gaat om het gemiddelde wat ze per maand gebruiken en of de laatste maanden minder verbruikt wordt. Daar lijkt het wel een beetje op maar zegt niets. Ze kunnen ook later converteren ondanks wat er over converteren is gemeld. Niemand controleert dat.

[...]

[/quote]

Pagina:  1  2  3  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

39.731
34.926