bookkeeper schreef:
Hoe verklaar je dan de overschrijding van 600K max in de maanden juni en juli?
Gr. Q
[...]
Weet ik niet. Wat denk jij? Dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik dacht in eerste instantie dat de overschrijding een opname uit de 7 x 700.000 euro faciliteit was. En dat dez extra faciliteit ook heeft gediend om de overschrijdingen in de maanden daarvoor te dekken. Maar ik kan nergens vinden of dit inderdaad het geval is.
En als ik de tekst lees welke ik op een ander forum had gevonden, dan acht ik de kans groter dat deze 4,9 miljoen euro een lening is.
Daarom vind ik het vreemd dat niet (gemakkelijk) terug is te vinden om wat voor een financiering het gaat (lening of betaling in aandelen).
Het is wel een raar verhaal. Het beeld wat ik heb gekregen is dat er forse fee's zijn betaald voor faciliteiten waarvan nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. Zie de lening voor de JV. Het niet of beperkt opnemen van die extra 7 x 700.000 euro past in dit beeld.
Want, omgekeerd, als de heer Ritskes 4,9 miljoen euro op tafel legt terwijl daar geen verpatsbare aandeeltjes tegenover staan, dan loopt hij een risico. Dat is weer in tegenspraak met de bewering dat Antonov een (bijna) failliete tent is.
Groet
Het lijkt mij vrij eenvoudig: Quivest wil uitsluitend meedoen met de aandelencreatie wanneer ze totaal geen risico lopen en direkt dik betaald worden daarvoor: Voor het verstrekken van 'faciliteiten' / 'leningen' wordt direkt veel meer betaald dan de faciliteit behelst.
dit is op zijn minst zeeeer merkwaardig te noemen, en wijst andermaal op hetgeen hier al diverse malen is geopperd:
de 'facilitieten' dienen uitsluitend ter creatie van aandelen die massaal op de markt gebracht worden. Deze aandelencreatie wordt omgeven met een moeras aan vage constructies en redenenen:
Een 'JV' in een hoekje van een verre fabriek in China, die nog altijd niet van de grond wil komen en waar men nu blijkens de eigen persberichten in bedekte termen zelf 'aan begint te twiijfelen' bij Antonov, kennelijk om zich alvast in te dekken en straks door de AFM / class action suit ontevreden aandeelhouders niet al te keihard om de oren geslagen te kunnen worden...
S&J.