Heijmans (AEX:HEIJM)

Reageer   

woensdag 1 september 2010 17:39
Read my lips eind van dit jaar word Heijmans overgenomen dit kan de koers naar 15 euro sturen waar het eigenlijk hoord .
woensdag 1 september 2010 17:45
Ik hoop het niet. Liever op eigen kracht naar de 100 euri. :)

Overigens hebben ze aangekondigd zelf een consolidatieslag te willen maken en zou ik niet weten wie nu in staat is heijmans over te nemen.
woensdag 1 september 2010 19:04
Paletti schreef:

Read my lips eind van dit jaar word Heijmans overgenomen dit kan de koers naar 15 euro sturen waar het eigenlijk hoord .

zou zo maar kunnen het is wel vaker gebleken dat een bedrijf die overnames wil doen zelf wordt overgenomen zie hagemeyer.
maar liever op eigen kracht.
woensdag 1 september 2010 21:21
15 euro hebben we al eind september.
woensdag 1 september 2010 21:43
als er een overname bod komt zal het wel een flinke moeten zijn. Aandeel gaat van 140 naar 12 denk niet dat grote aandeelhouders dan tevreden zullen zijn met 20/30 euro..
woensdag 1 september 2010 21:48
Eigen vermogen is in elk geval alvast 25 euro. ;)
woensdag 1 september 2010 21:50
shutterspeed schreef:

daarom daaronder kan je niet bieden lijkt me. En waar is je bron? Je duim?
woensdag 1 september 2010 22:38
KonVicT *G* schreef:

daarom daaronder kan je niet bieden lijkt me. En waar is je bron? Je duim?

De balans van heijmans (per 31 dec 2009)
bladzijde 10/188 -> ev per aandeel bedraagt € 25,28
http://www.heijmans.nl/data/PDF/Jaarverslag2009.pdf

donderdag 2 september 2010 08:44
Paletti schreef:

Gebruik je tijd liever om fatsoenlijk Nederlands te leren schrijven i.p.v. zo maar wat onzin op dit forum te plaatsen!
donderdag 2 september 2010 14:59
er is vandaag weer geen peil op te trekken
donderdag 2 september 2010 16:56
shutterspeed schreef:

er is vandaag weer geen peil op te trekken

wel hoor.
donderdag 2 september 2010 17:48
Huizenverkopen VS nemen onverwacht toe
WASHINGTON (AFN) - De voorlopige verkopen van huizen in de Verenigde Staten zijn in juli onverwacht gestegen. Dat bleek donderdag uit nieuwe cijfers van de Amerikaanse branchevereniging van makelaars.

Het aantal verkopen dat in behandeling werd genomen nam met 5,2 procent toe ten opzichte van de voorgaande maand. Analisten gepolst door persbureau Reuters hadden een daling met 1 procent voorzien. In juni nam het aantal voorlopige verkopen nog met 2,8 procent af.

De voorlopige verkopen lagen ondanks de stijging ten opzichte van de voorgaande maand in juli nog altijd ruim 19 procent lager dan een jaar eerder.

Het cijfer geeft een indicatie van het aantal koopcontracten dat in de betreffende maand werd ondertekend. Volgens analisten betekent de stijging in juli dat de neergang van de huizenmarkt het dieptepunt wellicht heeft bereikt. Sinds april gingen de huizenverkopen in de VS sterk achteruit, omdat een belastingmaatregel die de aankoop van een huis aantrekkelijker maakte afliep.

--

Hopelijk is de overkant van de plas een goede indicator voor hier.
donderdag 2 september 2010 18:51
shutterspeed schreef:

WASHINGTON (AFN) - De voorlopige verkopen van huizen in de Verenigde Staten zijn in juli onverwacht gestegen. Dat bleek donderdag uit nieuwe cijfers van de Amerikaanse branchevereniging van makelaars.

Het aantal verkopen dat in behandeling werd genomen nam met 5,2 procent toe ten opzichte van de voorgaande maand. Analisten gepolst door persbureau Reuters hadden een daling met 1 procent voorzien. In juni nam het aantal voorlopige verkopen nog met 2,8 procent af.

De voorlopige verkopen lagen ondanks de stijging ten opzichte van de voorgaande maand in juli nog altijd ruim 19 procent lager dan een jaar eerder.

Het cijfer geeft een indicatie van het aantal koopcontracten dat in de betreffende maand werd ondertekend. Volgens analisten betekent de stijging in juli dat de neergang van de huizenmarkt het dieptepunt wellicht heeft bereikt. Sinds april gingen de huizenverkopen in de VS sterk achteruit, omdat een belastingmaatregel die de aankoop van een huis aantrekkelijker maakte afliep.

--

amerika is de huizenmarkt nog slechter dan hier. En huizencijfers maand op maand zijn niet echt betrouwbaar. Beter kan je kijken naar jaar op jaar.
donderdag 2 september 2010 19:29
KonVicT *G* schreef:

--

amerika is de huizenmarkt nog slechter dan hier. En huizencijfers maand op maand zijn niet echt betrouwbaar. Beter kan je kijken naar jaar op jaar.

wat een ge!u! zeg
ze zijn betroubaarder dan al jouw posts op iex bij elkaar.
donderdag 2 september 2010 19:37
Double9 schreef:

[quote=shutterspeed]

--

wat een ge!u! zeg
ze zijn betroubaarder dan al jouw posts op iex bij elkaar.
[/quote]

okee als je dat vind dan zou ik zeggen koop wat je niet laten kan
donderdag 2 september 2010 22:14
heb ik al gedaan ;)
donderdag 2 september 2010 22:29
Het niveau van de belegger op dit forum wordt hiermee geïllustreerd:

'eind van dit jaar word Heijmans' = 'eind van dit jaar wordt Heijmans'
(als in: hij loopt)
'waar het eigenlijk hoord' = 'waar het eigenlijk hoort'

Graag gedaan en geen dank voor deze gratis taalles. Doe alstublieft hier uw voordeel mee.

Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat Heijmans juist zelf op zoek is naar een overname.

Grtn
donderdag 2 september 2010 23:11
ja in de tweede post van dit topic ;)
vrijdag 3 september 2010 11:47
Heijmans genomineerd voor de titel 'Beste Leerbedrijf Bouw en Infra 2010' http://www.beurstweet.nl/amx-fondsen/heijmans/
vrijdag 3 september 2010 12:25
volume is wel bizar laag zeg. 2100 stukjes ...
vrijdag 3 september 2010 21:45
eee schreef:

Heijmans genomineerd voor de titel 'Beste Leerbedrijf Bouw en Infra 2010' http://www.beurstweet.nl/amx-fondsen/heijmans/

ja, door hey heb ik zeker geleerd hoe de beurs werkt :/
vrijdag 3 september 2010 22:38
Double9 schreef:

ja, door hey heb ik zeker geleerd hoe de beurs werkt :/

is goed nieuws want vandaag werd ook bekend dat bouwbedrijven gestimuleerd worden om extra stage plaatse aan te bieden. In ruil daarvoor kregen ze ook weer wat extra's. Gaat steeds beter met heijmans. 50 euries here we comee.
zaterdag 4 september 2010 11:55
Overname zit er voorlopig gezien de beschermkonstruktie zeker niet in.

Heijmans zal op eigen kracht moeten verder borduren op de ingeslagen weg het vertrouwn in het bedrijf staat bij beleggers nog op een laag punt.

Voor de komende weken verwacht ik wat koersdruk richting de 11.60 - 11.80 euro en daarna een wat grotere stijging tellende vanaf oktober
zaterdag 4 september 2010 13:51
matador schreef:

Overname zit er voorlopig gezien de beschermkonstruktie zeker niet in.

Heijmans zal op eigen kracht moeten verder borduren op de ingeslagen weg het vertrouwn in het bedrijf staat bij beleggers nog op een laag punt.

Voor de komende weken verwacht ik wat koersdruk richting de 11.60 - 11.80 euro en daarna een wat grotere stijging tellende vanaf oktober

gelukkig zijn dat jou verwachtingen en niet de werkelijkheid.
de iex forums worden sowieso gedomineerd door PUTS, en subjectieve leden.
vrijdag 10 september 2010 12:54
shutterspeed schreef:

Ik hoop het niet. Liever op eigen kracht naar de 100 euri. :)

Overigens hebben ze aangekondigd zelf een consolidatieslag te willen maken en zou ik niet weten wie nu in staat is heijmans over te nemen.

denk je dat 100 euro mogelijk is? Dan moeten ze wel dik tegen de 100 miljoen winst maken per jaar. Is eigenlijk wel mogelijk nu ze de schuld hebben verlaagd en de marges hebben verhoogd. Moet alleen wel de bouw en de huizenmarkt aantrekken...
vrijdag 10 september 2010 14:16

voorlopig gebeurd er met de koets helemaal niks ik wil eerst de 20 euro wel eens zien
vrijdag 10 september 2010 17:15
matador schreef:

voorlopig gebeurd er met de koets helemaal niks ik wil eerst de 20 euro wel eens zien

tjaa kan wel roepen geduld maar dat roepen sommige nu al 1.5 jaar. Er is gewoon weinig intresse in Heijmans. Zal toch ooit is een keer flink up moeten. Schandalig eigenlijk dat een bedrijf met dik 2.5 miljard omzet maar 15000 stuks per dag verhandeld.
vrijdag 10 september 2010 17:41
Het is niet realistisch om, na een crisis die op de jaren 30 na het grootste is, te verwachten dat een aandeel als Heijmans in no time weer op 100 euro staat.
Eerder duurden zulke rally's ongeveer 5 jaar.
(jaren 90 en van 2003-2007)
Heijmans heeft voor de crisis veel vertrouwen verkwanseld door veel projecten verkeerd aan te nemen. Die ceo is gelukkig daarvoor terecht de deur gewezen en het beleid van heijmans is nu eindelijk zijn vruchten aan het afwerpen. Dat is met de laatste updates wel duidelijk geworden. Tevens de reden dat ik geloof in Heijmans als bedrijf dat weer veel toekomst in zich heeft. Evenals het aandeel.
Uiteraard moet iedereen voor zich die beslissing nemen.
vrijdag 10 september 2010 17:47
shutterspeed schreef:

Het is niet realistisch om, na een crisis die op de jaren 30 na het grootste is, te verwachten dat een aandeel als Heijmans in no time weer op 100 euro staat.
Eerder duurden zulke rally's ongeveer 5 jaar.
(jaren 90 en van 2003-2007)
Heijmans heeft voor de crisis veel vertrouwen verkwanseld door veel projecten verkeerd aan te nemen. Die ceo is gelukkig daarvoor terecht de deur gewezen en het beleid van heijmans is nu eindelijk zijn vruchten aan het afwerpen. Dat is met de laatste updates wel duidelijk geworden. Tevens de reden dat ik geloof in Heijmans als bedrijf dat weer veel toekomst in zich heeft. Evenals het aandeel.
Uiteraard moet iedereen voor zich die beslissing nemen.

mooi gezegd. Het aandeel heeft flink moeten lijden onder de fouten van Heijmans en heeft daarvoor een terechte straf gehad, maar op het moment dat het weer beter gaat zoals binnekort wel te verwachten is is een beloning ook meer dan terecht. Heijmans richting 100 euro is mogelijk maar dat gaat wel zon 5 jaar duren schat ik.
maandag 13 september 2010 14:26
KonVicT *G* schreef:

mooi gezegd. Het aandeel heeft flink moeten lijden onder de fouten van Heijmans en heeft daarvoor een terechte straf gehad, maar op het moment dat het weer beter gaat zoals binnekort wel te verwachten is is een beloning ook meer dan terecht. Heijmans richting 100 euro is mogelijk maar dat gaat wel zon 5 jaar duren schat ik.

Nou, meer dan 700% rendement in 5 jaar. Ik teken er voor.

Die 20 moet binnen aanzienlijke tijd kunnen. Als je nagaat dat het eigen verm. per aandeel al 25 is.
dinsdag 14 september 2010 12:15
Broke-even schreef:

Die 20 moet binnen aanzienlijke tijd kunnen. Als je nagaat dat het eigen verm. per aandeel al 25 is.

neehoor, bouw en infra zal nog lange tijd op zich laten wachten (paar projecten in NL zitten meer partijen op). ritje onder de 10E zal dit jaar weer in beeld komen. Hey staat veel te hoog. Hey hoort naast Wavin te staan (is nu 9E). Ik ga er in ieder geval uit na jaren trouw. pas op!
dinsdag 14 september 2010 14:19
Double9 schreef:

[quote=KonVicT *G*]

neehoor, bouw en infra zal nog lange tijd op zich laten wachten (paar projecten in NL zitten meer partijen op). ritje onder de 10E zal dit jaar weer in beeld komen. Hey staat veel te hoog. Hey hoort naast Wavin te staan (is nu 9E). Ik ga er in ieder geval uit na jaren trouw. pas op!

[/quote]

Infra gaat juist erg goed.
Waar baseer je op dat Heijmans te hoog staat? Dat je dat verteld zou hebben op de 140 euro zou ik zeggen.. ja. Maar nu. Nee. De lt grafiek laat ook een duidelijke uitbodeming zien. De 9. Die gaan we niet zien. Tenzij er een tweede, zwaardere crisis komt. Vooralsnog wijzen de signalen daar niet op.

woensdag 15 september 2010 14:14
Bouw ruikt kansen
RIJSWIJK (AFN) - Voor mensen die hun huis willen verbouwen is het nu dubbel interessant om zaken te doen. Door het vrijgekomen spaarloon hebben zij meer te besteden. En doordat eind augustus besloten is het btw-tarief op verbouwingen te verlagen, is het goedkoper om een bouwbedrijf in te schakelen. ,,We raden ondernemers aan dit moment aan te grijpen'', zei een woordvoerder van werkgeversorganisatie Bouwend Nederland over de ,,verleidelijke maar tijdelijke maatregelen''.

Demissionair minister Jan Kees de Jager van Financiën wil met de maatregelen de economie stimuleren. Ook winkeliers verwachten meer geld in het laatje. Brancheorganisatie Detailhandel Nederland hoopt dat consumenten de komende tijd - met decembermaand in aantocht - een half miljard euro extra gaan uitgeven.

,,Met de lage rente is sparen minder interessant'', zei een woordvoerder van Detailhandel Nederland. ,,Je kunt beter wat kopen voor je geld.''
woensdag 15 september 2010 17:14
Een tijdje geleden heb ik ook een bericht gepost mbt een overname van Heijmans.
Het koerdsverloop is negenoeg hetzelfde als bij Vedior .
Ook dit aandeel bleef destijds maar heen en weer gaan .
woensdag 15 september 2010 18:30
keesvankees schreef:

Een tijdje geleden heb ik ook een bericht gepost mbt een overname van Heijmans.
Het koerdsverloop is negenoeg hetzelfde als bij Vedior .
Ook dit aandeel bleef destijds maar heen en weer gaan .

Hoop het niet, want dan gaan we de 100 niet meer halen...
woensdag 15 september 2010 18:37
Double9 schreef:

[quote=KonVicT *G*]

[/quote]

Wavin heeft een eigen vermogen per aandeel van 1.9. Lijkt me dus niet echt logisch om Heymans en Wavin over 1 kam te scheren. Oppassen moet je natuurlijk altijd...
woensdag 15 september 2010 19:42
Broke-even schreef:

[quote=Broke-even]
[quote=KonVicT *G*]

[/quote]

Wavin heeft een eigen vermogen per aandeel van 1.9. Lijkt me dus niet echt logisch om Heymans en Wavin over 1 kam te scheren. Oppassen moet je natuurlijk altijd...
[/quote]

naar dubbel 9 moet je niet luisten want de ene keer is het een topaandeel en de andere keer een waardeloos aandeel. Eerst riep die nog we gaan naar de 14 en nu gaan we weer ineens naar de 9. Gewoon kopen en rustig afwachten. Stijgt vanzelf rustig door. Vandaag was een mooie dag. Rode beurs maar heijmans redelijk groen met mooie volumes. Denk zelf dat de volumes heel laag zijn omdat bijna alle stukken in vaste handen zijn. Niemand die ze stukken meer verkoopt en ook niemand die nog wil kopen. Let maar op als het dalijk beter gaat met de bouw. Dan lachen de vaste aandeelhouders.
donderdag 16 september 2010 10:15
'ACS bereidt bod voor op Hochtief'
16-9-2010 9:44:38

Hochtief AG
60,10 ( 09:59 ) 3,7900 / 6,73%

De Duitse bouwgroep Hochtief stijgt op de beurs van Frankfurt met 10 procent tot 61,95 euro. Aanleiding is een bericht in de krant ABC dat de Spaanse bouwreus Actividades de Construcción & Servicios (ACS) een bod in aandelen voorbereidt op Hochtief.

ACS heeft al een belang van 30 procent in Hochtief.

Juan José Diaz, de woordvoerder van ACS, weigert elk commentaar. Het aandeel van ACS is geschorst op de beurs van Madrid in afwachting van een officieel persbericht.

wie weet gaat Heijmans dit ook overkomen. Overname nieuws dringt nu ook door in de bouwsector!
vrijdag 17 september 2010 14:54
shutterspeed schreef:

Bouw ruikt kansen
RIJSWIJK (AFN) - Voor mensen die hun huis willen verbouwen is het nu dubbel interessant om zaken te doen. Door het vrijgekomen spaarloon hebben zij meer te besteden. En doordat eind augustus besloten is het btw-tarief op verbouwingen te verlagen, is het goedkoper om een bouwbedrijf in te schakelen. ,,We raden ondernemers aan dit moment aan te grijpen'', zei een woordvoerder van werkgeversorganisatie Bouwend Nederland over de ,,verleidelijke maar tijdelijke maatregelen''.

Leuk hoor die regeling. Vergeten ze alleen weer even de enorme berg extra administratie lasten waar je mee te maken krijgt....

IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

40.111
30.399
30.233
25.204
10.302