Discussie - Koffiekamer - AEX - DD 02/09: Donderslag bij heldere hemel

Reageer  Pagina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Vorige 

donderdag 2 september 2010 22:12
T'is toch bemoedigend dat die Yanks de winst van gisteren niet gelijk weer door de plee spoelen, je zou haast gaan denken dat er een echte rally in de steigers wordt gezet, en die wordt dan door iedereen met argusogen bekeken, zo van, bij 330 ga ik short, nee, verder dan 340 kan echt niet, 350, wat een suckerrally, wie gelooft dat nu, 360 !!!!, gekker moet het echt niet worden, 370 !!!!!!, Jezus zeg, had Bassie toch gelijk, watttttt 380, nee dat kan echt niet, wat een fake, allemaal opgefokt, ja hoor, toch die 390 he, nu ga ik ook long...............en toen ging er weer een grote groep beleggers zeiknat.

gr

B.E.G.B
donderdag 2 september 2010 22:12
turbo-1 schreef:

Want op 338 worden je turbo's (of sprinters) uitgestopt ?

Dan wordt de Olie te duur, goud te goedkoop, en gaan er wat sprinters/turbo's/etc kapot ja :)
Die SP1040 kan een nieuw bodempje zijn, maar dan wil ik het eerst wat hoger zien allemaal.
Maar goed, waar bemoei ik me ook mee:)
donderdag 2 september 2010 22:14
chavv schreef:

Is iemand het met deze inschatting eens ?

Nee, bovendien heb ik berichten van mensen die 5 posts in 1 jaar op hun naam hebben staan waaronder een doomsday inschatting, niet erg hoog zitten. No offense.
donderdag 2 september 2010 22:14
Double9 schreef:

Zou het misschien kunnen dat de banken van de FED opdracht hebben op de boel zoveel mogelijk op te pompen omdat de banencijfers morgen desastreus zijn ??
De ADP cijfers van afgelopen woensdag waren als voorloper van de cijfers van morgen ook -10.000 ipv + 20.000 banen en dit betreft alleen maar de bedrijven waar ADP de salarisstroken voor berekent.
Volgens mij is de schatting voor morgen van -101.000 banen nog veel te gunstig ingeschat. Ik denk dat er minimaal -200.000 banen zijn verdwenen de afgelopen maand. De S&P klapt na dit cijfer als een pudding in elkaar (-5 %)

nee

Kort maar krachtig maar kan je ook iets specifieker aangeven waarom dit volgens jou onmogelijk is ??
donderdag 2 september 2010 22:18
bezinteergebelegt schreef:

T'is toch bemoedigend dat die Yanks de winst van gisteren niet gelijk weer door de plee spoelen, je zou haast gaan denken dat er een echte rally in de steigers wordt gezet, en die wordt dan door iedereen met argusogen bekeken, zo van, bij 330 ga ik short, nee, verder dan 340 kan echt niet, 350, wat een suckerrally, wie gelooft dat nu, 360 !!!!, gekker moet het echt niet worden, 370 !!!!!!, Jezus zeg, had Bassie toch gelijk, watttttt 380, nee dat kan echt niet, wat een fake, allemaal opgefokt, ja hoor, toch die 390 he, nu ga ik ook long...............en toen ging er weer een grote groep beleggers zeiknat.

gr

B.E.G.B

begb, het zou zo maar uit kunnen komen, sta er niet raar van te kijken.

roy
donderdag 2 september 2010 22:20
Arsenius schreef:

Nee, bovendien heb ik berichten van mensen die 5 posts in 1 jaar op hun naam hebben staan waaronder een doomsday inschatting, niet erg hoog zitten. No offense.

Ik lees dagelijk diverse fora op deze site. Ik post alleen zelden.

Ik vraag dit opmdat ik deze stijgingen de laatste dagen vreemd vind. Bernanke roept dat de overheid er alles aan zal doen om de economie in stand te houden en de boel gaat stijgen ? Volgens mij is er wezenlijk niets veranderd t.o.v. vorige week aan de economische vooruitzichten.
Of is het toch een puur technische stijging ..

donderdag 2 september 2010 22:25
VS VANDAAG: Wall Street sluit hoger

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is donderdag hoger gesloten, met name vanwege beter dan verwachte cijfers binnen de huizenmarkt en de retailsector. Het belangrijke banenrapport van vrijdag zorgde echter voor voorzichtigheid.

De Dow Jones-index eindigde 0,5% hoger op 10.320,10 punten. De S&P 500 steeg 0,9% tot 1.090,10 punten, terwijl de Nasdaq 1,1% won tot 2.200,01 punten.

De stijgingen werden donderdag geleid door retailers, waarvan een aantal beter dan verwachte verkoopcijfers over augustus bekendmaakte. Nordstrom klom 8,0%, Limited Brands steeg 6,1% en J.C. Penney won 3,0%.

Ook huizenbouwers presteerden sterk, vanwege een onverwachte stijging van het aantal aanstaande huizenverkopen. De index voor aanstaande verkopen nam met 5,2% toe tot 79,4. Een maand eerder daalde de index met 2,6% tot 75,7.

Economen waarschuwen echter dat herstel van de huizenmarkt nog ver weg is.

"We zitten in een situatie waar wordt verwacht dat de zaken niet erg goed gaan. Dus als je cijfers krijgt die weliswaar niet geweldig zijn, maar ook niet zo slecht als beleggers verwachtten, krijg je een positieve reactie", zegt analist Edmund Hyland van JPMorgan.

De cijfers van donderdag bevatten echter ook enkele teleurstellingen. De fabrieksorders stegen in juli iets minder dan verwacht en de arbeidsproductiviteit in het tweede kwartaal daalde sterker dan eerder gedacht.

Ondertussen zijn de ogen gericht op vrijdag, als het maandelijkse arbeidsrapport wordt gepubliceerd. De verwachting is dat de werkloosheid stijgt naar 9,6% van 9,5%, waarbij een verlies van 110.000 banen wordt voorzien.

"Het herstel strompelt voort op dit moment", aldus Hyland. "Het wordt gedragen door de bedrijfssector. Wat de markt graag zou willen zien, is dat het zich vertaalt naar banen. Consumenten zijn nog steeds verantwoordelijk voor een significant deel van het BBP."

Qua bedrijfsnieuws ging de aandacht donderdag vooral uit naar Burger King. De fastfoodketen bevestigde dat 3G Capital het bedrijf overneemt voor $24 per aandeel. Burger King steeg 25,1%.

Ondertussen stapte Dell uit de biedingsstrijd met Hewlett-Packard (HP) voor 3Par, dat zich bezighoudt met data-opslag. HP verhoogde het bod op 3Par naar $2,1 miljard, hetgeen door het bedrijf is geaccepteerd. HP klom 1,2% donderdag, terwijl Dell 2,0 aandikte. 3Par steeg met 2,5%.

Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

donderdag 2 september 2010 22:27
Deodorant schreef:

Want op 338 worden je turbo's (of sprinters) uitgestopt ?

Dan wordt de Olie te duur, goud te goedkoop, en gaan er wat sprinters/turbo's/etc kapot ja :)
Die SP1040 kan een nieuw bodempje zijn, maar dan wil ik het eerst wat hoger zien allemaal.
Maar goed, waar bemoei ik me ook mee:)

Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom jij 338 noemt om (pas) long te gaan. Ben jij soms met de lijntjes en wat 'opvuldingetjes' :) tot die conclusie gekomen ?
donderdag 2 september 2010 22:29
chavv schreef:

[quote=chavv]

Ik vraag dit opmdat ik deze stijgingen de laatste dagen vreemd vind. Bernanke roept dat de overheid er alles aan zal doen om de economie in stand te houden en de boel gaat stijgen ? Volgens mij is er wezenlijk niets veranderd t.o.v. vorige week aan de economische vooruitzichten.

[/quote]

70% van de macro's zijn redelijk tot aardig. In de maand augustus waren de beleggers erg bang voor een zogenaamde 'double dip'. Nu de Macro's van de afgelopen week meevallen lijkt de komst van een 'double dip' afgewend en daarom zul je fors herstel zien.

Zelfs al valt het cijfer morgen tegen, zolang het niet zo erg is dat het duidt op een nieuwe recessie zullen we niet hard gaan zakken. Als het echt rampzalig is, ja dan natuurlijk wel. Maar dat lijkt me sterk, zeer zeker omdat de indices sterk blijven liggen en er weer een beetje in geloven.

Dus ja het kan tegenvallen, en ja het kan ook meevallen.

Wij, simpele particuliere beleggers weten de uitkomst niet. Ik ga ervan uit dat het gewoon volgens consensus zal zijn.
donderdag 2 september 2010 22:32
Zou wat zijn zeg als die cijfers meevallen, kan ik de FTI SEP 2010 nog wat langer overnight aanhouden zonder veel zorgen.

Ik zit 50% cash en lift tegenwoordig met het sentiment vd beurs mee met futures en tot nu toe bevalt me dat goed.
individulele aandelen hebben het voordeel dat ze grotere uislagen hebben tov de AEX en dat compenseer ik met een extra FTI.

Aandelen zijn zo 2009 ;¬)

succes iedereen morgen!
donderdag 2 september 2010 23:04
chavv schreef:

Zou het misschien kunnen dat de banken van de FED opdracht hebben op de boel zoveel mogelijk op te pompen omdat de banencijfers morgen desastreus zijn ??
De ADP cijfers van afgelopen woensdag waren als voorloper van de cijfers van morgen ook -10.000 ipv + 20.000 banen en dit betreft alleen maar de bedrijven waar ADP de salarisstroken voor berekent.
Volgens mij is de schatting voor morgen van -101.000 banen nog veel te gunstig ingeschat. Ik denk dat er minimaal -200.000 banen zijn verdwenen de afgelopen maand. De S&P klapt na dit cijfer als een pudding in elkaar (-5 %)

Ik ben zeer benieuwd maar ik open iig geen nieuwe posities voor de cijfers.

Als de uitslag omhoog of omlaag fors is profiteer ik in beide gevallen.
donderdag 2 september 2010 23:05
Stokertje schreef:

Zit er nog iemand short hier?

;-)

Euh...ja, wordt woelen deze nacht.
donderdag 2 september 2010 23:23
chavv schreef:

Mee eens, maar of het morgen al instort weet ik niet. Maar dat het gaat instorten.....ik kijk niet op een dag.
donderdag 2 september 2010 23:23
Arsenius schreef:

Ik zit zo short als het maar kan, alleen kijk ik niet op een dag.

Lekker bijgeleend bij de bank ook?

Kun je straks je hele leven gaan afbetalen als je briljante visie niet uitkomt.

Nee hoor. Waarom stel je dat eigenlijk?
donderdag 2 september 2010 23:25
chavv schreef:

[quote=chavv]

[/quote]
Ja puur technisch en manipulatie. Lage volumes. De afstort komt echt wel of zijn de vooruitzichten rooskleurig? Dan hoor ik het graag...
donderdag 2 september 2010 23:27
bezinteergebelegt schreef:

gr

B.E.G.B

De cijfers zeggen het tegenovergestelde. Geen reden tot stijging.
vrijdag 3 september 2010 01:30
geefhetstockjenogmaareenkeerdoor schreef:

gr

B.E.G.B

De cijfers zeggen het tegenovergestelde. Geen reden tot stijging.

Beurzen kijken vooruit op optimistische vooruitzichten en achteruit op pessimistische (Mooi voorbeeld is dat de prijzen voor CDS op de subprime hypotheek markt in de VS pas duurder begonnnen te worden toen de defaults van de eigenaren al lang en breed tot rampniveaus waren uitgelopen). Cijfers zijn zeker reden tot stijgen, want geen double dip kan net zo goed betekenen dat de economie over een paar jaar weer draait als een tierelier.
vrijdag 3 september 2010 00:00
[Modbreak IEX]: Gelieve hier geen reclame te maken voor uw eigen site.]
vrijdag 3 september 2010 09:03
Goossens, kun je niet gewoon een beetje meelullen hier ipv alleen maar dat gespam elke keer ?

Pagina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

39.737
30.147
30.011
25.049