TomTom (AEX:TTM)

Reageer   

woensdag 1 september 2010 22:58
Enkele dagen geleden werd er al geroepen op dit forum dat er hardnekkige geruchten waren van een samenwerking met Sony. De reactie was dat de koers dan hierop zou moeten reageren en dat er met Google niets over te vinden was. Was de betreffende persoon een insider? Als het al bij enkelen partijen bekend was dan zou het nieuws al ingeprijst moeten zijn en zien we morgen ochtend alleen wat particuliere stuiptrekkingen naar boven (hetgeen ook shortende partijen kan bewegen hun posities te sluiten).
Al met al, laat het maar eens een goed vervolg hebben!
woensdag 1 september 2010 23:05
Doperwt schreef:

Enkele dagen geleden werd er al geroepen op dit forum dat er hardnekkige geruchten waren van een samenwerking met Sony. De reactie was dat de koers dan hierop zou moeten reageren en dat er met Google niets over te vinden was. Was de betreffende persoon een insider? Als het al bij enkelen partijen bekend was dan zou het nieuws al ingeprijst moeten zijn en zien we morgen ochtend alleen wat particuliere stuiptrekkingen naar boven (hetgeen ook shortende partijen kan bewegen hun posities te sluiten).

Etherman maandag 30 augustus 2010 15:23 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 2

Ik hoor zeer harde geruchten dat Sony in zijn auto audio systemen tomtom software gaat implementeren voor navigatie. Iemand iets van een persbericht gezien? of meer weet?

Het zou prettig zijn als desbetreffende open kaart speelt en aangeeft waar info vandaan kwam.
woensdag 1 september 2010 23:07
Doperwt schreef:
Als het al bij enkelen partijen bekend was dan zou het nieuws al ingeprijst moeten zijn en zien we morgen ochtend alleen wat particuliere stuiptrekkingen naar boven (hetgeen ook shortende partijen kan bewegen hun posities te sluiten).

Toen daalde de koers alleen maar en leek het me geen hard gerucht. Nu is het uitgekomen, maar of de koersstijging van vandaag te wijten is aan dit bericht? Ik denk algeheel herstel. Morgen moet de overeenkomst nog in de koers worden verwerkt lijkt me.
woensdag 1 september 2010 23:11
Belegger01 schreef:

[...]

Verdomd nou je het zegt... Hier het bericht van de betreffende persoon. Misschien kan hij/zij alsnog antwoord geven op m'n vraag, waar deze persoon die geruchten had gehoord :)

Etherman maandag 30 augustus 2010 15:23 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 2

Ik hoor zeer harde geruchten dat Sony in zijn auto audio systemen tomtom software gaat implementeren voor navigatie. Iemand iets van een persbericht gezien? of meer weet?

Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel tikkeltje jaloers ben. Soms best handig om voorkennis te hebben.
Maar dan is de sport van het beleggen er wel een beetje af!

woensdag 1 september 2010 23:13
Ah ik had net m'n post aangepast omdat jij zijn/haar post al had gevonden. Maar idd. Ik ben nog steeds benieuwd waar hij/zij dat gerucht had gehoord. De koers deed toen immers niks op dat gerucht, behalve dalen...
woensdag 1 september 2010 23:22
Belegger01 schreef:

Ah ik had net m'n post aangepast omdat jij zijn/haar post al had gevonden. Maar idd. Ik ben nog steeds benieuwd waar hij/zij dat gerucht had gehoord. De koers deed toen immers niks op dat gerucht, behalve dalen...

Van de week heb ik net RBS turbo's met stoploss van 4 gekocht. ik kneep hem nog wel even want VBR is op en wil momenteel niet uit TT2. Ten tijde van CXP heb ik mijn call opties uiteindelijk afgebouwd, nadat tot drie maal toe door Koffrie was gemeld dat er geen gesprekken gaande waren. De beste man vertelde er niet bij dat hij de gesprekken afwentelde. Niet gelogen, maar misleidend was het wel.

Ik weet eerlijk niet of ik een overname van TT de beste optie zou vinden. Ondanks een hogere koers zou er wel waarde verloren gaan. Welke partij TT ook overneemt, het zorgt er direct voor dat TT ook klanten (bedrijven) verliest.

woensdag 1 september 2010 23:27
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=1819&topic=1254932&Page=1

Was er al sprake van voorkennis?
2 partijen wisselen over the counter stukken die een paar keer het dag gemiddelde is.
woensdag 1 september 2010 23:31
http://www.telecompaper.com/news/article.aspx?cid=691695

Oud bericht, maar lees even de laatste zin is eens goed.
woensdag 1 september 2010 23:33
Call schrijver schreef:

http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=1819&topic=1254932&Page=1

Was er al sprake van voorkennis?
2 partijen wisselen over the counter stukken die een paar keer het dag gemiddelde is.

Indien stukken over de counter worden verhandeld is toch alleen het volume relevant? Vanwaar dan ook de koers erbij?

Is het niet tijdens reguliere handel in NY "per ongeluk een bestens order"
Overigens zag ik voor de overname ook regelmatig "onregelmatig" koersverloop in Amerika.
Ben wel in voor complot theorien!
woensdag 1 september 2010 23:34
Doperwt schreef:

[...]

Indien stukken over de counter worden verhandeld is toch alleen het volume relevant? Vanwaar dan ook de koers erbij?

Is het niet tijdens reguliere handel in NY "per ongeluk een bestens order"
Overigens zag ik voor de overname ook regelmatig "onregelmatig" koersverloop in Amerika.
Ben wel in voor complot theorien!

Achteraf bleef het geloof ik om maar 1070 stukjes te gaan, ik dacht eerst dat het units waren. Niet zo schokkend
woensdag 1 september 2010 23:35
Call schrijver schreef:

Scherp!
woensdag 1 september 2010 23:38
Call schrijver schreef:

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch.
Samenwerking Sanyo, TT en Sony.
Sony moet anders wel een hoge prijs hebben betaald voor TT samenwerking (of TT wilde graag vanwege naam). Sanyo zal toch wel afspraken hebben gemaakt voor het geval TT zich zou terugtrekken (imagoschade en R&D kostenpost)
woensdag 1 september 2010 23:45
Ik denk dat Tom Tom met meerdere partners in zee is gegaan. En dat dat het nu allemaal bekend gaat worden.
Ze zeiden al een tijdje terug dat hun nieuwe software platform onafhankelijk is en op die manier zo snel mogelijk uit te rollen is naar verschillende systemen.
woensdag 1 september 2010 23:49
Call schrijver schreef:

Ik denk dat Tom Tom met meerdere partners in zee is gegaan. En dat dat het nu allemaal bekend gaat worden.
Ze zeiden al een tijdje terug dat hun nieuwe software platform onafhankelijk is en op die manier zo snel mogelijk uit te rollen is naar verschillende systemen.

Dan lijkt me de huidige K/W verhouding in combinatie met EV/aandeel t.o.v koers aandeel niet helemaal terecht.
De markt heeft altijd gelijk of toch niet..
donderdag 2 september 2010 10:21
Doperwt schreef:

Het zou prettig zijn als desbetreffende open kaart speelt en aangeeft waar info vandaan kwam.

Etherman for President en Insidertt for vice -President
donderdag 2 september 2010 11:14
Doperwt schreef:

...
Dan lijkt me de huidige K/W verhouding in combinatie met EV/aandeel t.o.v koers aandeel niet helemaal terecht.
De markt heeft altijd gelijk of toch niet..

Dat EV zegt bij TT niet veel. Zie een eerdere draad voor een meer fundamentele discussie:
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=1819&topic=1253541&Page=4
donderdag 2 september 2010 11:22
achterlijk volle laat voor een dag na zo een mooie deal! maar misschien zie ik spoken!
donderdag 2 september 2010 11:48
japierabo 3 schreef:

achterlijk volle laat voor een dag na zo een mooie deal! maar misschien zie ik spoken!

Koers blijft hangen op 4,505
donderdag 2 september 2010 11:58
ok deal NOG niet overtuigend genoeg! jammer maar ik snap er geen hol van!
donderdag 2 september 2010 14:05
japierabo 3 schreef:

heb eerst binck eens een mailtje gestuurd waarom hun het nieuws niet geplaatst hebben op hun site

daar snap ik nou geen ^%$ van!
donderdag 2 september 2010 16:45
TomTom App for iPhone Continues to Deliver Advanced Turn-by-Turn Navigation ...
MarketWatch (press release) - ?2 hours ago?

http://www.marketwatch.com/story/tomtom-app-for-iphone-continues-to-deliver-advanced-turn-by-turn-navigation-with-new-update-2010-09-02?reflink=MW_news_stmp

EXCLUSIVE: TomTom looking at social network location features
Pocket-lint.com - Stuart Miles - ?3 hours ago?

http://www.pocket-lint.com/news/35375/tomtom-looking-at-social-networking

TomTom GO 1000 to Ship at €299
GPS Business News - ?37 minutes ago?

http://www.gpsbusinessnews.com/TomTom-GO-1000-to-Ship-at-299_a2449.html

TomTom: 1m Users for HD Traffic
GPS Business News - ?1 hour ago?

http://www.gpsbusinessnews.com/TomTom-1m-Users-for-HD-Traffic_a2448.html

donderdag 2 september 2010 17:02
Eindelijk steunt Goddijn de koers (met beetje positief nieuws).

slot 4,56.
donderdag 2 september 2010 18:06
B_B schreef:

Eindelijk steunt Goddijn de koers (met beetje positief nieuws).

slot 4,56.

Volgens mij 4,53... maar toch het gaat de juiste kant uit..
donderdag 2 september 2010 18:29
busefrank schreef:

heb eerst binck eens een mailtje gestuurd waarom hun het nieuws niet geplaatst hebben op hun site

Je kan er echt wat mee, je stelt een vraag en binnen een paar uurtjes heb je ook al antwoord
Keurig geregeld bij Binck!

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de nieuwsberichten van TomTom met betrekking tot de overeenkomst met technologieconcern Sony voor de levering van navigatietechnologie. Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met onze nieuwsleverancier Dow Jones Nieuwdienst. Dow Jones Nieuwdienst selecteert welke nieuwsberichten koersgevoelige informatie bevatten. Dow Jones Nieuwsdienst geeft aan dat zij dit bericht beschouwen als productinformatie. Om die reden is het bericht niet gepubliceerd.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
donderdag 2 september 2010 18:43
busefrank schreef:

[...]

Je kan er echt wat mee, je stelt een vraag en binnen een paar uurtjes heb je ook al antwoord
Keurig geregeld bij Binck!

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de nieuwsberichten van TomTom met betrekking tot de overeenkomst met technologieconcern Sony voor de levering van navigatietechnologie. Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met onze nieuwsleverancier Dow Jones Nieuwdienst. Dow Jones Nieuwdienst selecteert welke nieuwsberichten koersgevoelige informatie bevatten. Dow Jones Nieuwsdienst geeft aan dat zij dit bericht beschouwen als productinformatie. Om die reden is het bericht niet gepubliceerd.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
[/quote]

Op basis daarvan behandeld RTLZ denk ik ook het nieuws.
Normaal gesproken gaan ze uitgebreid in om de stijgers en de dalers. En de dagen dat TomTom de hooste stijger is wordt de grafiek nog niet eens weergegeven, echt heel vreemd. Het gegeven nieuws wordt volgens mij behoorlijk gemanipuleerd door belanghebbenden.

donderdag 2 september 2010 18:52
Joris81 schreef:

[...]Op basis daarvan behandeld RTLZ denk ik ook het nieuws.
Normaal gesproken gaan ze uitgebreid in om de stijgers en de dalers. En de dagen dat TomTom de hooste stijger is wordt de grafiek nog niet eens weergegeven, echt heel vreemd. Het gegeven nieuws wordt volgens mij behoorlijk ...

Dft ook in 1e alinea eindbericht vandaag:

"DSM en SBM de koppositie"

Pardon?

donderdag 2 september 2010 19:07
Het is een waardeloze bende bij RTL 7.....

"Nou, de AEX gaat weer een beetje omhoog, want er zijn weer wat koopjesjagers gesignaleerd"

donderdag 2 september 2010 19:19
busefrank schreef:

Dow Jones Nieuwdienst selecteert welke nieuwsberichten koersgevoelige informatie bevatten. Dow Jones Nieuwsdienst geeft aan dat zij dit bericht beschouwen als productinformatie. Om die reden is het bericht niet gepubliceerd.

Dow Jones maakt hier volgens mij toch een denkfout (Reuters iig niet). Het zijn namelijk geen producten van TomTom maar producten van Sony, waarvoor TomTom de live diensten gaat leveren. Volgens mij is het ongeveer hetzelfde als dat TomTom voor de overname van TA, de kaarten/diensten van TA gebruikte.... Vreemde interpretatie van DJ.

IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

39.167
30.949
26.888
22.393
11.098