TomTom (AEX:TTM)

Reageer   

donderdag 2 september 2010 21:52
Belegger01 schreef:

3 nieuwe persberichten!

http://investors.tomtom.com/releases.cfm?releasestype=&year=

- Sep 2, 2010 Enjoy the open road again with TomTom Via LIVE

IFA, Berlin, 02 September 2010 - TomTom today launches the brand new TomTom Via and Via LIVE, bringing the most accurate traffic information and a more enjoyable driving experience to millions. The Via and Via LIVE come with enhanced driving features, including full Voice Control and hands-free call answering as standard. Designed for people who l...

- Sep 2, 2010 One million connected drivers enjoy world's most accurate traffic service

IFA, Berlin, 02 September 2010 – TomTom today announces that the number of people using HD Traffic™ connected devices has hit the one million mark in Europe, representing a further leap in the quality of its traffic information. With more connected vehicles on the road, TomTom is able to report traffic jams with higher accuracy than any o...

- Sep 2, 2010 Smart, faster, stronger: The TomTom GO LIVE "super satnav" range has arrived

IFA, Berlin, 02 September 2010 – TomTom today announces the availability of its high-end GO and GO LIVE range, packed with hot new features and super-charged with HD Traffic™ information. Introducing the TomTom GO and GO LIVE 1000, and the TomTom GO and GO LIVE 1005 with larger 13cm (5") screens. "Our new flagship GO and GO LI...

Plotseling veel nieuws. Ben benieuwd hoe de markt reageert.Gaan we vandaag weer omhoog? Op dit moment amerika in de Plus dus dat is alvast een goed begin. Succes allen...
donderdag 2 september 2010 22:16
TomTom zet zichzelf eindelijk weer in de spotlights. En dat was nodig ook. Het aandeel trekt afgelopen twee dagen flink aan (toch 12% gestegen vanaf het dieptepunt) met een aanzienlijk hoger volume dan de daling.

Het TT-forum stijgt in het lijstje meest actieve discussie en daarmee lijkt de particuliere belegger ook weer wat meer door TomTom te worden aangetrokken. Goed om te zien ook dat het aantal nuttige, volwassen bijdrages groter is geworden.

De rotte appels zijn er iig uitgeschudt. Laat nu die mooie grote Apple maar komen ;)

Hopelijk vandaag door de 4,58-4,60. Dan kunnen we technisch in één ruk doorstomen naar de 5 euro.
donderdag 2 september 2010 23:01
AMSTERDAM (Belegger.nl) – Eind oktober 2009 kondigde Google aan ‘gratis’ navigatiesoftware aan te bieden voor Androidtelefoons. Sindsdien is de koers met 58 procent gedaald. Analist Wim Gille van de Royal Bank of Scotland (RBS) zag dat de analistenprognoses voor de resultaten van TomTom eigenlijk nauwelijks door die mededeling veranderden en vroeg zich af wie er nu gelijk hebben, de markt of de analisten?

Eerst: de feiten. Binnen twee dagen na de aankondiging van Google daalde de koers met 27 procent. Dat impliceert volgens Gille dat de markt vooral geen vertrouwen heeft in de draagbare navigatie van TomTom. Inmiddels is de navigatiemarkt voor telefoons met circa 80 miljoen ‘gratis’ navigatietoestellen per jaar nu al groter dan de markt voor Personal Navigation Devices (PND). ‘Maar’, zegt de analist ‘dit had geen grote invloed op de PND-markt’. Al voor de aankondiging van Google was dat segment al dalende en daar is niet veel meer bijgekomen.

Rekenexercitie

Wat nou als de PND-markt helemaal ophoudt te bestaan? Gille ging rekenen. Hij constateert dat TomTom slechts voor 50 procent afhankelijk is van de PND’s. De andere divisies verdienen de rest.

Wat is de waarde van die divisies dan? Op basis van wat er op de markt gemiddeld voor wordt betaald komt hij uit op een waarde van 790 miljoen euro. Om de huidige enterprise value van circa 1,2 miljard euro te rechtvaardigen, zou TomTom dus nog 430 miljoen aan cash moeten genereren uit de verkoop van PND’s. Daarvoor zouden ze nog 17 miljoen PND’s voor moeten verkopen. Dat zou volgens Gille inhouden dat in het huidige tempo van 11,5 miljoen kastjes per dag zou volgens de markt de PND-markt dan in de zomer van 2012 zijn verdwenen. ‘Heel onwaarschijnlijk’, zegt Gille en geeft daarbij zijn eigen beroepsgroep gelijk.
donderdag 2 september 2010 23:12
Mobiele Navigatie geen vervanger van TomTomDatum: dinsdag 31 augustus 2010|
Bron: GSMpunt.nl

Navigeren op mobiele telefoons met Nokia OVI Maps, Google Maps of andere softwarepakketten blijkt voor veel consumenten niet op te wegen tegen het gebruikersgemak van de echte PND’s van Garmin en TomTom.

Dat blijkt uit een enquête onder ruim 200 klanten van GSMpunt.nl. Hoewel een enkeling zeer tevreden is over het navigeren op mobiele telefoons, ondervindt de meerderheid van de gebruikers problemen met het vinden en installeren van de juiste software en kaarten, de dataverbinding in het buitenland (Google Maps), het vastlopen/uitvallen van het toestel, of de bediening van de software.

Verder worden het kleine formaat van het beeldscherm, de levensduur van de batterij tijdens navigeren met de mobiele telefoon, en het beroerde GPS ontvangst als problemen gezien die navigeren met mobiele telefoons erg lastig maken.

De gratis navigatiepakketten draaien daarnaast slechts op een beperkt aantal toestellen, en bieden niet dezelfde functionaliteit als de TomTom’s en Garmin’s van deze wereld. Mobiele navigatie is een leuke extra app op je mobiele telefoon, en het kan handig kan zijn in geval van nood, maar het weegt naar het zich laat aanzien uiteindelijk niet op tegen een fit-for purpose device.
donderdag 2 september 2010 23:26
GertVteDe schreef:

Mobiele Navigatie geen vervanger van TomTomDatum: dinsdag 31 augustus 2010|
Bron: GSMpunt.nl

Navigeren op mobiele telefoons met Nokia OVI Maps, Google Maps of andere softwarepakketten blijkt voor veel consumenten niet op te wegen tegen het gebruikersgemak van de echte PND’s van Garmin en TomTom.

Dat blijkt uit een enquête onder ruim 200 klanten van GSMpunt.nl. Hoewel een enkeling zeer tevreden is over het navigeren op mobiele telefoons, ondervindt de meerderheid van de gebruikers problemen met het vinden en installeren van de juiste software en kaarten, de dataverbinding in het buitenland (Google Maps), het vastlopen/uitvallen van het toestel, of de bediening van de software.

Verder worden het kleine formaat van het beeldscherm, de levensduur van de batterij tijdens navigeren met de mobiele telefoon, en het beroerde GPS ontvangst als problemen gezien die navigeren met mobiele telefoons erg lastig maken.

De gratis navigatiepakketten draaien daarnaast slechts op een beperkt aantal toestellen, ...

Inderdaad. Ik kreeg het er gratis bij op m'n nieuwe nokia, en heb het er af gegooid. Het werkt, en het is handig voor als je je TT een keer bent vergeten. Maar daar is ook alles mee gezegd.
vrijdag 3 september 2010 00:31
Wij hebben in diverse auto's van de zaak en prive een mooi vast ingebouwd navigatiesysteem zitten, o.a van Garmin etc etc. Nu moet ik bekennen dat ik ondanks deze mooie systemen toch gewoon altijd een TT op mijn ruit plak. Is gewoon een superding en bovendien kost het geen drol. Wat ik bijvoorbeeld super vind is dat de reistijd altijd klopt, en de rijbaan aanduiding vind ik helemaal geweldig.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je kan aanbieden wat je wilt, of gratis navigatie weggeven tot je er bij neervalt, maar gemak dient de mens, en daar is TT gewoon de beste in. Uiteindelijk zal toch blijken dat gratis navigatie niet meer dan een gadget is voor bijvoorbeeld de jeugd, en dat de mensen die er dagelijks gebruik van maken toch blijven kiezen voor een degelijk betaalbaar systeem.
vrijdag 3 september 2010 09:21
Mister Lucky schreef:

Wij hebben in diverse auto's van de zaak en prive een mooi vast ingebouwd navigatiesysteem zitten, o.a van Garmin etc etc. Nu moet ik bekennen dat ik ondanks deze mooie systemen toch gewoon altijd een TT op mijn ruit plak. Is gewoon een superding en bovendien kost het geen drol. Wat ik bijvoorbeeld super vind is dat de reistijd altijd klopt, en de rijbaan aanduiding vind ik helemaal geweldig.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je kan aanbieden wat je wilt, of gratis navigatie weggeven tot je er bij neervalt, maar gemak dient de mens, en daar is TT gewoon de beste in. Uiteindelijk zal toch blijken dat gratis navigatie niet meer dan een gadget is voor bijvoorbeeld de jeugd, en dat de mensen die er dagelijks gebruik van maken toch blijven kiezen voor een degelijk betaalbaar systeem.

Ik geef je absoluut gelijk maar het lijkt wel of IEDER bericht mbt gratis navigatie levensgroot in de pers gebracht moet worden. Helaas brengt dit veel beleggers tot twijfelen terwijl dit in mijn ogen niet nodig is.
vrijdag 3 september 2010 09:51
alles verkocht.
vrijdag 3 september 2010 09:51
Dre-mans schreef:

Ik geef je absoluut gelijk maar het lijkt wel of IEDER bericht mbt gratis navigatie levensgroot in de pers gebracht moet worden. Helaas brengt dit veel beleggers tot twijfelen terwijl dit in mijn ogen niet nodig is.

Geloof in je eigen overtuiging. Uiteindelijk zullen de toekomstige cijfers van TT de mensen van het de twijfel afbrengen...
vrijdag 3 september 2010 09:55
?
vrijdag 3 september 2010 09:59
men vergeet dat er ook nog verschrikkelijk veel mensen zijn zoals jet!
vrijdag 3 september 2010 10:00
hvasd schreef:

[quote=Mister Lucky]

Geloof in je eigen overtuiging. Uiteindelijk zullen de toekomstige cijfers van TT de mensen van het de twijfel afbrengen...
[/quote]

Ik bedoel:

Geloof in je eigen overtuiging. Uiteindelijk zullen de toekomstige cijfers van TT de mensen vertellen hoe het echt zit. Ik hoop goed...

vrijdag 3 september 2010 10:01
japierabo 3 schreef:

men vergeet dat er ook nog verschrikkelijk veel mensen zijn zoals jet!

Wie of wat is jet ?
vrijdag 3 september 2010 10:24
hvasd schreef:

[...]

Wie of wat is jet ?
vd reclame van telfort. een gewoon doorsnee meisje wat zich niet gek laat maken met gratis smart-phone etc! rest mag je zelf invullen!
vrijdag 3 september 2010 10:29
japierabo 3 schreef:

[...]

Wie of wat is jet ?
vd reclame van telfort. een gewoon doorsnee meisje wat zich niet gek laat maken met gratis smart-phone etc! rest mag je zelf invullen!

nog niet gezien maar ik stel mij voor dat dat iemand is die voor de 1e keer navigatie neemt. Leert het dan kennen en komt er achter dat ze beter wilt. Dan kom je vanzelf bij TT....
vrijdag 3 september 2010 10:39
weet je wat de probleem bij tt is..de producten die ze maken zijn te goed..ja kan met zo'n navigatie 5 jaar mee of langer misschien ik zie zelf soms in de auto's eerst tomtom navigatie nog ken je na gaan hoelang je dat ding kan gebruiken..maar een smart-phone om de 1 jaar of 2 jaar vervangen je dus ik denk dat tt ook richting smart-phone moet gaat met die nokia man die over gegaan is naar tt..
vrijdag 3 september 2010 10:51
hvasd schreef:

[...]vd reclame van telfort. een gewoon doorsnee meisje wat zich niet gek laat maken met gratis smart-phone etc! rest mag je zelf invullen!

nog niet gezien maar ik stel mij voor dat dat iemand is die voor de 1e keer navigatie neemt. Leert het dan kennen en komt er achter dat ze beter wilt. Dan kom je vanzelf bij TT....
[/quote]zij heeft een telefoon voor bellen/smsen, een mp3 speler om muziek te luisteren, een camera om fotoos mee te maken en een tt om mee te navigeren! wat nou alles in 1! gebruiksgemak? NEE! maar men MOET EN ZAL aan de smart-phone getuige de marketing/propaganda machine die dagelijks overuren draait! Rot toch op! Net als mijn collega! kijk mij met me nokia n97. eigenlijk weet ik allen hoe ik ermee moet bellen/smsen maar het staat wel succesvol! Gadverdamme! Greetz
vrijdag 3 september 2010 10:52
ilko schreef:

weet je wat de probleem bij tt is..de producten die ze maken zijn te goed..ja kan met zo'n navigatie 5 jaar mee of langer misschien ik zie zelf soms in de auto's eerst tomtom navigatie nog ken je na gaan hoelang je dat ding kan gebruiken..maar een smart-phone om de 1 jaar of 2 jaar vervangen je dus ik denk dat tt ook richting smart-phone moet gaat met die nokia man die over gegaan is naar tt..

TT pnd gaat inderdaad lang mee. Geeft wel reden tot periodieke update.... Is ook geld..
vrijdag 3 september 2010 11:36
corne en zijn kornuiten hebben het short-spelletje overgenomen! uitroken die clown!
vrijdag 3 september 2010 11:51
hvasd schreef:

TT pnd gaat inderdaad lang mee. Geeft wel reden tot periodieke update.... Is ook geld..

Voor huis- tuin en keukengebruik ( figuurlijk gesproken) heb ik al enkele jaren een TT One 3e editie. Ik heb 2 weken geleden mijn Europakaarten geupdated en dat werkt prima. Wij zitten de maand januari altijd op GranCanaria en ook daar zijn nu nieuwe kaarten van . Wel zo gemakkelijk daar

De aanbieding voor de nieuwe kaarten was al gezakt van ongeveer € 62 naar €44

Daarvoor kun je toch niet tobben met een GSM
vrijdag 3 september 2010 12:37
japierabo 3 schreef:

corne en zijn kornuiten hebben het short-spelletje overgenomen! uitroken die clown!

Let niet al teveel op wat ik zeg aangezien ik me nog niet zo lang met aandelen bezig houd.

Ik ben zelf erg positief over TomTom, maar ik heb toch net maar besloten de helft van mijn aandelen TomTom te verkopen. Ik heb het idee dat heel veel grote partijen TomTom naar beneden willen hebben en hoop dat daardoor het aandeel nog een keer in de buurt van de € 4,- terecht komt waarop ik weer in zal stappen.
Het is een gok maar aan de andere kant hangt er vandaag niet al teveel goed nieuws in de lucht en verwacht ik zelf dat de echte doorbraak van TomTom nog wel even op zich laat wachten.

Voor mij is het nu maar hopen dat er de komende week geen overname verhaal de wereld in komt ......
vrijdag 3 september 2010 12:38
Heb zelf nog een van de eerste TomTommetjes, en voldoet nog goed.
Ga nu wel een nieuwe aanschaffen want ze zijn wel beter en handiger geworden de laatste tijd.

Chiel
vrijdag 3 september 2010 12:50
Bron http://tweakers.net/nieuws/69492/ifa-sony-kondigt-2din-navigatiesysteem-met-tomtom-diensten-aan.html

Elektronicafabrikant Sony heeft op de IFA-beurs in Berlijn enkele nieuwe navigatiesystemen aangekondigd. De twee systemen zijn voorzien van een touchscreen en bieden gebruikers toegang tot diverse TomTom Live-diensten.

In totaal heeft Sony vier nieuwe navigatiesystemen aangekondigd. De XNV-L77BT, 770BT, L66BT en 660BT zijn 2din hoog en beschikken over een aanraakgevoelig scherm dat maximaal 800x480 pixels kan weergeven. De nieuwe navigatiesystemen, die worden uitgebracht onder de nieuwe Xplod-vlag, borduren voort op hetzelfde platform als het XAV-70BT-systeem van de fabrikant, zo heeft Sony bekendgemaakt.

De XNV-L77BT en 770BT zijn van een 7"-scherm voorzien, terwijl de L66BT en 660BT met 6,1" genoegen moeten nemen. Alle modellen kunnen diverse audio- en videoformaten afspelen, waaronder mp3, wma, aac, divx, mpeg4 en jpeg.

Om te kunnen navigeren, is voor Europa kaartsoftware voor 45 landen aanwezig. Het kaartmateriaal is geleverd door TeleAtlas, terwijl de navigatiesoftware zelf afkomstig is van TomTom. De L77BT en L66BT kunnen bovendien gebruikmaken van diverse TomTom-diensten, zoals HD Traffic en Google Local Search. TomTom IQ Routes en Map Share is op alle vier de modellen beschikbaar.

De nieuwe Xplod-navigatiesystemen zijn vanaf november in Nederland leverbaar. De adviesprijs is niet bekend.
vrijdag 3 september 2010 14:35
Hoewel ik hoop dat Tomtom nog een keer terugkeert naar de €4,- om vervolgens de rit omhoog te maken, is dit in principe ook goed nieuws voor TomTom en TomTom Live diensten.

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/35/0903_1200_Verkeersboetes_gaan_volgens_jaar_flink_omhoog.xml

Ik weet niet of TomTom Live ook plaatselijke verkeerscontroles meeneemt? Maar verkeersboetes in heel europa gaan omhoog, om de staatskas te vullen. Vroeger had men voor een radar detector €100,- over... Als Tomtom de ook de plaatselijke controles op een goede en legale manier weergeeft, heeft men denk ik zeker wel €50 of meer over voor een live abonnementje. Heel het apparaat heb je dan zo terugverdient.

Beurs begint zojuist op stoom te komen we gaan weer up.
vrijdag 3 september 2010 14:36
TomTom: marktaandeel winnen door consolidatieBERLIJN (AFN) - TomTom verwacht marktaandeel te winnen door de voortschrijdende consolidatie in de branche. Dat zei topman Harold Goddijn vrijdag tijdens de IFA-beurs in Berlijn. Goddijn voegde daar aan toe dat zijn bedrijf "er niet op uit is om marktaandeel te kopen". Kleinere, door technologie gedreven overnames sloot hij echter niet uit.

Tomtom liet afgelopen juli weten in Europa een marktaandeel te hebben van 49 procent. Vorig jaar was dat nog 44 procent.

Bron: ANP
Publicatiedatum: 3 sep 2010 14:34:21
Copyright (c) 2010 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

vrijdag 3 september 2010 14:53
Joris81 schreef:

Hoewel ik hoop dat Tomtom nog een keer terugkeert naar de €4,- om vervolgens de rit omhoog te maken, is dit in principe ook goed nieuws voor TomTom en TomTom Live diensten.

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/35/0903_1200_Verkeersboetes_gaan_volgens_jaar_flink_omhoog.xml

Ik weet niet of TomTom Live ook plaatselijke verkeerscontroles meeneemt? Maar verkeersboetes in heel europa gaan omhoog, om de staatskas te vullen. Vroeger had men voor een radar detector €100,- over... Als Tomtom de ook de plaatselijke controles op een goede en legale manier weergeeft, heeft men denk ik zeker wel €50 of meer over voor een live abonnementje. Heel het apparaat heb je dan zo terugverdient.

Beurs begint zojuist op stoom te komen we gaan weer up.

Ja hoor, pakt Live mee. Een melding van een TomTom-langsrijder over een mobiele flitser en iedere volgende TomTom-langsrijder (met Live) wordt gewaarschuwd. Gebeurt allemaal in 3 minuten.
Het is echt grappig om te zien, zo'n vooraf-melding van een mobiele flitser. En scheelt je per keer al gauw de prijs van de Live-diensten PLUS de kaartupdate elk kwartaal.

Als 'de markt' dit superieure voordeel eenmaal massaal door heeft, dan gaat de koers vanzelf mee omhoog.

vrijdag 3 september 2010 15:21
TomTom-CEO hint op deal in automotive sectorBERLIJN (AFN) - TomTom-topman Harold Goddijn hintte vrijdag in een vraaggesprek met ANP op een mogelijke nieuwe deal in de automotive-sector op de korte termijn. "Er is nog niets getekend, dus ik kan er niets over zeggen", zei hij vrijdag op de elektronicabeurs IFA in Berlijn. De aankondiging zou samen kunnen vallen met de Autosalon-beurs in Parijs in oktober.

Eerder tekende TomTom onder meer deals met autofabrikanten Renault en Fiat voor het leveren van ingebouwde navigatiesystemen. Aan andere autofabrikanten levert het bedrijf onder meer kaartmateriaal en navigatie-software.

TomTom maakte deze week op de IFA een overeenkomst bekend met elektronicabedrijf Sony. TomTom levert de navigatiecomponent voor een multimediaal systeem voor in de auto. Het is volgens Goddijn nog moeilijk te voorspellen wat de inkomsten uit deze overeenkomst zullen zijn. "De samenwerking verkeert nog in de beginfase."

Het aantal verkochte applicaties van TomTom voor de iPhone is volgens Goddijn momenteel "stabiel". "We verkopen elk kwartaal ongeveer 100.000 van deze applicaties." Hij zei geen effect te hebben gemerkt van de samenwerking tussen navigatie-leverancier Navigon en T-Mobile, die sinds dit voorjaar in Duitsland en Oostenrijk gratis basis-navigatie aanbieden op de iPhone. Sinds deze week hebben ze deze overeenkomst naar Nederland uitgebreid.

Bron: ANP
Publicatiedatum: 3 sep 2010 15:18:58
Copyright (c) 2010 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

vrijdag 3 september 2010 15:29
Zelfs de telegraaf plaats eens een positief bericht van Tomtom.
Dat was lang geleden.
vrijdag 3 september 2010 15:33
Geachte allemaal,

We staan op het punt opnieuw een weerstand te breken nl. 4,61

http://www.quoteweb.com/ts.aspx?soort=AEX&id=65&issueid=208564&c=NL

Op naar de volgende......
vrijdag 3 september 2010 15:38
hvasd schreef:

Geachte allemaal,

Eerst even door die ijsberg van 4,604 heen...
vrijdag 3 september 2010 15:39
Houtert schreef:

Geachte allemaal,

KRAK!
vrijdag 3 september 2010 15:40
Houtert schreef:

[quote=hvasd]
Geachte allemaal,

KRAK!

Zo is het KKKKKRRRRRAAAAAKKKKKKK.....
[/quote]
vrijdag 3 september 2010 15:47
De bashers hebben er geen zin meer in om te reageren

Koers nu 4,61

Eerlijk gezegd had ik dat een week geleden niet durven roepen
vrijdag 3 september 2010 15:52
JanK1 schreef:

De bashers hebben er geen zin meer in om te reageren

Koers nu 4,61

Eerlijk gezegd had ik dat een week geleden niet durven roepen

Wel zin, maar hun betaling blijft achterwege.
vrijdag 3 september 2010 16:09
BERLIJN (AFN) - TomTom-topman Harold Goddijn hintte vrijdag in een vraaggesprek met ANP op een mogelijke nieuwe deal in de automotive-sector op de korte termijn. ,,Er is nog niets getekend, dus ik kan er niets over zeggen'', zei hij vrijdag op de elektronicabeurs IFA in Berlijn. De aankondiging zou samen kunnen vallen met de Autosalon-beurs in Parijs in oktober.
Eerder tekende TomTom onder meer deals met autofabrikanten Renault en Fiat voor het leveren van ingebouwde navigatiesystemen. Aan andere autofabrikanten levert het bedrijf onder meer kaartmateriaal en navigatie-software.

TomTom maakte deze week op de IFA een overeenkomst bekend met elektronicabedrijf Sony. TomTom levert de navigatiecomponent voor een multimediaal systeem voor in de auto. Het is volgens Goddijn nog moeilijk te voorspellen wat de inkomsten uit deze overeenkomst zullen zijn. ,,De samenwerking verkeert nog in de beginfase.''

Het aantal verkochte applicaties van TomTom voor de iPhone is volgens Goddijn momenteel ,,stabiel''. ,,We verkopen elk kwartaal ongeveer 100.000 van deze applicaties.'' Hij zei geen effect te hebben gemerkt van de samenwerking tussen navigatie-leverancier Navigon en T-Mobile, die sinds dit voorjaar in Duitsland en Oostenrijk gratis basis-navigatie aanbieden op de iPhone. Sinds deze week hebben ze deze overeenkomst naar Nederland uitgebreid.

vrijdag 3 september 2010 16:09
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse inkoopmanagersindex voor de dienstensector is in augustus harder gedaald dan verwacht, blijkt vrijdag uit cijfers van het Institute for Supply Management (ISM).

De index kwam over de afgelopen maand uit op 51,5, tegenover 54,3 in juli. Economen geraadpleegd door Dow Jones Newswires rekenden vooraf gemiddeld op een daling tot 53,0 punten.

De economische activiteit groeit als het indexcijfer hoger is dan 50 punten. Een score van minder dan 50 punten wijst op een krimp.

De belangrijke deelindex voor de werkgelegenheid zakte in augustus tot 48,2 van 50,9 in juli.

De bedrijfsindex voor de dienstensector daalde afgelopen maand tot 54,4, tegenover 57,4 in juli.

De deelindex voor de nieuwe orders daalde naar 52,4 van 56,7 in juli, terwijl de prijsindex toenam naar 60,3 in augustus van 52,7 in juli.

Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst +31 20 57 15 201; levien.defeijter@dowjones.com

vrijdag 3 september 2010 18:53
Uiteindelijk beetje matte koersreactie op het toch weer goede nieuws vandaag. Hint op deal in automotive sector, zal toch geen loze opmerking zijn geweest neem ik aan.

Groei door kleinere tech overnames... Nadrukkelijk geen marktaandeel kopen. Dit kun je dus vertalen dat Goddijn overnames wil doen zonder emissie (ze kunnen ook niet veel anders met de huidige koers). Staat nog 367 miljoen cash op de balans, dus daar kun je wel wat kleine bedrijven voor kopen.

Ondanks de positieve nieuwsstroom afgelopen dagen, heeft de Dow Jones Nieuwsdienst hier geen boodschap aan. Zal in hun ogen vast wel weer allemaal onder productinformatie vallen.... Reuters doet daarentegen wederom goed werk.
vrijdag 3 september 2010 20:21
ik heb via een goede kennis al gehoord dat er een overeenkomst is met een grote Duitse autoleverancier.

Voorlopig alleen in de kleinere modellen.

Wie weet vlgd week meer info
vrijdag 3 september 2010 20:44
jan6307 schreef:

ik heb via een goede kennis al gehoord dat er een overeenkomst is met een grote Duitse autoleverancier.

Alle positieve berichten zijn welkom
vrijdag 3 september 2010 21:12
Belegger01 schreef:
Hopelijk vandaag door de 4,58-4,60. Dan kunnen we technisch in één ruk doorstomen naar de 5 euro.

Vandaag even boven de weerstand gekeken, helaas er niet boven gesloten, maar wel weer een aardig volume. Ik ga ervanuit dat de uitbraak maandag met een slot boven 4,60 definitief zal worden bevestigd. De pijlen kunnen dan gericht worden op de 5,00 op korte termijn. Pas boven de 5 euro wordt de dalende trend verlaten... Laten we het hopen ;)
vrijdag 3 september 2010 21:18
Quoteweb spreekt vandaag zelfs al van een doorbraak:

vrijdag 3 september 2010 21:26
En volgens http://www.iex.nl/stocks/ta.asp?iId=0&Id=58155
is de weg vrij naar 4,85.
vrijdag 3 september 2010 22:24
[Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
vrijdag 3 september 2010 23:39
JanK1 schreef:

Alle positieve berichten zijn welkom

Wordt in Berlijn bekent gemaakt Jan, dus wacht maar even af.
Maar ik zou rekenen met een hele grote heer, succes.
Ik koop maandag in de dip nog wat bij, want ik weet al genoeg. (als er nog een dip komt????)
zaterdag 4 september 2010 09:29
Hoewel er nog steeds niks zeker is met die overeenkomst, weet ik wel dat de Duitse auto-industrie loopt als een trein. Daar past best een tt in.

Ik rij trouwens VW en heb aandelen TT. Dan heb ik eigenlijk ook recht op een SonyTT.
(Nog een heel duur apperaat voor het geld dat ik verloren heb aan TT)
zaterdag 4 september 2010 11:50
Bijna de 4.63 geraakt. Dan sta ik weer quitte :) Dankzij mijn bijkoopje begin vd week op 4.035.

IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

40.445
31.391
30.512
25.334
11.546