Discussie - Koffiekamer - KK DD 6/9: hier moet u het van hebben

Reageer  Pagina:  1  2  Vorige 

maandag 6 september 2010 13:50
Zou er nog een beetje beweging komen als Obama straks opstaat en een natte scheet laat?
maandag 6 september 2010 13:52
Linda S schreef:

[quote=ouwebeursrot]
[quote=Kopie]
[quote=tennisbal]
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURP !!!!!

Zozo....als je dat de 17e maar niet doet.

Inderdaad, je bent natuurlijk wel in een net beursgezelschap, ahum ;-)
[/quote]

Ik kom heel netjes over hoor!
[/quote]

Dat doen we toch allemaal? ;-))
[/quote]

Is ook zo.....het lijkt vaak een bijeenkomst van een lokaal bijbelgenootschap, als wij met z'n allen op stap zijn. Vooral in de late uurtjes, hahaha.
maandag 6 september 2010 14:01
Europa laat zich vandaag wel weer kennen. Als we het allemaal nu eens samen deden, dan zijn we ook groot. Uuuh Amerika dicht? Tsja wat moeten we dan? AEX DAX CAC en FTSE op nog geen tiende procent van elkaar in de plus. Sneue bedoening.
maandag 6 september 2010 14:15
Dit gaat toch nergens meer over, sluiten die hap en allemaal een vrije middag nemen,
maandag 6 september 2010 14:23
Euro07 schreef:

Dit gaat toch nergens meer over, sluiten die hap en allemaal een vrije middag nemen,

Ik begrijp ook niet dat men open is.
Zonder de VS gebeurt er nooit iets.
maandag 6 september 2010 14:24
Een vrije middag op Labourday?
maandag 6 september 2010 14:32
Labyrint schreef:

[quote=ouwebeursrot]
[quote=Kopie]
[quote=tennisbal]

[/quote]

Is een stropdas verplicht eigenlijk ? :P
[/quote]

Heb jij die dan? ;-)
[/quote]

Hmmm.. Misschien heb ik nog zo`n draadje liggen van toen ik 18 was en ging solliciteren :).

Met bijpassend colbertje.. Beetje hoog water misschien
maandag 6 september 2010 14:33
De Aex vandaag:;
---

Hij heeft vaart,!! fantasie !!! en flair!!, en de aanstekelijke gretigheid waarmee hij
op het toneel staat!!, doet vermoeden dat hij nog lang niet is uitgepraat.!!!!
---
Gr. Bores
maandag 6 september 2010 14:37
Kopie schreef:

Ik begrijp ook niet dat men open is.
Zonder de VS gebeurt er nooit iets.

ben ik niet met je eens , is in het verleden zonder US genoeg beweging zowel positief als negatief geweest.
maandag 6 september 2010 14:57
geritt de derde schreef:

ben ik niet met je eens , is in het verleden zonder US genoeg beweging zowel positief als negatief geweest.

Dat moet dan tijdens de eerste ijstijd zijn geweest.

gr

B.E.G.B
maandag 6 september 2010 14:59

gaaaaaaaap
maandag 6 september 2010 15:01
Spannend he?
maandag 6 september 2010 15:10
Linda S schreef:

[quote=ouwebeursrot]
[quote=Kopie]
[quote=tennisbal]

[/quote]

Ik kom heel netjes over hoor!
[/quote]

Dat doen we toch allemaal? ;-))
[/quote]

Zit hier lekker achter glas uit de wind, even de DD door te lezen, zie ik zo'n 8x !! die boer van tennisbal voorbij komen. En ik moet eerlijk bekennen dat ik er noch om moest lachen ook ....
Het is duidelijk een dag om te genieten van de zon. Daar ga ik maar weer mee verder zo want dat 'geboer' hier dat geloof verder wel :-)
maandag 6 september 2010 16:03
Amsterdamse beurs kabbelt rustig voort
6 september 2010, 15:49 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De beurshandel op het Damrak kabbelde maandagmiddag rustig voort met lichte winsten op koersenborden. Bij een gebrek aan nieuws hielden beleggers vast aan het positieve sentiment dat afgelopen vrijdag ontstond door meevallende cijfers over de Amerikaanse banenmarkt.

Wall Street bood maandag evenmin richting. De beurzen in New York blijven gesloten wegens Labor Day.

De AEX-index in Amsterdam noteerde halverwege de middag een winst van 0,4 procent op 330,71 punten. De MidKap-index voor middelgrote fondsen won 0,2 procent tot 526,67 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen wonnen tot 0,4 procent.

Werkgelegenheid in de Verenigde Staten

De beurzen in Europa en New York gingen vrijdag flink omhoog nadat bekend werd dat de werkgelegenheid in de Verenigde Staten in augustus minder sterk is afgenomen dan verwacht. Ook kwam de banengroei in het Amerikaanse bedrijfsleven boven verwachting van analisten uit.

In de AEX deden de financiële fondsen het goed. ING won 0,8 procent en ook Aegon steeg 0,8 procent. Uitzendconcern Randstad liet een winst zien van 1,1 procent. Het aandeel wist munt te slaan uit de goede arbeidscijfers uit de VS, waar het bedrijf volop actief is.

Grondstoffen- en chemiesector

De grondstoffen- en chemiesector had ook de wind in de zeilen door de goede berichten over de economie. ArcelorMittal steeg 0,9 procent, AkzoNobel ging 1,3 procent omhoog. DSM won 0,8 procent.

Bij de dalers in de AEX waren baggeraar Boskalis (min 0,6 procent) en telecomconcern KPN (min 0,5 procent) te vinden.

Post- en logistiekconcern TNT

Post- en logistiekconcern TNT zakte 0,5 procent. TNT Express heeft een contract gesloten met RS Components voor de verzending van producten in Italië en Frankrijk.

Spyker Cars won 2,2 procent. Spyker zou volgens Zweedse media in een juridisch geschil zijn verwikkeld met de regionale overheid van Göteborg. Die eist dat Spyker uiterlijk 20 september omgerekend 12 miljoen euro aan loongaranties terugbetaalt. Topman Victor Muller deed de zaak af als ,,een storm in een glas water''.

De euro was 1,29 dollar waard tegen 1,2860 dollar aan het slot van de Europese beurzen op vrijdag.

maandag 6 september 2010 16:57
Het grafiekje hiernaast kan het allemaal niet meer bijhouden van lamlendigheid.
Afijn, mag niet klagen, de bomen hebben vandaag er weer flink wat uitgeschud.
maandag 6 september 2010 17:01
Ik geloof dus helemaal niet in een terugval naar 320,; er is geen [nieuwe] reden voor te bedenken.
Zijn deze week weinig macro`s en de belangen liggen toch bij koersbehoud of een stijging, dachten wij..
maandag 6 september 2010 17:02
eventjes inkopen over de grens gedaan
woon namelijk 200 mtr van duitse grens af
aex is toch in slaap gevallen
wors
maandag 6 september 2010 17:04
Europa op zijn smalst. Om 17.15 ga ik ongeachte de stand full long. Ik schaam me voor dit gekneukel.
maandag 6 september 2010 17:05
Je lijkt het zeeuws meisje wel, geen cent teveel hoor...:)

Hoeveel scheelt dat ?
maandag 6 september 2010 17:08
Kom net thuis.
Wat een geweld.
maandag 6 september 2010 17:08
Ik zie het al, dat wordt op DH de dag uit. Gewoon, omdat het kan.

gr

B.E.G.B
maandag 6 september 2010 17:09
mercurius-adept schreef:

[quote=HJ deTuinman]
Daarnaast geldt voor de derivatenhandel hetzelfde als voor de aandelenhandel. Namelijk het risico dat ook een trendkanaal zomaar op een willekeurig moment, zowel naar boven als naar beneden, doorbroken kan worden... Wie heeft in dat geval dan het grootste probleem? Ik heb het vele malen langs zien komen, dat zowel steun- als weerstand lijnen met de regelmaat van de klok doorbroken werden. Alle TA-analyses ten spijt, maar dat lijkt me niet prettig voor diegenen, die op dat moment volop in kortlopende calls of puts zitten..

Ja, maar ik stel geen kortlopende en losse calls of puts voor. Wat ik de afgelopen maanden doe en vaak over schrijf zijn short straddle optieconstructies waarbij je zowel een call als een put schrijft. De constructie wordt zo opgezet waardoor bij een expiratie tussen de 311 en de 340 maximale winst gemaakt wordt. Daarnaast heb je de tijd met deze constructie mee omdat iedere dag dat de AEX tussen deze range blijft de opties waarde verdampen. Tot slot is het goed mogelijk om de optieconstructie in geval van onverwachte bewegingen van de AEX "bij te sturen" door hogeren/lagere calls/puts bij te schrijven. Het doel is dan om de winstgevende range van de constructie aan de beweging van de AEX aan te passen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Peter Brands heeft ook jaren lang een dergelijk optie systeem toegepast en veel hierover gepubliceerd.

HJ deTuinman schreef:

Ik denk dat er geen TA voor nodig is om het trendkanaal te signaleren, dat kunnen MT/LT-termijn beleggers (die de beurs dagelijks volgen) op FA basis evengoed ook!

dat weet ik wel zeker. TA is in deze niet echt belangrijk. Belangrijker is het willen zien en accepteren van een duidelijk aanwezige zijwaartse trend en daar je voordeel mee doen.

HJ deTuinman schreef:

Mocht er een steunlijn of weerstandslijn sneuvelen, dan komen de aandelenbeleggers daar doorgaans redelijk goed mee weg, zeker wanneer je tijd hebt. (en het rendement in de vorm van dividend evengoed gewoon doorloopt).
Mocht zo'n trend neerwaarts doorbroken worden, dan hebben de callers op korte termijn al gauw te weinig tijdswaarde om het risico op te vangen.
Hetzelfde geldt ook voor de putters, wanneer die trend opwaarts doorbroken wordt.

niet als er geschreven wordt met een dergelijke constructie als ik beschreef. Dan werkt de tijd juist in je voordeel. Uiteraard zijn er ook hier risico's, maar waar niet?

HJ deTuinman schreef:

Daarmee wil ik dus zeggen, dat TA niet altijd de wijsheid in pacht heeft, maar evengoed rekening zal moeten houden met een trendkanaal dat niet eeuwig stand houdt..

Mi heeft het dus niet zoveel met TA te maken, maar met kennis van derivaten en optieconstructies

volgens mij mis je zijn belangrijkste punt nog: dat het trendkanaal zomaar op een willekeurig moment tijdelijk doorbroken kan raken-->maakt het toch lastig een goede SL voor je optieconstructies te kiezen?
[/quote]

Met dergelijke constructies pas ik hele ruime stops aan puur om enorme bewegingen op te vangen. Dit is een echte hands-on methode. Je moet er heel de tijd bij blijven (of je laten alarmeren door software).
Als de koers bijv. naar de bovenkant van het trendkanaal beweegt dan sluit je ten eerste de geschreven put kant van de constructie af. Deze is dan namelijk veel minder waard geworden. Vervolgens kun je, als de koers een beetje door het kanaal stijgt een hogere call gaan schrijven en ook een hogere put. Je stuur dan "bij". Als de koers door blijft stijgen en duidelijk uit het kanaal breekt dan sluit je de verliespoten af en heb je winst op de andere poot. Maar zolang de AEX binnen de trading range blijft is het cashen.
maandag 6 september 2010 17:24
Zo 9 x de call 334 voor morgen voor 20 cent. Ben ik nu zo dom of zijn jullie nu zo gek?
maandag 6 september 2010 17:29
Weinig vola, dus lekker goedkoop, bij een leuke stijging morgen zit je gebakken.

Maar de markt lijkt te denken dat er morgen nog zo`n lamlendige dag aankomt..
maandag 6 september 2010 17:31
wat een belachelijk klein verschil tussen AEX hoog en laag vandaag zeg.....
maandag 6 september 2010 17:36
Stelletje lafbekken...
maandag 6 september 2010 17:48
De hoogtepunten van de DD van vandaag:

wors schreef:

gaaaaaaaap

tennisbal schreef:

maandag 6 september 2010 17:50
Dat is europa, geen lef, geen marktgevoel, geen benul! Ich bin ein berliner zullen we maar zeggen.
maandag 6 september 2010 17:55
Hoi Hendrikus,

Is toch altijd al zo geweest, europese beurzen stellen geen fuk voor. Ze lopen als een schoothondje achter de jankeezen aan.

Vr gr. CJ
maandag 6 september 2010 18:49
AMSTERDAM VANDAAG: AEX slot +0,5%, markt zoekt impuls

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met een kleine winst de dag uitgegaan, in een markt die het zonder de invloed van Wall Street moest stellen, omdat de effectenmarkten daar gesloten zijn in verband met Labor Day.

De AEX-index sloot maandag 0,4% hoger op 330,53 punten, de Midkap kreeg er 0,3% bij op 527,62 punten en de Smallcap eindigde 0,7% lager op 464,26 punten.

Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer vindt het in het licht van de stijging van de aandelenmarkten van vorige week, een sterk teken dat de markt stand houdt en met een bescheiden winst consolideert.

"Er is een trigger nodig, maar de macrodata zijn deze week duidelijk minder talrijk dan vorige week. Een nieuwe aanleiding zou deze week de aankondiging van doelgerichte stimuleringsmaatregelen van de Amerikaanse overheid kunnen zijn om zo de economie verder vlot te trekken. Later deze maand komt de Europese Unie met maatregelen om shortselling aan scherpe restricties te onderwerpen en ook dat kan zijn invloed hebben", aldus Koenders.

Van de AEX sprongen twee fondsen qua koersuitslag in het oog: ArcelorMittal, dat 0,9% won op basis van staalprijsverhogingen en AkzoNobel, dat 1,3% aandikte, volgens Koenders in de nasleep van het bericht van vorige week dat het bedrijf Wal-Mart van verf kan gaan voorzien. Samen met de koerswinst van Shell van 0,5% waren deze drie fondsen het meest verantwoordelijk voor de winst van de AEX.

De macro-economische agenda bevat voor dinsdag uit Duitsland de fabrieksorders over juli, die om 12.00 uur worden gepubliceerd.

Uit de VS komt Manpower met zijn outlook voor de werkgelegenheid voor het vierde kwartaal in verschillende regio's, waaronder Nederland.

Om 16.00 uur volgt de trendindex voor de werkgelegenheid van de VS over augustus. Hiervoor is geen raming beschikbaar. Over juli kwam de index uit op 97.

Doorgaans komen in de VS op dinsdag drie aan consumentengerelateerde cijfers naar buiten, die elke week terugkeren, maar in verband met Labor Day zijn twee van deze cijfers verplaatst naar woensdag. Dinsdag komt om 23.00 uur alleen de consumentenvertrouwensindex van ABC over de week die eindigde op 5 september van dit jaar naar buiten. De index kwam een week eerder uit op -45.

Woensdag om 13.45 uur komen de cijfers van International Council of Shopping Centers (ICSC) tot en met 4 september 2010 naar buiten. Om 14.55 uur volgt de Redbook-omzetindex, een andere retail-indicator. Ook deze loopt tot en met 4 september van dit jaar en geeft een vergelijking op maandbasis en op jaarbasis.

Staatsobligaties sloten maandag verdeeld.

De euro noteerde rond 18.00 uur op $1,2882 tegen $1,2909 maandag om circa 8.30 uur.

Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; andre.sterk@dowjones.com

maandag 6 september 2010 19:11
Saaie beurs sluit positief
6 september 2010, 19:02 | BNR.nl
De Amsterdamse beurs eindigde maandag na een saaie handelsdag positief. Bij een gebrek aan nieuws hielden beleggers vast aan het positieve sentiment dat afgelopen vrijdag ontstond door meevallende cijfers over de Amerikaanse banenmarkt.

Wall Street bood maandag evenmin richting. De beurzen in New York blijven gesloten wegens Labor Day.

De AEX-index in Amsterdam sloot met een winst van 0,4 procent (1,18 punten) op 330,53 punten. De MidKap-index voor middelgrote fondsen won 0,3 procent (1,72 punten) tot 527,62 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen wonnen tot 0,4 procent.

De beurzen in Europa en New York gingen vrijdag flink omhoog nadat bekend werd dat de werkgelegenheid in de Verenigde Staten in augustus minder sterk is afgenomen dan verwacht. Ook kwam de banengroei in het Amerikaanse bedrijfsleven boven verwachting van analisten uit.

,,Met deze cijfers komt het dubbele dip-scenario meer op de achtergrond te staan'', zei vermogensbeheerder Danny Geerken van het Haags Effektenkantoor maandag.

Live 12.15

Alle columns

In het buitenland deden de aandelen van energiebedrijven het goed, nadat bekend werd dat de Duitse regering de levensduur van kerncentrales gaat verlengen. De Duitse energiebedrijven E.ON en RWE wonnen rond de 2 procent op de beurs in Frankfurt.
De grondstoffen- en chemiesector had ook de wind in de zeilen door de goede berichten over de economie. In Amsterdam steeg ArcelorMittal 0,9 procent, AkzoNobel ging 1,3 procent omhoog. DSM won 0,7 procent.

Uitzendconcern Randstad liet een winst zien van 0,9 procent. Het aandeel wist munt te slaan uit de goede arbeidscijfers uit de VS, waar het bedrijf volop actief is. Branchegenoot USG People won in de MidKap 1,1 procent.

Post- en logistiekconcern TNT zakte 0,7 procent, ondanks de bekendmaking van een contract met RS Components voor de verzending van producten in Italië en Frankrijk.

Spyker Cars won 2,6 procent. Spyker zou volgens Zweedse media in een juridisch geschil zijn verwikkeld met de regionale overheid van Gotenburg. Die eist dat Spyker uiterlijk 20 september omgerekend 12 miljoen euro aan loongaranties terugbetaalt. Topman Victor Muller deed de zaak af als ,,een storm in een glas water''.

De euro was maandagmiddag 1,29 dollar waard tegen 1,2860 dollar aan het slot van de Europese beurzen op vrijdag.
maandag 6 september 2010 19:14
Hendrikus schreef:

Zo 9 x de call 334 voor morgen voor 20 cent. Ben ik nu zo dom of zijn jullie nu zo gek?

Als morgen om 9u de aex een gelijke stand heeft zoals hij vandaag gesloten is, dan kunnen we ze goedkoper krijgen. Maaaarrrrrrr, als ie morgen direct hoger opent heb je het goed gedaan. Dus, succes met je gokje.
maandag 6 september 2010 19:26
@ Turbo (17:48), AB waardig, ghe, ghe....
maandag 6 september 2010 20:30
Stocks rise in an uninspiring trading session as US markets are closed for Labour day.
German utilities rise on Merkel's Nuclear plants, while investors dismiss the fact that bond markets are becoming risk averse again. Greece housholds and companies withdrew over 4bn euro in deposits in the last month

http://www.alphariskblog.com/pages/todays-news.php
maandag 6 september 2010 21:09
Ik heb ze zelf niet maar iemand die iets kan zeggen over hetgeen vandaag bij KPNquest plaatsvindt? Ik zie een koers van 1,00 terwijl die op 0,02 stond???
maandag 6 september 2010 21:14
SAHR-0310 schreef:

Ik heb ze zelf niet maar iemand die iets kan zeggen over hetgeen vandaag bij KPNquest plaatsvindt? Ik zie een koers van 1,00 terwijl die op 0,02 stond???

Zie je ook al iets bij Wessanen Sahr? :-))

maandag 6 september 2010 21:20
cazan schreef:

Zie je ook al iets bij Wessanen Sahr? :-))

Bij Wessanen val ik in slaap. Weinig rendement maar kom wel tot rust....heel veel rust ;-)
maandag 6 september 2010 21:45
pisangambon schreef:

Als morgen om 9u de aex een gelijke stand heeft zoals hij vandaag gesloten is, dan kunnen we ze goedkoper krijgen. Maaaarrrrrrr, als ie morgen direct hoger opent heb je het goed gedaan. Dus, succes met je gokje.

Indeed een gokje. Maar ik heb beetje het gevoel dat de cowboy's ons vrijdag bij slot al beetje beteugelden om zelf niet achter te lopen na labour day en dat morgen de remmen er af gaan. Beeje gevoel van GS rules, ook het inhouden. Het lijkt me goed morgen de paarden lekker vrij en dartel rond te laten lopen. Op naar frisse groene weiden.
maandag 6 september 2010 22:27
Hendrikus schreef:

[quote=Hendrikus]

Indeed een gokje. Maar ik heb beetje het gevoel dat de cowboy's ons vrijdag bij slot al beetje beteugelden om zelf niet achter te lopen na labour day en dat morgen de remmen er af gaan. Beeje gevoel van GS rules, ook het inhouden. Het lijkt me goed morgen de paarden lekker vrij en dartel rond te laten lopen. Op naar frisse groene weiden.
[/quote]

idd maar de US gaat pas om 15:30 open he. Die calls had ik pas morgen gekocht.

Pagina:  1  2  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

38.980
31.956
28.492
22.907