TomTom (AEX:TTM)

Reageer   

woensdag 8 september 2010 22:52
T.T. is nog lange na niet dood en afgelopen dagen zijn we weer eens positief verrast door koersstijgingen. Het was allemaal niet spectaculair maar we zijn de laatste tijd ook niet verwend.

De slotkoers van € 4,65 van vandaag staat in schril contrast met de koersen boven de € 60 eind 2007 en 2008. IK denk niet , dat er nog beleggers zijn die op die koersen nooit zijn uitgestapt, maar er zijn er wel heel wat die ingestapt zijn op koersen boven de € 10,00 en dus zijn we er nog lang niet

Op het forum is het ook levendiger geworden de laatste week en zeker zijn er contrasten tussen de visie van pro TT’ers en die van de doemdenkers die niet alleen het aandeel de grond in boren maar ook nog een ineenstorting van de beurzen wereldwijd voorspellen.

Wie gelijk heeft gehad weten we later pas, maar ik hoop de optimisten.

TT is momenteel heel goed bezig en de koers kan nog verder op gaan lopen als de beurs meewerkt. De fantasie over een volgende grote automotive-deal kan meehelpen. Hopelijk wordt dat bekend gemaakt tijdens de autosalon in Parijs begin oktober

TT is dus best gewild en dat komt zeker doordat het zich van velen onderscheid in innovatieve zin. Het is niet voor niets dat meerdere autofabrikanten voor TT hebben gekozen.

Natuurlijk roepen velen dat de prijs steeds verder onder druk komt te staan, maar als de omzet maar op peil blijft en het gaat allang niet meer alleen om de kastjes.

Kortom ik geloof erin maar wel met enige reserve voor echt hogere koersen die richting de 10 euro gaan. Uiteraard speelt ook het gehele beurssentiment een belangrijke rol. Veel bedrijven zijn nu lager gewaardeerd door dat sentiment en niet omdat ze het slecht doen.

Wallstreet is gesloten met een plus van 0,45% en dan maar duimen voor morgen weer een groene dag

Jan
woensdag 8 september 2010 22:55
Crédit Agricole Cheuvreux Hans Pluijgers 02-Sep-10 € 9.00 1/Selected List
donderdag 9 september 2010 01:30
GertVteDe schreef:

Komt allemaal wl weer goed op de iets langere termijn, mijn verlies is behoorlijk afgenomen, zit nog steeds voor gemid. 4,69e in T2, mss morgen dat ik al een beetje winst kan bijschrijven en dat is heel lang geleden dt ik met T2 winst kan genereren.
Maar voorlopig verkoop ik niks, omdat ik nog steeds in TomTom geloof en dat ze wl weer nieuwe contracten aangaan met grote autofabrikanten en hun nieuwe technologieen, van Pnd maker tot applicatiemaker,.
donderdag 9 september 2010 09:20
Goedemorgen

De AEX en ook TT zijn lichrood van start gegaan en als oorzaak worden de negatieve futures in de USA aangemerkt. Nu kan dat nog zoveel keer veranderen want ze liggen aan de overkant voorlopig nog wel te slapen

We staan nu 0,75% in de min op € 4,62 maar ik verwacht ook niet dat we in één lijn verder gaan stijgen.

Ik hoop op heel wat meer en zekerheid kan ik niet geven, net zo goed als de zekerheid van de mim € 4,00 er ook maar zou zijn

Ik houd de moed erin en ik hoop velen met mij
donderdag 9 september 2010 09:47
JanK1 schreef:

Goedemorgen

De AEX en ook TT zijn lichrood van start gegaan en als oorzaak worden de negatieve futures in de USA aangemerkt. Nu kan dat nog zoveel keer veranderen want ze liggen aan de overkant voorlopig nog wel te slapen

We staan nu 0,75% in de min op € 4,62 maar ik verwacht ook niet dat we in één lijn verder gaan stijgen.

Ik hoop op heel wat meer en zekerheid kan ik niet geven, net zo goed als de zekerheid van de mim € 4,00 er ook maar zou zijn

Ik houd de moed erin en ik hoop velen met mij

TT grootste daler van de AEX nl. -1,5% .Voor TT begrippen bij een redelijke omzet... Wat gaat de dag brengen?
donderdag 9 september 2010 09:51
charlie b schreef:

Komt allemaal wl weer goed op de iets langere termijn, mijn verlies is behoorlijk afgenomen, zit nog steeds voor gemid. 4,69e in T2, mss morgen dat ik al een beetje winst kan bijschrijven en dat is heel lang geleden dt ik met T2 winst kan genereren.
Maar voorlopig verkoop ik niks, omdat ik nog steeds in TomTom geloof en dat ze wl weer nieuwe contracten aangaan met grote autofabrikanten en hun nieuwe technologieen, van Pnd maker tot applicatiemaker,.

Ik ga voor VW dit concern wil meer auto's verkopen in china en wie biedt daar sinds kort navigatie aan in chinese tekens juist TT
donderdag 9 september 2010 09:53
Als TT eenmaal VW als klant heeft zal waarschijndelijk Audi ook volgen
donderdag 9 september 2010 10:03
peter1960 schreef:

En Porsche
donderdag 9 september 2010 10:36
En skoda niet te vergeten,
er is nog een wereld te veroveren... go TomTom ;)
donderdag 9 september 2010 10:37
hvasd schreef:

En Porsche

En Skoda

En Seat

En Mercedes

En wtf ook maar meteen alle japanners.

donderdag 9 september 2010 10:44
Ik geloof dat omzet 2E kw automotive was € 44.000.000 Stel in oktober wordt de deal bekent gemaakt .
Het zal voor het 3e kwartaal weinig invloed hebben maar ik verwacht voor het 4e kwartaal mininmaal omzet € 70.0000.000
donderdag 9 september 2010 11:40
Tomtom gaat blijkbaar ook verder herstellen momenteel de koers van 4.61

Waarom iedere morgen een rode start
Maar oke we lopen USA weer achterna

http://tools.boerse-go.de/index-tool/
donderdag 9 september 2010 11:45
Ik wacht op de info uit Berlijn die komen gaat.

Vorige week al gemeld, en de beurs is na het weekend afgelopen, vlgs mij.

We zullen maandag morgen de info wel krijgen
donderdag 9 september 2010 12:19
Volume trekt wel aardig bij na de afgelopen maanden.......laatste 10 minuten 113.000 stuks. In de afgelopen weken was dat bijna steeds de ochtendomzet. Koers blijft er bij liggen, maar ook dat zijn we anders gewend. Ik blijf erop vertrouwen dat het goed komt.
donderdag 9 september 2010 12:54
relakz schreef:

Volume trekt wel aardig bij na de afgelopen maanden.......laatste 10 minuten 113.000 stuks. In de afgelopen weken was dat bijna steeds de ochtendomzet. Koers blijft er bij liggen, maar ook dat zijn we anders gewend. Ik blijf erop vertrouwen dat het goed komt.

Was niks trouwens ..... 11.000 stuks in het laatste half uur ...
donderdag 9 september 2010 13:44
jan6307 schreef:

Ik ben zojuist thuis gekomen en de koers valt mij tegen met deze groene beurs. Maar ik bekijk het op langere termijn en met nieuw overeenkomsten/opdrachten kunnen we gewoon verder gaan stijgen
donderdag 9 september 2010 13:57
Goeie deal maken met een auto fabrikant en het op de markt brengen van Go live 1000.
Dan komt alles goed , alleen je moet geduld hebben.
donderdag 9 september 2010 14:03
boemel schreef:

Goeie deal maken met een auto fabrikant en het op de markt brengen van Go live 1000.

Heb ik ook
donderdag 9 september 2010 14:11
JanK1 schreef:

Heb ik ook

Mijn koersdoel is 8,00 euro voor de lange termijn.
donderdag 9 september 2010 14:43
Is dit een correctiedag ? Is er al iets bekend ergens waardoor 'zij' verkopers willen uitlokken ?
Volume vind ik voor TT redelijk voor dit tijdstip en het weekend komt dichterbij. Ik ben benieuwd.
donderdag 9 september 2010 17:24
jan6307 schreef:

Ik dacht begin oktober jan op de autobeurs van Parijs
donderdag 9 september 2010 17:34
Per saldo weinig gebeurd vandaag... Op naar morgen dan maar. Wel gesloten boven de 4,60... maar het blijft een lage koers....
donderdag 9 september 2010 17:58
Veel te laag.

Toch ben ik ervan overtuigd dat deze dit jaar nog verdubbeld wordt.
donderdag 9 september 2010 19:50
Cohen schreef:

Veel te laag.

Dan moet je geen aandelen kopen maar vol in de callopties gaan om optimaal te profiteren van het hefboomeffect.
De c6 maart doet 20 ct en die is in december minimaal 3 euro waard volgens jouw overtuiging, een winst van 1400% !!

Het enige minpuntje ( maar een kniesoor die daar op let ) zou heel misschien kunnen zijn dat je overtuiging niet uitkomt maar dat maakt niet uit zolang je er maar vertrouwen in blijft houden.

donderdag 9 september 2010 19:53
Cohen schreef:

Veel te laag.

Niet overtuigd, wel hoop
donderdag 9 september 2010 20:14
Ja, het wordt tijd voor een mega rit naar boven
donderdag 9 september 2010 20:14
Hm opties doe ik helemaal niet meer.
Als het aandeel 2 jaar niets doet, dan loopt de premie rap terug...

Maar goed, ieder z'n ding...
donderdag 9 september 2010 20:19
Cohen schreef:

Hm opties doe ik helemaal niet meer.
Als het aandeel 2 jaar niets doet, dan loopt de premie rap terug...

Maar goed, ieder z'n ding...

Je bent er van overtuigd dat tt dit jaar nog verdubbelt.
dat valt binnen de 2 jaar volgens mij.
donderdag 9 september 2010 20:56
Consument kan knallen!!!!

DEN HAAG - Volgende week woensdag komt er in een klap €4 miljard aan spaarloon vrij. Twee miljoen Nederlanders kunnen dan beschikken over hun opgebouwde spaarloon.

20 sept Tom Tom 1000
donderdag 9 september 2010 21:17
Straddleman, daar heb je ook gelijk in.
Ik heb mezelf ook tegengesproken.

Maar als de aandelenbeurzen een dreun krijgen, dan slaap ik lekkerder met aandelen dan met opties.......dat dan weer wel.
donderdag 9 september 2010 21:32
de koe schreef:

DEN HAAG - Volgende week woensdag komt er in een klap €4 miljard aan spaarloon vrij. Twee miljoen Nederlanders kunnen dan beschikken over hun opgebouwde spaarloon.

20 sept Tom Tom 1000

De consument die het echt nodig heeft zal niet bekeggen denk ik
donderdag 9 september 2010 21:58
JanK1 schreef:

20 sept Tom Tom 1000

De consument die het echt nodig heeft zal niet bekeggen denk ik
Als nou maar de mensen het krijgen die van plan zijn om een Tom Tom te kopen!!
vrijdag 10 september 2010 00:45
Persoonlijk denk ik dat de daling van vandaag winstnemingen zijn.
Tom Tom is vanaf de laagste punt in een paar dagen tijd procentueel erg veel gestegen.
Er heerst nog een afwachtende houding totdat de GO 1000 wordt uitgebracht.
De In The Money putjes die ik van de september serie heb geschreven ga ik morgen voor de zekerheid sluiten, want volgende week is het weer expiratie en dan wil ik er met zo min mogelijk risico er overheen.
Volgende maand alweer 3Q cijfers, zijn die boven verwachting en het beurs sentiment is goed dan overweeg ik om calls opties te kopen met een expiratiedatum na het 4Q.

IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

39.143
29.608
29.555
24.695
10.205