Discussie - Koffiekamer - Koffiekamer DD: 10-09-2010 Weer geen chocola

Reageer  Pagina:  1  2  3  4  5  Vorige 

vrijdag 10 september 2010 17:57
AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit hoger op Amerikaans sentiment

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is vrijdag met winst gesloten, na een zwakke start herstelde de koersgemiddelden met steun van een positieve opening in Wall Street.

De AEX-index sloot 0,1% hoger op 334,96 punten, de Midkap won 0,5% op 532,03 punten en de Smallcap eindigde 0,4% hoger op 461,77 punten.

"Het is hetzelfde beeld als van de afgelopen dagen, dat we lager openen en hoger sluiten", aldus handelaar Cees Smit van Todays Brokers. "En dat is natuurlijk mooi."

Ditmaal trok de markt zich onder meer op aan beter dan verwachte cijfers over de Amerikaanse groothandelsvoorraden. Op maandbasis stegen de voorraden voor seizoensinvloeden aangepast met 1,3%, waar economen op een stijging van 0,4% rekenden.

Verder kijkt de markt verwachtingsvol naar de toespraak van Barak Obama. De Amerikaanse president zal tijdens een persconferentie in het Witte Huis zijn plannen voor de economie uit de doeken doen.

Smit wijst erop dat Obama eerder deze week al met een belastingplan kwam om de economie te stimuleren, maar dat het maar de vraag is of dit wordt aangenomen en daadwerkelijk zijn stimulerende werk zal doen.

Vooruitblikkend is de handelaar positief over de aandelenmarkt. Hij wijst erop dat bedrijven zich bij de huidige lage rentestand goedkoper kunnen financieren, zoals KPN al aangaf te willen doen door obligaties vervroegd af te lossen met goedkoper geleend geld.

In Duitsland werd de stemming gedrukt door Deutsche Bank. Volgens The Wall Street Journal wil de grootste bank van Duitsland EUR9 miljard ophalen met de uitgifte van aandelen.

Zowel de DAX als de EuroSTOXX zakten, met 0,1% en 0,3% respectievelijk.

De volgende items staan voor maandag op de macro-economische agenda. Om 11.00 uur komen cijfers over de industriele productie in de Europese Unie (EU) in juli uit, om 12.00 uur gevolgd door de economische ramingen voor de EU van de Europese Commissie (EC).

Verder komt de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso) om 12.00 uur met de samengestelde cijfers aangaande de leidende indicatoren en de werkloosheid in de grootste industrielanden in juli.

Staatsobligaties sloten vlak tot hoger. De euro noteerde aan het eind van de handel in Amsterdam $1,2734 tegen $1,2674 's morgens.

Door Anton Reijinga; Dow Jones Nieuwsdienst; anton.reijinga@dowjones.com; +31-20-571 5213

vrijdag 10 september 2010 17:58
En bron 2:

Damrak sluit met kleine winst
10 september 2010, 17:54 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De Amsterdamse beurs is vrijdag met een kleine dagwinst de week uitgegaan. Na het merendeel van de dag in de min te hebben gestaan, lieten Europese beleggers zich inspireren door een hogere opening van de aandelenmarkten op Wall Street.

De AEX-index, de hoofdgraadmeter van het Damrak, pluste 0,37 punten (0,1 procent) tot een slot van 334,96 punten. De MidKap-index ging 0,6 procent vooruit tot 532,03 punten. De grote Europese graadmeters van Londen en Parijs wonnen 0,1 procent. In Frankfurt stond een min van 0,1 procent op de borden.

De winsten op Wall Street werden ondersteund door een stijging van de olieprijs. Een vat ruwe Amerikaanse olie werd 2,6 procent duurder tot 76,20 dollar. De stijging volgde op het stilvallen van een pijpleiding die Canadese olie naar de Verenigde Staten transporteert.

Geruchten

In Duitsland stonden de bankaandelen onder druk na geruchten over een aandelenemissie door Deutsche Bank. De grootste bank van het land zou met het nieuwe geld zijn balans in lijn willen brengen met de nieuwe kapitaaleisen waaraan dit weekend naar verwachting de laatste hand wordt gelegd. Het aandeel Deutsche Bank verloor 4,6 procent. Commerzbank verloor in Frankfurt 2,5 procent.

De bankzorgen leken niet over te springen op Nederlandse financiële aandelen. In Amsterdam stegen ING en Aegon 0,7 en 0,5 procent. ,,Het is de vraag in hoeverre het nieuws betrekking heeft op de Nederlandse financials'', zei handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

Melkzuurdivisie

De producent van voedingsmiddelen en bakkerij-ingrediënten CSM maakte bekend in de Verenigde Staten een fabriek te gaan bouwen voor zijn melkzuurdivisie Purac. Hiermee is een investering gemoeid van 15 miljoen euro. Het aandeel won 2,6 procent, waarmee CSM bovenaan de MidKap stond.

Biotechnologiebedrijf OncoMethylome maakte bekend zichzelf te gaan hernoemen tot MDxHealth. Het bedrijf onthulde onlangs dat het de strategie gaat omgooien en daar hoort een nieuwe naam bij. Op een aandeelhoudersvergadering begin oktober zal de naamswijziging in stemming komen.

De euro noteerde 1,2730 dollar. Bij het slot van de Europese beurshandel op donderdag deed Europese munt 1,2715 dollar.
vrijdag 10 september 2010 18:04
Hmm, de Nasdaq wil wel zakken... nu de SP/DJ nog.
vrijdag 10 september 2010 18:07
WEEKSLOT: AEX stijgt verder in kalme week

Door Andre Sterk

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Week 36 ging maandag voorzichtig aan verder waar het vorige week voortvarend mee aan de slag is gegaan: oplopen.

De markt doet het statistisch gezien altijd redelijk op dagen dat Wall Street dicht is en daar maakte maandag geen uitzondering op.

Er was maandag geen nieuws dat de markten in beweging zette en met een zeer laag volume en met geringe koersuitslagen bleef de AEX dicht bij het slot van vrijdag, maar dikte nog wel 0,5% aan.

Dinsdag kon de markt moeilijk om het verlies op de Aziatische markten heen en in de loop van de dag speelden ook de Amerikaanse futures nog een rol. Die duidden op een lagere opening van Wall Street.

De index kreeg om 12.00 uur te maken met tegenvallende orders voor de Duitse industrie over juli, waarop de AEX nog iets verder onder druk kwam te staan.

De daling van dinsdag werd gezien als een pas op de plaats en niet zozeer als een einde van de rally. Daarbij werd door handelaren gewezen op koopmogelijkheden. "Het is toch een beetje een buy-the-dips-markt", aldus een handelaar.

De AEX zag dinsdag nog wel heel even bijna de 325 punten, nadat de toonaangevende S&P 500-index weggleed. Maar nadat deze weer wat herstelde kon de index met een verlies van 0,8% de dag uit.

Woensdag nam de AEX bij opening het verlies van Wall Street, maar vooral ook van de Nikkei-225 mee. In de loop van de dag kwam de index ook onder de 325 punten uit, een belangrijk steunniveau.

Maar na het middaguur zag de AEX kans weer boven het slot van dinsdag uit te komen en zich rondom de 330 punten te nestelen. Dit op basis van een aanhoudende groei in Duitsland en positieve indicaties van een veiling van staatsobligaties in Portugal, een van de landen waar de laatste dagen toch weer de nodige onrust over was ontstaan. De gunstig verlopen veiling gaf steun aan de euro dat schiep meer vertrouwen.

Rond 12.00 uur kwam ook het verhaal in de markt dat de Amerikaanse president Barack Obama woensdag officieel een mix van zakelijke belastingverlagingen en infrastructuurprogramma's zou onthullen om de economie te stimuleren. De voorstellen zullen naar verwachting meer dan $180 miljard kosten en zijn gericht op het wegnemen van de onzekerheid bij bedrijven om beschikbare middelen in te zetten, stellen hoge regeringsfunctionarissen.

De voorgestelde maatregelen worden echter al geconfronteerd met stevige tegenwind van bestuurders en Republikeinse wetgevers.

Zwaargewichten kregen woensdag veel ruimte tot stijgen. Shell profiteerde van hogere rating voor BP. Fitch zette de rating op AAA van B. Unilever en ArcelorMittal wonnen eveneens fors en droegen samen met Shell flink bij aan de winst van de AEX van 1,1%.

Donderdag was opnieuw een kalme dag. De goed verlopen Portugese obligatieveiling van een dag eerder ondersteunde de stemming opnieuw.

Daarnaast kreeg het sentiment een impuls vanuit de Verenigde Staten. Na de publicatie van een kleiner dan verwacht Amerikaans handelstekort en een groter dan verwachte daling van het aantal steunaanvragen wist de Amsterdamse beurs de winst verder uit te bouwen.

In het geval het positieve sentiment aanhoudt kan de AEX volgende week het weerstandsniveau van 336 of misschien zelfs 343 naderen, blikte een handelaar vooruit.

Vrijdag volgde opnieuw een kalme dag. Beleggers deden het rustig aan in een markt, die in lijn met andere Europese beurzen, kleine minnen noteerde, maar uiteindelijk met winst is gesloten, met steun van een positieve opening in Wall Street. De AEX sloot vrijdag af met een winst van 0,1% op 334,96 punten. Op weekbasis sloot de AEX 1,7% hoger.

De sterkste stijgers in de AEX en de Midkap van de afgelopen week (slotstand vandaag vergeleken met vrijdag een week geleden):

- Ten Cate +5,22% EUR21,78
- Nutreco +4,77% EUR48,66
- Akzo Nobel +4,01% EUR44,88
- Heineken +3,77% EUR37,17
- ArcelorMittal +3,68% EUR25,36

De sterkste dalers in de AEX en de Midkap van de afgelopen week (slotstand vandaag vergeleken met vrijdag een week geleden):

- Wessanen -4,67% EUR02,57
- Delta Lloyd -3,25% EUR13,26
- BinckBank -2,20% EUR10,24
- TNT -1,80% EUR20,41
- Wavin -1,40% EUR08,89

Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; andre.sterk@dowjones.com

vrijdag 10 september 2010 18:14
Rustig dagje!
vrijdag 10 september 2010 18:16
Cees Smit van Todays Brokers schreef:Ditmaal trok de markt zich onder meer op aan beter dan verwachte cijfers over de Amerikaanse groothandelsvoorraden. Op maandbasis stegen de voorraden voor seizoensinvloeden aangepast met 1,3%, waar economen op een stijging van 0,4% rekenden.

Grotere onzin zou ik niet kunnen bedenken.
Wat is er nu belangrijk aan het feit dat de groothandelsvoorraden zijn gestegen. Ze moeten de spullen verkopen. Om de pakhuizen vol te stampen is niet zo moeilijk.

vrijdag 10 september 2010 18:20
Coupejet schreef:

Cees Smit van Todays Brokers schreef:Ditmaal trok de markt zich onder meer op aan beter dan verwachte cijfers over de Amerikaanse groothandelsvoorraden. Op maandbasis stegen de voorraden voor seizoensinvloeden aangepast met 1,3%, waar economen op een stijging van 0,4% rekenden.

Wat is er nu belangrijk aan het feit dat de groothandelsvoorraden zijn gestegen. Ze moeten de spullen verkopen. Om de pakhuizen vol te stampen is niet zo moeilijk.

De redenering van de analist gaat ongeveer zo:
1)Constateer richting
2)Constateer een willekeurig feit

3)Aha! Causaliteit!

vrijdag 10 september 2010 18:23
ScaredDuck schreef:

1)Constateer richting

3)Aha! Causaliteit!

Kort samengevat: GEWOON GELUL van die Cees.
vrijdag 10 september 2010 18:25
Ik vind Cees toch wel een kanjer hoor! :-)
(en hij krijgt er ook nog geld voor)....
vrijdag 10 september 2010 18:29
[Modbreak IEX]: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
vrijdag 10 september 2010 18:30
voda schreef:

Ik vind Cees toch wel een kanjer hoor! :-)
(en hij krijgt er ook nog geld voor)....

Ach ik vind Cees ook wel okee in z'n artikels vaak maar dit soort gelul over redenen waarom de markt beweegt is gewoon alleen maar vulling. Ik denk dat hij dat zelf ook wel weet maar dat er ook gewoon eigenlijk geen enkele andere reden te verzinnen valt.

En het plebs laten weten dat de markt totaal zonder reden beweegt is natuurlijk not-done.
vrijdag 10 september 2010 18:31
CJ, jij begrijpt de smiley dus niet? (beetje ironisch bedoelt)

Fijn weekend verder.

Groet,

Hans
vrijdag 10 september 2010 18:38
voda schreef:

En bron 2:

Damrak sluit met kleine winst
10 september 2010, 17:54 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De Amsterdamse beurs is vrijdag met een kleine dagwinst de week uitgegaan. Na het merendeel van de dag in de min te hebben gestaan, lieten Europese beleggers zich inspireren door een hogere opening van de aandelenmarkten op Wall Street.

De AEX-index, de hoofdgraadmeter van het Damrak, pluste 0,37 punten (0,1 procent) tot een slot van 334,96 punten. De MidKap-index ging 0,6 procent vooruit tot 532,03 punten. De grote Europese graadmeters van Londen en Parijs wonnen 0,1 procent. In Frankfurt stond een min van 0,1 procent op de borden.

De winsten op Wall Street werden ondersteund door een stijging van de olieprijs. Een vat ruwe Amerikaanse olie werd 2,6 procent duurder tot 76,20 dollar. De stijging volgde op het stilvallen van een pijpleiding die Canadese olie naar de Verenigde Staten transporteert.

Geruchten

In Duitsland stonden de bankaandelen onder druk na geruchten over een aandelenemissie door Deutsche Bank. De grootste bank van het land zou met het nieuwe geld zijn balans in lijn willen brengen met de nieuwe kapitaaleisen waaraan dit weekend naar verwachting de laatste hand wordt gelegd. Het aandeel Deutsche Bank verloor 4,6 procent. Commerzbank verloor in Frankfurt 2,5 procent.

De bankzorgen leken niet over te springen op Nederlandse financiële aandelen. In Amsterdam stegen ING en Aegon 0,7 en 0,5 procent. ,,Het is de vraag in hoeverre het nieuws betrekking heeft op de Nederlandse financials'', zei handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

Melkzuurdivisie

De producent van voedingsmiddelen en bakkerij-ingrediënten CSM maakte bekend in de Verenigde Staten een fabriek te gaan bouwen voor zijn melkzuurdivisie Purac. Hiermee is een investering gemoeid van 15 miljoen euro. Het aandeel won 2,6 procent, waarmee CSM bovenaan de MidKap stond.

Biotechnologiebedrijf OncoMethylome maakte bekend zichzelf te gaan hernoemen tot MDxHealth. Het bedrijf onthulde onlangs dat het de strategie gaat omgooien en daar hoort een nieuwe naam bij. Op een aandeelhoudersvergadering begin oktober zal de naamswijziging in stemming komen.

De euro noteerde 1,2730 dollar. Bij het slot van de Europese beurshandel op donderdag deed Europese munt 1,2715 dollar.

zo je doet wel aan bronnenonderzoek... hmm
vrijdag 10 september 2010 18:48
ScaredDuck schreef:

1)Constateer richting

3)Aha! Causaliteit!

hmm, je klinkt enthousiast en gedreven. Vol passie zelfs. ;) Nouja, dat is wel een kunst. ;)
vrijdag 10 september 2010 18:52
Als ik dit zo bekijk ligt er een absturz in het verschiet!
vrijdag 10 september 2010 18:54
Vooral de tech op de DJ wil er wel met normaal volume uit, iig.
vrijdag 10 september 2010 18:55
ScaredDuck schreef:

hoe bedoel je?
vrijdag 10 september 2010 18:57
bijtwijfelnietinhalen schreef:

hoe bedoel je?

ach ik roep maar wat.

Om het toch inhoudelijk te maken vind ik dat het er technisch uit ziet als een topje hier en ik vind tit meer op een terugtest lijken dan iets dat dadelijk nou ook daadwerkelijk de opgaande trend zal voorzetten.
vrijdag 10 september 2010 18:57
ScaredDuck schreef:

bedoeling is 1 jaar termijn mits (fin.!) haalbaar. Niet meer, niet minder. gr.
vrijdag 10 september 2010 18:59
bijtwijfelnietinhalen schreef:

bedoeling is 1 jaar termijn mits (fin.!) haalbaar. Niet meer, niet minder. gr.

Termijn is een half uur, als het binnen dan niet gebeurd is geloof ik er ook niet meer in.

Binnen een jaar gaan we de 400 zien.
vrijdag 10 september 2010 19:09
ScaredDuck schreef:

1)Constateer richting

3)Aha! Causaliteit!

Geweldig Scared Duck. Volgens mij dacht ik nou vanochtend ongeveer hetzelfde bij Koenders. Op basis van de afgelopen dagen meent hij een nieuwe trend te hebben gevonden die hij gelijk naar de toekomst doortrekt. Al die gasten kletsen maar wat. Onderzoeken hebben al eerder uitgewezen dat ze ongeveer in 40% van hun gebabbel goed zitten en voor het merendeel dus fout!

vrijdag 10 september 2010 19:14
Over één maand alweer de Q3 cijfers.....

Gezien het feit dat de verwachtingen alweer zijn getemperd, kunnen we gewoon door de 400 razen als de cijfers redelijk zijn.
vrijdag 10 september 2010 19:16
Ignatius schreef:

Over één maand alweer de Q3 cijfers.....

Gezien het feit dat de verwachtingen alweer zijn getemperd, kunnen we gewoon door de 400 razen als de cijfers redelijk zijn.

Idd, maar toch we kunnen ook terug naar de 300 als ze matig zijn en naar de 280 als ze echt niet goed zijn.

Maar ik vind het opwaarts potentieel duidelijk groter dan neerwaarts.
vrijdag 10 september 2010 19:54
ScaredDuck schreef:

ach ik roep maar wat.

Denk het ook, nog iets opgestoken als student ?
vrijdag 10 september 2010 20:20
TA-Phoenix schreef:

ach ik roep maar wat.

Denk het ook, nog iets opgestoken als student ?

ja, nog iets opgestoken? of hij doet inspiratie op het forum. Volgens mij is Phoenix ook student ;) Achja, als het "beestje" maar een naam heeft. ;) gr.
vrijdag 10 september 2010 20:32
backintown schreef:

Phoenix ook student

Ik raak niet uitgestudeerd inderdaad .
Maar al wel veel hobbels overleefd .
vrijdag 10 september 2010 20:41
WS komt toch op stoom.
vrijdag 10 september 2010 21:01
Ignatius schreef:

WS komt toch op stoom.

Vandaag is niet meer belangrijk. Verwacht dat de berichten van dit weekend de richting voor de komende periode gaat bepalen....
vrijdag 10 september 2010 21:09
TA-Phoenix schreef:

Phoenix ook student

Ik raak niet uitgestudeerd inderdaad .
Maar al wel veel hobbels overleefd .

er was een een dominee, staatsman enz. die het volgende hierover zei:

"hoe meer ik studeer, hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik feitelijk niets weet"
vrijdag 10 september 2010 21:20
turbo-1 schreef:

Prima opening 'd Aandelen, ondanks dat je schrijft dat je weinig inspiratie hebt om wat zinnigs te zeggen over de beurs.

Je schrijft verder dat je misschien wel een beetje beursmoe bent na weken intensief volgen van de beurzen en alle beursgerelateerde berichten.
Ik denk trouwens dat het beursmoe zijn voor veel beleggers geregeld zal gelden.
Nu hoef ik daarvoor alleen maar naar mezelf te kijken. Als ik ECHT eerlijk naar mezelf ben en niet VOORAL de betere resultaten mee laat wegen en dus kijk naar het uiteindelijke resultaat wat ik de afgelopen 2,5 jaar met het handelelen heb behaald, dan zou, ook ik, accuut moeten stoppen !

Vooral als ik de totale tijd die ik aan onderzoek en het handelen heb besteed en de onvermijdelijke stress die het vaak met zich heeft meegebracht af zou zetten tegen wat er uiteindelijk onder de streep is overgebleven, dan zou de enige juiste conclusie moeten zijn om afstand te nemen van alles wat met de beurs te maken heeft.

Maar ja .... zo'n groot casino, gewoon in je huiskamer, op je eigen schermpje(s) is toch ook weer iets dat blijft trekken, en waar je altijd maar weer opnieuw het gevoel krijgt dat er de volgende keer wel wat te halen valt.

Turbo-1 en anderen die gereageerd hebben,

Zoals jullie misschien weten was ik begonnen met opties AEX index en om heel eerlijk te zijn met een zwaar teleurstellend resultaat.
Want ook wanneer je een bedrag kan missen word je er niet vrolijk van wanneer je steeds op het verkeerde been wordt gezet. Het resultaat is dat je gaat handelen om het verlies goed te maken en dat is geen goede basis om rustig te handelen.
Waarschijnlijk ben ik te oud om met opties te handelen want ik las dat een professionele optie handelaar, z'n naam ben ik even kwijt, schreef dat 40 jaar eigenlijk al te oud is om snel te kunnen reageren en ik ben 62 jaar dan weet je het wel.

Ik wacht een poosje en stap na de dip die er volgens mij nog steeds aan zit te komen weer in kwaliteits aandelen met dividend en de mogelijkheid om opties op een hogere uitoefenprijs te schrijven zoals ik voorheen ook al deed.

Beleggen moet voor mij wel een hobby blijven en niet ontaarden in hard werken, daarvoor ben ik niet met vroeg pensioen gegaan.

Ik heb mijn nieuwe computer in gebruik genomen, geen laptop maar minitower met 23" scherm en geheel naar genoegen.
Succes allemaal.
vrijdag 10 september 2010 21:45
Kan je lekker splitten zo'n 23 incher:)

Mis toch wat overtuiging in de US.
Zonder olies zou het dun zijn.
Volgende week moet er toch wel teen en tander duidelijk worden hoe het zit met BaselIII en de kapitaalbehoefte van finnen.
Denk niet dat er maandag frisgroene foeters gaan staan bij opening.

vrijdag 10 september 2010 21:46
'd Aandelen schreef:

Zoals jullie misschien weten was ik begonnen met opties AEX index en om heel eerlijk te zijn met een zwaar teleurstellend resultaat.
Want ook wanneer je een bedrag kan missen word je er niet vrolijk van wanneer je steeds op het verkeerde been wordt gezet. Het resultaat is dat je gaat handelen om het verlies goed te maken en dat is geen goede basis om rustig te handelen.
Waarschijnlijk ben ik te oud om met opties te handelen want ik las dat een professionele optie handelaar, z'n naam ben ik even kwijt, schreef dat 40 jaar eigenlijk al te oud is om snel te kunnen reageren en ik ben 62 jaar dan weet je het wel.

Ik wacht een poosje en stap na de dip die er volgens mij nog steeds aan zit te komen weer in kwaliteits aandelen met dividend en de mogelijkheid om opties op een hogere uitoefenprijs te schrijven zoals ik voorheen ook al deed.

Beleggen moet voor mij wel een hobby blijven en niet ontaarden in hard werken, daarvoor ben ik niet met vroeg pensioen gegaan.

Ik heb mijn nieuwe computer in gebruik genomen, geen laptop maar minitower met 23" scherm en geheel naar genoegen.
Succes allemaal.

[quote]

Goeie en eerlijke reactie!

Daghandel is erg lucratief, maar meestal net een casino. Eigenlijk neem je het dan als particulier belegger op tegen de "grote jongens" op de beurs en niet te vergeten de alom aanwezige computergestuurde handel..
Ik heb in mijn hele leven 1x een call-optie KLM gehad en die liep waardeloos af. Ik had destijds geen flauw benul van het begrip "tijdswaarde". ;-)

Sindsdien heb ik me vooral gericht op aandelen en dat is de beste beslissing die ik ooit genomen heb.

Lekker rustig en "steady as it goes", dividend schrapen en waar mogelijk aangevuld met (tussentijdse) koerswinst.
Op RTL vandaag ook weer dat gezever over het feit dat de AEX per saldo sinds 1 januari niets was opgeschoten. So what? Als je tussentijds maar de bandbreedte ziet en daarop handelt, dan valt er evengoed genoeg te verdienen. Ook zonder dat vervelende "casino-gevoel"!

Groet HJ.

PS: Mijn voorspelling voor de AEX op 345,45 per 31 december blijft gewoon staan. Met de groeten aan RTL-Z. ;-)
vrijdag 10 september 2010 21:54
Nou geen Absturz dus. Maar ook geen stijging.

Vreselijke markt dit. Zo lauw als dit zie je maar zelden. Zowel kopers als verkopers zijn niet echt van hun plaats te krijgen en niemand wil echt met elkaar handelen. Het resultaat is dat de koersbewegingen nu gewoon ruis zijn en deze hele namiddagrally in de VS eigenlijk nauwelijks voeten in de aarde heeft.
vrijdag 10 september 2010 22:42
'd Aandelen schreef:

Prima opening 'd Aandelen, ondanks dat je schrijft dat je weinig inspiratie hebt om wat zinnigs te zeggen over de beurs.

Je schrijft verder dat je misschien wel een beetje beursmoe bent na weken intensief volgen van de beurzen en alle beursgerelateerde berichten.
Ik denk trouwens dat het beursmoe zijn voor veel beleggers geregeld zal gelden.
Nu hoef ik daarvoor alleen maar naar mezelf te kijken. Als ik ECHT eerlijk naar mezelf ben en niet VOORAL de betere resultaten mee laat wegen en dus kijk naar het uiteindelijke resultaat wat ik de afgelopen 2,5 jaar met het handelelen heb behaald, dan zou, ook ik, accuut moeten stoppen !

Vooral als ik de totale tijd die ik aan onderzoek en het handelen heb besteed en de onvermijdelijke stress die het vaak met zich heeft meegebracht af zou zetten tegen wat er uiteindelijk onder de streep is overgebleven, dan zou de enige juiste conclusie moeten zijn om afstand te nemen van alles wat met de beurs te maken heeft.

Maar ja .... zo'n groot casino, gewoon in je huiskamer, op je eigen schermpje(s) is toch ook weer iets dat blijft trekken, en waar je altijd maar weer opnieuw het gevoel krijgt dat er de volgende keer wel wat te halen valt.

Succes allemaal.

dat je kennelijk verkeerde keuzen hebt gemaakt is volgens mij geen kwestie van leeftijd. Dat kan iedereen overkomen....
Heeft meer met grilligheid en andere typische economische omstandigheden te maken. Waardoor je vermoedelijk op het verkeerde been bent gezet.

Klinkt goed. Voordeel is ws dat er meer capiciteit op je nieuwe computer zit vergeleken met een laptop? Wel een Windows besturingssysteem of heb je een Apple gekocht?? gr.

p.s. misschien is het wat om wat extra achtergrondinformatie te lezen. Er zijn verschillende gratis curssussen. Zie links universiteit of alex.nl biedt ook het e.e.a. aan. Dat kan ook misschien helpen.

Welterusten, ik houdt er nu mee op. (Ben grieperig.)
vrijdag 10 september 2010 22:43
DOW Industrials
Time Calls Puts

3:00 PM 1040 4483

Ik weet genoeg.
zaterdag 11 september 2010 00:07
[Modbreak IEX]: Aangezien dit bericht nauwelijks meer met beleggen te maken heeft, is het verwijderd.]
zaterdag 11 september 2010 00:11
[Modbreak IEX]: Aangezien dit bericht nauwelijks meer met beleggen te maken heeft, is het verwijderd.]
zaterdag 11 september 2010 14:49
Cijfers uit China.

4:00 CNY CPI y/y 3.5% 3.5% 3.3%
4:00 CNY Fixed Asset Investment ytd/y 24.8% 24.6% 24.9%
4:00 CNY Industrial Production y/y 13.9% 13.1% 13.4%
4:00 CNY NBS Press Conference
4:00 CNY PPI y/y 4.3% 4.6% 4.8%
4:00 CNY Retail Sales y/y 18.4% 18.0% 17.9%
4:03 CNY New Loans 545B 500B 533B
4:03 CNY M2 Money Supply y/y 19.2% 17.5% 17.6%
zaterdag 11 september 2010 14:56
Maandag shortsqueeze of niet jongens?
zaterdag 11 september 2010 15:02
Stokertje schreef:

Maandag shortsqueeze of niet jongens?

Ik denk maandag gap up en dan weer naar beneden naar 325. Dan vandaar gaan we de weerstand breken. Iets in die richting. Zo niet, dan kunnen we er meteen wel doorheen maar hard omlaag zal het wsl niet gaan.

De reden dat ik dit denk is dat een vorige belangrijke top ook gezet is op een gap vanuit goed nieuws uit China, dus zullen er wel veel mensen bang voor zijn.
maandag 13 september 2010 09:46

Is de trein vertrokken?
Mooi zonnig beursje, het gaat lukken in Griekenland, begrotingstekort naar 8% dit jaar. Chinese ind production iets beter dan verwacht en het onroerend goed in Hong Kong stijgt ook maar verder. Deze keer lijkt het dat een gedeelte van de Gannprognose niet uit komt, dwz een swing low as donderdag. Wel het advies dat men op zwakte moest kopen. Basel III geeft vertrouwen dat de banken nu echt een reserves moeten gaan aanvullen (niemand vertrouwd de spullen die ze op de boeken hebben) en ze hebben 8 jaar de tijd, lijkt me wel genoeg tijd.. Heb vrijdag en wat van mijn shorts teruggebracht en probeer op wat limietjes de rest terug te kopen. Dat kost wat maar de portefeuille loopt door, had ik maar niet zo nerveus moeten zijn vorige week.
Het lijkt erop dat de trein is gaan rijden, de lichten staan op groen voor een mooie rally tot en met het eind van het jaar. AEX 360/380 en SPX richting 1250. Het zal niet in een rechte lijn gaan, dus ga vandaag mijn kooplijst klaar maken en koop op zwakte.

Pagina:  1  2  3  4  5  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

40.019
30.349
30.203
25.171