Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Daghandel en werken bij broker

31 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Heeft iemand een link naar de wetgeving hierover? Uiteraard kan het zijn dat het bedrijf aanvullende regels heeft. Ik kreeg te horen dat als je werkt op de orderdesk/helpdesk, mag je niet een positie openen en deze dezelfde dag nog sluiten.

Zit er verschil in met forex?
ONN
0
Hee Mr. Aldi, tijd niet 'gezien' ?

Klopt, zelfs als je typist bent bij een bank mag je niet dezelfde dag openen en sluiten dacht ik.

Forex ? Geen idee.

Ga je bij een broker werken ?
[verwijderd]
0
Tja, ik heb het nu zo ver voor elkaar dat DAX-traden niet meer lukt; dom gedaan met dagopties. Wat actief geweest bij CFD-brokers, maar die hefboom is toch niet al te gezond voor de posities.

Ik ga (hopelijk) bij Binck werken. In mijn vrije tijd wilde ik dan nog wat handel bedrijven, als dat zou kunnen tenminste.

Mijn gevoel is dat het verplicht aan moeten houden van posities voor 2 dagen in Forex wat gevaarlijk is ;-)
ONN
0
[verwijderd]
0
Nouja ik wou er toch liever even wat wetgeving over lezen. Ik kom er op Google niet echt uit. Weet niet wat de juiste zoektermen zijn...
[verwijderd]
0
quote:

ONN schreef op 26 mei 2011 14:36:

Oke, succes met de sollicitatie. Enne, als niemand kijkt gewoon handelen ;-)
exactly my thoughts,geen problemen gaan zoeken,en je hebt immers een mobiel!

Succ€s!

Gr,
JJ
[verwijderd]
1
eea hangt af van interne richtlijnen en de functie die je gaat vervullen bij Binck.

veelal moet je verplicht portefeuille aanhouden bij werkgever, en transacties in individuele aandelen een maand of langer aanhouden.

forex is een beetje een grijs gebied, maar het domste wat je kunt doen is handelen terwijl het volgens je contract verboden is.
[verwijderd]
0
Kom een keer langs bij de jongens en meisjes van Optiver aan de Strawinskylaan...als er een beurshemel bestaat! zal ie bijna helemaal leeg blijven.
haas
0
quote:

BJL schreef op 26 mei 2011 18:19:

de regels van Binckbank zijn zelfs te vinden op internet ;)

www.binck.com/_clients/binck_com/data...
en de meeste financiele bedrijven hebben software,.............
Die elke seconde controleren wat medewerkers van eigen bedrijf doen aan effectentransacties: met online report aan de Compliance Officer(van bijv Binck)

Je wordt er dan wss "online " ontslag verstrekt:)
bearishbull
0
Ik heb ook een baan gehad waarin ik al mijn transacties moest raporteren als de werkgever erom vroeg. Hij vroeg er echter nooit naar.
[verwijderd]
0
@ BJL, dank! Die zocht ik. Zonder juiste zoekwoorden lastig te vinden ;-)

@Bearishbull, die situatie kan ook bij Binck onstaan als je transacties doet die je niet hoeft te rapporteren.

Eur/usd kun je niet handelen bij Binck (alhoewel, wel weer in FED en FDE futures, maar wie doet dat nou). Ik wilde buiten werktijden gewoon wat kleine trades kunnen doen. Als je het niet bij Binck kunt handelen en het valt ook niet onder 4.1, dan hoeft het niet gemeld te worden volgens 7.3.

Later nog eens even rustig doorlezen..

4.1 Het is een medewerker niet toegestaan binnen twee beursdagen na uitvoering van een opdracht tot
het verrichten van een effectentransactie (de dag van uitvoering daarbij inbegrepen), een opdracht te
geven voor een aan deze order tegengestelde effectentransactie (of een effectentransactie waardoor
het risico van deze order ongedaan wordt gemaakt of beperkt), met betrekking tot financiële
instrumenten die betrekking hebben op hetzelfde fonds (waaronder begrepen indices) dan wel aan
dat fonds (of indices) gerelateerde financiële instrumenten.

7.1

Een locatieplichtig persoon mag voor het verrichten van transacties in financiële instrumenten
uitsluitend gebruik maken van de effectendiensten van BinckBank

7.3

Artikel 7 lid 1 is evenmin van toepassing indien:
i. BinckBank de desbetreffende effectentransactie niet kan uitvoeren en de locatieplichtige
persoon, na voorafgaande schriftelijke toestemming van de Compliance Officer, aan degene
die voor of ten behoeve van hem of haar de effectentransactie heeft uitgevoerd de opdracht
1 oktober 2008
16
geeft de Compliance Officer daaromtrent onverwijld in te lichten door middel van het toezenden
van een afschrift van de desbetreffende transacties in financiële instrumenten; of
ii. de transacties in financiële instrumenten in een ter beurze genoteerde (semi)-open-endedbeleggingsinstelling
verricht worden en de locatieplichtige persoon geen bestuurs- of
beheerfunctie in deze beleggingsinstelling dan wel de daaraan verbonden beheerder of
bewaarder vervult; of
iii. de transacties in financiële instrumenten in staatsobligaties worden verricht.
[verwijderd]
0
zou wel van tevoren eea overleggen met compliance. denk dat zij vraagtekens hebben bij forex handel met grote hefboom ic "8. Wees terughoudend bij privé-beleggingstransacties."
haas
0
quote:

bearishbull schreef op 27 mei 2011 11:11:

Ik heb ook een baan gehad waarin ik al mijn transacties moest raporteren als de werkgever erom vroeg. Hij vroeg er echter nooit naar.
ik heb bij 'n bank gewerkt tot 1996: daar werden personeelstransacties geautomatiseerd gevolg per seconde: met bij overtreding van de regels: geautomatiseerd signaal naar de Compliance Officer.........die onmiddelijk actie ondernam.
[verwijderd]
0
Binck zoekt ook nog een medewerker compliance. Als ONN daar nu ff voor solliciteert, dan heb ik niets te vrezen (A)

"De regels waaraan wij moeten voldoen gaan soms verder dan die door Den Haag worden opgelegd, omdat wij internationaal werken. Dit zal in de komende tijd alleen nog maar groeien. Daarnaast zorgen we ook voor de naleving van de normen en regels die we intern bij BinckBinck hebben afgesproken. Een voorbeeld hiervan is de controle op privébeleggingtransacties. Voor medewerkers van BinckBank gelden strengere regels voor beleggen dan voor andere mensen."
[verwijderd]
0
Niets geworden... Missschien beter om ook, kan ik tenminste fatsoenlijk blijven handelen ;-)

Heeft iemand nog een tip voor mij voor een (onafhankelijk) handelshuis zonder waar je aan de slag kunt zonder quant-shit en zonder PhD? :P

itcholding had ik al gevonden. Start na vakantie mogelijk weer met intake...

Ze zijn wat lastig te vinden op het internet (weer gevalletje juiste zoekwoorden weten).

Bvd!
dct
0
quote:

Mr. Aldi schreef op 1 juni 2011 18:19:

Heeft iemand nog een tip voor mij voor een (onafhankelijk) handelshuis zonder waar je aan de slag kunt zonder quant-shit en zonder PhD? :P
Bij ITC krijg je ook opleiding etc. lijkt me een mooi begin. Als je gewoon zelf snel aan de slag wil kan je ook www.effectivetraders.nl/ of marketwizzards eens proberen. Geen idee of die nog mensen toelaten en wat de eisen zijn, maar in ieder geval stuk lagere eisen dan bij Optiver, IMC etc.

succes.

gr.DCT
kck
0
Er worden nog grondwerkers gezocht door Verstoep uit Ammelzooi.

Gegarandeerd 2,5K per maand,netto.
[verwijderd]
0
maar die werken niet in een krijtstreep costum van de H&M , gecensureerd laptopje etc..
31 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,67  -9,40  -1,06%  16 apr
 Germany40^ 17.760,40 -0,03%
 BEL 20 3.796,92 -1,47%
 Europe50^ 4.927,07 +0,21%
 US30^ 37.794,75 0,00%
 Nasd100^ 17.714,17 0,00%
 US500^ 5.049,49 0,00%
 Japan225^ 38.426,12 0,00%
 Gold spot 2.384,32 +0,05%
 EUR/USD 1,0616 -0,08%
 WTI 84,74 -0,38%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Avantium +5,13%
FASTNED +2,27%
Air France-KLM +2,00%
DSM FIRMENICH AG +1,84%
CM.COM +1,69%

Dalers

ArcelorMittal -6,90%
Aperam -6,68%
JUST EAT TAKE... -4,85%
SBM Offshore -4,17%
RANDSTAD NV -3,69%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront