Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Studenten lening voor Obligaties

16 Posts
[verwijderd]
0
Ik ben nog relatief nieuw in de wereld van het beleggen en ik heb een vraag.

Ik ben een student en daarom kan ik via de IB-Groep een lening afsluiten. De rente van die lening is altijd al laag geweest en dit jaar bedraagt de rente maar 1,5 %.

Hiermee kwam ik op het idee om maximaal te lenen via de IBG (ongeveer €500,- per maand) en dit geld aan het einde van het jaar in obligaties te stoppen. Of in een spaarrekening, een spaarrekening van de RBS geeft 2,75 % rente lees ik, zelfs hier kan ik dan op verdienen. In eerste instantie ga ik uiteraard voor de obligaties...

Mijn vraag is hoe vreemd dit idee is, ik kan er namelijk niet veel over vinden. Is de kans groot dat het gaat lukken, zo ja welke obligaties zijn aan te raden?
Ik zit te denken aan een looptijd van 5-10 jaar, zo kan ik mijn studieschuld voor een deel nu al terugverdienen!

Ben benieuwd...
[verwijderd]
0
Als je t geld nu toch al kunt missen, waarvoor zou je het dan lenen?

Wat jij gaat doen is beleggen met geleend geld.
[verwijderd]
0
quote:

rood/2=geel schreef op 22 juni 2011 14:47:

Als je t geld nu toch al kunt missen, waarvoor zou je het dan lenen?

Wat jij gaat doen is beleggen met geleend geld.
klopt
maar beleggen met HEEL GOEDKOOP geleend geld
kan toch interessant zijn.

IB lening misschien sowieso interessant om te maximeren.. alleen al omdat je na afstuderen nooit meer zo goedkoop zult kunnen lenen
en meeste mensen na afstuderen wel lenen voor auto, huis etc , zeker eerste 2-4 jaar in arbeidsproces
[verwijderd]
0
ga voor een spaarrekening in buitenlandse valuta.

Bijvoorbeeld Turkse Lira. hier kun je nu 8% pakken. zet dit vast voor een paar jaar. dek jezelf in met een hefboom product voor valutarisico en je pakt 6,5% per jaar ;)
jrxs4all
1
quote:

rood/2=geel schreef op 22 juni 2011 15:35:

ga voor een spaarrekening in buitenlandse valuta.