Pharming (AEX:PHARM)

Reageer  Pagina:  1  2  3  4  Vorige 

vrijdag 3 februari 2012 20:06

[...]
Hahaha, ook jij zit er naast mijn vriend.

255,000,000 x 0.04 cent = 102,000, niet 10,200.

Overigens Chiddix bedoelde natuurlijk 4 cent, dan komt er dus 10,200,000 euro uit. Zijn notatie was niet goed, hij bedoelde waarschijnlijk 0,04 euro (= 4 cent)

Shit zat ik toch 1 nulletje mis..
vrijdag 3 februari 2012 20:16
Jaartje geleden;

Gelooft u nog in Pharming?
Selwyn Duijvestijn | Dinsdag 8 maart 2011 14:58

Het aandeel Pharming zal vanwege de enorme omzetten binnenkort overgaan naar de Midkap. De volumes zijn zo hoog omdat er bijna om de week nieuwe aandelen worden uitgegeven, terwijl vervolgens iedere andere week de grootaandeelhouders de onderhands verkregen stukken weer dumpen. De speculatieve particulier blijft ondertussen hoopvol inkopen en tegen vrienden en familie fier vertellen de trotse eigenaar van maarliefst 20.000 aandelen te zijn. Dat die aandelen momenteel maar 12 cent waard zijn wordt er niet bij verteld. Dat diezelfde aandelen eerder tegen 20 cent zijn aangekocht natuurlijk al helemaal niet. Gelooft u nog in Pharming?

Ik ben al een tijd geleden opgehouden met het geloven in Pharming. Natuurlijk is het een mooi verhaal en zou het sprookje een zeer mooi einde krijgen als Rhucin ooit goedgekeurd wordt of het concern voortijdig opgekocht wordt door een Amerikaanse gigant met een grote zak vol geld. Maar het goede einde voor dat sprookje lijkt steeds verder weg te komen liggen, zolang het bedrijf gekenmerkt blijft worden door aandelenemissies en opgepoetse persberichten die grootaandeeelhouders gelegenheid geven om te dumpen.

Pharming Group meldde voor 2010 een groter nettoverlies dan verwacht. Het praatje van CEO Slijmen de Vries was er niet minder om. Hij vertelde zich te verheugen op het uitrollen van Ruconest in Europa en het voortdurende proces om Rhucin zo snel mogelijk de Amerikaanse markt op te brengen. De aanvraag voor medicijn Rhucin in de VS werd onlangs echter afgewezen. Dit is een flinke klap in het gezicht voor Pharming en het aandeel werd de dag van bekendmaking terecht erg afgestraft. Analisten schatten de vertraging voor het op de markt brengen van het medicijn op maarliefst 18 maanden. Indien de toezichthouder het dossier in behandeling had genomen zou Pharming bovendien recht hebben op een mijlpaalbetaling van 5 miljoen dollar, maar ook daar moet nu dus op gewacht worden.

Het klinkt allemaal niet best. Ook technisch gezien ligt Pharming er niet goed voor. De TurboTradingTrend is al tijden niet meer boven de nullijn geweest en loopt bovendien na een kleine opleving de laatste dagen weer verder en verder terug. Het momentum is volledig weg en de volumes op de dalingen zijn hoger dan gemiddeld. Ik ga uit van steeds verder dalende koersen. Dit aandeel moet alleen gekocht worden door de eeuwige optimist die hoopt op een overname.
Al met al kan ik iedereen vooral aanraden goed zijn huiswerk te doen en niet zomaar in te stappen in aandelen als Pharming. Er kan snel rendement behaald worden, maar in tijden als deze kan er bij Pharming vooral ook erg snel veel geld verloren worden. Pas op met Pharming en laat u niet meeslepen met het sprookje, tenzij u graag teruggevoerd wil worden naar uw kindertijd en zo af en toe nu eenmaal een leuk verhaaltje wil horen...

Selwyn Duijvestijn

vrijdag 3 februari 2012 23:08
Pharming meldt dat men mogelijkheden onderzocht , om het negatief eigen vermogen de wereld uit te helpen.
Komt een beetje op hetzelfde neer als, we onderzoeken allerlei financieringsvormen maar men komt nooit verder dan dit te doen via de aandelenpers.
Men heeft denk ik 15 miljoen in kas en verwacht nog 12 miljoen euro van Santarus in het derde kwartaal/+ 2013.
Het voortbestaan is weer gewaarborgd. Door de mega uitgifte van 255 miljoen aandelen, wordt de kas ook nog gespekt met ongeveer 4 miljoen euro indien men die stukken kan overdragen.
Als alles naar wens verloopt, was dit de laatste emissie.
Inkomsten uit Ruconest moeten in 2012/2013 de brug slaan naar het op eigen benen staan.
31-12-2013 moet men probleemloos kunnen halen indien de VS de aanvraag goedkeurt.
Dat maakt de weg vrij voor een RS. bv 20:1. Heb je 20000 stukken dan zie je dat je er nog 1000 hebt na de RS op een koers van 1,40 euro.
In deze optie staan er dan nog maar 40 miljoen aandelen uit.
vrijdag 3 februari 2012 23:57
Fruitdruif van DFT forum is dus naar de BvA geweest. U kunt dit nalezen op het DFT forum.
Er zaten 4 personen in het zaaltje en Pharming had 7 mensen totaal ingezet.
De nominale waarde is 0,04 eurocent maar de Vries zegt dat de stukken tegen marktwaarde geleverd worden dus hoger dan 0,04 eurocent.
Daardoor zouden er minder aandelen uitgegeven kunnen worden, om de obligatie af te betalen.
Begrijpelijk dat er vanmiddag 2 miljoen stukken in de bied lagen op 0,071.
Roth Capital kan geen koersdaling gebruiken anders zou men verlies lijden op hun obligatie.
De Vries vertikt het om de prijs te noemen. Als het 0,07 eurocent zou zijn, zal het voor Roth Capital niet meevallen de stukken met winst te verkopen maar gezien de koersontwikkeling deze week zijn het slimme jongens.
Als ik het mag geloven heeft Roth Capital geen korting gekregen. Maar omdat de Vries geen prijs noemt, weet je niet alles.
Maar het kan dus meevallen indien de stukken op 0,07 eurocent worden berekend.
Zakt het aandeel door onvoorziene omstandigheden, kan men Roth Capital natuurlijk wat meer aandelen verstrekken ter compensatie.
zaterdag 4 februari 2012 00:20

Fruitdruif van DFT forum is dus naar de BvA geweest. U kunt dit nalezen op het DFT forum.
De nominale waarde is 0,04 eurocent maar de Vries zegt dat de stukken tegen marktwaarde geleverd worden dus hoger dan 0,04 eurocent.
Daardoor zouden er minder aandelen uitgegeven kunnen worden, om de obligatie af te betalen.
Roth Capital kan geen koersdaling gebruiken anders zou men verlies lijden op hun obligatie.
De Vries vertikt het om de prijs te noemen. Als het 0,07 eurocent zou zijn, zal het voor Roth Capital niet meevallen de stukken met winst te verkopen maar gezien de koersontwikkeling deze week zijn het slimme jongens.
Als ik het mag geloven heeft Roth Capital geen korting gekregen. Maar omdat de Vries geen prijs noemt, weet je niet alles.
Zakt het aandeel door onvoorziene omstandigheden, kan men Roth Capital natuurlijk wat meer aandelen verstrekken ter compensatie.

Hou nou toch eens op met steeds weer die 0,04 eurocent en 0,07 eurocent.
Het is 0,04 EURO en 0,07 EURO..
zaterdag 4 februari 2012 00:24
Sjeeeeeezuuuuuus, 800 miljoen aandelen, maar goed dat er hier een moderator zit....

Affijn, we kunnen weer een jaartje in spanning blijven. Doekoes in kas, nieuwe vrienden gemaakt, all is well in wonderland.

Godverdegodverdegodverdegodverdegodverde.

J.
zaterdag 4 februari 2012 00:54

Allereerst Chiddix, Pharming heeft niet 255mln aandelen uitgegeven, maar het maatschappelijk kapitaal vergroot met 255mln aandelen, zodat ze de mógelijkheid hebben om 255mln meer aandelen uit te geven dan hiervoor.
Indien De Vries stelt dat aandelen tegen marktwaarde geleverd worden is niet automatisch sprake van "hoger dan 4 cent". Als een substantieel pakket aandelen onderhands wordt aangeboden, bijvoorbeeld als aflossing van een schuld, en door de gegadigde(n) wordt € 0,04 per aandeel geboden dan is dat bod bij acceptatie te zien als "een marktwaarde". Die kan afwijken van de beurswaarde. De gegadigde(n) zouden bijvoorbeeld kunnen stellen dat de zeldzaamheidswaarde van het aandeel door recente gebeurtenissen zodanig is verminderd, dat een korting op de beurskoers gerechtvaardigd is.
Ben benieuwd wat het overleg tussen Waggle en Keegan boven water brengt.
zaterdag 4 februari 2012 01:49

Heeft die Kippekop een ATV, of zit hij in de snert???? (erwtensoep)

Hij wordt stil, stiller en stilst

Hé Jan 6307. Wat ben je stil,stiller, allerstilst !

Ik heb lang gewacht, maar zoals ik wel dacht geen woord meer van jou.

Afgedropen met de staart tussen je benen?

Je ziet wel wie er gelijk heeft hé, Ikke !
zaterdag 4 februari 2012 04:51
Ben er weer want ik moet weer aan de bak. Maak een denkfoutje met die 0,07 euro mogelijk want marktwaarde is niet hetzelfde als de koers.
Dus er kan weer wat aangerommeld worden met die uitgifte.
Alhoewel de Vries zijn bedrijf een waarde toekent van wel 100 miljoen euro.
Maar dat zal die nu niet zeggen tegen Roth Capital. Dit moet wel boven tafel komen wat de prijs is van de stukken.
Waarom mogen beleggers dit niet weten?
zaterdag 4 februari 2012 16:29

Ben er weer want ik moet weer aan de bak. Maak een denkfoutje met die 0,07 euro mogelijk want marktwaarde is niet hetzelfde als de koers.
Dus er kan weer wat aangerommeld worden met die uitgifte.
Alhoewel de Vries zijn bedrijf een waarde toekent van wel 100 miljoen euro.
Maar dat zal die nu niet zeggen tegen Roth Capital. Dit moet wel boven tafel komen wat de prijs is van de stukken.
Waarom mogen beleggers dit niet weten?

Waarom zou die waarde verborgen blijven? Dat moet toch duidelijk uit de financiële boeken blijken, je kunt toch niet "zomaar" een bepaald bedrag uit deze overeenkomst ontvangen en dat in de boekhouding verdoezelen? Er zijn m.i. boekhoudkundige regels die dat voorschrijven.
zaterdag 4 februari 2012 16:48

[...]

Waarom zou die waarde verborgen blijven? Dat moet toch duidelijk uit de financiële boeken blijken, je kunt toch niet "zomaar" een bepaald bedrag uit deze overeenkomst ontvangen en dat in de boekhouding verdoezelen? Er zijn m.i. boekhoudkundige regels die dat voorschrijven.

Die 8,4 miljoen + rente wordt niet verdoezeld maar afbetaald d.m.v aandelen.
Het gaat er nu om voor hoeveel waarde deze konijnenfirma in de boeken staat en wat de waarde is op de beurs.
Dat laatste is bekend.
De Vries zit eigenlijk in een tweestrijd met zichzelf. Hij riep in 2011 dat de koers op 0,25 behoort te staan.
Hij schat de waarde van Pharming in op zeg 100 miljoen euro.
Nu komt Roth Capital om de hoek kijken en heeft een obligatie afgenomen.
Als ik het goed begrijp worden de stukken geleverd naar marktwaarde.
En dat kan volgens de Vries nooit 0,07 euro zijn.
Dus hoger.
Nu is Roth Capital niet op zijn achterhoofd gevallen en zal niet boven de 0,07 euro de stukken ontvangen???
Op hoeveel dan?
Die 200 miljoen aandelen is op 0,04-0,05 euro en dan kom je uit op ongeveer 9 miljoen euro.
Dit zou aannemelijk zijn maar beleggers worden in het ongewisse gelaten.
De Vries zou verbluffend werk leveren als hij die stukken kan overdragen op 0,06-0,07 euro of nog hoger.
zaterdag 4 februari 2012 17:19

[...]

Die 8,4 miljoen + rente wordt niet verdoezeld maar afbetaald d.m.v aandelen.
Het gaat er nu om voor hoeveel waarde deze konijnenfirma in de boeken staat en wat de waarde is op de beurs.
Dat laatste is bekend.
De Vries zit eigenlijk in een tweestrijd met zichzelf. Hij riep in 2011 dat de koers op 0,25 behoort te staan.
Hij schat de waarde van Pharming in op zeg 100 miljoen euro.
Nu komt Roth Capital om de hoek kijken en heeft een obligatie afgenomen.
Als ik het goed begrijp worden de stukken geleverd naar marktwaarde.
En dat kan volgens de Vries nooit 0,07 euro zijn.
Dus hoger.
Nu is Roth Capital niet op zijn achterhoofd gevallen en zal niet boven de 0,07 euro de stukken ontvangen???
Op hoeveel dan?
Die 200 miljoen aandelen is op 0,04-0,05 euro en dan kom je uit op ongeveer 9 miljoen euro.
Dit zou aannemelijk zijn maar beleggers worden in het ongewisse gelaten.
De Vries zou verbluffend werk leveren als hij die stukken kan overdragen op 0,06-0,07 euro of nog hoger.

Voor aflossing van de 6 tranches wordt er maandelijks een gemiddelde koers berekend, daarnaast krijgen de bondholders ook nog eens korting op deze gemiddelde prijs. Dit samen met de 8,5% rente EN het pakket warrants is wat de obigatiehouders op gaan strijken.

In plaats van speculeren 'misschien' toch maar eens de pen/telefoon oppakken en zelf informatie inwinnen...?
zaterdag 4 februari 2012 17:40
Mooi gezegd. Ik wil van Pharming van de hoed en de rand weten en dat houdt men met opzet onder de pet.
Dan ga je vanzelf speculeren?
Is rente op de obligatie niet genoeg? Moeten de obligatiehouders daarnaast hun zakken ook nog rijkelijk vullen over de ruggen van..
Wat zijn dat voor toestanden?
Dacht u nu werkelijk dat de Vries per telefoon even vertelt op hoeveel de eerste lading is weggezet. U hebt toch geen boter op uw hoofd?
zaterdag 4 februari 2012 17:56

Mooi gezegd. Ik wil van Pharming van de hoed en de rand weten en dat houdt men met opzet onder de pet.
Is rente op de obligatie niet genoeg? Moeten de obligatiehouders daarnaast hun zakken ook nog rijkelijk vullen over de ruggen van..
Dacht u nu werkelijk dat de Vries per telefoon even vertelt op hoeveel de eerste lading is weggezet. U hebt toch geen boter op uw hoofd?

Een welgemeende tip,zoek hulp,al dat wakker liggen,piekeren en frustraties kosten je zomaar 10 jaar van je leven,it aint worth it.

Vriendelijke groet.
zaterdag 4 februari 2012 18:13

Chiddix, u zult verstelt staan HOEVEEL informatie er via de telefoon/mail/gesprekken vanuit Pharming op te vragen is.... Het is vervolgens aan uzelf om deze informatie een plaats te geven...
zaterdag 4 februari 2012 23:48

[...]
Een welgemeende tip,zoek hulp,al dat wakker liggen,piekeren en frustraties kosten je zomaar 10 jaar van je leven,it aint worth it.

Vriendelijke groet.

Heb geen hulp nodig. Het bevalt mij uitstekend met ene de Vries die de ene truc na de andere uit de truckendoos tovert. Je gelooft toch niet dat ik lig te piekeren en te woelen s nachts in mijn bed om Pharming?
Alsof ik bij Pharming mijn waterloo gevonden heb en nu wild om mij heen sla vanwege de Vries.
Nee, ik waarschuw voor de wanpraktijken van dit bedrijf.
Believers zitten in een moeilijk parket. Hun droom ligt aan diggelen en dat willen ze liever niet horen.
De omzet van dit bedrijf zou naar 1 miljard gaan maar Pinto bedoelde de uitstaande aandelen. Hij legde het niet goed uit zoals de Vries nu ook met die obligatie een mistgordijn optrekt en weer wat aanrommelt , om u een oor aan te naaien. Ik ga voorlopig gewoon door totdat de rust is weergekeerd bij Pharming.
Ben ook nieuwsgierig hoe dit allemaal afloopt. Er is nog geen reden, om mijn bijdragen te beeindigen dus ga ik nog even door.
zaterdag 4 februari 2012 23:58

[...]

Heb geen hulp nodig. Het bevalt mij uitstekend met ene de Vries die de ene truc na de andere uit de truckendoos tovert. Je gelooft toch niet dat ik lig te piekeren en te woelen s nachts in mijn bed om Pharming?
Alsof ik bij Pharming mijn waterloo gevonden heb en nu wild om mij heen sla vanwege de Vries.
Believers zitten in een moeilijk parket. Hun droom ligt aan diggelen en dat willen ze liever niet horen.
De omzet van dit bedrijf zou naar 1 miljard gaan maar Pinto bedoelde de uitstaande aandelen. Hij legde het niet goed uit zoals de Vries nu ook met die obligatie een mistgordijn optrekt en weer wat aanrommelt , om u een oor aan te naaien. Ik ga voorlopig gewoon door totdat de rust is weergekeerd bij Pharming.
Ben ook nieuwsgierig hoe dit allemaal afloopt.

Chiddix,
je schrijft het al,,je bent nieuwsgierig"
Maar ik vind het ongelovelijk dat je er zoveel tijd in steekt.
Zelf vind ik het leuk om het te volgen en heb laag aandelen in pharming dus geen probleem wat ik wel intressant vind is het patent uspto(schade indicaties)
zondag 5 februari 2012 00:26

[...]

Ben ook nieuwsgierig hoe dit allemaal afloopt. Er is nog geen reden, om mijn bijdragen te beeindigen dus ga ik nog even door.

Toch lijkt het erop dat je een gefrusteerd mannetje ben.
Kijk ik ga niet roepen dat het hosanna is bij Pharming.
Maar ik probeer ook niet om believers weg te jagen.
Jij wil zogenaamd waarschuwen naar volwassen mensen om hierniet in te stappen. Stel je nou eens voor dat het wel gaat lopen, en er zijn erbij die door jou uitgestapt zijn.
Ik zal me dood schamen, jij niet want jij luisterd alleen maar naar jezelf.
Want je geeft ook bijna nooit iemand antwoord als het te moeilijk word.
Nog een goede nachtrust.

Gijs
zondag 5 februari 2012 08:55

[...]

... daarnaast krijgen de bondholders ook nog eens korting op deze gemiddelde prijs. Dit samen met de 8,5% rente EN het pakket warrants is wat de obigatiehouders op gaan strijken.

En is je ook bekend hoeveel die korting op de gemiddelde prijs bedraagt?
zondag 5 februari 2012 10:06

[...]

Toch lijkt het erop dat je een gefrusteerd mannetje ben.
Kijk ik ga niet roepen dat het hosanna is bij Pharming.
Maar ik probeer ook niet om believers weg te jagen.
Jij wil zogenaamd waarschuwen naar volwassen mensen om hierniet in te stappen. Stel je nou eens voor dat het wel gaat lopen, en er zijn erbij die door jou uitgestapt zijn.
Ik zal me dood schamen, jij niet want jij luisterd alleen maar naar jezelf.
Want je geeft ook bijna nooit iemand antwoord als het te moeilijk word.
Nog een goede nachtrust.

Gijs

Als het gaat lopen, kan iedereen die is afgehaakt in de trein stappen , die ik zogenaamd heb weggejaagd. Ik jaag geen beleggers weg, dat doet de Vries.
Je ziet op tv wel eens een commissie waarheidsbevinding , die mensen aan de tand voelt. De waarheid moet gezegd worden.
En ik geef iedereen antwoord , mijn kijk en visie op Pharming. Dat je daar niet vrolijk van wordt , kan ik inkomen.
Het is weer koren op mijn molen dat de Vries verzwijgt op hoeveel aandelen worden weggezet.
Men onthoudt beleggers relevante info. Dus koersgevoelige informatie met opzet.
De reden zou kunnen zijn, om Roth Capital winst te bezorgen, op de stukken. Dat zag je ook in Mei 2010.
Nu kan ik het begrijpen als er zoveel aandelen worden afgenomen, je er iets aan wilt overhouden als afnemer.
Omdat particuliere beleggers en beheerders het gelag telkens weer moeten betalen, had men die obligatie open moeten stellen voor particulieren vanaf 5000 euro op 0,04 euro.
En dan niet een obligatie van een halfjaar.
Zit nog wel met een vraag. Kan Roth Capital die stukken verkopen voor 15 Juli 2012?
Ik denk dat dit kan omdat er 39 miljoen aandelen + rente in aandelen is betaald begin Januari.
De constructie is ingewikkeld. Je neemt een obligatie af in Dec 2011 en in Januari 2011 ontvang je al rente over een bepaald bedrag.
Hoeveel rente is dat eigenlijk? Pharming spreekt dacht ik over 8% rente.
Lijkt wel een vooruitbetaling?
zondag 5 februari 2012 11:03
Je sluit een obligatie af voor de duur van ruim een half jaar. Normaal wordt dan bij afloop van de obligatie, in dit geval 12 Juli 2012, uitbetaald in cash of aandelen/cash.
Waarom heeft Pharming z on haast om in Januari al over te gaan tot een deel betaling? Iedereen die een beetje nadenkt, weet het antwoord al. Men onderhandelt met partners uit Zuid-Amerika en Azie.
Ziet men het dan zelf niet zitten dat daar op korte termijn een deal met milestonebetaling uit voortkomt?
Zo te zien verwacht Pharming niet snel een deal anders ga je niet een obligatie afsluiten. En men kan in 2012 toch ook nog betalen uit inkomsten Ruconest, het superieure product van Pharming? of.....
zondag 5 februari 2012 11:21

[...]

Als het gaat lopen, kan iedereen die is afgehaakt in de trein stappen , die ik zogenaamd heb weggejaagd. Ik jaag geen beleggers weg, dat doet de Vries.
Je ziet op tv wel eens een commissie waarheidsbevinding , die mensen aan de tand voelt. De waarheid moet gezegd worden.
En ik geef iedereen antwoord , mijn kijk en visie op Pharming. Dat je daar niet vrolijk van wordt , kan ik inkomen.
Het is weer koren op mijn molen dat de Vries verzwijgt op hoeveel aandelen worden weggezet.
Men onthoudt beleggers relevante info. Dus koersgevoelige informatie met opzet.
De reden zou kunnen zijn, om Roth Capital winst te bezorgen, op de stukken. Dat zag je ook in Mei 2010.
Nu kan ik het begrijpen als er zoveel aandelen worden afgenomen, je er iets aan wilt overhouden als afnemer.
Omdat particuliere beleggers en beheerders het gelag telkens weer moeten betalen, had men die obligatie open moeten stellen voor particulieren vanaf 5000 euro op 0,04 euro.
En dan niet een obligatie van een halfjaar.
Zit nog wel met een vraag. Kan Roth Capital die stukken verkopen voor 15 Juli 2012?
Ik denk dat dit kan omdat er 39 miljoen aandelen + rente in aandelen is betaald begin Januari.
De constructie is ingewikkeld. Je neemt een obligatie af in Dec 2011 en in Januari 2011 ontvang je al rente over een bepaald bedrag.
Hoeveel rente is dat eigenlijk? Pharming spreekt dacht ik over 8% rente.
Lijkt wel een vooruitbetaling?

AB'tje Cid.

Helemaal mee eens,alleen de vrienden van de Vries strijken de centen weer op.
De verwatering in aandelen is giga,maar de zittende aandeelhouder krijgt geen kans om deze verwatering tegen te gaan door bij te kunnen kopen.

Dat is toch een vreemde zaak.Wat is hier nu het probleem om in de uitbreiding van aandelen de particulier mee te laten doen?

Zolang de vrienden van de Vries geld in de tent blijven stoppen ,heeft ie de zittende aandeelhouder niet nodig.

Maar als het falikant mis gaat ,staat ie bij de zittende aandeelhouder op de stoep...alleen dan.Want op dat moment zijn de vrienden afgehaakt:het wordt dan te link...

zondag 5 februari 2012 11:40
De logica ontbreekt dat ik een gefrustreerde Pharming belegger ben , die nu zijn gram aan het uitstorten is over de Vries.
Zie mijzelf meer als onafhankelijke onderzoeker(klokkenluider).
De echte gefrustereerden zijn de believers, die bakken met geld in rook hebben zien opgaan.
Sommigen hier denken dat ze met mails en telefoontjes even inzicht krijgen in de korting op de obligatie.
Waggle zou spreken met de CFO , anderen met de Vries en niemand komt hier melden op hoeveel de aandelen geleverd worden.
Het enige wat de Vries losgelaten heeft dat die stukken niet op 0,12 euro berekend worden. Op hoeveel dan?
Als je dan toch de Vries aan de lijn hebt, vraag je op hoeveel.
Je moet je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Ik voelde al nattigheid toen ik het persbericht las over de deel afbetaling van de obligatie.
zondag 5 februari 2012 12:06
Ter afsluiting vandaag, de Vries riep in 2011 dat de marktwaarde van Ruconest 100 miljoen euro is of nog iets meer. Nu gaat men stukken leveren volgens marktwaarde en dat is 0,20 euro.
Of is de marktwaarde ingestort daarna? Ik ben een boef en zal dat wel blijven.
De grootste boef zit in Leiden.
zondag 5 februari 2012 18:26

[...]
En is je ook bekend hoeveel die korting op de gemiddelde prijs bedraagt?

Nee Beur en ook de exacte middelings prijs (zal ergens tussen de 0,07 en 0,080 liggen..) en 'het' moment dat de aandelen aan de Obligatiehouders zijn overhandigd weet ik (nog) niet.

Is dat van belang?; ik denk van wel: zou namelijk een goede verklaren kunnen zijn 'waarom' er op 1+2 feb 40 KK omzet is geweest...
zondag 5 februari 2012 19:03
Ondertussen, krijgt de Raad Van bestuur nog elke maand hun salaris uitbetaald.
Slimme lui, niet dan?
zondag 5 februari 2012 22:52
[quote alias=body id=6097601 date=201202051826]
[...]

Nee Beur en ook de exacte middelings prijs (zal ergens tussen de 0,07 en 0,080 liggen..) en 'het' moment dat de aandelen aan de Obligatiehouders zijn overhandigd weet ik (nog) niet.

Is dat van belang?; ik denk van wel: zou namelijk een goede verklaren kunnen zijn 'waarom' er op 1+2 feb 40 KK omzet is geweest...
[/quote

Op 6 januari j.l. heeft Pharming een persbericht uitgebracht dat de aandelen zijn uitgegeven aan de obligatiehouders en dat die aandelen naar verwachting op 9 januari in de handel zouden komen. Die aandelen zijn al lang en breed "verwerkt". De volgende portie staat al op stapel.
Het is ook wel merkwaardig dat je het normaal vindt om, na een persbericht, de beleggers met het bedrijf te laten bellen/mailen om te weten te komen wat er nou precies gebeurd is. Voor een bedrijf lijkt het me ook niet erg efficiënt om na dergelijke berichten een vloed van vragen om informatie te moeten verwerken.
Ze rekenen er vast op dat het niet gebeurt en de enkeling die wel contact opneemt wordt met een vaag antwoord het bos in gestuurd. En ik maak me sterk dat als er wel heel veel reacties zijn dat er een obligaat antwoord komt in de trant van "wij verwijzen u naar ons persbericht".
zondag 5 februari 2012 23:05

[...]

"Met korting verstrekt aan de oblihouders".
Die prijs kan dus 6 cent zijn maar ook 5 of zelfs 4 cent.
Jammer dat daar geen duidelijkheid over is. Wanneer je die prijs wel weet kan je namelijk rekening houden met de te verwachten "dumpdruk".
maandag 6 februari 2012 07:00
Kijk, een tijdje terug had Waggle de Vries aan de lijn via mail of tel en vroeg of die obligatie op 0,12 euro geplaatst is.
Waggle wilde ook nog even spreken met Keegan(CFO) maar die was ziek. Uiteraard.
Die blijft ziek voorlopig want hij mag niets zeggen. Keegan gaat wel gewoon naar zijn werk maar wil je hem spreken zal hij ziek zijn.

Velen waaronder ik houden zich bezig met Pharming alsof dit een topfonds is terwijl het het lelijke eendje is op de AMX.
Iemand zei laatst nog, jij steekt er wel veel tijd in , in dit Pharming. Dat klopt.
Er is hier altijd wat te beleven. Tussen Aug en Nov 2011 , heb ik even afstand genomen van IEX. Misschien denkt iemand, zat je vast in het huis van bewaring. Nee.
In die tijd heb ik niet veel gemist. Alleen de koers van Pharming is wat afgebrokkelt tot 0,07/0,08 euro.
De Vries onderscheidde zich in Dec 2011 door een obligatie af te sluiten.
Dat dit weer veel stof doet opwaaien is duidelijk.

Men stond weer met de rug tegen de muur. In Februari 2012 zou de kas leeg zijn dus...er moest wat gebeuren. Ik heb het hier al gezegd, waarom geen obligatie waaraan iedereen kan deelnemen?
De Vries zal weer zeggen net als in Mei 2010, wij verwachten geen belangstelling uit particuliere hoek.
Ik praat natuurlijk gemakkelijk door te zeggen dat particulieren zouden moeten deelnemen aan een obligatie vanaf 5000 euro maar dit is niet zonder risico.
Bij afkeur aanvraag VS in kwartaal 3, zit je met gebakken peren. Ik denk dat die aanvraag er wel doorkomt en kan Pharming onbezorgd 31-12-2013 bereiken zonder nieuwe aandelen uit te geven tenzij men veel geld zou moeten uitgeven aan hun pijplijn.
maandag 6 februari 2012 10:06

[quote alias=body id=6097601 date=201202051826]
[...]

[/quote

Op 6 januari j.l. heeft Pharming een persbericht uitgebracht dat de aandelen zijn uitgegeven aan de obligatiehouders en dat die aandelen naar verwachting op 9 januari in de handel zouden komen. Die aandelen zijn al lang en breed "verwerkt". De volgende portie staat al op stapel.
Het is ook wel merkwaardig dat je het normaal vindt om, na een persbericht, de beleggers met het bedrijf te laten bellen/mailen om te weten te komen wat er nou precies gebeurd is. Voor een bedrijf lijkt het me ook niet erg efficiënt om na dergelijke berichten een vloed van vragen om informatie te moeten verwerken.
Ze rekenen er vast op dat het niet gebeurt en de enkeling die wel contact opneemt wordt met een vaag antwoord het bos in gestuurd. En ik maak me sterk dat als er wel heel veel reacties zijn dat er een obligaat antwoord komt in de trant van "wij verwijzen u naar ons persbericht".

Beste meneer gepeupel,

Vindt U het ook niet vreemd,dat er na elk persbericht van Pharming zoveel vragen zijn?.
Deze vragen zijn vaak het gevolg van een vaak niet volledig informeren van de aandeelhouder.
En natuurlijk hebben bepaalde aandeelhouders een (gezond?) wantrouwen in Pharming.
U heeft toch ook de almaar dalende koers gevolgd?

Verder vind ik het heel normaal ,dat een bedrijf zijn aandeelhouders op een juiste manier informeert.Hetzij door een PB,hetzij op vragen rechtstreeks richting Pharming gesteld.

Meneer gepeupel,U denkt toch niet dat Pharming iets te verbergen heeft?
maandag 6 februari 2012 10:13
AB!
maandag 6 februari 2012 12:26

[...]

Beste meneer gepeupel,

Vindt U het ook niet vreemd,dat er na elk persbericht van Pharming zoveel vragen zijn?.
Deze vragen zijn vaak het gevolg van een vaak niet volledig informeren van de aandeelhouder.
En natuurlijk hebben bepaalde aandeelhouders een (gezond?) wantrouwen in Pharming.
U heeft toch ook de almaar dalende koers gevolgd?

Verder vind ik het heel normaal ,dat een bedrijf zijn aandeelhouders op een juiste manier informeert.Hetzij door een PB,hetzij op vragen rechtstreeks richting Pharming gesteld.

Meneer gepeupel,U denkt toch niet dat Pharming iets te verbergen heeft?

Beste meneer/mevrouw Hoopmazzel,

Fijn dat u mijn posting onderschrijft, al denk ik niet dat u het goed begrepen heeft.
maandag 6 februari 2012 12:38
Klopt we zitten op één lijn,maar ik keek ervan op,dat U hier nog steeds van opkijkt.Is al jaren aan de gang.

Ik dacht nog eens in te stappen op de 5 cent min ,maar door de gebrekkige transparantie rond dit bedrijf , gaat dit ook niet gebeuren.

Pagina:  1  2  3  4  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

42.771
42.000
36.971
10.507