Discussie - Koffiekamer - KK Friday 3 Febbe 2012: Erop of Eronder ANWB en WW ...

Reageer  Pagina:  1  2  Vorige 

vrijdag 3 februari 2012 15:30

Die cijfers zijn te goed.

Geen QE3.4

Dat wordt diep rood in de states.

daar zeg je wat! Ik heb geen idee volgens mij zitten ze in de vs nu ook zo van... euhm en nu? De verwachting was natuurlijk ook redelijk belachelijk te noemen dus dat het dan beter is, is niet zo gek...

We zien het wel wat die cijfers om 16uur gaan doen!
vrijdag 3 februari 2012 15:32
ONN schreef:

ES-je bijgeven dan maar ?

Yep!
Maar wel alert blijven.
vrijdag 3 februari 2012 15:34
Ik heb deze week iedere dag naar Randstad gekeken. ( vreemd eigenlijk dat de DAX geen uitzender heeft). Telkens dacht ik , ik heb de boot gemist.
Maar met deze lage koersen kan er blijkbaar 2-3% per dag zomaar bijkomen.

grt
vrijdag 3 februari 2012 15:43
325 toch wel TAAI.......

vr gr ;>)
vrijdag 3 februari 2012 15:46

325 toch wel TAAI.......

vr gr ;>)

Even wachten op de kleine Exp. 16.00 uur en dan de ISM cijfers er overheen...

Owee, als ie er doorheen is dan is het

SAMBA PATTI!!!

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 15:48
Van mij mag (moet) ie. Unies en Arcel Mittal gaan dan ook wel mee

vr gr :>)
vrijdag 3 februari 2012 15:54
Daar gaat ie, effe aanlopie aanstampen en dan >>>>>>>>

325 >>>>>>>>>

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 15:57
Prettig weekend.

Groeten en sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 15:57
Ik zie de 330 vandaag nog sneuvelen, zometeen ;-)

We are Very Very Bullish!!!

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 16:01
2de short ES @ 1338.00
(1ste short ES @ 1325.25)
vrijdag 3 februari 2012 16:02

Daar gaat ie, effe aanlopie aanstampen en dan >>>>>>>>

325 >>>>>>>>>

Groeten en Sterkte.

En dan toch hoog sluiten? Denk dat we net voor 17:00 weer <<<325 gaan en maandag wordt dagje weer <<< aangezien Griekenland weer uitblijft.

Of zijn er hero's aanwezig die toch long aanblijven over t weekend heen?! ;)
vrijdag 3 februari 2012 16:03
Wat ben ik 1 L#L
Vlak voor de cijfers effe mn cqll 325 verkopen!!
Ik kan het niet
ik kan het niet
ik kan het niet...
waarom ik dit doe snap ik niet angst dat ze tegenvallen ofzo..
tis maar 20 ct (x100) maar goed Binklc ook weer gespekt met tr act kosten
vrijdag 3 februari 2012 16:06
Hero's zullen wijzen op goede data, wel raar dat de arbeidsparticipatie blijft dalen...Obama op rozen.

Short goud en index

vrijdag 3 februari 2012 16:06
gewoon geen feeling voor die beurs
vrijdag 3 februari 2012 16:07
Feb. 3, 2012, 10:02 a.m. EST

ISM services gauge accelerates in January1 Comments

By Steve Goldstein WASHINGTON (MarketWatch) --

The Institute for Supply Management said its services index in January reached 56.8% -- the highest reading since February -- up from 53.0% in December. Economists polled by MarketWatch had expected a 53.5% reading. The new orders index jumped 4.8 points, and the employment index rocketed 7.6 points to 57.4%. Readings over 50% indicate expansion

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 16:09
Inkoopmanagersindex diensten VS stijgt sterker dan verwacht

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse inkoopmanagersindex voor de dienstensector is in januari harder gestegen dan verwacht, blijkt vrijdag uit cijfers van het Institute for Supply Management (ISM).

De index kwam over de afgelopen maand uit op 56,8 tegenover 53,0 in december. Economen rekenden gemiddeld op een stijging tot 53,1.

De economische activiteit groeit als het indexcijfer hoger is dan 50 punten. Een score van minder dan 50 punten wijst op een krimp.

De belangrijke deelindex voor de werkgelegenheid steeg in januari naar 57,4 van 49,8 in december.

De bedrijfsindex voor de dienstensector kwam uit op 59,5, ten opzichte van 55,9 een maand eerder.

De deelindex voor de nieuwe orders steeg naar 59,4 van 54,6 in december, terwijl de prijsindex toenam naar 63,5 van 62,0.

Door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com
vrijdag 3 februari 2012 16:11
Als Olies en de Finnen bijtrekken, dan is het Hek van de Dam....

"Morgen Kop kranten: AeNiKs sluit op 14 maandshoogte .... " '-)

Het kan verkeren, alle Bears kunnen naar hun welverdiende Winterslaapje in Friesland hunkeren.....

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 16:16
Fabrieksorders VS december gestegen; november opwaarts bijgesteld

AMSTERDAM (Dow Jones)--De fabrieksorders in de Verenigde Staten zijn in december iets minder hard gestegen dan verwacht, waar het cijfer voor november opwaarts bijgesteld werd, blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.

De fabrieksorders stegen ten opzichte van de maand november met 1,1%, waar economen vooraf uitgingen van een stijging met 1,5%.

Het cijfer voor de fabrieksorders in november werd opwaarts bijgesteld naar 2,2%, waar eerder een toename met 1,8% werd gemeld.

Exclusief defensie-orders steeg de vraag met 1,3%, waar de fabrieksorders exclusief transportorders met 0,6% stegen in december.

Het aantal orders voor duurzame goederen bleef in december ongewijzigd op 3,0%.

Door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@dowjones.com

vrijdag 3 februari 2012 16:19
Ik ga maar lekkerrrr met de slee naar de Lidl om winterkost te halen.

Ik ga je zien -;)

PS: Helaas niets verdiend vanwege naam, hé!

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 16:27
De Griekenland bom komt binnenkort.

Publicatiedatum Titel
3-2-2012 16:17 *MinFin NL, Dtsl, Lux en Finland: situatie Griekenland is ernstig - bron
vrijdag 3 februari 2012 16:44
Ja geinige jongens die politici eerst roepen we , daarmee bedoelend het bedrijfsleven , moeten griekenland tegemoet komen. Dat lijkt een done-deal.
Dan zegt het IMF en Griekenland tegen de landen , jullie moeten ook wat doen. Maar nee , dat natuurlijk niet. Levert het bedrijfsleven 70% van de vordering is het constructief, maar als landen moeten afboeken, dan is het ineens ernstig. Alsof de kiezer (burger) nooit dacht dat het geld toch al niet gewoon kwijt zou zijn ..
grt
vrijdag 3 februari 2012 16:53
Alsof de kiezer (burger) nooit dacht dat het geld toch al niet gewoon kwijt zou zijn ..

Hiermee overschat je de gemiddelde burger helaas. BTW tarief omhoog en wel geld naar Griekenland? Hoe wil de VVD dit verkopen?
vrijdag 3 februari 2012 16:54

Wat ben ik 1 L#L
Ik kan het niet
ik kan het niet
ik kan het niet...

Koop eens opties met een wat langere looptijd dan hoef je niet zo snel te beslissen en lukt het vandaag niet dan lukt het een volgende dag wel.
Effe snel wat verdienen met dagopties loopt in meer dan 90 % van de gevallen uit op een mislukking.
vrijdag 3 februari 2012 17:17
[quote alias='d Aandelen id=6095839 date=201202031654]
[...]

Dank voor je adv.
we'llsee

pr weekend
Qb
vrijdag 3 februari 2012 17:29

Alsof de kiezer (burger) nooit dacht dat het geld toch al niet gewoon kwijt zou zijn ..

Hiermee overschat je de gemiddelde burger helaas. BTW tarief omhoog en wel geld naar Griekenland? Hoe wil de VVD dit verkopen?

Ze zullen het proberen, maar het zal er in het ergste geval op neer komen dat ze weer een jaartje of wat in de oppositie gaan om een paar andere partijen J.L. weer te laten belazeren. Tot die weer uitgekotst worden en dan mogen zij het weer proberen. J.L. blijft zich gewoon vrolijk aan dezelfde stenen stoten en trappen weer in de praatjes van een nieuwe paljas die naar voren wordt geschoven :)
vrijdag 3 februari 2012 17:34

Nou de burgers waren echt niet zo boos om de Grieken een lening te geven
ze waren boos omdat ze aanvoelden dat die knaken nooit meer terug zouden komen.
En gelijk hebben ze ..
Alleen de politiek zit nog in een ontkenningsfase.
Het geld interesseert ze niets maar hoe het uit te leggen,
dat is de crux

grt
vrijdag 3 februari 2012 17:35
Mijn opzetje met Aegon turbos is niet gelukt jammer.
Volgende week nieuwe kansen.
grt
vrijdag 3 februari 2012 17:42

Wat ben ik 1 L#L
Ik kan het niet
ik kan het niet
ik kan het niet...

tja... had je deze tekst ook gepost als de cijfers tegenvielen...
vrijdag 3 februari 2012 17:58
AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit hoger door positief banencijfer

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is vrijdag met winst gesloten, nadat het sentiment een steun in de rug kreeg door positieve cijfers over de Amerikaanse werkgelegenheid in januari.

De AEX-index sloot vrijdag 1,0% hoger op 326,33 punten, de Midkap won 1,4% op 529,81 punten en de Smallcap eindigde 0,9% hoger op 411,33 punten.

"Altijd prettig om de week zo af te sluiten. Het banencijfer viel echt reuze mee, waarbij het werkloosheidspercentage uitkwam op het laagste niveau sinds drie jaar. Het ziet er naar uit dat Obama dat goed kan gebruiken en geeft aan dat de Amerikaanse cijfers goed blijven. Amerika kan een voortrekkersrol gaan spelen, wat positief is", zegt managing director Barry van der Laan van IG Markets.

Er kwamen in januari in de Verenigde Staten 243.000 banen bij en bovendien werd het cijfer voor december opwaarts bijgesteld. Er was voor januari gerekend op een stijging met 125.000 banen. Het werkloosheidspercentage daalde in januari naar 8,3%, het laagste niveau sinds maart 2009.

Toch waarschuwt Van der Laan voor teveel enthousiasme, wijzend op de voortdurende problemen rondom de schuldenlast van Griekenland. "Ik vraag me af hoe dat afloopt en ik ben bang dat het gat tussen landen als Duitsland en Nederland ten opzichte van de andere landen in de eurozone steeds groter wordt."

De Griekse minister van Financien zei vrijdag dat gesprekken tussen het Zuid-Europese land en zijn internationale schuldeisers een tweede steunpakket van EUR130 miljard erg moeizaam verlopen.

"Aandelen zijn nu goedkoop, maar er zijn meer voorwaarden waar de markt aan moet voldoen. Zo moeten beleggers ook vertrouwen hebben en dat zie ik momenteel nog niet terug", zegt Van der Laan.

De macro-economische agenda bevat maandag slechts e e n cijfer. Om 12.00 uur worden de Duitse fabrieksorders over december gepubliceerd. Een maand eerder was sprake van een daling met 1,1%.

Op het vlak van bedrijfscijfers maakt AEX-component Aperam maandag nabeurs de cijfers over 2011 bekend.

Staatsobligaties sloten overwegend lager. De euro noteerde omstreeks 17.45 uur op $1,3110, ten opzichte van $1,3144 vrijdagmorgen om 8.50 uur.

Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; levien.defeijter@dowjones.com

vrijdag 3 februari 2012 18:04
Ad snapt er niets meer van:

Hoezeer ik ook probeer te begrijpen wat er in de hoofden omgaat van partijen die nu nog kopen, ik snap er niets van. Natuurlijk, er zijn goede cijfers gekomen vandaag. De situatie in Griekenland hangt echter als het zwaard van Damocles boven ons hoofd. Als je nu koopt neem je een enorm risico. Vroeger zou de markt anticiperend op mogelijk slecht nieuws voorafgaand aan een weekend de veilige route gekozen hebben. Dat is vandaag de dag anders. Nu brengt men drie kwartier voor het sluiten van de handel ijskoud een doorbraak door een vorige top tot stand. Als het zo doorgaat sluiten we nog op het hoogste punt van de dag ook. Het is voer voor psychologen. Ik kom er in ieder geval niet uit.
De AEX is zoals gezegd door de top van gisteren gebroken en koerst dus verder in de richting van het volgende potentiële weerstandsniveau 326,9. Er is geen vuiltje aan de lucht voor beleggend Nederland. -Ad Nooten-
Geplaatst vrijdag 3 feb 17.10u.

vrijdag 3 februari 2012 18:44
WEEKSLOT: AEX sluit week met 2,2% winst door banencijfer VS

Door Andre Sterk

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Week 5 stond andermaal in het teken van de Griekse afwikkeling van de kwijtschelding van de schuldenberg. Onderhandelingen daaromtrent duren al weken en de behoefte aan een volgende stap groeide met de dag. De ogen waren in de tweede weekhelft natuurlijk gericht op de arbeidsdata uit de VS.

Maandag kwam Philips met een toch nog tegenvallend kwartaalverlies, waardoor analisten bezorgd zijn over het vertraagde aandeleninkoopprogramma. Beleggers drukten hun bezorgdheid uit in een lagere koers en het aandeel leverde meer dan 2% in.

De markt was nerveus over de Griekse kwestie. Maandag begon ook de top van landen die deel uitmaken van de Europese Unie. Daar stond Griekenland officieel niet op de agenda, maar de markt vond het allemaal wel erg lang duren. Dat werd uitgedrukt in de lagere koers voor ING, terwijl de gehele Europese financiele sector stevig in de verkoop stond. Achteraf leek de markt een eerste signaal te willen afgeven aan het adres van de onderhandelaars.

De Duitse consumentenprijzen daalden in januari conform verwachting met 0,4%, bleek maandag uit voorlopige cijfers van het Duitse federale bureau voor de statistiek. Het consumentenvertrouwen in de eurozone steeg in januari.

Italie veilde maandag een aantal staatsobligaties, waar niet al te veel belangstelling voor bestond. De totale opbrengst bleef ook onder het vooraf geplande budget.

In combinatie met de aanstaande boycot van Iran stemde dit de markt niet vrolijk. Fondsen die vorige week nog gewild waren, leverden maandag weer in. Op het slot noteerde de index een verlies van 1,2% op een slotnotering van 315,63 punten.

Dinsdag zette de daling niet door. De twijfel omtrent Griekenland nam af. In Duitsland kwamen goede werkgelegenheidscijfers naar buiten. Dat werd weliswaar teniet gedaan door teleurstellende macrodata uit de VS. Daar viel de inkoopmanagersindex tegen en met name het consumentenvertrouwen liet sterk te wensen over. De huizenprijzen staan in de VS nog steeds onder druk.

Maar de fondsen die maandag nog onder vuur lagen, maakten hun verlies dinsdag weer goed. Wall Street had duidelijk wat meer moeite met de macrodata uit eigen land en liep na opening terug, een trend die de AEX volgde, waarna de winst ten opzichte van het hoogste punt van de dag werd ingeperkt tot 0,9% op een slotnotering van 318,47 punten, toch weer boven zijn weerstandsniveau. "Een bemoedigend signaal", aldus een vermogensbeheerder.

Uit Brussel was intussen maandagavond duidelijk geworden dat er een akkoord gesloten was over een begrotingspact dat moet zorgen voor meer begrotingsdiscipline onder de lidstaten. Verder kwamen de landen ook details overeen over het permanente noodfonds van de eurozone; het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM) wat rond de zomer in werking treedt met een kapitaal van EUR500 miljard. Volgens officials zijn er nog geen afspraken gemaakt om het ESM eventueel uit te breiden.

Geen woord verder over Griekenland. Dat kwam dinsdagavond. Toen trad de chief executive officer van ING Jan Hommen ineens op de voorgrond met een beroep op de ECB om deel te nemen aan de herstructurering van de Griekse schulden. Hommen, bestuurslid van het International Institute of Finance (IIF), een lobbygroep die de onderhandelingen leidt over de wijze waarop de private sector een bijdrage levert aan een nieuw pakket aan steunmaatregelen voor Griekenland, herhaalde dat de private schuldeisers een voorstel hebben gedaan om de Griekse schuld te herstructureren en dat het nu aan Athene is om in te stemmen met het voorstel. "Wat ons betreft ligt het voorstel er. We zijn bereid om een deal te maken", zei Hommen dinsdag.

Dat was iets waar de maakt wat mee kon bleek woensdag. De opening was hoger en nadien zette de stijgende trend door, mede gevoed door gestegen Duitse en Europese inkoopmanagersindex over januari.

Om 14.15 uur kwam de banengroei van de Amerikaanse private sector conform de verwachting uit: een groei van 170.000, toch een stuk minder dan de toename van 325.000 over december.

De wekelijkse hypotheekaanvragen van de VS daalden op weekbasis met 2,9%, maar die hadden geen impact. Dat hadden de beter dan verwachte bouwuitgaven wel. Kort na 16.00 uur, toen deze cijfers uitkwamen, liep de index verder op richting 2%, volgens enkele marktvorsers niet alleen vanwege de verwachting dat er binnen afzienbare tijd een Grieks akkoord wordt getekend, maar ook omdat er op de eerste handelsdag van de maand nieuw geld naar de markt vloeit.

De AEX sloot woensdag met een winst van 2,1% op 325,15 punten.

Donderdag opende de AEX licht lager op basis van de koersverliezen voor Shell en Unilever. Die waren voorbeurs met cijfers naar buiten gekomen, die niet goed werden gewaardeerd. Zonder het effect daarvan zou de AEX hoger zijn geopend. Dit beeld bleef een groot deel van de handelsdag domineren en zorgde op het slot voor een daling van de graadmeter met dit verschil dat Shell toch nog licht hoger sloot, maar Unibail-Rodamco flink inleverde op de niet goed ontvangen jaarcijfers over 2011 die woensdag nabeurs verschenen. Unibail weegt meer dan 5% in de AEX.

De obligatieveilingen in Spanje en ook Frankrijk verliepen voorspoedig. De Franse rente daalde, de Spaanse liep iets op en dat gold ook voor de Italiaanse rente, maar zorgwekkend waren de stijgingen niet.

Gunstig nieuws kwam uit de VS waar de steunaanvragen sterker daalden dan verwacht en dat zorgde voor een kleine opleving in de index. Die opleving kreeg een vervolg toen bleek dat de bedrijfsactiviteiten in de New York in januari een solide stijging liet zien.

vrijdag 3 februari 2012 18:45
deel 2:

Donderdag opende de AEX licht lager op basis van de koersverliezen voor Shell en Unilever. Die waren voorbeurs met cijfers naar buiten gekomen, die niet goed werden gewaardeerd. Zonder het effect daarvan zou de AEX hoger zijn geopend. Dit beeld bleef een groot deel van de handelsdag domineren en zorgde op het slot voor een daling van de graadmeter met dit verschil dat Shell toch nog licht hoger sloot, maar Unibail-Rodamco flink inleverde op de niet goed ontvangen jaarcijfers over 2011 die woensdag nabeurs verschenen. Unibail weegt meer dan 5% in de AEX.

De obligatieveilingen in Spanje en ook Frankrijk verliepen voorspoedig. De Franse rente daalde, de Spaanse liep iets op en dat gold ook voor de Italiaanse rente, maar zorgwekkend waren de stijgingen niet.

Gunstig nieuws kwam uit de VS waar de steunaanvragen sterker daalden dan verwacht en dat zorgde voor een kleine opleving in de index. Die opleving kreeg een vervolg toen bleek dat de bedrijfsactiviteiten in de New York in januari een solide stijging liet zien.

Donderdag sloop er via de Organisatie van Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) weer wat euroscepsis de markt in. De organisatie sluit een uiteenvallende eurozone niet uit, maar ziet wel mogelijkheden om dit te voorkomen. Eurocommissaris Ollie Rehn zei daar verder niets over, maar meldde donderdag wel dat een Grieks akkoord dichtbij komt.

De AEX zakte op slot, mede door het verlies van met name Unilever van 4,3%, 0,6% naar 323,06 punten.

Ben Bernanke, voorzitter van de Federal Reserve van de VS, stelde donderdag tegenover het Huis van Afgevaardigden dat het herstel van de Amerikaanse economie frustrerend langzaam gaat, maar dat groei voor 2012 naar verwachting wel op een hoger niveau uitkomt dan over 2011 het geval was.

Vrijdag was de stemming zeer afwachtend. Er werd vooral uitgekeken naar de arbeidsdata uit de VS over januari. De verwachting was dat er 125.000 banen bij zouden zijn gekomen.

De gehele dag cirkelde de index rondom het slot van donderdag. De opening kwam op twee decimalen nauwkeurig overeen met het slot daags tevoren.

Hoe interessant het nieuws ook mocht zijn, de index kwam nauwelijks van zijn plaats. De Griekse premier Lucas Papademos zal de onderhandelingen met de Griekse politieke leiders en de private schuldeisers binnen de komende vierentwintig uur voortzetten. Een struikelblok is dat het IMF graag wil dat de Europese Centrale Bank ook op zijn Griekse schulden afschrijft. Duitsland ligt echter dwars. In het weekend zullen de functionarissen van het Institute for International Finance (IFF), een in Washington gevestigde lobby-groep die de private schuldeisers vertegenwoordigd, ook in Athene zijn om de lang uitgestelde schuldensanering af te wikkelen.

Tussentijds kwamen er macrodata uit Duitsland met een inkoopmanagersindex voor de dienstensector over januari die minder steeg dan verwacht, dezelfde index uit de eurozone waar hetzelfde voor gold en onverwacht gedaalde detailhandelsverkopen uit de eurozone.

De index deed er niets op en wachtte op data uit de VS. Die waren zeer goed: de banengroei kwam uit op 257.000 en het cijfer over december werd licht opwaarts bijgesteld.

De AEX reageerde snel positief en draaide van een kleine plus naar een niveau van circa 324 punten.

Om 16.00 uur verscheen de Amerikaanse inkoopmanagersindex voor de dienstensector. Die steeg boven verwachting naar 56,8 van 52,0 in december. Ook de fabrieksorders namen toe met 1,1%, maar hier was de stijging minder hard dan verwacht. Het cijfer over november werd opwaarts bijgesteld.

Het is maandag relatief rustig: alleen AEX-component Aperam komt nabeurs met de cijfers over het afgelopen jaar. Uit Duitsland komen alleen de fabrieksorders over december. Veilingen vinden plaats in Nederland en Hongarije. Uit het buitenland komen Suzuki, Easyjet en Hasbro met cijfers.

De AEX sloot vrijdag af met een winst van 1,01% op 326,33 punten. Op weekbasis bedroeg de stijging 2,2%.

De sterkste stijgers in de AEX en de Midkap van de afgelopen week, (slotstand vandaag vergeleken met vrijdag een week geleden):

Randstad +10,63%
Unit4 + 9,24%
SNS Reaal + 7,64%
ING Groep + 7,14%
Delta Lloyd + 6,93%

De sterkste dalers in de AEX en de Midkap van de afgelopen week, (slotstand vandaag vergeleken met vrijdag een week geleden):

Unibail-Rodamco -2,08%
TNT Express -1,67%
BinckBank -1,66%
Corio -1,05%
Heijmans -0,64%

Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; andre.sterk@dowjonescom; +31-20-571 5201
vrijdag 3 februari 2012 21:11
Resumerend door Adje Nooten, immer vol onbegrip en twijfel:

De AEX is gestegen naar 326,3, het hoogste punt van de week dat net onder het potentiële weerstandsniveau 326,9 uit de weekgrafiek ligt. Het verschil van 0,6 punten is in lange termijn perspectief zo gering dat de kans bestaat dat we topvorming krijgen rond 326,3. Zou dat inderdaad het geval blijken doordat de index daalt, dan kan er in eerste instantie steun liggen rond 325,6 en 323,8. Andere mogelijke steunniveaus bepaal ik wel mocht het inderdaad zover komen. Volg ik de markt namelijk dan moet ik uitgaan van een vervolg naar boven, want daar stuurt men met een slot op het hoogste punt van de week zonder meer op aan. Stijgen we verder dan kijk ik rond 326,9 of er eventueel een top komt te staan. Is dat niet het geval en loopt de graadmeter verder op dan wordt het 61,8% niveau rond 329,2 mijn volgende richtpunt. In het weekend volg ik ondertussen met argusogen de berichtgeving uit Griekenland. De markt mag zich dan hoegenaamd geen zorgen maken, ik doe dat wel.

Groeten en Sterkte.
vrijdag 3 februari 2012 21:59
Money Making Machine schreef:

2de short ES @ 1338.00
(1ste short ES @ 1325.25)

close/buy 2 ES @ 1340.50
Verlies: -17.75 ES-punten

Prettig weekend en tot maandag.

MMM
vrijdag 3 februari 2012 22:38
VS VANDAAG: Wall Street sluit hoger door banencijfer

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is vrijdag hoger gesloten, daarbij met name geholpen door een sterkere toename in het aantal banen in januari dan was voorzien.

De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 1,2% hoger op 12.862,23 punten. De breed samengestelde S&P 500 steeg 1,5% tot 1.344,90, terwijl de technologiezware Nasdaq 1,6% won tot 2.905,66 punten.

Voor de DJIA was de slotstand op vrijdag het hoogste slotniveau sinds mei 2008, waar de Nasdaq de hoogste slotstand bereikte sinds december 2000.

In januari kwamen er in de VS 243.000 banen bij, waar een toename met 125.00 verwacht was. Daarnaast werd het cijfer voor december licht bijgesteld tot een toename met 203.000 banen, van een eerder gemelde stijging met 200.00 banen.

Ook het werkloosheidspercentage gaf beleggers hoop over de toestand van de Amerikaanse economie. De werkloosheid daalde in januari tot 8,3%, het laagste niveau sinds maart 2009.

De bekendmaking van een beter dan verwachte inkoopmanagersindex voor de Amerikaanse dienstensector droeg ook bij aan een positief sentiment op de aandelenmarkten. In januari kwam de index uit op 56,8, waar 53,1 verwacht was.

Daarnaast werd bekend dat het aantal fabrieksorders in de VS in de maand december met 1,1% toenam, waar een stijging met 1,5% was verwacht. De minder dan verwachte toename werd echter gecompenseerd door de opwaartse bijstelling van de stijging in november tot 2,2%, waar eerder 1,8% stijging werd gemeld.

Op bedrijfsgebied won Tyson Foods 4,1% na bekendmaking van een nettowinst over het fiscale eerste kwartaal van $0,42 per aandeel, waar analisten $0,34 per aandeel hadden geraamd.

Maandag staan er geen macro-economische cijfers op de agenda in de VS, wel komen Anadarko Petroleum en Hasbro met de vierdekwartaalcijfers.

Amerikaanse staatsobligaties zijn lager gesloten.

De dollar verloor terrein ten opzichte van de euro tijdens de Amerikaanse handelsuren. Voor elke euro kregen beleggers omstreeks 21.50 uur $1,3145 terug, tegen $1,3119 ongeveer een half uur voor opening van Wall Street.

Door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com

vrijdag 3 februari 2012 22:58

[...]
Roy, de stoploss van mijn long ES @ 1319.00 had ik break-even gezet op 1319.25.

oke, had ik niet goed gelezen
zaterdag 4 februari 2012 00:28

Waar is Deo ? lege flessen inleveren ?

Nope, suf wat edelmetalen eruit,en iets te vroeg erin gegooid :) Onvoorstelbaar toch ?
zaterdag 4 februari 2012 00:41

Ad snapt er niets meer van:

Hoezeer ik ook probeer te begrijpen wat er in de hoofden omgaat van partijen die nu nog kopen, ik snap er niets van. Natuurlijk, er zijn goede cijfers gekomen vandaag. De situatie in Griekenland hangt echter als het zwaard van Damocles boven ons hoofd. Als je nu koopt neem je een enorm risico. Vroeger zou de markt anticiperend op mogelijk slecht nieuws voorafgaand aan een weekend de veilige route gekozen hebben. Dat is vandaag de dag anders. Nu brengt men drie kwartier voor het sluiten van de handel ijskoud een doorbraak door een vorige top tot stand. Als het zo doorgaat sluiten we nog op het hoogste punt van de dag ook. Het is voer voor psychologen. Ik kom er in ieder geval niet uit.
De AEX is zoals gezegd door de top van gisteren gebroken en koerst dus verder in de richting van het volgende potentiële weerstandsniveau 326,9. Er is geen vuiltje aan de lucht voor beleggend Nederland. -Ad Nooten-
Geplaatst vrijdag 3 feb 17.10u.

Gewoon bang om de boot te missen waarschijnlijk maar de volumes lagen een stuk lager dan gemiddeld op een enkele uitzondering na.
Ik ben benieuwd waar volgende week de AEX staat, 315 0f 340 het zou allebei kunnen, we zullen het gaan zien.
zaterdag 4 februari 2012 00:42

[...]
Gewoon bang om de boot te missen waarschijnlijk maar de volumes lagen een stuk lager dan gemiddeld op een enkele uitzondering na.
Ik ben benieuwd waar volgende week de AEX staat, 315 of 340 het zou allebei kunnen, we zullen het gaan zien.
zaterdag 4 februari 2012 00:47
Goeie avond,
Heb wat problemen gehad met personen die ook ole in het berenbos wilde heten en die mij na doen maar ja dan moet ik maar eens wisselen van alias dan heb je er geen last van…

De eur dollar maakt nogsteeds een mooie beweging maar ik ben er niet meer zo zeker van dat deze wel dragend is . Sinds de M3 niet meer zomaar toegankelijk is zijn de uit waarden niet meer reëel toe te kennen en ach sinds China zijn olie opvang heeft afgebouwd is de wereld van de olie veel waziger geworden. Dus Brent accumuleren.

Clippy dan maar
http://www.youtube.com/watch?v=yQrchp5U3ks

Gr Ole
zaterdag 4 februari 2012 09:52
Xetra Dax [D] 6.511,98 6.766,67 254,69 3,91%
CAC40 3.318,76 3.427,92 109,16 3,29%
Next 150 1.392,72 1.437,75 45,03 3,23%
Euronext 100 616,86 636,79 19,93 3,23%
Euro Stoxx 50 [D] 2.436,62 2.515,15 78,53 3,22%
Nasdaq Composite 2.816,55 2.905,66 89,11 3,16%
AScX Small Cap 399,27 411,33 12,06 3,02%
BEL 20 2.237,59 2.304,58 66,99 2,99%
AMX Mid Cap 515,94 529,81 13,87 2,69%
AEX Index 319,36 326,33 6,97 2,18%
S&P 500 Index 1.316,32 1.344,90 28,58 2,17%
Dow Jones Indus. Avg. 12.660,46 12.862,23 201,77 1,59%
Hang Seng Index 20.501,67 20.756,98 255,31 1,25%
Nikkei 225 8.841,22 8.831,93 -9,29 -0,11%
zaterdag 4 februari 2012 22:04
Ja shit dat komt door die RDS die onderste plaats in Europa.
En daar zit ik "nogal" ruim in.
Dat moet toch een keer draaien.
grt

Pagina:  1  2  Vorige 
IEX ONE market monitor

IEX iPhone App
Jobs " Tranfers door IEXProfs.nl
Gesponsorde links

Zoek op Alfabet:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Meest actieve discussies

42.787