@ 'd Aandelen
Graag enige nuances op uw bericht betreffende de EU pensioenen.
Deze gaan NIET in op 50 jaar , maar VANAF 50 jaar.
Ze bedragen zeker geen € 9000 per maand maar zijn afhankelijk van diensttijd en loon.
Iemand met b.v. minder dan 10 dienstjaren zal nooit van deze regeling gebruik (kunnen) maken en ook iemand van 50 jaar met 20 dienstjaren zal slechts een miniem pensioen ontgvangen.
Ik wik niets afdoen aan het feit dat de EU ambtenaren een goed salaris verdienen, maar het alsmaar schoppen in hun richting met halve waarheden zit me toch niet lekker.
Senior Leeuw,
Ik kreeg dit berichtje in mijn mailbox en ik moet je zeggen dat het mij niet onwaarschijnlijk lijkt.
Laatst was er op de Duitse TV een reporter die 's morgens vroeg toegang had gekregen tot de burelen van de Europese Gemeenschap in Brussel en constateerde dat de geachte afgevaardigden, zo te zien al helemaal bepakt en bezakt om huiswaarts te keren of misschien wel een leuk weekend weg, zich nog even kwamen aanmelden dat zij aanwezig waren en daarvoor betaald kregen om direct na het aanmelden te vertrekken.
De zuster van een goede collega van mij was secretaresse bij de EU en nu praat ik over zo ongeveer 1989 en verdiende toen al zo'n 6200 gulden per maand buiten alle onkostenvergoedingen en had allerlei voordelen zoals het belastingvrij kunnen kopen van allerlei luxe artikelen zoals bv een nieuwe auto voor een fractie van de prijs die wij toendertijd in Nederland moesten betalen.
Ook daar is weleens een TV programma aan gewijd, dat ambtenaren die de oa de co2 uitstoot van auto's moesten vastleggen een nieuwe Mercedes of BMW kregen, want het luttele bedrag dat ze zelf betaalden was verwaarloosbaar, en deze Mercedessen en BMW's voldeden uiteraard aan de nieuwe norm, wat Mercedes en BMW natuurlijk goed uitkwam op dat moment.
Maar andere merken hadden toen al zo geinnoveerd dat de norm best nog een beetje naar beneden kon.
Van 1969 tot en met 2010 was ik werkzaam in de autobranche dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Zo zijn er legio verhalen bekend over de misstanden en verspillingen bij de EU.
Senior Leeuw het gaat mij niet om het merendeel van de Nederlandse ambtenaren aan te vallen maar het is evident dat de EU in Brussel ons gewone hardwerkende burgers een hele berg geld kost en wanneer je dan zo'n bericht leest over die pensioenen terwijl je ook heb gehoord dat jouw pensioen wordt gekort, de werkenden van nu misschien wel tot hun 68 ste moeten doorwerken, er plannen zijn om de BTW te verhogen tot 21 %, het eigen risico te verhogen van 170 naar 220 (2012) naar 500 per persoon en je ook moet bijbetalen bij diverse medische behandelingen of therapie-en, je op de energienota belasting betaalt over belasting en vastrecht, etc. en je krijgt dan te horen dat de koopkracht maar heel licht daalt, dan schiet het mij terwijl ik niet snel kwaad te krijgen ben en probeer mild te zijn, volkomen in het verkeerde keelgat wanneer ik dan dit soort dingen lees.
Daar komt dan nog bij dat wij niet alleen mogen bijdragen aan onze Nederlandse ambtenaren en Europese ambtenaren, maar ik lees iedere keer weer wanneer er een bedrag wordt overgemaakt naar Griekenland, dit voor een heel groot gedeelte wordt gebruikt om de Griekse ambtenaren te betalen, nu moet het toch niet veel gekker worden want uiteindelijk komt dat ook weer uit onze zak.