Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Binnen nu en 2025 verdwijnen vele kranten en overige nieuwsbronnen.....

6 Posts
frank2you
0
Gisteren tussen 15:30 en 15:45 uur wist ik het zeker; de komende jaren gaan veel kranten, internetsites en overige nieuwsbronnen verdwijnen.

Terwijl op mijn twitter om 15:33 uur de eerste uitgebreide informatie over de maatregelen van Baas Bernanke binnenstroomden schoten dft.nl en iex.nl ernstig tekort. Lange tijd geen informatie en zelf volkomen foute koersinformatie uit de VS gedurende lange tijd.

Zaten de journalisten en hoofdredacteuren reeds achter hun dampende bord avondeten of was er iets anders aan de hand? Het vermoeden dat ik al enige tijd had werd toen definitief bevestigd. Twitter gaat het helemaal maken ten koste van vele kranten en andere media.
[verwijderd]
1
Hoop jij.

Ik ook; niet tav IEX of het FD, financiële media zijn meestal vrij gedegen, maar er zijn kranten en landelijke nieuwsmedia die veel onzin verkopen echter dat gebeurt ook op twitter.

Willen de nieuwsbronnen en journalistieke media gehandhaafd blijven dan zou men er goed aan doen wetten te maken die DROGREDENEN verbieden nu is het vaak grote onzin en feitelijk is het 90% zinloos om bepaalde internetnieuws / kranten /televisieshows nog te lezen of te kijken.

[verwijderd]
0
Ehm .. websites van kwaliteitsmedia als FT, Bloomberg en Reuters ook bekeken?

Kranten zijn weer een ander verhaal, die zijn met name nuttig voor achtergrond informatie en onderzoeksjournalistiek. Maar dan niet de Telegraaf natuurlijk. Die is leuk voor de verhaaltjes over sport en roddel.
[verwijderd]
0
quote:

StopDeDrogrede schreef op 14 september 2012 11:57:

Ik ook; niet tav IEX of het FD, financiële media zijn meestal vrij gedegen,
IEX gedegen met financiele data?

Laat me niet lachen, zie:
www.iex.nl/Forum/Topic/1283276/2/Veel...

Lopen al een half jaar achter met voor beleggers belangrijke zaken.
Mvg Peerke
ffff
0
Leuke posting Franky!

Waarom? Omdat jij jouw actuele nieuwsgaring dus vindt op Twitter!

Je moet mij geloven dat ik afgelopen jaar, zelfs afgelopen maanden nog eens een paar keer geprobeerd heb om RELEVANTE informatie via twitter te krijgen.

Wat een desillusie, wat een tijdverspilling, wat een rotzooi, wat een rommel en wat een wanorde in de voorziening van de berichten.

Ik begrijp nog steeds niet waarom Twitter zo populair is. Natuurlijk wel voor de flauwekulberichtjes. Niet voor niets zijn die tweets niet meer dan vogelgekwetter.

Maar voor het serieuze nieuws: Ik moet mij door veel te veel bagger en rotzooi heen ploeteren om de goede , relevante berichten eruit te halen.

dat geldt overigens ook voor heel wat goede financiële websites waar bijvoorbeeld IEDERE MINUUT een financieel bericht geplaatst wordt. Ook daar krijg je information overflow, ook daar moet je zelf zoeken naar de relevante berichten.

Voor mij geldt nog steds: Geef mij maar goede websites: 1000 maal beter dan dat getwitter.

ALLEEN MAAR EEN OPINIE !!
[verwijderd]
0
tip: volg journalisten van FT, Reuters en Bloomberg en respectabele economen, analisten etc. op twitter :)
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront