AMSTERDAM (AFN) - Unilever heeft het zeepmerk Driehoek verkocht aan ondernemer Marcel Belt. Dat meldde het Financieele Dagblad donderdag.
Belt is een oud-manager van Unilever en Reckitt Benckiser en wil de zeep in geelgroene potten en flessen volgens de krant meer profileren als duurzaam product. De zeepproductie verhuist vanuit de fabrieken van Unilever naar vestigingen waar Belt zijn andere zeepproducten laat maken, in het Utrechtse Mijdrecht en het Noord-Brabantse Etten-Leur.
Driehoek is een van de oudste schoonmaakmiddelen van Nederland. Het werd gemaakt door de Rotterdamse Soda- en Chemicaliënfabriek en kwam in de jaren zestig terecht bij Akzo. Die verkocht het, met merken als Dobbelman, Biotex en Duyvis, in 1987 aan het Amerikaanse Sara Lee. De persoonlijke verzorgingstak van de Amerikanen ging in 2010 naar Unilever.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!