ABN AMRO komt eind november met nieuwe strategie

Door AFN op 5 oktober 2020 18:45 | Views: 8.038

ABN AMRO komt eind november met nieuwe strategie

AMSTERDAM (AFN) - ABN AMRO geeft eind november meer duidelijkheid over de nieuwe strategie van de bank. Op maandagochtend 30 november praat het financiële concern beleggers hierover bij. ABN AMRO kan nu al zeggen dat er "duidelijke keuzes" gemaakt gaan worden.

Onder leiding van de eerder dit jaar aangetreden topman Robert Swaak, werkt de bank al een tijdje aan het het uitstippelen van een nieuwe strategie. Dat was een van de eerste missies van Swaak, die niettemin in augustus al flink ingreep bij de zakenbank. ABN AMRO kondigde toen aan om zich met zijn grootzakelijke tak terug te trekken uit activiteiten buiten Europa. In de reorganisatie die wordt uitgesmeerd over drie tot vier jaar verdwijnen ongeveer 800 banen, waarvan 150 in Nederland.

De zogeheten Investor Update van 30 november wordt online gehouden. Volgens ABN AMRO zal in de presentatie aan beleggers onder meer worden ingegaan op de efficiëntie van de bedrijfsprocessen en de financiële doelstellingen en kapitaalpositie van de bank. Swaak gaf eerder al aan dat de nieuwe strategie voortbouwt op de strategie die in 2018 onder zijn voorganger Kees van Dijkhuizen werd neergezet.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

9 Posts
Lepre Chaun
3
Laten we hopen dat de strategie snel weer de Introductiekoers waarde van 17,75 euro op de schermen zet .
A 's
0
De introductie-koers zien we nooit meer terug omdat er weinig dividend uigekeerd gaat worden
[verwijderd]
0
quote:

Stephan010 schreef op 5 oktober 2020 21:16:

Nieuw strategie ? Zou zeggen niet meer witwassen.
Criminelen wassen wit.
Banken worden misbruikt.

Mochten banken doelbewust meewerken dan pak de personen aan die daar verantwoordelijk voor waren met flinke straffen.

Als jouw rekening wordt misbruikt door personen die geld doorsluizen hoef jij daar toch ook niet voor op te draaien.
Jij hoeft ook niet preventief van alles te organiseren om tegen te gaan dat iets gebeurt waarvan je op dat moment niet eens wist dat het bestond en er vervolgens op afgerekend worden.
[verwijderd]
0
quote:

R0ME0 schreef op 5 oktober 2020 21:28:

[...]

Criminelen wassen wit.
Banken worden misbruikt.

Mochten banken doelbewust meewerken dan pak de personen aan die daar verantwoordelijk voor waren met flinke straffen.

Als jouw rekening wordt misbruikt door personen die geld doorsluizen hoef jij daar toch ook niet voor op te draaien.
Jij hoeft ook niet preventief van alles te organiseren om tegen te gaan dat iets gebeurt waarvan je op dat moment niet eens wist dat het bestond en er vervolgens op afgerekend worden.
En ABN wil geen klanten meer. Dat is duidelijk. KYC? Annoy your customer.

Ik voorspel dat een bank die geen klanten wil weinig toekomst heeft.
Kees1
0
quote:

MFCons schreef op 6 oktober 2020 06:35:

[...]

En ABN wil geen klanten meer. Dat is duidelijk. KYC? Annoy your customer.

Ik voorspel dat een bank die geen klanten wil weinig toekomst heeft.
ABN wil geen klanten meer die een risico vormen. ABN heeft daar groot gelijk in. De andere banken volgen hier dezelfde lijn in. Dit geldt voor zakelijke klanten, maar ook voor particuliere klanten.
ABN houdt de klanten die het heeft wel. Ze kunnen toch nergens heen en moeten wel op de een of andere manier bankieren.
Concurrentie tussen banken is er in Nederland niet of nauwelijks. Als je bij ABN zit en niet tevreden bent zit ING of Rabo echt niet op je te wachten.
Terugkomend op dat bankieren nog het volgende. Ik denk dat het moment niet ver meer weg is dat hele groepen mensen geen bankrekening meer kunnen krijgen, gelet op hun verleden en achtergrond. Omtzigt en anderen kunnen dan gaan zeggen 'hoe heeft dit nu kunnen gebeuren en discrimineren die banken niet'. Het antwoord moet dan zijn dat dit het logische gevolg is van een situatie die de overheid zelf heeft geschapen.
[verwijderd]
0
quote:

Kees1 schreef op 6 oktober 2020 10:33:

[...]

ABN wil geen klanten meer die een risico vormen. ABN heeft daar groot gelijk in. De andere banken volgen hier dezelfde lijn in. Dit geldt voor zakelijke klanten, maar ook voor particuliere klanten.
ABN houdt de klanten die het heeft wel. Ze kunnen toch nergens heen en moeten wel op de een of andere manier bankieren.
Concurrentie tussen banken is er in Nederland niet of nauwelijks. Als je bij ABN zit en niet tevreden bent zit ING of Rabo echt niet op je te wachten.
Terugkomend op dat bankieren nog het volgende. Ik denk dat het moment niet ver meer weg is dat hele groepen mensen geen bankrekening meer kunnen krijgen, gelet op hun verleden en achtergrond. Omtzigt en anderen kunnen dan gaan zeggen 'hoe heeft dit nu kunnen gebeuren en discrimineren die banken niet'. Het antwoord moet dan zijn dat dit het logische gevolg is van een situatie die de overheid zelf heeft geschapen.
Er is genoeg concurentie, ik doe steeds minder met de ABN. Ik gebruik vooral de nieuwe banken. Openbank, N26, Revolut, Vivid etc. Beleggen doe je nu vooral met de giro of Mexem. Ofwel de concurentie is goedkoper (voorlopig) en ABN moet in kosten snijden . Lastig verhaal zo om je klanten te behouden. Ik blijf wel bij de ABN, echter ik doe er steed minder mee.

Ik ben erg benieuwd wat de strategie gaat worden. Het is nu verdraaid lastig om aan consumenten wat te verdienen, dus ik zou vol inzetten op de zakelijke tak.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.