Philips pakt met verzekeraar poetsgedrag aan

Door AFN op 6 januari 2020 17:11 | Views: 3.750

AMSTERDAM (AFN) - Medisch technologiebedrijf Philips gaat samen met de Amerikaanse tandheelkundige verzekeraar Delta Dental of California het poetsgedrag van de verzekerden aanpakken. Die kunnen een slimme elektrische tandenborstel van Philips met een app krijgen van hun verzekeraar. Philips maakte de samenwerking bekend op de consumentenelektronicabeurs CES in Las Vegas.

Als onderdeel van de samenwerking krijgt Philips inzichten in de poetsgewoonten van de klanten van Delta Dental. Daarmee wil het bedrijf onderzoeken hoe coaching mensen kan helpen bij het verbeteren van hun poetsgedrag. Ook hebben klanten via de app toegang tot tandartsen om vragen te stellen over klachten. Doel van de proef is dat de gebruikers minder klachten krijgen, maar ook sneller geholpen worden als ze die toch hebben.

De proef kan al op de nodige interesse rekenen van andere verzekeraars, ook uit Europa, vertelt Roy Jakobs, hoofd van de tak van Philips voor persoonlijke gezondheid. "Verzekeraars zien dat poetsgedrag ook van invloed is op andere gezondheidsproblemen", aldus Jakobs. Programma's als dit moeten de zorg dan ook efficiënter en betaalbaarder maken.

Nieuwe app

Ook komt Philips met een nieuwe app voor jonge ouders, Baby+ genaamd. Daarin kunnen ouders de ontwikkeling van hun baby bijhouden, maar ook bijvoorbeeld een dagboek met foto's maken en vragen stellen. De nieuwe app komt als opvolger van een succesvolle app voor zwangere vrouwen, Pregnancy+. Beide apps bieden Philips ook de mogelijkheid om hun babyproducten als flessen, spenen en flessenwarmers onder de aandacht te brengen.

Tenslotte introduceert Philips ook een nieuwe versie van zijn slaaphoofdband voor consumenten. Die moet mensen helpen beter te slapen. Voor de eerste versie was volgens Jakobs al "enorme interesse". "Het is een nieuwe markt, waarbij klanten nog wel de nodige begeleiding nodig hebben."

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

5 Posts
Jopie1962
0
" Ook hebben klanten via de app toegang tot tandartsen om vragen te stellen over klachten."

Ik ga dan mijn anus poetsen, en daarna bellen met vragen over klachten.
BultiesBrothers
0
quote:

Jopie1962 schreef op 6 januari 2020 17:34:

" Ook hebben klanten via de app toegang tot tandartsen om vragen te stellen over klachten."

Ik ga dan mijn anus poetsen, en daarna bellen met vragen over klachten.
Ik denk dat dan Oral B maar onder een andere naam op de markt gebracht moet worden...
Curvispinus
0
Zeker geen kinderen Olie? (-: voor het overige, wen er maar aan, consumermarketing en big data gaan nog voor veel verrassingen zorgen. Big brother is watching you! Denk aan het onderzoeken van overeenkomstig gedrag van gevaarlijke individuen. Zo zou je als een terrorist in wording kunnen worden gekwalificeerd als jouw gewoontes en voorkeuren in sterke mate overeenkomen met de betreffende doelgroep. Er kan dus veel afhangen van je koop voor een Philips of een Oral B borstel (-:
Rene70
0
Volgens mij is dit niet iets nieuws. Er is nu ook al een samenwerking met ONVZ en Philips
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.