Meer klanten maar minder actie bij DeGiro

Door AFN op 6 augustus 2019 09:33 | Views: 4.451

Meer klanten maar minder actie bij DeGiro

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker DeGiro heeft de eerste zes maanden van dit jaar zijn klantenbestand zien groeien. Door de aanhoudende geopolitieke onzekerheid waren zij wel minder happig op het doen van transacties. Het gemiddeld aantal orders per klant nam in de periode af, zo meldde DeGiro in een handelsupdate.

In het eerste halfjaar van 2019 werden 56.619 nieuwe rekeningen geopend bij DeGiro. Daarmee groeide het aantal rekeningen op jaarbasis met bijna 37 procent tot 417.681 eind juni. De omzet van de onlinebroker steeg met bijna 7 procent tot ruim 29 miljoen euro. Daarbij werd volgens DeGiro zowel in het eerste als in het tweede kwartaal winst gemaakt.

Het aantal transacties kwam uit op 9.120.469. Dat is 4,6 procent meer dan een jaar terug. DeGiro bedient naar eigen zeggen beleggers in achttien landen en verwerkt meer dan 50 miljard euro aan transactiewaarde per jaar op beurzen wereldwijd.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

4 Posts
[verwijderd]
0
Degiro is handig voor opties, etc. Vanwege lage transactiekosten. Serieuze beleggingsportefeuilles gewoon bij je huisbank doen, althans dat geldt voor mij. Maar dan moeten ze wel de koersinformatie onder controle hebben.. Als ze dat hebben dan is DeGiro gewoon prima.
eltollo
0
De Giro heeft ook een "Custody" account waarbij effecten niet worden uitgeleend. Daar zijn wel wat extra kosten meegemoeid.
4 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.