'Marketingdirecteur Unilever stapt op'

Door AFN op 6 december 2018 19:02 | Views: 2.996

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Keith Weed stapt in maart op als marketingdirecteur van Unilever, na 35 jaar bij het bedrijf te hebben gewerkt. Dat schrijft zakenkrant The Wall Street Journal op basis van een aankondiging door Unilever.

De 57-jarige Weed zei in een interview aan een nieuw hoofdstuk te gaan beginnen. Unilever heeft nog geen opvolger genoemd voor Weed. Overigens is op de website van Unilever niks te vinden over het vertrek van Weed.

Vorige week werd nog bekend dat Unilever-topman Paul Polman eind dit jaar terugtreedt. Hij wordt bij de levensmiddelen- en wasmiddelgigant opgevolgd door Alan Jope, die al sinds 1985 bij het bedrijf werkt en in het geruchtencircuit al werd genoemd als opvolger.

Advertenties

Unilever heeft een van de grootste budgetten voor marketing van het internationale bedrijfsleven. Het bedrijf achter merken als Unox, Axe en Dove besteedt jaarlijks meer dan 7 miljard euro aan reclame-uitingen.

Begin dit jaar dreigde Unilever nog advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg te halen als die sociale media voor verdeeldheid zorgen, aanzetten tot haat of onvoldoende maatregelen nemen om kinderen te beschermen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.