Hogere omzet moederbedrijf Schwarzkopf

Door AFN op 7 mei 2019 07:39 | Views: 1.199

DÜSSELDORF (AFN) - Het Duitse concern Henkel heeft de omzet in het eerste kwartaal opgevoerd. Het moederbedrijf van merken als Schwarzkopf, Persil en Pritt was daarbij minder winstgevend. Het bedrijf kondigde eerder dit jaar al aan extra te investeren in digitalisering en vernieuwing.

De omzet dikte in de de eerste drie maanden van dit jaar met 2,8 procent aan tot bijna 5 miljard euro. Daarbij profiteerde Henkel onder meer van gunstige wisselkoersen. Op autonome basis, dus zonder invloed van valutaschommelingen of overnames, was er sprake van 0,7 procent groei. De nettowinst daalde 1,7 procent tot 534 miljoen euro.

Het hardst groeide het bedrijf in Afrika, het Midden-Oosten en Latijns Amerika. In West-Europa namen de verkopen af. Voor het lopende boekjaar handhaaft Henkel zijn prognose van autonome omzetgroei van 2 tot 4 procent.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.