Omzet Fastned groeit hard

Gepubliceerd op 9 januari 2020 07:56 | Reacties: 8

AMSTERDAM (AFN) - Fastned heeft de omzet in het vierde kwartaal flink opgevoerd. De uitbater van snellaadstations voor elektrische voertuigen zag de inkomsten meer dan verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder. Winstcijfers gaf het bedrijf niet. Ook de geleverde elektriciteit liet een forse stijging zien. Het aantal actieve gebruikers steeg iets minder hard, maar die gebruikers laadden dus wel vaker bij het bedrijf.

De omzet van Fastned kwam in de laatste drie maanden van 2019 uit op 1,7 miljoen euro, een stijging van 150 procent ten opzichte van een jaar eerder. Die omzet is meer dan de omzet van het bedrijf in heel 2018. De afgezette energie groeide met 157 procent naar ruim 2,9 Gigawattuur. Het aantal actieve klanten bedroeg 42.805 en dat was 139 procent meer dan in het laatste kwartaal van 2018.

9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
handkerchief
0
Mister feelgood 3* niks is nog steeds niks.Mogelijk als al die tesla,s 3 aktief door nederland rijden en vergeten thuis te laden de kruimels voor fastned kunnen worden.
Mike010
0
Er zijn al techonlogien ontwikkeld waardoor je portable (Zonder kabels) of laadpalen hoeft te werken! Ik zie deze business dan dus ook niet echt slagen
pim f
0
Waar staat nou eens een kritisch artikel over dit bedrijf dat eindeloos veel geld ophaalt bij verblinde particulieren? (Ponzi?)

De laatste keer dat ik in het FD iets daarover las was oktober jl:

"Fastned wil een Europees netwerk van duizend snellaadstations bouwen en ziet zich gesteld voor hoge investeringen. De aanleg van zo'n station kost gemiddeld €500.000.

Vooralsnog schrijft de onderneming rode cijfers. ING becijferde in een niet-publiek analistenrapport dat Fastned de komende jaren €40 mln per jaar aan extern kapitaal nodig heeft. Het duurt volgens de bank nog jaren voordat de onderneming winst zal maken."
High Finance
0
''Winstcijfers gaf het bedrijf niet.''
Nee, die zijn er ook niet. Zullen er de komende 10 jaar ook niet zijn.

In een klein dichtbevolkt land als het onze, met een maximale rijafstand naar het werk van 100km, is het veel aantrekkelijker om de auto s'avonds thuis aan de lader te knopen. Met een range van zeg 400km kunnen de meeste EV eigenaren een week vooruit. S'weekends aan de lader en maandag weer een volle accu.
langetermijner
0
quote:

On Today schreef op 9 januari 2020 08:33:


In die hoek lijkt Alfen een verstandigste keuze

Fastned koopt zijn laadpalen alleen niet bij alfen maar in Zwitserland.
PieterPeterPan
0
De berichtgeving van Fastned is pure misleiding. Ze praten iedere keer over omzetstijging, maar de vertellen niet dat dit grotendeels komt door het aansluiten van nieuwe stations. De autonome groei vertellen ze niet. Nu denkt men dat de groei komt door de markt (meer elektrische auto's), maar het komt louter door meer stations (waar heel veel miljoenen in is geinvesteerd).

Overigens is er volgens mij sprake van krimp!!! Want in 2018 hadden ze 85 stations en in Q4 2019 259. Dat is een groei van 205%.

Fastned is een typisch piramidefonds. Alles doen ze om te misleiden (rare termen, ideology, window dressing), de informatie verstrekking is niet in balans (louter positieve berichten) en betalen rente door nieuwe schulden aan te trekken bij particulieren. Ongelofelijk dat dit kan en niemand dit wil zien (FTM is ook gestopt met berichten).
Flip-Ripple
0
Misschien is het wel een goed idee om FASTNED over te laten nemen door ALFEN N.V.die heeft kasstroom en opdrachten genoeg.Samen zijn ze sterk!
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.