'Unilever zet in op fors meer merken'

Door AFN op 12 juni 2019 06:28 | Views: 1.863

'Unilever zet in op fors meer merken'

ROTTERDAM (AFN) - Topman Alan Jope zet in op meer merken bij de multinational, waar het bedrijf eerder snoeide in zijn merkenportefeuille. Die merken moeten wel "een hoger doel dienen", aldus de bestuurder tegen Het Financieele Dagblad (FD).

Het Nederlands-Britse concern gaat het aantal merken in de portefeuille dus fors verhogen. Dat zal gebeuren via overnames, maar Unilever gaat zelf ook meer merken ontwikkelen. Zijn uitspraken zijn volgens de krant opmerkelijk omdat Unilever onder de voorgangers van Jope juist flink snoeide in zijn portefeuille. Nu zijn er juist meer merken nodig, aldus Jope. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er steeds meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."

Unilever heeft nu zo'n 400 merken in zijn portefeuille. Jope benadrukt tegen het FD dat de grote merken zoals Dove en Rexona de belangrijkste aanjagers van groei blijven.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.