Apple: TV-dienst drukt niet op resultaat | DeBeurs.nl

Apple: TV-dienst drukt niet op resultaat

Gepubliceerd op 13 sep 2019 om 21:25 | Reacties: 2

Apple (18 okt)

236,280 +1,000 (+0,43%)

CUPERTINO (AFN/BLOOMBERG) - De introductie van een nieuwe tv-dienst heeft volgens Apple geen negatieve gevolgen voor het resultaat. Daarmee weerspreekt Apple de conclusie van een analistenrapport.

Volgens een analist van Goldman Sachs zal het resultaat geraakt worden doordat Apple zijn nieuwe Apple TV+-dienst een jaar lang gratis aanbiedt. De marktkenner verlaagde om die reden zijn koersdoel voor het aandeel.

Apple was het niet met die lezing eens. De koers van Apple stond onder druk door het rapport van Goldman maar toonde na de verklaring van Apple enig herstel.

3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Knight V
0

Daarom, is het goed als analisten onder de loep worden genomen en zij zelfs onder een vergrootglas staan en door andere analisten hun rapporten worden nagekeken.

Ze staan boven iedereen en niemand weet of ze voor eigen parochie praten of dat ze een bedrijf onderuit willen schoppen.

Goldman sachs heeft ook derivatenhandel omhoog gepushed, zodat er miljarden verkocht werden en later bleek het een zeepbel te zijn.


shortie
0
quote:

Knight V schreef op 15 sep 2019 om 09:31:



Daarom, is het goed als analisten onder de loep worden genomen en zij zelfs onder een vergrootglas staan en door andere analisten hun rapporten worden nagekeken.

Ze staan boven iedereen en niemand weet of ze voor eigen parochie praten of dat ze een bedrijf onderuit willen schoppen.

Goldman sachs heeft ook derivatenhandel omhoog gepushed, zodat er miljarden verkocht werden en later bleek het een zeepbel te zijn.




Laat Apple dan ook maar eens uitleggen waar de kosten voor Apple TV dan wel blijven of anders, waar dat de verborgen inkomsten zitten.
Linksom of rechtsom, wanneer je een product gratis aanbiedt kost dat simpelweg geld en druk dat dus direct of indirect op je resultaat.
Gunther
0
Denk dat deze analist iets te diep ingegaan is op ASC 606 - revenue recognition, waarbij Apple TV als een separate performance obligation wordt gezien. Qua earnings valt hierdoor een deel van de earnings wat later, maar de cash impact is uiteraard nihil en waardering doe ik altijd op basis van cash flow. Denk dat ze met de prijs voor Apple TV een groot publiek gaan trekken.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.