PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De luchtvaartsector heeft op termijn meer steun nodig om de crisis door te komen. Dan gaat het om de periode nadat de huidige steunmaatregelen aflopen. Dat zei Ben Smith, de baas van Air France-KLM tijdens een bijeenkomst van Europese luchtvaartmaatschappijen.
Volgens Smith wordt momenteel alles op alles gezet om kosten te besparen en de luchtvaartonderneming aan de huidige omstandigheden aan te passen. Daarbij worden volgens hem belangrijke beslissingen genomen op het gebied van de vloot en het aan de grond houden van toestellen.
Volgens Smith zou de sector geholpen zijn met eenduidige regels als het gaat om reisbeperkingen. Nu nog gaan te veel landen uit hun eigen adviezen. Hij pleit ook voor verplichten coronatesten, bij voorkeur voordat passagiers vertrekken. Ook zouden "omslachtige" Europese regels over vluchtcompensatie moeten worden herzien. Ook waarschuwde hij voor ophanden zijnde klimaatbelastingen voor maatschappijen die in zijn ogen mogelijk niet zullen zorgen voor lagere uitstoot.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Ook dit en ook dat en ook zus en ook zo... Meneer wilt en pleit wel voor heel veel, niet?
Als een industrie niet rendabel is en keer op keer met miljarden geholpen moet worden om overeind te blijven, moet je je dan niet afvragen om er gewoon mee te kappen? Zo werkt het toch gewoon? Waarom moet er voor dit soort bedrijven keer op keer belastinggeld kado worden gedaan?
Laat ze maar aandelen uitgeven, toch?
Als de nederlandse belastingbetaler maar geen risico loopt !
Kunnen we nu kappen met die rechtse hobby?
laat Ben even het goede voorbeeld geven en kwart van z'n vergoeding inleveren
In juni postte ik al dat ze in oktober opnieuw om steun zouden vragen. Ik was iets te optimistisch met de voorspelling. Het is september......
Goh, is dit niet staats steun.
En wie was ook altijd tegen chinese staatssteun praktijken?
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Laat ze nu eens snel besluiten om de top en de piloten 30%-40% te laten inleveren....volstrekt overbetaalde banen. Dat geeft pas vertrouwen voor de toekomst. Hoekstra is duidelijk geweest en heeft volledig gelijk, snel optreden ipv oeverloos traineren en het voortbestaan op het spel zetten....
De eerste stap is het ontslaan van 75% van de veel te duur betaalde piloten. De resterende 25% moet 50% inleveren. Dan verdienen ze nog steeds veel meer dan piloten van de prijsvechters. Het is te gek voor woorden dat de klm lobby dit tegen weet te houden op kosten van de belastingbetaler.
Had je zelf maar zo’n makkelijke overbetaalde baan, dan zouden de bovenstaande heren misschien iets minder afgunst tonen
KLM,...Screaming Buy! Een natie zonder goed functionerende Nationale Luchtvloot in combinatie met een hieraan verbonden goed functionerende luchthaven(Schiphol) is volstrekt ONDENKBAAR! Mocht er een werkzaam vaccin komen, en Nederland (lees de hele wereld,...) weer overgaat tot een 'normale' modus, dan verandert dit direct de situatie van KLM en andere Airliners wereldwijd. Kopen, kopen en kopen....Daarnaast zijn Airliners over het algemeen zeer sterk 'afgestraft'....
Maar eens beginnen die ben smit eruit te gooien !
quote:
FairValue schreef op 16 september 2020 10:57:
Screaming buy. Laat me niet lachen zeg!! Eigen vermogen is zelfs niet eens meer positief. Jaren en jaren verlies. Je mag blij zijn als Nederland als ze het overleven. De aandelen zijn eigenlijk niets meer waard. Het is dat de piloten nog niet verkopen.
Kijk even over je vizier heen FV, Okay, ben met je eens dat de cijfers, balans er niet uit zien om erg blij van te worden, maar op welke manier kan 'Nederland BV'(buiten wegtransport) dan nog zijn waren und spulletjes exporteren naar 'buiten'? Juist! via luchtvaart. Dat is tevens de reden dat Wopke diep in den buidel tast,...