'Meer steun nodig om luchtvaartsector door crisis te helpen'

Door AFN op 15 september 2020 13:48 | Views: 3.248

'Meer steun nodig om luchtvaartsector door crisis te helpen'

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De luchtvaartsector heeft op termijn meer steun nodig om de crisis door te komen. Dan gaat het om de periode nadat de huidige steunmaatregelen aflopen. Dat zei Ben Smith, de baas van Air France-KLM tijdens een bijeenkomst van Europese luchtvaartmaatschappijen.

Volgens Smith wordt momenteel alles op alles gezet om kosten te besparen en de luchtvaartonderneming aan de huidige omstandigheden aan te passen. Daarbij worden volgens hem belangrijke beslissingen genomen op het gebied van de vloot en het aan de grond houden van toestellen.

Volgens Smith zou de sector geholpen zijn met eenduidige regels als het gaat om reisbeperkingen. Nu nog gaan te veel landen uit hun eigen adviezen. Hij pleit ook voor verplichten coronatesten, bij voorkeur voordat passagiers vertrekken. Ook zouden "omslachtige" Europese regels over vluchtcompensatie moeten worden herzien. Ook waarschuwde hij voor ophanden zijnde klimaatbelastingen voor maatschappijen die in zijn ogen mogelijk niet zullen zorgen voor lagere uitstoot.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

15 Posts
[verwijderd]
6
Ook dit en ook dat en ook zus en ook zo... Meneer wilt en pleit wel voor heel veel, niet?
Als een industrie niet rendabel is en keer op keer met miljarden geholpen moet worden om overeind te blijven, moet je je dan niet afvragen om er gewoon mee te kappen? Zo werkt het toch gewoon? Waarom moet er voor dit soort bedrijven keer op keer belastinggeld kado worden gedaan?
pietje-2005
0
Laat ze maar aandelen uitgeven, toch?
Als de nederlandse belastingbetaler maar geen risico loopt !
Cheff
2
quote:

Royal Gaskoning schreef op 15 september 2020 14:12:

Ook dit en ook dat en ook zus en ook zo... Meneer wilt en pleit wel voor heel veel, niet?
Als een industrie niet rendabel is en keer op keer met miljarden geholpen moet worden om overeind te blijven, moet je je dan niet afvragen om er gewoon mee te kappen? Zo werkt het toch gewoon? Waarom moet er voor dit soort bedrijven keer op keer belastinggeld kado worden gedaan?
Spijker op zijn kop. Iedereen weet dat dit geld gooien is in een bodemloze put, want op de korte en middel lange termijn zit herstel er in die sector niet in.
Men kan beter eens goed gaan saneren daar en orde op zaken stellen, dat dit dan nog wat steun nodig heeft zou dan nog in ieder geval te rechtvaardigen zijn.
Maar zonder al deze zaken is verdere steun niet meer uit te leggen en gewoonweg geld weggooien om maar banen te behouden die er in feite niet meer zijn.
Eugen III
3
Knarf
1
In juni postte ik al dat ze in oktober opnieuw om steun zouden vragen. Ik was iets te optimistisch met de voorspelling. Het is september......
[verwijderd]
0
Goh, is dit niet staats steun.

En wie was ook altijd tegen chinese staatssteun praktijken?

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.


[verwijderd]
0
Laat ze nu eens snel besluiten om de top en de piloten 30%-40% te laten inleveren....volstrekt overbetaalde banen. Dat geeft pas vertrouwen voor de toekomst. Hoekstra is duidelijk geweest en heeft volledig gelijk, snel optreden ipv oeverloos traineren en het voortbestaan op het spel zetten....
rene66
2
De eerste stap is het ontslaan van 75% van de veel te duur betaalde piloten. De resterende 25% moet 50% inleveren. Dan verdienen ze nog steeds veel meer dan piloten van de prijsvechters. Het is te gek voor woorden dat de klm lobby dit tegen weet te houden op kosten van de belastingbetaler.
[verwijderd]
1
Had je zelf maar zo’n makkelijke overbetaalde baan, dan zouden de bovenstaande heren misschien iets minder afgunst tonen
Jelle Trader
0
KLM,...Screaming Buy! Een natie zonder goed functionerende Nationale Luchtvloot in combinatie met een hieraan verbonden goed functionerende luchthaven(Schiphol) is volstrekt ONDENKBAAR! Mocht er een werkzaam vaccin komen, en Nederland (lees de hele wereld,...) weer overgaat tot een 'normale' modus, dan verandert dit direct de situatie van KLM en andere Airliners wereldwijd. Kopen, kopen en kopen....Daarnaast zijn Airliners over het algemeen zeer sterk 'afgestraft'....
Jelle Trader
0
quote:
FairValue schreef op 16 september 2020 10:57:

Screaming buy. Laat me niet lachen zeg!! Eigen vermogen is zelfs niet eens meer positief. Jaren en jaren verlies. Je mag blij zijn als Nederland als ze het overleven. De aandelen zijn eigenlijk niets meer waard. Het is dat de piloten nog niet verkopen.

Kijk even over je vizier heen FV, Okay, ben met je eens dat de cijfers, balans er niet uit zien om erg blij van te worden, maar op welke manier kan 'Nederland BV'(buiten wegtransport) dan nog zijn waren und spulletjes exporteren naar 'buiten'? Juist! via luchtvaart. Dat is tevens de reden dat Wopke diep in den buidel tast,...
Da Freeze
0
quote:

Jelle Trader schreef op 16 september 2020 11:36:

Kijk even over je vizier heen FV, Okay, ben met je eens dat de cijfers, balans er niet uit zien om erg blij van te worden, maar op welke manier kan 'Nederland BV'(buiten wegtransport) dan nog zijn waren und spulletjes exporteren naar 'buiten'? Juist! via luchtvaart. Dat is tevens de reden dat Wopke diep in den buidel tast,...

Luchttransport hoeft niet perse met KLM te gebeuren. Vele andere luchtvaartmaatschappijen kopen graag ruimte om op Schiphol te landen. En als de overheid dan toch geld wil investeren, verplaatst Schiphol dan meteen naar de zee. Dat levert ook voldoende werkgelegenheid op.

We gaan KLM niet redden door de pilotensalarissen te halveren. Maar luchtvaart alleen maar gebruiken voor vracht vind ik een hele goede. Reizigers moeten dan maar het werkelijke tarief betalen voor een stoeltje, dus geen accijnsloze kerosine of gesubsidieerde vluchten (sommige Aziatische maatschappijen schijnen subsidie te krijgen). Dan neemt het aantal reizigers af, maar zitten de vliegtuigen wel vol met mensen die het wel willen betalen. Dat is ook meteen beter voor het milieu.

Helaas wordt vliegen dan weer voor de rijken. Maar moeten alle belastingbetalers onder het mom van socialisme maar bijdragen aan het behoudt van de maatschappijen? Ik vind van niet.
15 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.