Boeing overweegt productiestop 737 MAX

Door AFN op 16 december 2019 07:38 | Views: 3.021

CHICAGO (AFN/BLOOMBERG) - Vliegtuigmaker Boeing overweegt de productie van het gewraakte toestel 737 MAX tijdelijk te stoppen. Nog altijd is niet duidelijk wanneer de vliegtuigen weer de lucht in mogen van luchtvaartautoriteiten. Volgens verschillende berichten zal dit pas na januari volgend jaar zijn. Naast een productiestop wordt naar verluidt gesproken over een verlaging van de fabricage.

De toestellen worden wereldwijd om veiligheidsredenen aan de grond gehouden na twee crashes in korte tijd. Door een softwarefout werden de neuzen van het toestel naar beneden geduwd. Boeing is bezig met een update. De aanpassingen aan het toestel moeten door alle betrokken luchtvaartautoriteiten worden goedgekeurd.

De 737 MAX is het bestverkopende vliegtuig van Boeing. Een beslissing over het inperken van de productie wordt later op maandag verwacht.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

10 Posts
Jopie1962
0
"De 737 MAX is het bestverkopende vliegtuig van Boeing."

Worden ze nog steeds verkocht dan? Niet te geloven! dat zegt ook wel wat over de verkopen van andere toestellen van boeing.
DaarIsDePoen
1
Het is misleidend te spreken over een software-fout. Men heeft een aantal design-fouten die zware stabiliteitsproblemen veroorzaken, proberen op te lossen met software. En dat blijkt zeer moeilijk zoniet onmogelijk.
Nils
0
Vliegtuigen zijn nooit neergestort. Toon mij het vliegtuig in Ethiopië en ik toon je een vliegtuigcrash. Wat een deceptie.
Apae
0
@Nils: hoe definieer je dan een vliegtuigcrash? Tussen mei 2017, toen het eerste commerciele exemplaar van de 737MAX is afgeleverd, en maart 2019, toen de FAA het certificaat introk, zijn er twee exemplaren kort na de start uit de lucht gevallen waarbij alle bemanning en passagiers om het leven kwamen.
Ik betwijfel of er een passagiersvliegtuig bestaat met een slechter track record...
Gilaph
0
Gewoon er mee stoppen, dit wordt niks meer. De publieke opinie heeft geen vertrouwen meer in Boeing, hoe goed ze ook hun best zullen doen. Zie Buckler !!!
Lampenzo
0
quote:

Apae schreef op 16 december 2019 09:32:

@Nils: hoe definieer je dan een vliegtuigcrash? Tussen mei 2017, toen het eerste commerciele exemplaar van de 737MAX is afgeleverd, en maart 2019, toen de FAA het certificaat introk, zijn er twee exemplaren kort na de start uit de lucht gevallen waarbij alle bemanning en passagiers om het leven kwamen.
Ik betwijfel of er een passagiersvliegtuig bestaat met een slechter track record...
Er zijn mensen die werkelijk niets meer geloven wat er in het nieuws staat en overal complotten in zien. Er zijn websites waar dit soort mensen samen al het nieuws in twijfel trekken en ook het neerstorten van deze twee vliegtuigen wordt in twijfel getrokken. Ze geloven dus niet dat deze vliegtuigen zijn neergestort.

Geen idee wat ze dan wel geloven maar ze zullen wel geloven dat dit een plan is van Soros, Bilderbergers, iluminatie, Rockefellers, Kazaren of zoiets.
Sir Cryptalot
0
quote:

Gilaph schreef op 16 december 2019 09:45:

Gewoon er mee stoppen, dit wordt niks meer. De publieke opinie heeft geen vertrouwen meer in Boeing, hoe goed ze ook hun best zullen doen. Zie Buckler !!!
Buckler is geen goed voorbeeld. Exota daarentegen.
Nils
0
Geen idee wat het plan is. Maar ik weet wel dat als een vliegtuig neerstort dat je het dan terugvindt. Niet op de dag van de ramp een gat in de grond met een bulldozer en een dragline ernaast. In Ethiopië is geen vliegtuig neergestort.

Overigens was de ramp bij Lockerbie dezelfde truck: gat in de grond en verder geen vliegtuig.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.