Luchtvaartsector pleit voor coronatests en openen van grenzen

Door AFN op 21 oktober 2020 16:57 | Views: 3.262

Luchtvaartsector pleit voor coronatests en openen van grenzen

GÈNEVE (AFN) - De luchtvaartsector is gebaat bij open grenzen en pleit daarom voor coronatests om meer reizen mogelijk te maken. Volgens de internationale brancheorganisatie IATA ondermijnen quarantainemaatregelen en grensbeperkingen het vrije verkeer van personen en daarmee "een van de hoekstenen van de Europese ontwikkeling".

Door de aangescherpte coronamaatregelen in veel landen is de IATA nog weer negatiever geworden over de prestaties van de luchtvaart dit jaar. De organisatie rekent nu op 340 miljoen reizigers in 2020, hetgeen een daling op jaarbasis met 70 procent zou betekenen. In 2019 werden nog 1,2 miljard passagiers geteld.

Volgens de IATA heeft de ineenstorting van het luchtverkeer wereldwijd een verwoestend effect op de luchtvaart en op de miljoenen werknemers in de sector. Volgens onderzoek staan bijna 5 miljoen banen in de luchtvaartsector op de tocht, en ook nog eens miljoenen banen in de reis- en toerisme-industrie.

Financiële steun nodig

"Het is absoluut noodzakelijk dat de regeringen samenwerken aan een plan om de sector weer op gang te brengen. In de tussentijd is extra financiële steun nodig om de sector door de winter heen te helpen", aldus de IATA. De organisatie pleit onder meer voor verplichte tests voor vertrek, om daarmee onder meer het vertrouwen terug te winnen.

Volgens de brancheorganisatie wordt in de tweede helft van dit jaar per minuut 300.000 dollar verbrand door maatschappijen wereldwijd. Een groot deel van de overheidssteun die de bedrijven in staat hebben gesteld om levensvatbaar te blijven, raakt op. Het vooruitzicht van een "catastrofaal" banenverlies is zeer reëel, waarschuwt de organisatie.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
ecube.aero/

Er loopt nu een documentaire reeks over bovenstaande website, ik meen Discovery.

Nu vraag ik mij af: is de huidige situatie nou goed of slecht voor bovenstaande firma?
boldie
0
quote:

Noyby schreef op 21 oktober 2020 17:03:

Subsidieverslaafd dat is wat ze zijn!
nou ook voorstander van want dan minder subsidie nodig. Kom maar op met die sneltesten.
[verwijderd]
2
De luchtvaartsector pleit voor iets dat Europa willens en wetens dus niet wil en dat is massaal testen.

Stel je voor dat je gezonde mensen hun ding laat doen en mensen met een virus even isoleert, dan is het probleem binnen een maand verholpen doordat er relatief veel controle over het virus is en dat willen 'we' natuurlijk niet.
pietje-2005
0
Niks medisch zeggend, maar om het vertrouwen te vergroten, haha.
Wilde zelf trouwens ook al weer paar maanden naar het zuiden toe :-(
Kaviaar
0
Als de sneltest 100% accuraat is, dan is het mogelijk.
Een database bijhouden. Eerst thuis getest zijn en bewijs meenemen en op het vliegveld voor de zekerheid nog een keer.
Dan maken de extra reisbewegingen niet uit.
Bij terugkomst exact hetzelfde.
En anders blijven totdat het over is en je een bewijs hebt dat je negatief getest bent en op het vliegveld nog een keer en daarna pas naar huis.
Noyby
3
quote:

Yandex schreef op 21 oktober 2020 17:11:

De luchtvaartsector pleit voor iets dat Europa willens en wetens dus niet wil en dat is massaal testen.

Stel je voor dat je gezonde mensen hun ding laat doen en mensen met een virus even isoleert, dan is het probleem binnen een maand verholpen doordat er relatief veel controle over het virus is en dat willen 'we' natuurlijk niet.
...behalve dan dat ze elk jaar al miljarden subsidie krijgen ook als ze vliegen. Stoppen met die onzin en krimpen die sector. Dit wordt allemaal betaald door hardwerkende Nederlanders.
Kaviaar
1
quote:

Noyby schreef op 21 oktober 2020 17:45:

[...]

...behalve dan dat ze elk jaar al miljarden subsidie krijgen ook als ze vliegen. Stoppen met die onzin en krimpen die sector. Dit wordt allemaal betaald door hardwerkende Nederlanders.
Is wel erg goed om de uitstoot laag te houden. Dan maar meer in en rondom eigen landen met vakantie met de trein, fiets of auto. Daar kan ook ontspannen worden.
Mijn Vriend
0
Recent hebben Parijs en Schiphol nog onderschreven dat we zoveel mogelijk moeten blijven overstappen, en daarmee het virus voorrang geven.
Cph-cinq
0
In België testen ze alleen nog als je ziek bent. Personen met wie je in contact bent/kwam worden niet meer getest maar moeten 7+3 dagen in quarantaine. Begrijpen wie begrijpen kan. We leven echt in een apenland. Absurdistan!
[verwijderd]
0
quote:

Noyby schreef op 21 oktober 2020 17:45:

[...]
...behalve dan dat ze elk jaar al miljarden subsidie krijgen ook als ze vliegen. Stoppen met die onzin en krimpen die sector. Dit wordt allemaal betaald door hardwerkende Nederlanders.
Ik weet niet of het goed is om onze leef- en werkwereld drastisch te minimaliseren.

Ook weet ik niet of Schiphol ooit een top drie Europese hub was geworden als we dezelfde aanpak als België zouden hebben gehanteerd.

Desalniettemin zouden luchtvaartmaatschappijen best wat vet op de botten mogen kweken door hun vliegtickets tegen hogere prijzen aan te bieden.
[verwijderd]
0
quote:

Cph-cinq schreef op 21 oktober 2020 18:19:

In België testen ze alleen nog als je ziek bent. Personen met wie je in contact bent/kwam worden niet meer getest maar moeten 7+3 dagen in quarantaine. Begrijpen wie begrijpen kan. We leven echt in een apenland. Absurdistan!
Europa lijkt er alles aan om te doen dit virus zo lang als mogelijk in onze samenleving te houden en dat oogt zorgelijk.

Europa zou er immers ook voor kunnen kiezen om maximaal te testen en het virus in te dammen.

Geeft te denken.
Noyby
0
quote:

Yandex schreef op 21 oktober 2020 18:32:

[...]

Europa lijkt er alles aan om te doen dit virus zo lang als mogelijk in onze samenleving te houden en dat oogt zorgelijk.

Europa zou er immers ook voor kunnen kiezen om maximaal te testen en het virus in te dammen.

Geeft te denken.
We mogen best reizen, maar waarom tickets die 3 tientjes kosten om naar barcelona te gaan? dat is idioot. We hebben helemaal niets aan Schiphol als grote 'hub'. Overstappers die een kopje koffie drinken, dat is wat we er aan verdienen en dan de kosten voor de maatschappij......
[verwijderd]
0
quote:

Noyby schreef op 21 oktober 2020 18:49:

[...]

We mogen best reizen, maar waarom tickets die 3 tientjes kosten om naar barcelona te gaan? dat is idioot. We hebben helemaal niets aan Schiphol als grote 'hub'. Overstappers die een kopje koffie drinken, dat is wat we er aan verdienen en dan de kosten voor de maatschappij......
Voor die 3 tientjes zit ik zo erg opgevouwen in een economie class dat me het bakje koffie echt niet meer smaakt in de toch al te droge lucht. Meestal doe ik mijn luiken dicht voor het opstijgen en open ik ze pas als we geland zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Yandex schreef op 21 oktober 2020 18:32:

[...]

Europa lijkt er alles aan om te doen dit virus zo lang als mogelijk in onze samenleving te houden en dat oogt zorgelijk.

Europa zou er immers ook voor kunnen kiezen om maximaal te testen en het virus in te dammen.

Geeft te denken.
Ja, 3 weken complete lockdown, dan is het virus pleite. Maar dat durven ze nu nog niet. Pas als patiënten met terminale aandoeningen niet meer behandeld kunnen worden en mensen thuis sterven aan de covid zal de overheid het misschien overwegen.
[verwijderd]
0
quote:

Noyby schreef op 21 oktober 2020 18:49:

[...]

We mogen best reizen, maar waarom tickets die 3 tientjes kosten om naar barcelona te gaan? dat is idioot. We hebben helemaal niets aan Schiphol als grote 'hub'. Overstappers die een kopje koffie drinken, dat is wat we er aan verdienen en dan de kosten voor de maatschappij......
Zie bericht hierboven waarin ik aangeef dat luchtvaartmaatschappijen best meer voor een ticket mogen vragen om vet op hun botten te krijgen.

Verder is de impact van een hub iets groter dan jij voor ogen lijkt te hebben.

Wellicht interessant om eens in hun business model te duiken en te ervaren welke gronden ze beheren, hoe hun verdienmodel eruit ziet en in welke mate Schiphol een trigger voor bedrijven is om zich in de desbetreffende regio te vestigen.

Jaren geleden ingedoken en er met een lobbyist in dienst van Schiphol over gesproken. Schiphol beheert zelfs gronden in Zuid-Holland om de grootte, functie en impact van deze luchthaven i.c.m. de aantrekkingskracht en het verdienmodel te benadrukken.
jhgy
0
Ik pleit voor stopzetten alle subsidies wegens vervuiling en lawaaioverlast en oprichten 1 europese staatsluchtvaartmaatschappij, vluchten alleen voor werk of familie.
[verwijderd]
0
quote:

jhgy schreef op 21 oktober 2020 19:19:

Ik pleit voor stopzetten alle subsidies wegens vervuiling en lawaaioverlast en oprichten 1 europese staatsluchtvaartmaatschappij, vluchten alleen voor werk of familie.
Eén tot maximaal drie luchtvaartmaatschappijen beoogt Europa. Je zult wat dat betreft op je wenken bedient worden in de komende tien jaar.

Net zoals in alle takken van sport één tot drie aanbieders.

En online volledig censuur op alle zaken die afwijken van het beleid. Dat noemt men dan de digitale toekomst.

We gaan het communisme in elk geval overtreffen, maar dan wel op een duurzame wijze, als we de rapporten en strategieën van Europa mogen geloven. Te lezen via ec.europa.eu/
Noyby
0
"Jaren geleden ingedoken en er met een lobbyist in dienst van Schiphol over gesproken. Schiphol beheert zelfs gronden in Zuid-Holland om de grootte, functie en impact van deze luchthaven i.c.m. de aantrekkingskracht en het verdienmodel te benadrukken."

Je slaat de spijker op de kop....gesproken met een lobbyist.....Luchtvaart levert ons helemaal niet zo veel op als de sprookjesvertellers van KLM en Schiphol ons doen geloven. Lees vooral ook wat betere analyses, bijvoorbeeld deze: www.ftm.nl/dossier/luchtvaartindustrie
23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.