Altice schrapt namen dochtermerken

Door AFN op 23 mei 2017 13:47 | Views: 944

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Altice schrapt wereldwijd de namen van dochtermerken en gaat verder met 'Altice' als enige grote merknaam. Zo wil het bedrijf meer naamsbekendheid vergaren en efficiënter te werk gaan, blijkt uit strategische aankondigingen van het in Amsterdam genoteerde telecom- en kabelconcern.

Het is de bedoeling dat voor eind tweede kwartaal volgend jaar alle merken en logo's van activiteiten die onder Altice vallen zijn aangepast. Alleen een aantal zogeheten 'sub-brands' zullen niet worden gewijzigd. Dit zijn Red in Frankrijk, Moche, Uzo en Sapo in Portugal en Next TV in Israël. Ook de medialabels News 12 Networks, i24NEWS, BFM en RMC blijven bestaan, alsmede de labels van SFR Presse en advertentiemerk Teads.

Eerder op dinsdag werd al duidelijk dat dochter Altice USA de namen van dochteronderdelen Optimum en Suddenlink schrapt. Daar zal de focus voortaan komen te liggen op de naam Altice USA. Die overgang moet in het derde kwartaal van volgend jaar afgerond zijn. In april kondigde Altice nog aan een aanvraag te hebben ingediend voor een beursgang van Altice USA.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.