PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Levensmiddelenproducent Danone denkt dit jaar minder hard te groeien door de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Daardoor verdwijnt er in het lopende kwartaal ongeveer 100 miljoen euro aan omzet voor het Franse bedrijf. Met name de verkopen van mineraalwater en babymelk in China vallen daardoor tegen. Danone haalt een tiende van zijn omzet uit dat land.
Voor dit jaar rekent Danone nu op een omzetgroei met tussen de 2 en 4 procent. Eerder dacht het Franse bedrijf nog op 4 à 5 procent groei. Afgelopen jaar bedroeg de omzet van Danone 25,3 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 1,9 miljard euro.
De omzetgroei van de divisies die zich bezighouden met bronwater en zuivelproducten was afgelopen jaar minder dan 2 procent. Dat was te danken aan hogere prijzen, want de verkochte volumes daalden bij alle divisies van Danone. De Europese zuiveldivisie is al jaren een zorgenkindje. Danone groeide in de eigen achtertuin wel met plantaardige zuivelvervangers.
De komende drie jaar steekt Danone 2 miljard euro in duurzaamheidsprojecten. Het bedrijf wil bijvoorbeeld meer geryclede plastic flessen gebruiken voor zijn watermerken Volvic en Evian.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Dit bericht heeft geen toegevoegde waarde maar is wederom om de angst,/paniek te vergroten!!
Veel bedrijven gaan corona misbruiken .
Natuurlijk heeft het een impact maar daar nu al cijfers opleggen vind ik niet gepast .
"Met name de verkopen van mineraalwater en babymelk in China vallen daardoor tegen."
Natuurlijk, want die baby's gaan metéén op rantsoen.