Telefoon roodgloeiend bij KPN door vragen van thuiswerkers

Gepubliceerd op 27 januari 2021 08:12 | Reacties: 4

KPN (13:15)

2,712 -0,041 (-1,49%)

ROTTERDAM (ANP) - Door het vele thuiswerken vanwege het coronavirus had de klantenservice van KPN het afgelopen maanden veel drukker dan normaal. Er kwamen honderdduizenden telefoontjes extra binnen. Veel mensen wilden bijvoorbeeld weten hoe ze bepaalde wifi-verbindingen precies moesten inschakelen. Ook klaagden mensen over problemen met opnemen en terugkijken bij de interactieve tv-dienst van KPN.

Topman Joost Farwerck schrikt niet van de toestroom aan bellers. Volgens hem was het 20 procent drukker dan normaal. "Veel calls waren binnen een minuut afgehandeld", geeft hij aan. In de ogen van Farwerck heeft KPN zich met zijn netwerken juist goed staande gehouden in coronajaar 2020.

De ongebruikelijke omstandigheden drukten wel op de klanttevredenheidsscores bij het telecombedrijf. "Dit heeft onze onverdeelde aandacht en we hebben aanvullende maatregelen genomen", aldus Farwerck. KPN heeft de capaciteit op de klantenservice inmiddels opgevoerd tot zo'n 1200 mensen. Die proberen vanuit hun eigen huis, met een headset op, alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ook zet KPN momenteel meer monteurs in om mensen te kunnen helpen.

Integreerplannen XS4ALL van de baan

Wat bij de klanttevredenheid ook meespeelt, is dat het bedrijf net zijn Telfort-merk heeft geschrapt en bij het KPN-merk heeft gevoegd. Veel van die oude Telfort-klanten waren volgens een peiling door KPN nog niet bereid om het merk KPN aan anderen aan te bevelen. Farwerck wijt dit aan de vraagstelling in de enquête en trekt nog geen conclusies.

Toch heeft de directie besloten voorlopig geen verdere stappen te zetten als het gaat om de merken XS4ALL en Simyo. Die doen het volgens Farwerck goed en hij wil deze merken graag aanhouden. Eerder was er nog veel commotie over plannen van KPN om internetprovider XS4ALL te integreren binnen KPN. Die plannen zijn inmiddels van de baan. In de tweede helft van dit jaar wil KPN wel voorzichtig gaan kijken of het zinvol is om aan de technische kant nog zaken aan te passen bij XS4ALL.

KPN had afgelopen jaar vooral op de zakelijke markt last van de coronacrisis, al is de netto-impact op de totale resultaten betrekkelijk klein. Bedrijven waren door de omstandigheden terughoudender met uitgaven voor telecomdiensten. Ook stonden de inkomsten uit internationale roaming onder druk omdat er vanwege de coronacrisis nauwelijks nog zakelijke reizen buiten Europa zijn ondernomen.

Maar hier stonden ook positieve ontwikkelingen op de consumentenmarkt tegenover. Zo laat het aantal mobiele abonnees de laatste tijd groei zien. En afgelopen kwartaal compenseerden de inkomsten uit glasvezel voor het eerst de omzetverliezen op het oude kopernetwerk. Farwerck houdt er rekening mee dat de coronacrisis voorlopig nog aanhoudt en hoopt dat de situatie ergens in de tweede helft van het jaar normaler wordt.

5 Posts
san marco
1
Wanneer kpn in deze crisis niet in beide markten goed scoort zal het in de toekomst zeker niet blijven scoren....
Mr.Windows
1
ik heb gelukkig nooit aandelen in KPN gezeten maar het is wel verrassend dat ondanks 5g/nieuwe iPhones/meer data privé en zakelijk/en van jong tot oud aan een mobiel + thuiswerken betere WiFi/netwerk het niet lukt en geeft wel wat aan.
KPN is natuurlijk geen Microsoft,....https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-260121-345/Microsoft-profiteert-opnieuw-van-cloud-door-thuiswerken.aspx
Kleine disclaimer ik zit wel al langer in Microsoft ;)
Pl@y 2 g@!n
0
quote:

Mr.Windows schreef op 27 januari 2021 08:43:


ik heb gelukkig nooit aandelen in KPN gezeten maar het is wel verrassend dat ondanks 5g/nieuwe iPhones/meer data privé en zakelijk/en van jong tot oud aan een mobiel + thuiswerken betere WiFi/netwerk het niet lukt en geeft wel wat aan.
KPN is natuurlijk geen Microsoft,....https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-260121-345/Microsoft-profiteert-opnieuw-van-cloud-door-thuiswerken.aspx
Kleine disclaimer ik zit wel al langer in Microsoft ;)


Niet zo verassend dat het niet lukt. In 2006 verkocht de staat de laatste aandelen, echter hebben ze indirect altijd een dikke vinger in de pap gehouden. Ik blijf het een half staatsbedrijf noemen beter gaat het niet meer worden.
appiehappie
0
Zinloos om in dit bedrijf je geld te stoppen.. kabbelt voort al decennia.. ambtenaren mentaliteit..
Beursverkloot
0
Beursgenoteerde fondsen waar de staat het voor het zeggen heeft, handelen altijd tegen een fikse korting (KPN, Postnl, Carrefour). Totdat die bemoeizuchtige overheid dat eindelijk eens loslaat en de vrije markt zijn werk gaat doen. Maarja tot die tijd is het beleggen in Tech bedrijven waarschijnlijk veel lucratiever ;)
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.