'Unilever zet aantal beautymerken in de etalage'

Door AFN op 29 januari 2021 20:10 | Views: 3.562

LONDEN (ANP) - Levensmiddelen- en verzorgingsmiddelenconcern Unilever is van plan een aantal van zijn beautymerken in de Verenigde Staten en Europa te verkopen. Het zou gaan om merken die niet tot de kernactiviteiten behoren, waarmee dit zou passen in het desinvesteringsprogramma van de onderneming. Dat melden bronnen aan persbureau Bloomberg.

Namen van verzorgingsproducten die onder deze mogelijke verkoopronde vallen, werden niet genoemd. Bij elkaar zouden de merken goed zijn voor een jaaromzet van 600 miljoen dollar. Volgens de ingewijden is er nog geen definitief besluit genomen. Bij het verkoopproces zou Unilever samenwerken met de Zwitserse bank Credit Suisse.

Ondertussen werkt Unilever ook aan de verkoop of het op eigen benen zetten van zijn theedivisie. Dat proces zou de komende maanden zijn beslag moeten krijgen. Unilever had eerder gemeld dat de afsplitsing van de theedivisie eind dit jaar moet zijn afgerond.

Vertegenwoordigers van Unilever en Credit Suisse weigerden commentaar. Het bedrijf rapporteert volgende week zijn resultaten voor het vierde kwartaal. Door de coronapandemie piekte met name de vraag naar hygiëneproducten en snacks en ander 'comfortfood'.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

3 Posts
[verwijderd]
0
Dit zal nooit gunstig zijn voor de koers volgende week. Deze week net een aantal stuks ingeslagen. Hopelijk zal de vegetarische tak het aandeel verder omhoog helpen?
Belegger96
1
@FransBauer Ik zie de desinvestering als positief. Ten eerste verkleind dit de operationele kosten en de opbrengsten kunnen geïnvesteerd worden in uitbreiding van de kernactiviteiten die meer geld in de kas brengen. Unilever zal komende week met mooie resultaten komen. Ik heb de koersdaling van vandaag dan ook gebruikt om bij te kopen. Unilever heeft komende jaren veel potentie met name in de opkomende markten flink te groeien.
taurus86
0
Pas op. Het kan ook betekenen dat de 'Marketing Power' van Unilever niet meer haar grootste asset is. En een switch van Mind to Heart is niet makkelijk gemaakt, binnen dit marketing bolwerk.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.