LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Britse drankenconcern Diageo, bekend van merken als Captain Morgan, Guinness en Smirnoff, verwacht in het lopende boekjaar minder sterke drank aan de man te brengen dan waar het eerder op rekende. De onderneming wees daarbij naar de onzekere wereldwijde economische omstandigheden.
De grootste distilleerder ter wereld waarschuwde al eerder dat de handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China de vooruitzichten voor het bedrijf konden ondermijnen. Na het sluiten van een deelakkoord namen die spanningen deels af, maar Diageo blijft scherp letten op nieuwe handelsconflicten tussen bijvoorbeeld de Europese Unie en de VS. Daarnaast voegt de uitbraak van het nieuwe coronavirus in China en de verspreiding daarvan naar meerdere landen zorgen toe. Diageo introduceerde daar het eigen merk Shui Jing Fang en opende meerdere winkels voor whiskey van het merk Johnnie Walker.
Diageo rekent nu om dit boekjaar, dat eind juni eindigt, met ongeveer 4 procent te groeien. Eerder dacht het concern de omzet tussen 4 en 6 procent op te kunnen krikken.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Better be safe than sorry.
Waarom willen de Nederlanders mij 15 jaarsalarissen betalen om niet meer op 1 bepaalde plek te werken?