TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2018

3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
ketchup
1

@ was here

zie eerdere posts, sommige analisten verwijzen al naar cash adjusted wpa
marktaandeel zoals per order-intake FY18/19 komende van 20% naar 25%
FY19/20 and onwards verwachting dat TT kan groeien naar 30/35%, HERE terug naar 50% and others naar 15/20%

order-intake niet enkel basis nieuw gewonnen tenders versus concurrentie, ook meer volume op bestaande modellen

autovraag wereldwijd groeit de komende jaren nog @ 3%
build-in rate gaat naar 90% voor uiteindelijk naar 100% over 3 - 5 jaar

al dit is terug te vinden uit rapporten waar ik eerder uit ge-quote heb

TT zal dan ook sowieso groeien qua aantallen voor volumes, of ze nu uiteindelijk op 25% blijven steken of echt naar 35% kunnen doorgroeien zal in deze belangrijk zijn voor de mate van groei en marktaandeel, maar groei komt er sowieso door de totale vraag in de markt die verder doorzet.

de vraag is dan ook veel meer, wat kan TT hier LT mee verdienen en hoeveel moet men nog investeren om ahead of the pack te blijven
sommige analisten denken dat TT haar huidige inventieve en kwalitatieve voorsprong kwijt zal spelen, want het groot kapitaal gaat deze inhaalslag winnen en daarom suggereert men ook dat TT naar equity participaties moet met grote , sterke strategische spelers, niet met speculatief ingestelde ondernemers,
een Bosch of Conti is te prefereren boven een HAL of een Pon of een JdM

donrudol
0
More from China self driving AI.
"Horizon Robotics was founded in 2015 by Yu Kai, the former head of Baidu Inc.’s artificial-intelligence business called the Institute of Deep Learning. Its investors include Intel Capital Corp., Shanghai-based Harvest Fund Management Co., Russian billionaire Yuri Milner and state-owned China Jianyin Investment Ltd.
The company completed a $100 million funding round in December.
Horizon’s smaller-than-a-postage stamp circuit board is called “Journey 1.0,” which was showcased inside a General Motors Co. GMC Yukon XL at the Consumer Electronics Show in Las Vegas in January. The processor can detect as many as 200 targets -- including pedestrians, vehicles and lane markings -- in real time and help the driverless car avoid collisions.
“Chinese companies have been evolving from the positions of made-in-China to created-in-China,” said Yu, 42. “And now we are heading to invented-in-China.”
The company is cooperating with Volkswagen AG’s Audi; Chongqing Changan Automobile Co., the local partner of Ford Motor Co.; and parts supplier Robert Bosch GmbH to get inside future autonomous vehicles. A self-driving Changan car completed a 1,200-mile road trip in China in 2016."

harrysnel
2
quote:

VanillaSky schreef op 27 maart 2018 07:23:

[...]

Tegengas en/of kritiek is hier compleet aan dovemansoren gericht Wies. Ik ben hier al een kleine 10 jaar en jaren geleden ging het er al hetzelfde aan toe.
Een jaar of 5 geleden was hier ook een forumposter bart1805 die met een kritische blik naar tomtom keek, maar wel gematigd positief. Maar dat wordt hier niet getolereerd je moet koersen voorzien van 100 euro of liever hoger anders ben je negatief em een basher. Hij werd hier dan ook met de grond gelijk gemaakt en is vertrokken.

Wat wel bleek is dat de voorspellingen van deze Bart zelfs veel te positief zijn geweest.

Laatst noemde ik hier aan harry dat ik nog potentie zie tot een 11-12 euro in enkele jaren, en dan word ik compleet afgebrand en ben een basher en negatief dat is toch waanzin dat is 60% rendement vanaf hier.

1 Jij zegt dat je potentie ziet tot E11 - E12 in enkele jaren. Dat is geen zekerheid en jij schetst zelf uitstekend waar het fout kan gaan of al fout gegaan is. Verder voorzie jij voortdurend vanaf ieder niveau ook een grote kans op daling want je roept steeds "ik wil deels afbouwen voor de cijfers/AVA/outlook want dat wordt geen feest". Exit sluit je uit. Jij zegt nu: "60% rendement vanaf hier, ik ben geen basher".

De koers van TomTom heeft paar maanden geleden vlak onder de E10 gestaan. Dan is E11 nog maar een dikke 10 procent weg. Waarom wil jij dan toch persé die extra E1 - E2 euro pakken over X jaar? Daarbij geef je ook nogeens aan dat de beurzen kunnen corrigeren en dat er dan zomaar 40% van TomTom koers af kan. Dus je ziet een gevaar naar beneden. Wat is dat voor waanzinnige risk - reward afweging dat je blijft zitten met zo weinig opwaartse potentie vanaf net onder E10 met daarbij de door jouzelf geschetste gevaren ?

Als je dan niet uitgestapt bent vlak onder de E10 dan klopt het verhaal niet met de door jou geschetste long positie. En dat je nu aangeeft dat 60% rendement reden is om te blijven zitten.....dat lag compleet anders bij een koers van E9,80.

2 In het verlengde hiervan: nergens lees ik een fundamentele onderbouwing waarom jij denkt dat E11 - E12 mogelijk is. De kans op deze koers moet jij hoog inschatten want anders blijf je niet zitten als koers oploopt tot vlak onder de E10. Je doet alsof het vooral "hopen op" is. Dat terwijl jouw bearcase wel onderbouwd wordt met bijelkaar gegrabbelde cijfertjes.

Goddijn kan ervoor kiezen om het aandeel naar beneden te schoppen door selectief de focus te leggen. Wij kunnen ons verhaal op het forum kleuren. Een analist kan ervoor kiezen om zijn mening te onderbouwen door extra gewicht toe te kennen aan bepaalde aspecten.

Ik hoef geen positief verhaal te horen. Ieder tegengeluid is welkom. Maar als je zelf aangeeft dat je long zit dan wil ik ook die onderbouwing voor de positie graag horen want als ik je lees zou je 100% short moeten gaan.

@BDB: mede vanwege jouw vraag opnieuw deze uitleg.
@Wies: je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik heb het niet over het bedrijfsmatig functioneren van TomTom maar over de intentie om iets te schrijven. De achterliggende bedoeling die ik denk te zien en de "onoprechtheid" die ik ervaar.

donrudol
0
"Audi selected Horizon Robotics for a China-specific project and will evaluate the outcome before taking any next steps, Johanna Barth, a Beijing-based spokeswoman for Audi, said without elaborating.
Audi still uses Nvidia and Mobileye sensors in cars sold outside China, she said.
Nvidia (..) teamed with Baidu to develop an autonomous-vehicle platform, with plans to install that in cars made by Chery Automobile Co.
“We are working with Chinese automakers and the Chinese ecosystem, as well as global automakers that sell vehicles in China,” said Danny Shapiro, senior director of automotive at Nvidia."
donrudol
0
"Mobileye (..) wants to expand in China through its fourth-generation EyeQ chip and a mapping system called Road Experience Management, said Danielle Mann, a spokeswoman for Intel.
Mobileye will bring the mapping system to China via partnerships with SAIC Motor Corp. and Beijing-based digital map provider NavInfo Co."
marijke m
1
Zojuist mijn aandelen TT bij ING en De Giro aangemeld en de VEB gemachtigd.

Bij ING kan dit telefonisch.
Bij de Giro moet dit per mail. Ca@degiro.nl de kosten bedragen hier 10 euro.

Hoop dat er veel mensen zullen volgen.

Groet Marijke.
visje
0
@marijke, met wat voor doel? tom2 heeft een fy outlook gegeven van 800 mio voor 2018. tuurlijk zie ik de koers ook graag hoger (nb forse long positie)
ik hoor iedereen klagen over de informatie verstrekking. tom2 informeert haar aandeelhouders keurig via press releases. ze houden geen informatie achter anders zou de omzet wel hoger zijn.
De Schimmelkoning
1
Ps. voor deelname Kielhalen geen machtiging nodig. Wel copie registratie meenemen. Het begint om 1600 uur. Ruimte op het VOC schip is beperkt dus wees op tijd !
K
apieslapie
0
[verwijderd]
0
quote:

apieslapie schreef op 27 maart 2018 14:14:

op mijn ing toegangsbewijs staat er dat het om 10:00 is cet, klopt dit niet dan?
Klopt..maar het kielhalen is na de lunch.
Daarna haring met korenwijn.
Dokus.
0
quote:

visje schreef op 27 maart 2018 12:13:

@marijke, met wat voor doel? tom2 heeft een fy outlook gegeven van 800 mio voor 2018. tuurlijk zie ik de koers ook graag hoger (nb forse long positie)
ik hoor iedereen klagen over de informatie verstrekking. tom2 informeert haar aandeelhouders keurig via press releases. ze houden geen informatie achter anders zou de omzet wel hoger zijn.
het gaat erom of je op 800 mil 500 of 300 mil winst wilt boeken!!

en ja, dat is een keuze!!
win some...
0
quote:

Blacky 2 schreef op 27 maart 2018 11:38:

library.tomtom.com/media/?mediaId=5F1...
AB voor de link. Heb even een gedeelte van de video 'Consumer Roadmap 2018 & Beyond' hieronder in tekst weergegeven. Voor iedereen die dacht dat consumer wordt uit gefaseerd: lees mee en huiver:

And for us now it's looking also how can we make actually inspirational content for a consumer beyond only a route from A to B. One of the things were working on is TomTom Roadtrips. Let's say you want to go to Tuscany. You know a couple of cities. You say you go to Florence or to Lucca, Arezzo but you don't know exactly which city and how long to stay there. What are the hotels, the cultural highlights, where are the most breathtaking views and best restaurants.

That's were we come in, because most people need to start getting information from friends and family, look online, start printing out stuff. And you come with a stack of paper. When you're there you look: which restaurant did we say again? What did that friend say where should we go? What we want to provide is that entire experience in one place, in one platform. So you can start planning, pre-booking and taking actually all of that journey with you in one platform. And also actually navigating towards your journey.

What we want to do is open it up for communities as well. They can personalise a route, add multimedia and experiences and share it with a community. What does that mean? That creates inspiration. We wil offer you the best food experience in Tuscany, from end tot end. And that's a difference.

We're building it this year, 2018, and we want to take the next steps in 2019, 2020, to make it a very big platform. That's important as well for our partners because this will create that story and also to the end user, to drive people online to our partners or also to the store.
win some...
0
vervolg

Heeft TomTom dan niks van het Sports-verhaal geleerd? Hier zag TomTom dat er een markt was ontstaan voor sportproducten en men dacht hier een graantje van mee te kunnen pikken. Maar voordat TomTom Sports winstgevend werd, was de markt al verzadigd en de benodigde schaalgrootte niet meer haalbaar.

In deze video doet TomTom net alsof er sprake is van een nieuwe markt, maar dit is natuurlijk helemaal niet zo. Dit is een bestaande markt die nu al behoorlijk verzadigd is. Ik noem hier alleen maar de namen van Expedia, Booking.com en Tripadvisor. En zo zijn er nog vele tientallen andere travel-platforms. Er is hierin geen schaalgrootte meer te bereiken die nodig is om hiermee winstgevend te worden.

TomTom moet zich focussen op BtB en geen dure en kansloze initiatieven op BtC -gebied meer ontplooien. Concreet betekent dit er voor zorgen dat er goede API's zijn waardoor al die bestaande travel-platforms TomTom-navigatie gaan gebruiken. En dus niet zelf aanklooien met het ontwikkelen van een platform.

Voor deze nieuwe move op consumergebied lijkt me geen enkele gezonde businesscase te bestaan. Zowel niet op korte als op lange termijn. Ik begin me steeds meer af te vragen of er binnen TomTom genoeg kritisch vermogen is om wensdromen van realiteit en om professionaliteit van hobby te onderscheiden. Ik lees vaak dat de founders van TomTom zich bezig houden met het adviseren van start-ups. En dat TomTom een groot bedrijf is , maar toch een start-up mentaliteit heeft behouden. In dat kader zou het verstandig zijn zelf ook eens wat kritisch advies van buiten toe te laten.
Bramvdwerf
0
Wat klinkt dit achterhaald zeg... tegenwoordig heeft iedereen een Europese belbundel op z'n smartphone, wie print er uberhaupt nog iets als hij op reis gaat? Als dit echt de denkwijze is bij Tomtom blijf ik nog even aan de zijlijn staan kijken.

[verwijderd]
1
OMG nee toch. Een reis app. Doe ons dit toch niet aan..
Begin anders gewoon een dating site voor 1 eiige tweelingen.
[verwijderd]
0
quote:

all 2getthere schreef op 27 maart 2018 14:54:

liever een site voor eencellige Goddijn hersens.
Bijlage:
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront