TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM AUGUSTUS 2018

1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
ketchup
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 augustus 2018 15:58:

[...]
De winst van Waymo/Google is het verlies voor TomTom.

Waymo, Apple en Here gaan TomTom wegvagen.
daarom doe je er goed een mandje op te bouwen in de sector, als je bullish bent op de sector en indien je dat nog niet gedaan hebt

Apple - Alphabet - Intel - MSFT - Baidu - Continental - TT , de 3 duitse autobouwers ( zo je dat wenst) en dan kan je achterover zitten , relax and enjoy the show

meerdere analisten geloven dat deze sector enorm gaat groeien, dus wat dat betreft bieden ze zat combinatie mogelijkheden om te investeren.

je kan ook bvb met Morgan meelopen in hun aanbeveling welke bedrijven/aandelen het beste staan te winnen in de sector van self-driving, die hebben er 50 uitgezocht.

heb zelf wel TT naar pole-positie gebracht, maar zit van alles Long in de sector en zie wel wat het gaat geven.
[verwijderd]
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 augustus 2018 16:11:

[...]
Die wegblijfperiode is allang voorbij.
Nee hoor op 3 juni zei je dat je weg zou blijven als je serieus antwoord kreeg. Dat heb je gehad. Aan je voorwaarde was geen voorwaarde in tijd verbonden.

Dus de groeten met je negativiteit ;-)
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Xynix schreef op 5 augustus 2018 11:48:

[...]
...
Ik kan me voorstellen dat ook de penetratie binnen het PSA-productengamma met ingang van de 2019-modellen verder zal toenemen, gezien de goede ervaringen bij PSA met de bestaande modellen met TT inside. Niets zo gemakkelijk als meer verkopen aan tevreden klanten.
Ik meen ook gelezen te hebben dat bij PSA bedrijfswagens een Webfleet abonnement standaard (gratis) meegeleverd wordt.
Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 augustus 2018 16:18:

[...]

daarom doe je er goed een mandje op te bouwen in de sector, als je bullish bent op de sector en indien je dat nog niet gedaan hebt

Apple - Alphabet - Intel - MSFT - Baidu - Continental - TT , de 3 duitse autobouwers ( zo je dat wenst) en dan kan je achterover zitten , relax and enjoy the show

meerdere analisten geloven dat deze sector enorm gaat groeien, dus wat dat betreft bieden ze zat combinatie mogelijkheden om te investeren.

je kan ook bvb met Morgan meelopen in hun aanbeveling welke bedrijven/aandelen het beste staan te winnen in de sector van self-driving, die hebben er 50 uitgezocht.

heb zelf wel TT naar pole-positie gebracht, maar zit van alles Long in de sector en zie wel wat het gaat geven.
zijn dit jaar ook een aantal ETF's op de markt gebracht in relatie tot de technologie om autonomous driving mogelijk te maken..
EFT's zoals CARZ, EKAR wellicht interessant voor de wat kleinere beurs..
DeZwarteRidder
0
quote:

Accuboor schreef op 7 augustus 2018 16:18:

[...]
Nee hoor op 3 juni zei je dat je weg zou blijven als je serieus antwoord kreeg. Dat heb je gehad. Aan je voorwaarde was geen voorwaarde in tijd verbonden.
Dus de groeten met je negativiteit ;-)
Ik ben toch een hele tijd weggebleven, dus ik ben mijn belofte nagekomen.
[verwijderd]
9
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 augustus 2018 16:52:

[...]
Ik ben toch een hele tijd weggebleven, dus ik ben mijn belofte nagekomen.
Net een stemming gedaan....169 tegen en 1 stem voor....daag ZR
Beperktedijkbewaking
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 6 augustus 2018 20:46:

[...]
Ben niet zeker dat dit lange termijn werkt, daarom zie je vaak dat bedrijven zowel horizontaal als verticaal integreren , dat is wat anders als outsourcen of franchise business
Het is ongelofelijk moeilijk een marge te maken als je niet aan de bron of het eindproduct staat, alles wat er tussen staat is vaak uitgeperst of uiteindelijk vervangbaar en er zijn nu eenmaal bedrijven die niet voor marge, doch voor omzet gaan en bereid zijn zelfs verlies te nemen om in the game te blijven en het heel opportunistisch benaderen
...
Er zijn met name in Dld en Fr. tientallen toeleveranciers die een goede boterham verdienen. Grote zoals Bosch, ZF, Continental en Valeo, maar ook diverse kleinere, zowel beursgenoteerd als niet-beursgenoteerd. En wat te denken van ons eigen Kendrion?

Als je aan meerdere of alle OEM's levert of kunt leveren, wordt je niet zo gauw uitgeknepen.

ketchup
0
quote:

sniklaas schreef op 7 augustus 2018 16:50:

[...]zijn dit jaar ook een aantal ETF's op de markt gebracht in relatie tot de technologie om autonomous driving mogelijk te maken..
EFT's zoals CARZ, EKAR wellicht interessant voor de wat kleinere beurs..
ja maar bij een ETF is het ontzettend belangrijk te weten welke bank het onderschrijft, want het heeft een ander risico dan een aandeel aan de beurs

ben zelf een beetje afgestapt bij ETF's, doe enkel nog de grote zoals bvb in SPDR Gold Trust of I-shares SLV Trust, die hebben een grote asset value Gold 32 miljard $ en 5 miljard voor SLV

bij kleinere moet je toch erg oppassen CARZ heeft 18 mio asset value EKAR 2,5 mio
daar zou ik dus nooit ingaan.
H. Berkhof
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 augustus 2018 17:04:

[...]

ja maar bij een ETF is het ontzettend belangrijk te weten welke bank het onderschrijft, want het heeft een ander risico dan een aandeel aan de beurs

ben zelf een beetje afgestapt bij ETF's, doe enkel nog de grote zoals bvb in SPDR Gold Trust of I-shares SLV Trust, die hebben een grote asset value Gold 32 miljard $ en 5 miljard voor SLV

bij kleinere moet je toch erg oppassen CARZ heeft 18 mio asset value EKAR 2,5 mio
daar zou ik dus nooit ingaan.
Beste K of C,

Ik ben zelf in het bezit van ETF SPXU maar wanneer er werkelijk een crash komt ben ik niet 100% zeker of of ik e.e.a. kan veiligstellen.

Wat denk jij?
H. Berkhof
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 7 augustus 2018 17:22:

Koekie van die gemanipuleerde bende.
Dit heeft niks met winstnemen vandoen.
Rustig HG, zeker met dit weer.
ketchup
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 7 augustus 2018 17:18:

[...]

Beste K of C,

Ik ben zelf in het bezit van ETF SPXU maar wanneer er werkelijk een crash komt ben ik niet 100% zeker of of ik e.e.a. kan veiligstellen.

Wat denk jij?

deze heeft tegen een half miljard $ asset, dat is toch al redelijk, denk dat die voor de volumes die ze doen OK zijn

BNY = Bank of NY and Mellon ( betrouwbaar en met reputatie ) hebben ervaring met hun servicing van ETF's, dat is niet voor iedereen weggelegd

lust je geen ETF's kan je gewoon put of call opties kopen, naargelang hoe je wil zitten
verder moet je wel oppassen met 3 X positions
dat zie je vooral bij goud met NUGT en DUST, deze zijn ongelofelijk populair, elke zichzelf respecterende gokker op deze aardkloot van NY tot Tokio zit hier in en de meeste hebben altijd een positie die gaan nooit naar neutraal , die switchen van NUGT naar DUST en omgekeerd, het is dan ook de snelste weg naar miljonair of het armenhuis :)

Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 augustus 2018 17:04:

[...]

ja maar bij een ETF is het ontzettend belangrijk te weten welke bank het onderschrijft, want het heeft een ander risico dan een aandeel aan de beurs

ben zelf een beetje afgestapt bij ETF's, doe enkel nog de grote zoals bvb in SPDR Gold Trust of I-shares SLV Trust, die hebben een grote asset value Gold 32 miljard $ en 5 miljard voor SLV

bij kleinere moet je toch erg oppassen CARZ heeft 18 mio asset value EKAR 2,5 mio
daar zou ik dus nooit ingaan.
klopt Wies, de onderliggende partij en de asset waarde van de ETF moeten natuurlijk niet bij de eerste de beste tegenslag omvallen.
Maar ETF's zijn een redelijke alternatief tov van ieder fonds een handvol aandelen te nemen, dan weegt de winst niet op tegen de transactie kosten..

Maar heb geen idee wat een redelijke ETF zou kunnen zijn.

Hetzelfde scenario is valide voor IOT waar een behoorlijk raakvlak is met de technologie voor autonomous driving, een redelijke ETF is daar @SNSR maar ik prefereer een aantal van de onderliggende fondsen

Succes.......Peter
Beperktedijkbewaking
3
quote:

*Justin* schreef op 7 augustus 2018 12:40:

[...]
Consumer divisie krimpt nu met 30%, vanwege het stoppen met sports. Ik ging ervan uit dat dit betekent dat de PND markt met iets meer dan 15% krimpt. Komende van een 25% krimp. Dus afvlakkend en bovendien een steeds minder betekenisvol bedrag op het geheel.

Inmiddels heeft Garmin aangegeven dat hun auto business (pnd) met 17% krimpt. Dus wat ik hierboven stel klopt.
Dit betekent dat volgend jaar tweederde van de omzet met 12,5% groeit (de afgegeven cagr). Terwijl eenderde van de omzet met 17% krimpt (of minder).

Dat zorgt voor een kleine topline (=omzet) groei.
Binnen die omzetgroei krijg je marge groei. De krimp zit in producten met 40% marge en de groei in diensten met 80-85% marge. Dit is in de orde van 60-70 miljoen euro omzet die van een 40 naar 80+ marge gaat.
...
Garmin stelde bij hun laatste cijfers dat hun market share bij pnd's gelijk gebleven is. Ja, maar wel in een krimpende markt (ongeveer -17% dus, zowel bij Garmin als TT).
Een groot verschil is dat Garmin er nauwelijks meer op verdient. Van hun operationele resultaat bij 'auto' ging y-o-y tweederde af (even uit het blote hoofd). Terwijl Consumer bij TT nu goed is voor een groot deel van de totale ebit.

Een van de redenen daarvoor is een verschil in bruto marge. Jij hebt het over 40%. Inderdaad is de over-all marge bij Garmin 42% (dus incl. aviation en marine). Dat is allemaal grotendeels hardware, en zal ook wel gelden voor hun pnd's.
Maar bij de TT-pnd's is de marge nu hoger, ik schat iets van 46-48% (heb daar enkele maanden geleden in de rekenkamerdraad wat over geschreven). Dat komt door een hogere bijdrage van C&S aan de pnd-omzet. In 2017 was dit C&S aandeel ongeveer 28% van de totale pnd-omzet van ca 330 mio, tegenover 24% in 2016. (Zie de rekendraad.)

En die hogere C&S component komt weer door:
- Netto vrijval van defrev (dat is 100% C&S).
- Meer en betere live services dan Garmin biedt, m.n. TT's onvolprezen traffic.

Bedenk dat de marge bij deze C&S zeer hoog is (85% of meer). Ik verwacht dus goede cijfers later dit jaar, de outlook qua EPS wordt vermoedelijk verbeterd.
Ik ben het dus totaal niet eens met al diegenen die Consumer het vertragende 'anker' bij TT noemen. Dat anker is eerder een sleepboot die TT door de storm (transitie) heeft geloodst. En nog steeds een nuttige bijdrage levert (financieel, maar ook in de vorm van probe-data).

[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 7 augustus 2018 18:28:

Wat is er ineens met Tesla? schieten omhoog
Weer een raket met auto? (Arabieren hebben aandeel in tesla gekocht)
Pieterbell
0
quote:

Sunshine Band schreef op 7 augustus 2018 18:37:

[...]

Weer een raket met auto? (Arabieren hebben aandeel in tesla gekocht)
@TESLA,
www.marketwatch.com/story/saudi-arabi...

En deze van @MUSK,
www.marketwatch.com/story/teslas-musk...

speelt met de gedachte om @TESLA van de beurs te halen voor $420,- p/a

@HAROLD, nu ben jij aan zet, neem @TT privé voor enkel de investering en beperkt rendement zo rond de 40 euro p/a en ik ben tevreden..
PGV
0
quote:

sniklaas schreef op 7 augustus 2018 19:12:

[...]@TESLA,
www.marketwatch.com/story/saudi-arabi...

En deze van @MUSK,
www.marketwatch.com/story/teslas-musk...

speelt met de gedachte om @TESLA van de beurs te halen voor $420,- p/a

@HAROLD, nu ben jij aan zet, neem @TT privé voor enkel de investering en beperkt rendement zo rond de 40 euro p/a en ik ben tevreden..
$ 420 en nog nooit een cent verdient, daar heeft de aandeelhouder tenminste een hoop lol aan. HG gaat echt geen 40 geven aan de particuliere aandeelhouder.
Pieterbell
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 7 augustus 2018 18:29:

[...]
Garmin stelde bij hun laatste cijfers dat hun market share bij pnd's gelijk gebleven is. Ja, maar wel in een krimpende markt (ongeveer -17% dus, zowel bij Garmin als TT).
Een groot verschil is dat Garmin er nauwelijks meer op verdient. Van hun operationele resultaat bij 'auto' ging y-o-y tweederde af (even uit het blote hoofd). Terwijl Consumer bij TT nu goed is voor een groot deel van de totale ebit.

Een van de redenen daarvoor is een verschil in bruto marge. Jij hebt het over 40%. Inderdaad is de over-all marge bij Garmin 42% (dus incl. aviation en marine). Dat is allemaal grotendeels hardware, en zal ook wel gelden voor hun pnd's.
Maar bij de TT-pnd's is de marge nu hoger, ik schat iets van 46-48% (heb daar enkele maanden geleden in de rekenkamerdraad wat over geschreven). Dat komt door een hogere bijdrage van C&S aan de pnd-omzet. In 2017 was dit C&S aandeel ongeveer 28% van de totale pnd-omzet van ca 330 mio, tegenover 24% in 2016. (Zie de rekendraad.)

En die hogere C&S component komt weer door:
- Netto vrijval van defrev (dat is 100% C&S).
- Meer en betere live services dan Garmin biedt, m.n. TT's onvolprezen traffic.

Bedenk dat de marge bij deze C&S zeer hoog is (85% of meer). Ik verwacht dus goede cijfers later dit jaar, de outlook qua EPS wordt vermoedelijk verbeterd.
Ik ben het dus totaal niet eens met al diegenen die Consumer het vertragende 'anker' bij TT noemen. Dat anker is eerder een sleepboot die TT door de storm (transitie) heeft geloodst. En nog steeds een nuttige bijdrage levert (financieel, maar ook in de vorm van probe-data).

Hallo BDB,
Zoveel mensen zoveel meningen, maar er is wel een verschil tussen het bedrijf @TT en de waardering voor het aandeel @TT. Kan best zijn dat het consumenten deel prima heeft uitgepakt voor het bedrijf @TT maar heeft er mede voor gezorgt dat het aandeel @TT niet als een state of the art technologie bedrijf wordt gewaardeerd..

Ik weet niet hoe het bij jouw zit maar ik ben slechts aandeelhouder en enkel geïnteresseerd in voor mij het hoogst haalbare rendement voor mijn aandelen.

Succes........Peter
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront