TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
BlueRock
0
quote:

beursbeurs schreef op 15 juli 2021 10:57:

[...]

Een bedrijf dat een outlook afgeeft voor 2023 op basis van de bestaande en sterk afgewaardeerde backlog van 1,8 mld en geen enkele groei in takerates en zelfs geen nieuwe deals in 2021 en 2022 verwacht, heeft zichzelf al ten dode opgeschreven
Kan in het rijtje Parming, Galapagos....
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 15 juli 2021 11:18:

[...]

FCF 1E HF - 19,7

verwacht heel 2021 5% van zeg 526

2e HF dus FCF 46

Zal deels uit de verandering werkkapitaal komen.
Nee ik denk puur doordat Microsoft en Apple 1x per jaar een licentie fee betalen, in Q3 van het jaar. Dat trekt de cashflow dan direct weer recht.
sniklaas
0
@TOM2 aankopen gaan prima deze morgen en zit inmiddels op een gak van €9,3039 met aankopen de hoogste aan €6,39 en de laagste aan €5,97 en zit op 97% van mijn nieuwe target die ik nogmaals ga verhogen omdat mijn positie naar 1% van het totaal mag toenemen.

Gaat vandaag en anders morgen zeker lukken om daarna weer enkele maanden te bivakkeren in de coulissen van dit TOMTOM theater.

Zoals eerder vermeld is 2021 een verloren jaar qua cijfers, maar daarvoor zit ik niet in dit aandeel, links of rechtsom gaat dit aandeel de Amsterdamse beurs verlaten tegen een goudgerande premie, voor minder doe ik mijn stukken op vrijwillige basis niet eruit..

Perfect uitgangspunt om langzaamaan richting het koopadvies van @UBS te koersen, plakken €11,- op dit aandeel en wellicht 14 october nog een dip wanneer de outlook voor 2021 nogmaals wordt verlaagd en daarna kan de stijging van de koers beginnen.
[verwijderd]
0
Lange tijd geen TomTom aandelen meer in porto.
Vaak een pakslaag na de cijfers gezien maar ook herstel ofschoon nu wellicht niet al teveel.
Vandaag desondanks 1k aandelen op gemiddeld 6,02 in porto opgenomen.
De nabije toekomst zal uitwijzen of de keuze terecht was.
Dutchy Ron
0
The crucial question is who will manufacture an Apple car. Apple has been in talks with carmakers such as Hyundai, but nothing has been agreed. In June, Reuters reported that Apple is in talks with CATL, the world’s biggest Chinese automotive battery maker, and wants to build manufacturing sites in the US. But political tensions between Washington and Beijing present an obstacle.
[verwijderd]
2
Iets met een worst voorhouden doet TomTom al jaren. Blij dat ik al lange tijd uitgestapt ben.
De huidige koers van €6,- is nog aan de hoge kant, voor de helft misschien interessant om te kopen voor een overname.

Begrijp werkelijk niet dat er nog mensen op het moment aandelen kopen van dit bedrijf, elk kwartaal hetzelfde liedje.
Dutchy Ron
1
[verwijderd]
1
quote:

beursbeurs schreef op 15 juli 2021 10:57:

[...]

Een bedrijf dat een outlook afgeeft voor 2023 op basis van de bestaande en sterk afgewaardeerde backlog van 1,8 mld en geen enkele groei in takerates en zelfs geen nieuwe deals in 2021 en 2022 verwacht, heeft zichzelf al ten dode opgeschreven
De groei outlook tot 2023 is gehandhaafd. Voor de periode daarna wilde Goddijn aan de VEB geen outlook geven, doordat dat niet te voorspellen is. Wel zei hij: “ De kansen die wij in zowel de Automotive en Enterprise markt zien zullen naar verwachting bijdragen tot een verdere groei, ook na 2023.”
eduardo3105
1
quote:

Koopman83 schreef op 15 juli 2021 11:16:

[...]

Ben dan erg benieuwd waar dit herstel vandaan moet komen ? Fleetmanagement ?

Zit al jaren niet meer in tomtom maar zie niet precies het bestaansrecht nog in van dit bedrijf
Ik woon sinds kort in Spanje. TomTom wordt door werkelijk niemand gebruikt. Iedereen gebruikt google maps.
Twijfel nog wel om op deze lage koers weer in te stappen maar ben toch bang dat herstel niet meer komt.
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 juli 2021 11:35:

www.2x6sports.com/hd-maps-market-is-b...

TT heeft toch een aardige taartpunt ….. zeker tov HERE en wanneer je een deel van Baidu er ook in meeneemt.
Valt niet te zien in de cijfers, geeft TomTom ze gratis weg?

En wat is de trend, Cruise en Nvidia hebben ook HD-maps. Waar staat TT dan nog over een jaartje of 2-3....
Dutchy Ron
0
The Chicago Auto Show is snowing the VW ID.4 Roadshow, VW Mk8 Golf GTI & Golf R , Ford F-150 Lightning, Maverick, Mustang Mach-E, E-Transit, Jeep Compass and RAM BackCountry.

The 2021 Chicago Auto Show Special Edition, set to take place July 15-19 at McCormick Place,

In de nieuwe Jeep Compass ook nieuwe ADAS mbv TT
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 juli 2021 11:39:

The Chicago Auto Show is snowing the VW ID.4 Roadshow, VW Mk8 Golf GTI & Golf R , Ford F-150 Lightning, Maverick, Mustang Mach-E, E-Transit, Jeep Compass and RAM BackCountry.

The 2021 Chicago Auto Show Special Edition, set to take place July 15-19 at McCormick Place,

In de nieuwe Jeep Compass ook nieuwe ADAS mbv TT
Ok, de nieuwe Jeep Compass, de Nissan Qashqai, en wat nog meer?
Dutchy Ron
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 juli 2021 11:39:

[...]

Valt niet te zien in de cijfers, geeft TomTom ze gratis weg?

En wat is de trend, Cruise en Nvidia hebben ook HD-maps. Waar staat TT dan nog over een jaartje of 2-3....
Wist ik het maar
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 juli 2021 11:33:

The crucial question is who will manufacture an Apple car. Apple has been in talks with carmakers such as Hyundai, but nothing has been agreed. In June, Reuters reported that Apple is in talks with CATL, the world’s biggest Chinese automotive battery maker, and wants to build manufacturing sites in the US. But political tensions between Washington and Beijing present an obstacle.
Apple heeft eigen mapdata, heeft TT gedumpt. Ze wilde betere kwaliteit, en wilden of konden TT niet overnemen. Zijn enkele jaren geleden begonnen eigen mapdate te winnen en te gebruiken. Met succes.

Aan de licensing omzet van TT viel zowieso niets te zien dat Apple klant was. Ze betaalden wss in data. Hoe dat nu is geregeld, geen idee.

Apple heeft niets van doen met TT.
Dutchy Ron
0
New York-based Carmera is the second acquisition by Woven Planet following its $550m takeover of Lyft’s autonomous driving unit in April. Backed by the war chest of the world’s biggest carmaker, the Toyota subsidiary said it would “go big” to establish its global footprint in software. 

While the acquisition price for Carmera was not disclosed, the deal alongside that for Lyft will expand Woven Planet’s 860 workforce to more than 1,200. 

“I’m looking to double or quadruple Woven Planet in the next couple of years,” James Kuffner, the head of the unit who also sits on Toyota’s board as chief digital officer, said in an interview.

“That means we are going to be aggressively hiring, acquiring, doing partnerships and, where it makes sense, bringing in companies to the Woven Planet group that are complementary and strategic,” he added.

Created in 2015, Carmera was valued at $120m after it raised $20m in a Series B funding led by Google’s venture arm GV in 2018, according to Pitchbook. 

Carmakers and technology groups are competing to develop accurate and real-time digital mapping technologies, which are considered critical for the expansion of self-driving cars.


www.ft.com/content/814a11fe-de45-4ca5...
pwijsneus
0
quote:

*JustMe* schreef op 15 juli 2021 11:35:

[...]

De groei outlook tot 2023 is gehandhaafd. Voor de periode daarna wilde Goddijn aan de VEB geen outlook geven, doordat dat niet te voorspellen is. Wel zei hij: “ De kansen die wij in zowel de Automotive en Enterprise markt zien zullen naar verwachting bijdragen tot een verdere groei, ook na 2023.”
Het is niet te voorspellen, maar ze zien wel kansen. Daar kunnen we wat mee.

Keep faith.
sniklaas
0
quote:

CalaS schreef op 15 juli 2021 11:34:

Iets met een worst voorhouden doet TomTom al jaren. Blij dat ik al lange tijd uitgestapt ben.
De huidige koers van €6,- is nog aan de hoge kant, voor de helft misschien interessant om te kopen voor een overname.

Begrijp werkelijk niet dat er nog mensen op het moment aandelen kopen van dit bedrijf, elk kwartaal hetzelfde liedje.
@TOM2 voor de helft is €3,- dat betekent dat de kaarten van TOMTOM (idem als bij @GOOG) ook 'gratis' verkrijgbaar zijn..
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 juli 2021 11:42:

Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/814a11fe-de45-4ca5-be29-7f0993f43afe

New York-based Carmera is the second acquisition by Woven Planet following its $550m takeover of Lyft’s autonomous driving unit in April. Backed by the war chest of the world’s biggest carmaker, the Toyota subsidiary said it would “go big” to establish its global footprint in software. 

While the acquisition price for Carmera was not disclosed, the deal alongside that for Lyft will expand Woven Planet’s 860 workforce to more than 1,200. 

“I’m looking to double or quadruple Woven Planet in the next couple of years,” James Kuffner, the head of the unit who also sits on Toyota’s board as chief digital officer, said in an interview.

“That means we are going to be aggressively hiring, acquiring, doing partnerships and, where it makes sense, bringing in companies to the Woven Planet group that are complementary and strategic,” he added.

Created in 2015, Carmera was valued at $120m after it raised $20m in a Series B funding led by Google’s venture arm GV in 2018, according to Pitchbook. 

Carmakers and technology groups are competing to develop accurate and real-time digital mapping technologies, which are considered critical for the expansion of self-driving cars.


www.ft.com/content/814a11fe-de45-4ca5...

Klopt! Sterker nog, ADAS is per volgend jaar verplicht in de EU voor alle nieuwe auto's.

Maar profiteert TomTom hiervan? je hoort er niets over.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 juli 2021 11:43:

[...]

Het is niet te voorspellen, maar ze zien wel kansen. Daar kunnen we wat mee.

Keep faith.
Ik denk dat verder dan 2023 voorspellen op dit moment ook niet mogelijk is. Belangrijkste is dat ze de target en verwachting voor 2023 eerst maar eens halen. Dan is TomTom een bedrijf met 50 cent winst per aandeel en 3 euro per aandeel cash op de balans. Dus zeker geen 6 euro aandeel, maar een 13 euro aandeel. Daarna maar eens verder kijken naar verdere groei. Als het maar niet op consolidatie gericht is maar echt op groei bij TT.
Dutchy Ron
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 juli 2021 11:40:

[...]

Ok, de nieuwe Jeep Compass, de Nissan Qashqai, en wat nog meer?
Die Ford Mustang E-March gebruikt SYNC en TT traffic info……
TT is overal aan boord maar het levert nog te weinig doekoes op
1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 11:14
Koers 5,650
Verschil +0,130 (+2,36%)
Hoog 5,685
Laag 5,550
Volume 223.235
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront