TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
11
quote:

tatje schreef op 21 april 2017 11:04:

10 werkdagen na de AVA krijgt men de personeelsopties.
Zou dus 8 mei kunnen zijn, koers wordt bepaald aan gemiddelde van drie dagen vooraf aan 8 mei.
Dus gemiddelde koers op 3 4 5 mei, is de uitgifte koers.
Eerst maar eens even letten op de 1,28 mio in 2010 uitgegeven personeelsopties die 12 mei a.s. expireren. Die zijn in 2010 uitgegeven, met een gemiddelde uitoefenprijs van € 5,33 -zie jaarverslag 2016, pg.80.
Die zullen hoogst waarschijnlijk allemaal uitgeoefend worden (hoewel directielid AdT vorig jaar geloof ik wat heeft 'laten zitten'), en dan omgezet worden in nieuw uitgegeven aandelen. Die vermoedelijk ook (vrijwel) allemaal op de beurs verkocht worden en dus toegevoegd worden aan de free float. Hoewel HG vorig jaar tot ieders verbazing zijn 181.500 aandelen verkregen uit in 2009 uitgedeelde opties niet verkocht maar behield.
We zullen dus over drie weken wel wat insidermeldingen bij de AFM zien (kleinere goden doen ook mee maar hoeven niks te melden).

Voor de board members HG en AdT gaat het individueel om leuke bedragen (elk 150000 opties uit 2010, tegen een 'inkoopprijs' van 5,33 euro, verkocht tegen ca 9 op de beurs, geeft elk een winst van ruim een half miljoen). Maar de met al deze opties uit 2010 gemoeide bedragen blijven relatief klein t.o.v. de totale balans of cashflow. De uitbreiding van het aantal aandelen is in dit geval een half procent.

Formeel boekhoudkundig is er al helemaal niks aan de hand. Het eigen vermogen stijgt door deze exercitie, zelfs per aandeel, zij het miniem. Door de 'emissie' van 1,28 mio aandelen tegen de prijs van € 5,33 stijgt het eigen vermogen pa van € 4,283 (per 31 maart 2017, non-diluted) tot € 4,289 pa. Peanauts dus.
Maar die extra aandelen blijven wel in omloop, en hebben dus een verwaterend effect op de toekomstige winsten en dividenden. Bedenk ook dat het aantal uitgeoefende opties in 2016 en met name in 2015 (door de toen hogere koersen) hoger was. Het aantal uitstaande aandelen steeg toe veel meer dan met 0,5% per jaar.
En aan een licht toenemend eigen vermogen hebben we niet veel zolang het kapitaal bij TT zo weinig winst genereert. Zal er met de AVA in aantocht dit weekend nog eens wat verder over filosoferen, en misschien nog wat posten.

[verwijderd]
0
quote:

MichaT. schreef op 21 april 2017 17:13:

[...]

Succes....maar ik waag me er niet aan.
Er valt niet veel aan te wagen maar ja, onbekend maakt onbemind.
harrysnel
1
quote:

Mero schreef op 21 april 2017 17:11:

Ik ben toch wel heel benieuwd naar Mercedes de komende week. Die trekken een groot blik software jongens en R&D mannen open op de CONNECTED CAR...geeft mij een onbehaaglijk gevoel. Een grote technische afvaardiging stuur je meestal als je ter plekke veel vragen verwacht rondom een technologische vernieuwing...in dit geval een toepassing met HERE? TomTom daarentegen stuurt mensen die wij vanuit ons IT bedrijf normaal alleen naar een beurs sturen als we niks nieuws te vertellen hebben...meer de pappen en nathouden strategie.
Vreemde redenering. Er is helemaal niemand van Here aanwezig...

automotivemegatrends.com/connected-ca...
ItsMe
0
quote:

harrysnel schreef op 21 april 2017 17:29:

[...]

Vreemde redenering. Er is helemaal niemand van Here aanwezig...

automotivemegatrends.com/connected-ca...
Net zoals er niet altijd iemand van Microsoft aanwezig is als een Partner een nieuwe toepassing laat zien op hun platform.
harrysnel
0
quote:

Mero schreef op 21 april 2017 17:34:

[...]

Net zoals er niet altijd iemand van Microsoft aanwezig is als een Partner een nieuwe toepassing laat zien op hun platform.
En dus zo verder redenerend zou TomTom ook helemaal geen delegatie hoeven te sturen als Mercedes iets op het TT platform gaat doen....

Maar over de TomTom delegatie heb je wel een oordeel en vind je ondermaats....

Edit: Intel dat een belang in Here heeft van 15% is ook afwezig. Net als MobilEye er niet is dat door Intel is gekocht. Als Mercedes zo'n grote delegatie stuurt vanwege een vernieuwing en dat heeft raakvlakken met Mapping....dan waren deze partijen m.i. ook aanwezig.
[verwijderd]
1
Die Rabo kun je ook al niet meer van op aan..
Zij zouden de koers weer even op 8,50 zetten vandaag..
mjmj
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 21 april 2017 17:28:

[...]
Eerst maar eens even letten op de 1,28 mio in 2010 uitgegeven personeelsopties die 12 mei a.s. expireren. Die zijn in 2010 uitgegeven, met een gemiddelde uitoefenprijs van € 5,33 -zie jaarverslag 2016, pg.80.
Die zullen hoogst waarschijnlijk allemaal uitgeoefend worden (hoewel directielid AdT vorig jaar geloof ik wat heeft 'laten zitten'), en dan omgezet worden in nieuw uitgegeven aandelen. Die vermoedelijk ook (vrijwel) allemaal op de beurs verkocht worden en dus toegevoegd worden aan de free float. Hoewel HG vorig jaar tot ieders verbazing zijn 181.500 aandelen verkregen uit in 2009 uitgedeelde opties niet verkocht maar behield.
We zullen dus over drie weken wel wat insidermeldingen bij de AFM zien (kleinere goden doen ook mee maar hoeven niks te melden).

Voor de board members HG en AdT gaat het individueel om leuke bedragen (elk 150000 opties uit 2010, tegen een 'inkoopprijs' van 5,33 euro, verkocht tegen ca 9 op de beurs, geeft elk een winst van ruim een half miljoen). Maar de met al deze opties uit 2010 gemoeide bedragen blijven relatief klein t.o.v. de totale balans of cashflow. De uitbreiding van het aantal aandelen is in dit geval een half procent.

Formeel boekhoudkundig is er al helemaal niks aan de hand. Het eigen vermogen stijgt door deze exercitie, zelfs per aandeel, zij het miniem. Door de 'emissie' van 1,28 mio aandelen tegen de prijs van € 5,33 stijgt het eigen vermogen pa van € 4,283 (per 31 maart 2017, non-diluted) tot € 4,289 pa. Peanauts dus.
Maar die extra aandelen blijven wel in omloop, en hebben dus een verwaterend effect op de toekomstige winsten en dividenden. Bedenk ook dat het aantal uitgeoefende opties in 2016 en met name in 2015 (door de toen hogere koersen) hoger was. Het aantal uitstaande aandelen steeg toe veel meer dan met 0,5% per jaar.
En aan een licht toenemend eigen vermogen hebben we niet veel zolang het kapitaal bij TT zo weinig winst genereert. Zal er met de AVA in aantocht dit weekend nog eens wat verder over filosoferen, en misschien nog wat posten.

Mooie analyse BdB.
BelgFre
0
Chinese-Google-deelt-technologie-voor-zelfrijdende-wagens

op site van de tijd maar in wagen nu dus heel artikel lukt niet...
[verwijderd]
0
quote:

Alpen schreef op 21 april 2017 17:09:

[...]
Ja Geodigital doet aan Lidar highway mapping tbv automomous driving en (b)lijkt dan kandidaat. Een relatief klein bedrijfje, wel een waar GM ooit in investeerde (alhoewel niet genoemd als investeerder op Geodigital's site, terwijl andere investeerders wel).
Hun voertuig lokalisatie lijkt op basis van SLAM en de vraag is of dat voor GM robuust genoeg was/is indien vergeleken met wat RoadDNA aan functionaliteit biedt en waarvan GM ongetwijfeld op de hoogte is gebracht... het antwoord zal geen jaren meer op zich laten wachten.
Op dezelfde site een link naar een artikel uit 2015 over de leidende rol van GM.
Citaat
GM’s venture capital arm has invested in GeoDigital, a geospatial data company. For fully-self driving vehicles to work, good maps will be essential.

GeoDigital has its roots in tracking vegetation growth for utility companies. It saw that these abilities could translate to making maps for autonomous vehicles
www.washingtonpost.com/news/innovatio...

Chris Thibodeau de senior VP en General manager die het project leidt heeft bij Ford, GM, Harman gewerkt. Het is stil rond deze club. Is dat omdat ze al binnen zijn? Bij GM? En samen met Cruise automation SuperCruise bouwen?
[verwijderd]
0
quote:

TKR schreef op 21 april 2017 17:51:

Die Rabo kun je ook al niet meer van op aan..
Zij zouden de koers weer even op 8,50 zetten vandaag..
Rabo 8.50
ING 15.50

Scheelt wat, gekke Henkie
Grovert
0
shortsell.nl/short/TomTom

Totale netto shortpositie op 21 april 2017: 1,89%
20 Apr 2017 Systematica Investments 0,48%
10 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
5 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
4 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
3 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
31 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
30 Mrt 2017 Systematica Investments 0,60%
20 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
Chiddix
1
quote:

tatje schreef op 21 april 2017 11:26:

Tom Tom mag van partijen niets specifieks zeggen, denk ik.
Dus zegt Harold Goddijn dat 82% VAN DE AANWEZIGE OEMS OP DE CES, HD MAPS EN ROAD DNA voor de SDC momenteel testen.

Ik denk dus dat Harold Goddijn aan handen en voeten is gebonden :-)

Mag geen namen noemen, alleen ( 82% ) generaliseren :-)
Blijft natuurlijk vreemd, dat de Duitse kaartenmaker wel namen noemt met wie men samenwerkt en tests uitvoert en TT niets mag zeggen. Nog vreemder wordt het als iemand op dit forum zegt, dat Tesla voor 99.9% navigatie gebruikt van TT of gaat inbouwen en niemand dit mag weten.
Als je 3 jaar voor ligt op de navigatie van Here We Go behoef je als autobedrijf toch niet lang na te denken , om een contractje af te sluiten met TT?
[verwijderd]
0
quote:

Grovert schreef op 21 april 2017 18:23:

shortsell.nl/short/TomTom

Totale netto shortpositie op 21 april 2017: 1,89%
20 Apr 2017 Systematica Investments 0,48%
10 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
5 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
4 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
3 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
31 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
30 Mrt 2017 Systematica Investments 0,60%
20 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
Met vast nog wat gespuis dat onder de radar acteert.
[verwijderd]
4
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 21 april 2017 17:28:

[...]
Eerst maar eens even letten op de 1,28 mio in 2010 uitgegeven personeelsopties die 12 mei a.s. expireren. Die zijn in 2010 uitgegeven, met een gemiddelde uitoefenprijs van € 5,33 -zie jaarverslag 2016, pg.80.
Die zullen hoogst waarschijnlijk allemaal uitgeoefend worden (hoewel directielid AdT vorig jaar geloof ik wat heeft 'laten zitten'), en dan omgezet worden in nieuw uitgegeven aandelen. Die vermoedelijk ook (vrijwel) allemaal op de beurs verkocht worden en dus toegevoegd worden aan de free float. Hoewel HG vorig jaar tot ieders verbazing zijn 181.500 aandelen verkregen uit in 2009 uitgedeelde opties niet verkocht maar behield.
We zullen dus over drie weken wel wat insidermeldingen bij de AFM zien (kleinere goden doen ook mee maar hoeven niks te melden).

Voor de board members HG en AdT gaat het individueel om leuke bedragen (elk 150000 opties uit 2010, tegen een 'inkoopprijs' van 5,33 euro, verkocht tegen ca 9 op de beurs, geeft elk een winst van ruim een half miljoen). Maar de met al deze opties uit 2010 gemoeide bedragen blijven relatief klein t.o.v. de totale balans of cashflow. De uitbreiding van het aantal aandelen is in dit geval een half procent.

Formeel boekhoudkundig is er al helemaal niks aan de hand. Het eigen vermogen stijgt door deze exercitie, zelfs per aandeel, zij het miniem. Door de 'emissie' van 1,28 mio aandelen tegen de prijs van € 5,33 stijgt het eigen vermogen pa van € 4,283 (per 31 maart 2017, non-diluted) tot € 4,289 pa. Peanauts dus.
Maar die extra aandelen blijven wel in omloop, en hebben dus een verwaterend effect op de toekomstige winsten en dividenden. Bedenk ook dat het aantal uitgeoefende opties in 2016 en met name in 2015 (door de toen hogere koersen) hoger was. Het aantal uitstaande aandelen steeg toe veel meer dan met 0,5% per jaar.
En aan een licht toenemend eigen vermogen hebben we niet veel zolang het kapitaal bij TT zo weinig winst genereert. Zal er met de AVA in aantocht dit weekend nog eens wat verder over filosoferen, en misschien nog wat posten.

puik-werk

dit bedoel ik nou precies wat voor incentive geven deze bonus-shares nu voor een HG en zijn Madame, ze bezitten 25% van de toko , dat is zowat 60 mio aandelen en dan moeten we die paar honderdduizend als een incentive zien om hen vol aan het bedrijf te binden, wat een giller - het is puur "melken" van een beursgenoteerd bedrijf voor eigen gewin

als HG prima presteert maw gelijkwaardig aan sector-genoten of mooie winsten laat zien of prima groei doeleinden behaald mag hij zeker een bonus hebben, maar waarom in de vorm van aandelen, waarom moeten andere ( lees de reguliere ) aandeelhouders verwateren, die aandelen Kopen en niet krijgen.

en daarom zijn er remuneratie comités die beoordelen wat fair and square is en dit is echt bij TT ver te zoeken, dat je werkend kader personeel probeert te binden aan je bedrijf met aandelen opties ben ik 100% voor, engageer ze dat is mooi en gezond en lange termijn denken en goed voor de toko niet te vergeten.

maar die verdomde founders die al 45% van de toko bezitten ook nog eens extra belonen met aandelen dat is krankzinnig, geef die cash en enkel en alleen als ook de reguliere aandeelhouders wat zien

dit hele beloning-systeem bij TT voor de top executives die ook grootaandeelhouders en founders zijn is zeer discutabel.

dit riekt gewoon naar graaien

de CEO van BP klippen ze met ongeveer 30%, vanwege dat het bedrijf de sector underperformed en zo hoort het, als ik kijk wat TT doet ten opzichte van Beurswaarde versus branche en sector genoten is het een giller en dat gaat op voor al haar divisies

maps ondergewaardeerd tegenover HERE
licensing underperforming
Telematics lagere groei , ondergewaardeerd tegenover Fleetmatics
en consumer, Garmin laat TT alle hoeken van de kamer zien.

hier bestaat een remuneratie comité en zo werkt het bij alle beursgenoteerde bedrijven

dit bedrijf heeft qua structuur Founders/Grootaandeelhouders/Managers , allemaal dezelfde mensen juist extra controle nodig dat alles fair and square gaat.

Goed, ik denk er het mijne van en dit feest gaat niet lang meer duren.

gd wknd
[verwijderd]
3
Herken ik jou aan het schuim in de mondhoeken maandag?

Om het lastig te maken, ik ben ook 100 kg

Misschien stel ik wel een hoofdelijke stemming voor als G. Toch denkt dat de meeste aandeelhouders akkoord zijn
MichaT.
0
quote:

Grovert schreef op 21 april 2017 18:23:

shortsell.nl/short/TomTom

Totale netto shortpositie op 21 april 2017: 1,89%
20 Apr 2017 Systematica Investments 0,48%
10 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
5 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
4 Apr 2017 Systematica Investments 0,59%
3 Apr 2017 Systematica Investments 0,60%
31 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
30 Mrt 2017 Systematica Investments 0,60%
20 Mrt 2017 Systematica Investments 0,59%
Dat is een aardige daling t.o.v. de laatste 2,56%

Correctie... nu wordt systematica niet meer meegeteld omdat ze onder de treshold van 0,5% vallen.
MichaT.
1
tatje
1
Appeltje eitje.

In het volgende stuk ( misschien al geplaatst ) komt apple niet 1 keer voor.

Maar met de vergunning 3 maal de lexus en California is het SDC Here we come.

Apple gaat volgens mij geen eigen Apple car maken, maar gaat wel de software ( carplay met of zonder Tom Tom ) en de hardware testen.

En dat kan dan in iedere auto straks worden gebruikt.

Apple wil iets maken, waar bijna geen OEM omheen kan.

The question is, doet apple alles zelf of met behulp van .............

www.washingtonpost.com/cars/whos-winn...

Kan toch niet anders of de aap komt snel uit de mouw :-)

Misschien zit ik er helemaal naast, maar the winner takes it all.

De koers van de dag, is eigenlijk maar peanuts in het hele spel.
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 14:56
Koers 7,180
Verschil -0,095 (-1,31%)
Hoog 7,205
Laag 7,080
Volume 93.500
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront