Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Info

3.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
voda
0
Meer margedruk Delta Airlines in eerste kwartaal

Maart wel eerste groei in 17 maanden.

(ABM FN-Dow Jones) Delta Airlines heeft in het eerste kwartaal van 2017 meer tegenwind ondervonden dan aanvankelijk voorzien. Dit bleek uit cijfers die de Amerikaanse partner van Air France-KLM dinsdag publiceerde.

Voor het eerste kwartaal denkt Delta Airlines een operationele marge te hebben behaald tussen de 10,0 en 11,0 procent. Volgens de onderneming zullen brandstofkosten in de rest van het jaar niet zoveel margedruk veroorzaken als afgelopen kwartaal het geval was.

Bij de jaarcijfers medio januari zei Delta Airlines nog te mikken op een marge tussen de 11,0 en 13,0 procent voor de eerste drie maanden van 2017, terwijl de omzet per eenheid voor het passagiersverkeer vlak tot 2 procent hoger zou uitkomen.

De vliegtuigmaatschappij rekent inmiddels echter op een circa half procent lagere omzet per eenheid en een omzet van 1,4 miljard tot 1,5 miljard dollar uit luchtvracht.

Uit de cijfers die Delta Airlines voor maart publiceerde bleek dat de geconsolideerde omzet per eenheid in het passagiersvervoer met 0,5 procent op jaarbasis steeg. Daarmee was het voor het eerst sinds november 2015 dat er sprake was van een stijging.

Het aandeel Delta Airlines daalde kort na opening circa twee procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Beursblik: capaciteitsgroei Air France-KLM in lijn met de verwachting

Luchtvaartgroep presteert sterk in Azie/Pacific volgens Goodbody.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het afgelopen kwartaal, mede door de vervoerscijfers over maart, een capaciteitsgroei van 3,4 procent gerealiseerd, in lijn met de eigen verwachtingen voor heel 2017. Dit stelde analist Mark Simpson van Goodbody maandag.

Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM 6,6 miljoen passagiers, een stijging van 2,9 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar omzet per kilometer, steeg afgelopen maand met 3,1 procent. De bezettingsgraad daalde met 0,1 procentpunt naar 84,8 procent, terwijl de capaciteit met 3,2 procent toenam.

Volgens Simpson presteerde Air France-KLM net als in februari sterk in Azië/Pacific, terwijl de Zuid-Amerikaanse markt nog altijd zwak bleef voor de luchtvaartgroep.

Met de vervoerscijfers over maart realiseerde Air France-KLM in het afgelopen kwartaal volgens Goodbody een capaciteitsgroei van 3,4 procent, hetgeen in lijn is met de eigen verwachtingen voor heel 2017 van 3,0 tot 3,5 procent.

Bij prijsvechter Transavia steeg het aantal passagiers in maart met 22,7 procent naar 0,9 miljoen passagiers. Het passagiersverkeer gerekend naar omzet per kilometer nam met 26,1 procent toe. Simpson sprak van "solide" cijfers.

Op een rood Damrak koerste het aandeel Air France-KLM maandagochtend 2,9 procent hoger op 7,17 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Air France-KLM vervoert meer passagiers in maart

Vrachtvervoer verbetert.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in maart meer passagiers vervoerd en zag het vrachtvervoer verbeteren. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep maandag voorbeurs.

Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM 6,6 miljoen passagiers, een stijging van 2,9 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar omzet per kilometer, steeg afgelopen maand met 3,1 procent. De bezettingsgraad daalde met 0,1 procentpunt naar 84,8 procent, terwijl de capaciteit met 3,2 procent toenam.

Bij prijsvechter Transavia steeg het aantal passagiers in maart met 22,7 procent naar 0,9 miljoen passagiers. Het passagiersverkeer gerekend naar omzet per kilometer nam met 26,1 procent toe. De capaciteit nam toe met 24,2 procent en de bezettingsgraad steeg met 1,3 procentpunt naar 91,5 procent.

In totaal, dat wil zeggen inclusief Transavia, vervoerde Air France-KLM in maart 7,6 miljoen passagiers, een stijging van 5,0 procent.

Het vrachtvervoer bij Air France-KLM steeg in maart, omgerekend naar omzet per ton per kilometer, met 5,6 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 0,6 procent en de beladingsgraad steeg met 3,0 procentpunt naar 63,4 procent.

Het aandeel Air France-KLM daalde vrijdag op een groen Damrak 1,9 procent op 6,95 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Air France-KLM in zee met Singapore Airlines

Gepubliceerd op 13 apr 2017 om 11:38 | Views: 1.259

Air France-KLM 16:39
7,25 -0,27 (-3,55%)

PARIJS (AFN) - Air France-KLM gaat op een aantal routes samenwerken met branchegenoot Singapore Airlines en zijn regionale dochterbedrijf SilkAir.

Daardoor kunnen meer reismogelijkheden worden aangeboden tussen Frankrijk en Australië. Dat maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep donderdag bekend.
Air France kan door de zogenoemde code-shareovereenkomst vijf extra overstapmogelijkheden bieden aan reizigers die van Parijs naar Singapore vliegen. Behalve de Australische steden Sydney en Melbourne zijn dat Kuala Lumpur en Penang in Maleisië en Phuket in Thailand. Singapore Airlines krijgt de mogelijkheid om in Parijs aansluitende vluchten aan te bieden naar tien bestemmingen in Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje en Portugal.

Voor KLM en Schiphol heeft de samenwerking vooralsnog geen directe gevolgen. Wel liet Air France-KLM weten nog in gesprek te gaan met Singapore Airlines over eventuele uitbreiding van de samenwerking.
voda
0
Bonden eisen dat KLM uitbesteding intrekt

Gepubliceerd op 24 apr 2017 om 15:27 | Views: 288

Air France-KLM 16:04
7,95 +0,39 (+5,21%)

AMSTELVEEN (AFN) - Personeel van KLM Finance and Control protesteert dinsdag bij het hoofdkantoor van de luchtvaartmaatschappij in Amstelveen, omdat die werk wil uitbesteden naar Hongarije en India. Volgens de bonden dreigen hierdoor 250 werknemers hun baan kwijt te raken.

Naar verwachting tientallen medewerkers zullen een petitie aanbieden tegen de plannen aan financieel directeur Erik Swelheim. ,,Wanneer de directie van de KLM niet ingaat op de eisen van de actievoerende medewerkers gaan we verdere acties bespreken met onze leden. Dat kan in alle mogelijke vormen zijn, we sluiten niets uit'', zegt FNV-bestuurder Jan van den Brink.

Het gaat om medewerkers van de afdeling 'sales and revenue accounting cargo' en de afdeling 'general accounting'. De bonden hebben het overleg met KLM hierover twee weken geleden al opgeschort en de ondernemingsraad heeft over de plannen een negatief advies uitgebracht.
voda
0
'Problemen Alitalia raken ook Air France-KLM'

Gepubliceerd op 27 apr 2017 om 16:51 | Views: 0

Air France-KLM 16:22
7,75 -0,16 (-1,96%)

PARIJS (AFN) - Air France-KLM krijgt 30 miljoen euro die het nog tegoed heeft van Alitalia mogelijk nooit meer terug, nu de toekomst van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij aan een zijden draadje hangt. Dat meldde De Telegraaf donderdag op basis van een ingewijde in Parijs.

Alitalia moet nog een afkoopsom betalen omdat het recent uit een belangrijk samenwerkingsverband met Air France-KLM en het Amerikaanse Delta is gestapt. Bij het Italiaanse bedrijf is deze week echter een aanvraagprocedure voor een faillissement in werking getreden.

Er lag nog een reddingsplan klaar, maar dat werd door de werknemers van de maatschappij dinsdag via een stemming afgekeurd. Nu is de hoop gevestigd op partijen die Alitalia mogelijk willen overnemen en opnieuw geld in het bedrijf willen stoppen.

Air France-KLM wilde tegenover De Telegraaf niet reageren op de situatie. ,,Het is nog te vroeg om de gevolgen voor de joint venture met Delta te overzien'', liet een zegsman aan de krant weten.
voda
0
Alitalia onder curatele gesteld

Voormalige partner van Air France-KLM krijgt herkapitalisatie niet rond.

(ABM FN-Dow Jones) Alitalia is onder curatele gesteld en een bewindvoerder gaat onderzoeken wat er nog te redden is nu de zieltogende luchtvaartmaatschappij zijn herkapitalisatie niet rond krijgt. Dit maakte de Italiaanse luchtvaartmaatschappij dinsdag bekend.

De onder curatelestelling is noodzakelijk, omdat de aandeelhouders in Alitalia dinsdag hebben besloten een voorgenomen herkapitalisatie van 2 miljard euro niet uit te voeren. Voorwaarde voor die herkapitalisatie was dat de vakbonden zouden instemmen met een ingrijpende herstructurering en reorganisatie, met veel ontslagen en een forse loonsverlaging.

Een referendum onder het personeel van Alitalia heeft uitgewezen dat de medewerkers van de maatschappij in meerderheid niet akkoord gaan met de plannen voor een doorstart.

Daarom heeft het bestuur van Alitalia besloten tot een "amministrazione straordinaria", de Italiaanse variant van onder curatelestelling, met een bewindvoerder.

Vooralsnog blijft Alitalia zijn vluchten uitvoeren met een overbruggingskrediet van de Italiaanse overheid.

Alitalia was een joint venture-partner van Air France-KLM, dat ook een belang in Alitalia had, maar sinds een vorige herfinanciering en doorstart in 2015 is de maatschappij voor 51 procent in handen van Compagnia Aerea Italiana, een consortium van Italiaanse bedrijven en banken en voor 49 procent eigendom van luchtvaartmaatschappij Etihad uit Abu Dhabi.

Sinds januari 2017 is ook de joint venture samenwerking tussen Air France-KLM en Alitalia gestaakt.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
Stephan
0
AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft afgelopen kwartaal een groter operationeel verlies geleden dan een jaar eerder. Dat is althans de gemiddelde verwachting van analisten die het luchtvaartbedrijf zelf heeft gepolst, vooruitlopend op de publicatie van de kwartaalresultaten komende donderdag.
De marktvorsers gaan voor het eerste kwartaal, doorgaans niet de periode van het jaar waar luchtvaartmaatschappijen het van moeten hebben, uit van een operationeel verlies van 135 miljoen euro. Een jaar eerder kwam dat tekort nog uit op 99 miljoen euro. De omzet is naar verwachting wel toegenomen, van 5,6 miljard naar 5,7 miljard euro. Het nettoverlies wordt in doorsnee geraamd op 155 miljoen euro, vergelijkbaar met een jaar eerder.
Air France-KLM liet eerder al weten dat het in de maanden januari tot en met maart een kleine 21 miljoen passagiers heeft vervoerd, dik 5 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2016. Die groei kwam voor rekening van KLM en Transavia, bij Air France bleef het aantal reizigers nagenoeg stabiel. Gemiddeld waren iets meer stoelen aan boord bezet dan een jaar eerder.
De ticketprijzen stonden afgelopen kwartaal nog altijd onder druk, maar minder sterk dan in de voorgaande periodes het geval was. De prijzen in de Europese luchtvaartbranche gingen de laatste twee jaar hard omlaag als gevolg van overcapaciteit en felle concurrentie. Sinds het begin van het jaar signaleert Air France-KLM evenwel een verbeterde trend. Daar staat tegenover dat ook brandstof duurder is dan vorig jaar.

Weet onderhand met dit beurs klimaat niet meer of een aandeel stijgt of daalt. Zelfs bij mindere cijfers gebeuren er vreemde dingen (bijv Fugro, Ordina etc)
Wilbar
0
Geen akkoord Air France met pilotenbonden

PARIJS - Air France is er ook na vijf maanden praten niet in geslaagd overeenstemming te bereiken met de pilotenbonden over de toekomstplannen van het bedrijf. De onderhandelingen zijn onlangs afgebroken, zonder dat een akkoord is bereikt.

Dat meldde de Franse zakenkrant Les Echos woensdag.

Onderdeel van de plannen van de Franse zustermaatschappij van KLM is de oprichting van een nieuw dochterbedrijf dat met goedkoper cabinepersoneel de slag moet aangaan met concurrenten uit met name het Midden-Oosten.

Twistpunten
Dat project kan evenwel alleen doorgaan met steun van de piloten, de invloedrijkste beroepsgroep binnen elke luchtvaartmaatschappij.

Een van de twistpunten zou nog altijd de zogenoemde productiebalans binnen Air France-KLM zijn. KLM voert haar vluchtaanbod de laatste tijd sterk op, terwijl Air France pas op de plaats maakt zolang het personeel niet heeft ingestemd met verdere kostenbesparingen. De piloten eisen dat dit wordt rechtgetrokken.

www.telegraaf.nl/dft/28093680/__Geen_...
voda
0
Air France stuurt voorstel aan piloten

Voorstel betreft oprichting nieuwe budgetmaatschappij.

(ABM FN-Dow Jones) Air France heeft zijn piloten een voorstel gestuurd voor de inrichting van de nieuwe budgetmaatschappij Boost voor Europese vluchten. Dit maakte het Franse onderdeel van Air France-KLM woensdag bekend.

Volgens het voorstel wordt Boost een 100 procent dochter van Air France en zullen de vluchten worden uitgevoerd door piloten van Air France. De vloot zal worden beperkt tot 18 vliegtuigen voor middellange afstanden en 10 toestellen voor intercontinentale vluchten.

Om de productiviteit te verbeteren wordt de vliegers gevraagd om op middellange vluchtschema's een rustdag in te leveren en worden de cabine-indelingen van de Airbus-types A330 en A350 geoptimaliseerd.

In het voorstel worden ook aangepaste reglementen voor training en grondactiviteiten van vliegers gemeld.

Het voorstel volgt na maanden van onderhandelingen tussen Air France en de pilotenbonden. De maatschappij vraagt de vliegers uiterlijk 31 mei akkoord te gaan door ondertekening van het voorstel.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
KLM: miljoenenschade door chaos Schiphol

Gepubliceerd op 3 mei 2017 om 13:12 | Views: 1.318

Air France-KLM 16:31
7,69 -0,09 (-1,17%)

AMSTELVEEN (AFN) - Lange wachttijden voor passagiers op Schiphol tijdens de meivakantie hebben KLM ,,ettelijke miljoenen'' gekost. Dat liet de luchtvaartmaatschappij woensdag weten, in een reactie op het besluit van de luchthaven om in de zomervakantie extra personeel in te zetten bij de veiligheidscontroles.

Door de drukte hebben passagiers van KLM vluchten gemist. Zij moesten worden omgeboekt en hun bagage van boord gehaald. In andere gevallen hebben vliegtuigen gewacht op reizigers die niet op tijd bij de gate konden zijn. Dergelijke vertragingen leiden weer tot nieuwe verstoringen. Daarnaast is de klantwaardering voor KLM door de problemen op Schiphol gedaald.

Schiphol erkende eerder op de dag dat de zaken in de meivakantie niet zijn gelopen zoals had gemoeten. Daarom worden extra mensen ingezet zodat de veiligheidscontroles langer op maximale capaciteit kunnen draaien als dat nodig is. Ook komen er twee beveiligingsdoorgangen bij.

Eerste stap

KLM noemt de extra inzet ,,een eerste stap in het onderkennen van het probleem'', maar ziet meer knelpunten waarvan ze al langer roept dat die moeten worden aangepakt. Schiphol heeft volgens zijn grootste klant de laatste jaren niet snel genoeg geïnvesteerd in uitbreiding van de infrastructuur. Dat het luchthavenbedrijf verrast zou zijn door de drukte van de laatste tijd, vindt KLM ,,ongeloofwaardig''.

Vakbond FNV is evenmin tevreden. ,,De intenties die zijn uitgesproken klinken goed, maar ik ben teleurgesteld dat er geen enkele concrete toezegging is gedaan'', liet bestuurder Leen van der List weten. FNV waarschuwt al langer dat de werkdruk voor de beveiligers op Schiphol veel te hoog ligt.
voda
0
Air France-KLM schrijft nog steeds rode cijfers

Wel meer omzet voor luchtvaartmaatschappij in eerste kwartaal.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het eerste kwartaal van 2017 conform verwachting de omzet licht zien stijgen op jaarbasis, maar realiseerde onder de streep nog steeds verlies. Dit bleek donderdag voorbeurs uit de cijferpublicatie van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep.

De omzet van Air France-KLM kwam het afgelopen kwartaal uit op 5.709 miljoen euro, iets meer dan de 5.605 miljoen euro een jaar eerder. De luchtvaartmaatschappij genoot onder meer van een stijging van het aantal passagiers van 5,2 procent, waarbij ook de capaciteit steeg met 2,8 procent. De brandstofrekening kwam uit op 1.120 miljoen euro, hetgeen een stijging op jaarbasis was van 24 miljoen euro.

Het operationele resultaat verslechterde in de afgelopen verslagperiode juist ten opzichte van vorig jaar. Air France-KLM boekte een operationeel verlies van 143 miljoen euro, terwijl vorig jaar nog een operationeel verlies van 99 miljoen euro in de boeken werd gezet.

Onder de streep restte een nettoverlies van 216 miljoen euro, een groter verlies dan de 155 miljoen euro uit dezelfde periode vorig jaar.

Voorafgaand aan de cijferpublicatie gingen analisten voor het afgelopen kwartaal uit van een omzet van 5.733 miljoen euro, een operationeel verlies van 136 miljoen euro en een nettoverlies van 154 miljoen euro.

Outlook

Air France-KLM stelde last te blijven ondervinden van de hoge mate van geopolitieke en brandstofgerelateerde onzekerheden. Air France-KLM liet verder weten dit jaar te blijven werken aan een verlaging van de kosten per unit met 1,5 procent tegen constante wisselkoersen. Het bedrijf verwacht voor 2017 een iets lagere brandstofrekening, gemeten in dollars, dan een jaar eerder.

Op 12 mei organiseert de luchtvaartmaatschappij een beleggersdag. Analisten verwachten dat Air France-KLM meer zal vertellen over het nieuwe strategische plan Trust Together. Deutsche Bank verwacht dat Air France-KLM een algemene visie zal geven op de langeafstandsvluchten van het bedrijf, de investeringen in producten en de prestaties en plannen voor Transavia. "Het meest belangrijk voor de markt zijn echter de specifieke details over de geplande kostenreductie van 1,5 procent per eenheid per jaar", aldus de marktvorsers.

Op een vlak Damrak sloot het aandeel Air France-KLM woensdag 2,1 procent lager op 7,62 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Beursblik: sterke kasstroom Air France-KLM

Cijfers flink onder druk volgens Actiam.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het afgelopen kwartaal zwakke cijfers gerealiseerd, maar zag wel de vrije kasstroom sterk verbeteren. Dit stelde analist Corné van Zeijl van Actiam donderdag tegenover ABM Financial News in reactie op de kwartaalcijfers van de luchtvaartgroep.

"De cijfers lijken op het eerste gezicht dramatisch, maar wie verder kijkt ziet ook positieve punten", aldus Van Zeijl. De analist doelde met name op de vrije en operationele kasstroom, die op jaarbasis verbeterden met respectievelijk 133 miljoen en 148 miljoen euro.

Als gevolg zag Van Zeijl de schuldpositie van Air France-KLM flink verbeteren. Het bedrijf bracht de schulden terug van 3,7 miljard ultimo 2016 naar 3,4 miljard euro eind maart.

"De schulden werden flink teruggebracht, maar zijn evengoed nog steeds hoog", aldus Van Zeijl.

De resultaten van Air France-KLM lagen onder de verwachtingen van de bedrijfsconsensus. Zo zag de analist van Actiam het operationele verlies uitkomen op 143 miljoen euro, terwijl de bedrijfsconsensus uitging van 136 miljoen euro. Evenwel was deze tegenvaller niet enorm groot, aldus Van Zeijl, die verwacht dat de markt de cijfers van Air France-KLM niet heel negatief zal oppakken.

Op een vlak Damrak sloot het aandeel Air France-KLM woensdag 2,1 procent lager op 7,62 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
KLM wil échte oplossingen horen van Schiphol

Gepubliceerd op 4 mei 2017 om 14:12 | Views: 324

Air France-KLM 16:20
8,01 +0,39 (+5,09%)

AMSTELVEEN (AFN) - KLM wil dat Schiphol volgende week met concrete oplossingen komt om te voorkomen dat de veiligheidscontroles tijdens piekdagen in de zomervakantie opnieuw dichtslibben, zoals in de meivakantie gebeurde. Dat zei topman Pieter Elbers van de luchtvaartmaatschappij donderdag tegen het ANP.

De inzet van extra personeel die Schiphol eerder deze week aankondigde, is volgens Elbers slechts een eerste stap. ,,De zomervakantie komt eraan, dan liggen de volumes nog hoger'', aldus de KLM-baas. Er zijn volgens hem veel meer knelpunten die voor die tijd moeten zijn aangepakt, van de afhandeling van bagage tot de beschikbaarheid van voldoende opstelplaatsen voor vliegtuigen.

KLM bespreekt de situatie komende week met Schiphol en staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur). Elbers heeft hoge verwachtingen van dat gesprek, al baalt hij er vooral van dat Schiphol niet eerder geluisterd heeft naar de waarschuwingen van zijn belangrijkste klant. Alle genoemde problemen zijn al veel eerder bij de luchthaven aangekaart.

Gevolgen

,,De gevolgen daarvan zijn slecht voor ons, voor onze passagiers en voor de reputatie van Nederland in het buitenland'', zei Elbers. ,,In China bijvoorbeeld wordt Schiphol juist vaak genoemd als voorbeeld van hoe een luchtvaartknooppunt hoort te werken. Maar moet je eens zien wat er nu op social media over ons wordt gezegd.''

De lange wachtrijen hebben KLM bovendien ettelijke miljoenen gekost, liet het bedrijf woensdag al weten. Dagelijks moesten tientallen mensen worden omgeboekt die hun vlucht hadden gemist. Bij vertragingen van drie uur of meer hebben passagiers bovendien recht op een schadevergoeding.

Schade

,,We gaan kijken wat we kunnen doen met de schade'', kondigde Elbers aan. ,,Volgens Brusselse regels moeten wij als luchtvaartmaatschappij compensatie bieden bij vertraging. Maar in de wet staat ook dat je als klant rechten hebt als een bedrijf niet levert wat is afgesproken.''

De toenemende drukte op Schiphol kan KLM ook op de langere termijn belemmeren in zijn groeiplannen. Met omwonenden is afgesproken dat tot en met 2020 niet meer dan 500.000 vliegtuigen per jaar mogen vertrekken of landen op de luchthaven. Dit jaar is dat evenwel ,,nog geen thema'', zei Elbers.
voda
0
'Uitspraken AF-KLM over markt bemoedigend'

Gepubliceerd op 4 mei 2017 om 09:04 | Views: 850

Air France-KLM 16:26
8,05 +0,42 (+5,56%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM deed donderdag bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers ,,bemoedigende'' uitspraken over de marktontwikkelingen. Die zouden weleens meer aandacht kunnen trekken dan het operationele verlies, dat sterker is opgelopen dan vooraf was gedacht, schrijven analisten van Liberum in een commentaar.

De ticketprijzen zijn afgelopen kwartaal volgens de luchtvaartgroep nauwelijks meer gedaald en de boekingen voor het zomerseizoen lopen duidelijk voor vergeleken met vorig jaar. Ook positief is volgens Liberum dat het bedrijf voor heel 2017 uitgaat van een lichte daling van de brandstofrekening.

ING benadrukt in een commentaar eveneens de nog maar zeer lichte daling van de ticketprijzen. Volgens analist Quirijn Mulder ligt Air France-KLM bovendien op koers op zijn doelstellingen voor kostenbesparingen te halen. De vooruitzichten voor de rest van het jaar zijn gunstig, ook omdat de impact van de aanslagen van vorig jaar in Frankrijk lijkt te zijn afgenomen.

Liberum heeft een sell-advies voor Air France-KLM, ING een hold-aanbeveling. Het aandeel steeg donderdagochtend 0,4 procent naar 7,66 euro, in een nagenoeg vlakke MidKap.
voda
0
eursblik: solide vervoerscijfers Air France-KLM

Vooral sterke resultaten uit Noord-Amerika volgens Goodbody.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft over april solide vervoerscijfers gepresenteerd, waarbij vooral de resultaten uit Noord-Amerika zeer sterk waren. Dit stelden analisten van Goodbody woensdag in een rapport.

Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM 7,1 miljoen passagiers, een stijging van 5,6 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar omzet per kilometer, steeg afgelopen maand met 6,5 procent. De bezettingsgraad steeg met 2,1 procentpunt naar 87,5 procent, terwijl de capaciteit met 4,0 procent toenam.

Volgens de analisten van Goodbody presteerde de luchtvaartgroep vooral in Noord-Amerika "zeer sterk" met een stijging van het passagiersverkeer, gerekend naar omzet per kilometer, van 13,2 procent. Evenwel kwam deze stijging niet als een verrassing, gezien Air France-KLM bij publicatie van de cijfers over het afgelopen kwartaal al liet weten dat de vraag in Noord-Amerika positief was ondanks toegenomen concurrentie, aldus de marktvorsers.

Verder noemde Goodbody de bevestiging van een sterke Europese vraag "geruststellend".

Het aandeel Air France-KLM noteerde woensdag op een rode beurs 4,3 procent hoger op 8,92 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Air France-KLM vervoert meer passagiers in april

Vrachtvervoer verbetert.

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in april meer passagiers vervoerd en zag het vrachtvervoer verbeteren. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep woensdag voorbeurs.

Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM 7,1 miljoen passagiers, een stijging van 5,6 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar omzet per kilometer, steeg afgelopen maand met 6,5 procent. De bezettingsgraad steeg met 2,1 procentpunt naar 87,5 procent, terwijl de capaciteit met 4,0 procent toenam.

Bij prijsvechter Transavia steeg het aantal passagiers in april met 27,8 procent naar 1,3 miljoen passagiers. Het passagiersverkeer gerekend naar omzet per kilometer nam met 26,2 procent toe. De capaciteit nam toe met 22,5 procent en de bezettingsgraad steeg met 2,6 procentpunt naar 89,3 procent.

In totaal, dat wil zeggen inclusief Transavia, vervoerde Air France-KLM in april 8,4 miljoen passagiers, een stijging van 8,5 procent.

Het vrachtvervoer bij Air France-KLM steeg in april, omgerekend naar omzet per ton per kilometer, met 1,4 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 1,2 procent en de beladingsgraad steeg met 0,2 procentpunt naar 61,1 procent.

Het aandeel Air France-KLM steeg dinsdag op een groen Damrak 1,1 procent op 8,55 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
KLM breidt vluchtaanbod naar India uit

Gepubliceerd op 15 mei 2017 om 13:11 | Views: 543

Air France-KLM 16:10
9,54 +0,33 (+3,56%)

AMSTELVEEN (AFN) - KLM breidt met ingang van komend najaar zijn vluchtaanbod naar India uit. Bovenop de zeven wekelijkse retourvluchten naar Delhi, komen er drie naar Mumbai, het belangrijkste economische centrum van het land. Dat maakte de luchtvaartmaatschappij maandag bekend.

India geldt als een van de belangrijkste groeimarkten in de mondiale luchtvaart. Door een nauw samenwerkingsverband met Jet Airways zette KLM vorig jaar stevig voet aan de grond in het Aziatische land. De Indiase luchtvaartmaatschappij vliegt inmiddels dagelijks vanuit Delhi, Mumbai en Bangalore op en neer naar Schiphol.

Samen bieden KLM en Jet straks 31 vluchten per week aan tussen Nederland en India. Dankzij de zogenoemde codeshare-overeenkomst tussen de twee bedrijven kunnen passagiers aan beide zijden van die luchtbrug overstappen op een groot aantal aansluitende vluchten.
voda
0
'Groeiplan Air France niet ten koste van KLM'

Gepubliceerd op 16 mei 2017 om 17:41 | Views: 379

Air France-KLM 17:35
9,37 -0,17 (-1,77%)

PARIJS (AFN) - Topman Jean-Marc Janaillac van Air France-KLM blijft bij zijn voornemen om nog dit najaar te beginnen met een nieuwe, goedkopere dochtermaatschappij in Frankrijk. Dat plan zal niet ten koste gaan van de groeiplannen van KLM, benadrukte hij dinsdag tijdens de aandeelhoudersvergadering van de luchtvaartgroep.

De goedkopere zustermaatschappij moet Air France helpen marktaandeel terug te winnen op routes waar de concurrentie van prijsvechters en rivalen uit het Midden-Oosten het zwaarst is. Het wordt geen prijsvechter, maar door de inzet van goedkoper cabinepersoneel kunnen tickets wel tegen scherpere prijzen worden aangeboden.

De eerste vluchten dit najaar zullen nog beperkt blijven tot Europa. Vanaf volgend jaar zomer staan ook vluchten naar verdere bestemmingen op de planning. Het personeel van Air France is tot dusver erg sceptisch over het project, dat de codenaam Boost draagt. Het is nog maar de vraag of het bedrijf de steun krijgt van de piloten, die het plan kunnen maken of breken.

Peter Hartman

De vliegers van Air France blijven zich beklagen dat de groei binnen de groep de laatste jaren, tegen eerdere afspraken in, onevenwichtig is verdeeld. Dankzij kostenbesparingen hebben KLM en Transavia de ruimte om hun vloot, vluchtaanbod en routenetwerk gestaag uit te breiden. Air France maakt op zijn best pas op de plaats. Maar in dat laatste moet het Boost-project nu juist verandering brengen, benadrukte Janaillac dinsdag opnieuw.

Bij de aandeelhoudersvergadering nam voormalig KLM-topman Peter Hartman afscheid. Hij was sinds hij het stokje in 2013 overdroeg aan Camiel Eurlings niet-uitvoerend bestuurder bij Air France-KLM. Zijn plek in de raad van bestuur is overgenomen door Leni Boeren, die gewerkt heeft voor onder meer Rabobank, Robeco en Euronext.
COMMUNITY TREND
Wilbar
0
'Air France nadert akkoord met piloten'

PARIJS (AFN) - Air France is dicht bij een akkoord met de grootste pilotenvakbond SNPL over zijn toekomstige groeiplannen. Dagblad Le Monde tekent dat vrijdag op uit de mond van SNPL-bestuurder Philippe Evain. Hoewel nog enkele kwesties openstaan, is volgens hem voor de meeste discussiepunten een oplossing gevonden.

Als de vliegers overstag gaan, kan het bedrijf door met het opzetten van een nieuwe dochter die met lagere kosten marktaandeel moet gaan terugwinnen op routes waar de concurrentie en prijsdruk het zwaarst zijn. Met name door nieuw cabinepersoneel te werven met soberder arbeidsvoorwaarden denkt het zusterbedrijf van KLM goedkoper te kunnen werken.

Steun van de piloten voor het project, dat de codenaam Boost heeft gekregen, is onontbeerlijk. Zij vormen de machtigste beroepsgroep binnen de luchtvaartonderneming en kunnen de plannen van de directie maken of breken.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...
3.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 9,484
Verschil +0,086 (+0,92%)
Hoog 9,656
Laag 9,394
Volume 1.948.038
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.988.971

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront