TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

*messiah* schreef op 26 mei 2017 11:54:

velen zullen er nog volgen met de updates...
hoppa, op naar 7 euries ;))))
In lijn met Rabo.? Ik zou het buiten barretje maar open gooien.
tatje
0
Hallo xynix,

Het zijn allemaal conclusies die Albert van Probeleggen trekt.

Op onze investorday zei Taco het zelfde over Telematics en automotive, zie mijn vorige post.

Geheimhouding bij grote automotive klanten.

82% vd aanwezige oems in Los Angeles testen met onze HD Maps en Road DNA.

Zullen hooguit 1 a 2 systemen testen en dan gaan ze zaken doen, maar wij weten niets.

Waarom heeft Martijn den Drijver het over 17 euro ( 90% premie), vindt dat wel erg veel premie op deze koers, denkt ook aan 12 dan praten we volgens Martijn over 30% premie en dat is realistischer.

Boel shit, zijn al partijen zat geweest op 12 of 17, maar daar doet Harold het echt niet voor.
Met 46% vd aandelen en een beschermingscontructie, krijgen ze op die koersen allemaal nee te horen.
Dus vijandig gaat er niets, maar dan ook helemaal niets.

Meneer Goddijn hoe weet U dat U 2 a 3 jaar voorligt op Here, nou, al die partijen die met Here over een overname hebben gesproken, zijn ook bij ons langs geweest.
Dus ze wilden TT graag hebben, zijn zich allemaal van de vraagprijs kapot geschrokken.

Gewoon mijn mening.

Natuurlijk kan de voorsprong afremmen, daarom denk ik dat er partijen met heel diepe zakken zijn, die mee spelen met het spel en zelfs aan bepaalde ontwikkelingen meedoen en denken :-)

Gewoon mijn mening.

Als Tom Tom de finale wint en het management geeft TT een vette kans daarop, hoort daar ook een vette overnamekoers bij.

Dus moeten we hopen, dat TT het eigen gevoel kan waar maken, ook voor ons :-)

Ik blijf zitten, signalen blijven voor mij positief.

Zo tot vanavond, misschien vanmiddag van 3 tot 4 bij BNR.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 26 mei 2017 11:50:

[...]
Wies, met één PB over een echt grote, relevante contractwin in Automotive kan het plaatje er acuut anders uitzien. Het is wel degelijk een make of break year, als je terug redeneert vanuit de modelintroducties van de komende jaren.
klopt, maar TT gaat geen tender winning melden op naam basis, dat hebben ze nu wel duidelijk gemaakt, enkel als een naam circuleert en er is geen ontkomen aan krijgen we confirmatie, ze geven een update in Q3 over het orderbook en ook dan met die verstande dat er een verschil is tussen confirmed and pending en dat laat ruimte voor een grijs gebied

ze moeten het anker eraf gooien, het verbaasd me trouwens steeds meer hoe de techneuten bij TT zichzelf de hemel in prijzen voor advanced technologie en hoe de uitvoerders de asset waarde onderuit praten.

zal allemaal te maken hebben dat de timing voor een hogere beurswaarde nu geen prioriteit heeft, ondanks alle mooie lip-service voor beter.

PS: in antwoord op je zeer terechte comment aan IR

hier het voorgedrukte keuze antwoord

" wij geven geen commentaar op rapporten van analisten, noch op adviezen van beleggingsfondsen
alle relevante informatie is beschikbaar in onze kwartaal updates en het jaarrapport "

U kunt altijd even bellen mocht U andere vragen hebben niet gerelateerd aan ons hierboven gegeven antwoord.

harrysnel
5
Klasse Xynix. Ik heb eerder deze week volgende mail naar IR verstuurd en daar ook geen antwoord op ontvangen. Nu de CFO ook lijkt te gaan lekken wordt het alleen maar urgenter om transparantie af te dwingen. Desnoods via AFM.

"Goedemorgen,

Martijn den Drijver heeft zijn advies voor het aandeel TomTom verlaagd van buy naar hold. Daarbij geeft hij aan dat hij op het huidige koersniveau meer risico's naar beneden ziet (Consumer, Here dat aan kracht wint, nieuwe toetreders) dan ruimte omhoog nu zijn koersdoel van E9,70 onlangs werd bereikt.

Ik heb vorig jaar meerdere malen met U gemaild toen Den Drijver begin juli 2016 zijn EBIT verwachting voor de jaren 2016-2018 met 70% (!) naar beneden bijstelde.

Daarbij vroeg ik of er informatie met Den Drijver was gedeeld die niet publiekelijk toegankelijk is. Ik zocht destijds namelijk naar een reden voor zijn drastische bijstelling van zijn taxaties en koersdoel en kon dat zelf niet uit uw berichtgeving halen.

U weigerde deze vraag van mij te beantwoorden. Zelf kreeg ik pas duidelijkheid in oktober (!) een week voor de Q3 results toen U met preliminary cijfers moest komen waarbij U vanwege PND markt omzet outlook 2016 verlaagde.

Mijn indruk: Den Drijver wist begin juli al wat de markt in oktober pas te horen kreeg. Dit kan echt niet.

Wellicht zult U denken: doe uw huiswerk als belegger zelf en "ontdek" eerder al wat er speelt. Maar daar zit nu juist het probleem bij TomTom: er komen geen relevante persberichten naar buiten en dan bedoel ik mededelingen over automotive deals (denk bv aan Opel, Renault 3 jaar Traffic, Toyota Yaris). Als er wel wat relevants naar buiten komt is dat dikwijls via Den Drijver (zo zag hij in Subaru folder dat TomTom leverancier is). En wat helemaal ergerlijk is: er worden onjuiste signalen afgegeven. In een BNR interview wordt uw CEO naar Consumer gevraagd in het licht van de problemen bij FitBit en GoPro. Meneer Goddijn lacht dat weg en stelt dat (in mijn woorden) "Consumer niet deze problemen kent". Op Technology Day 2016 zegt uw CEO "decline in Consumer is not a given"...... om vervolgens een 18% daling in Consumer in te schatten bij outlook omzet 2017.

Dus:
- Relevante info wordt stil gehouden.
- Ik word door CEO op verkeerde been gezet dat Consumer het wel goed doet.
- De info die wel doorkomt komt via analist en niet via officiële kanalen en ik moet inschatting maken of de analist wellicht meer info heeft

Hierdoor kan ik mij geen beeld vormen van de operationele gang van zaken bij TomTom. Een advieswijziging van Den Drijver (die vorig jaar in juli al terecht de PND daling incalculeerde in zijn model) maakt het voor mij lastig om positie aan te houden omdat ik vrees dat hij meer informatie heeft gekregen.

Vraag: is er nieuwe informatie aan Den Drijver gegeven waar markt geen weet nog van heeft?

Oproep: zorg als IR dmv transparante communicatie dat er een helder beeld ontstaat in de markt van de operationele gang van zaken binnen TomTom zodat beleggers daarop hun beslissing kunnen baseren ipv op de angsten/het vertrouwen/fantasie van een analist. Deze analist had het nog maar twee maanden geleden over E17 waarde bij een bod van bv NVIDIA en dat zette de koers van het aandeel TomTom juist hoger.

Als U duidelijkheid kunt scheppen middels communicatie zal een advieswijziging van een analist als Den Drijver niet zoveel impact hebben als nu het geval is.

Met vriendelijke groet,...."
tatje
0
Ja W.

Ik roep al vanaf september 2016, geen PB over belangrijke automotive klanten, geen deelnemingen.

Iedereen weet, dat je vijandig geen kans hebt bij TT, 46% founders en de beschermingsconstructie.

Denk je niet dat er al TIG partijen een BOD balletje hebben opgegooid bij TT.

Ik denk dat TT zegt, boven die en die prijs kunnen we in gesprek komen, in gesprek komen, maar dan heb je nog geen deal.
Zie Pon bij Accell, mochten al in de boeken kijken en verhoogden zelfs van 32,5 naar 33.

Tja, gewoon mijn mening.

Het gaat er gewoon om, kan TT ( Harold en Peter ) waarmaken wat ze suggereren en beloven, dan gaan we groeibriljant loven :-)

Ik geloof ook niet dat R en D voor HD maps en Road DNA alleen door TT worden betaald, geïnteresseerde partijen kunnen al een gedeelte voor hun rekening nemen.

Alles rond Tom Tom gebeurt met de grootste geheimhouding en dat is niet zonder reden :-)
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 26 mei 2017 12:00:

[...]
In lijn met Rabo.? Ik zou het buiten barretje maar open gooien.
is geopend...
tik de tt koers vandaag @9 aan, free drinks
[verwijderd]
0
En dan opeens...krijg je een persbericht dat er een AVA gehouden gaat worden om 1 of 2 strategische opties te stemmen..en is de koers 25 % up..

Maar er is m.i. inderdaad een koper actief, en/of shorters die het zelf zijn...en waarom gaan shorters terugkopen..? Ze zien een verandering ...Allen JP Morgan niet, heeft die een hedge ? Tsja met Nvidia bijvoorbeeld dan mogen ze best 10 mio op TT verliezen, ze winnen 5 keer zoveel op Nvidia...kan maar zo
[verwijderd]
2
Volvo krijgt de navigatiekaart en traffic inderdaad tegen een bodemprijs, maar zodra ze er een HD-layer en een localization-layer op willen of traffic sign AI waarvoor TT nu >100M signs in database heeft (OEM's betalen met data) dan wordt de hoofdprijs gevraagd, maar dat gaat 'pas' in 2019 spelen.

Amber neemt zo weinig mogelijk HD Map af van TomTom, want die is "waanzinnig duur".

Taco kwam zowel tijdens de investorsdag als de AVA gedemotiveerd over, leek afwezig en at uit z'n neus. Geen spoortje passie, geen verhaal, geen inhoud (HG moest het op economics van hem overnemen) en al helemaal niets voor aandeelhouders. Ik snap niet wat boekhouder taco toevoegt.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 26 mei 2017 11:50:

[...]
Wies, met één PB over een echt grote, relevante contractwin in Automotive kan het plaatje er acuut anders uitzien. Het is wel degelijk een make of break year, als je terug redeneert vanuit de modelintroducties van de komende jaren.
Wanneer hou jij xynix, oftewel Munckcf ofzo, nu eens op met jouw getyranniseer van die meiden van IR?
Zij kunnen er ook niks aan doen. TT is nu eenmaal een gesloten familiebedrijf. Ik berust daarin, net zoals in HAL-trust.

Maar wie het JV echt wil lezen, begrijpt veel meer. Jij verdomt het, lieve muziekliefhebber uit 040. Doe eens je best om het bedrijf TT echt te begrijpen, i.p.v. alleen maar gal te spuwen.
Groet van een kenner, van TT en van 040.

Tordan
0
Taco heeft een zeer negatief beeld geschetst tegenover Albert, over alle onderdelen. Waar hij echter wel in afweek, was dat ze wel degelijk openstaan voor afsplitsing Telematics bijv.Er was alleen geen enkele interesse. Consumer letterlijk: Wie wil dat nu nog gaan kopen.??
Zo; nu ga ik van het weer genieten!!
Goed weekend en ik ben de helft, met een winstje kwijt.
[verwijderd]
1
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 12:43:

Taco heeft een zeer negatief beeld geschetst tegenover Albert, over alle onderdelen. Waar hij echter wel in afweek, was dat ze wel degelijk openstaan voor afsplitsing Telematics bijv.Er was alleen geen enkele interesse. Consumer letterlijk: Wie wil dat nu nog gaan kopen.??
Zo; nu ga ik van het weer genieten!!
Goed weekend en ik ben de helft, met een winstje kwijt.
Met alle respect maar dat mag Dhr Titulaar niet op deze wijze naar buiten brengen.
Dit gaat tegen alle regels in de AFM.
[verwijderd]
0
Lucky : graag hele alert delen ?

Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard.
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 12:43:

Taco heeft een zeer negatief beeld geschetst tegenover Albert, over alle onderdelen. Waar hij echter wel in afweek, was dat ze wel degelijk openstaan voor afsplitsing Telematics bijv.Er was alleen geen enkele interesse. Consumer letterlijk: Wie wil dat nu nog gaan kopen.??
Zo; nu ga ik van het weer genieten!!
Goed weekend en ik ben de helft, met een winstje kwijt.
lucky, geloof wel wat je schrijft, maar geloof er geen bal van dat Taco dit aan deze Albert zo gebracht heeft over Telematics

ze hoeven Verizon maar te bellen en die staan aan de deur.

consumer , dat geloof ik wel, dat is moeilijk nu kwijt te raken, geef het maar aan Madame

automotive, denk dat er recent wat gewonnen is door HERE en niet afkomstig uit de captive account, dus van derden, wat trouwens niet wil zeggen dat TT ook geen tender winning heeft gehad.

de stemming bij de pro's gaat wat naar min, maar denk dat dit allemaal is om druk uit te oefenen op HG

[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 26 mei 2017 12:07:

....
"Goedemorgen,

Martijn den Drijver heeft zijn advies voor het aandeel TomTom verlaagd van buy naar hold. Daarbij geeft hij aan dat hij op het huidige koersniveau meer risico's naar beneden ziet (Consumer, Here dat aan kracht wint, nieuwe toetreders) dan ruimte omhoog nu zijn koersdoel van E9,70 onlangs werd bereikt.

..............

Met vriendelijke groet,...."
Goed initiatief Harry, AB als waardering. Bestuur TT mag zich de slechte/non communicatie echt persoonlijk aanrekenen. Misschien dat dit soort acties, samen met boze aandeelhouders op de AVA, toch zullen zorgen voor meer openheid. Het blijft heel vreemd dat een AFM hier niet op springt ...
[verwijderd]
2
BDB: ga je mond spoelen! Wat een gedrag voor zo'n oude vent!

TIP: je kunt posts ook verwijderen! Dat kan met jouw laatste post ook. Ik heb er in ieder geval een NOK aan gegeven.

Denk eens na wat je schrijft, man! Ga eens bij je zelf te raden of je echt zo'n type kerel wilt zijn?! Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 mei 2017 12:34:

[...]
Wanneer hou jij xynix, oftewel Munckcf ofzo, nu eens op met jouw getyranniseer van die meiden van IR?
Zij kunnen er ook niks aan doen. TT is nu eenmaal een gesloten familiebedrijf. Ik berust daarin, net zoals in HAL-trust.

Maar wie het JV echt wil lezen, begrijpt veel meer. Jij verdomt het, lieve muziekliefhebber uit 040. Doe eens je best om het bedrijf TT echt te begrijpen, i.p.v. alleen maar gal te spuwen.
Groet van een kenner, van TT en van 040.

Noblesse oblige BDB! Ook al steek je dan voor je eigen loftrompet, je reactie op de melding en vragen van xynix raakt kant noch wal. Dat TT gesloten is en weinig informatie geeft en daar belang bij heeft, ja, dat weten we hier allemaal wel. Daar moeten we dus in berusten. Maar zeker niet in de situatie dat "meereizende analisten" meer en andere en eerder informatie krijgen dan anderen. Want dat kan helemaal niet. Althans, dat zou niet moeten kunnen, maar hier hebben we alleen een AFM....
[verwijderd]
0
Vraag me nu werkelijk af wie de koers de laatste weken gestuwd heeft of waren het weer de linkeballen van een shorters.
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront