TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
[verwijderd]
9
Hoi Wies,

Ik lees vanmorgen het forum en de rol van Taco, de was niet sterk die is niet sterk en ik blijf hem zien als de tussenpaus.

Hij doet mij denken aan onze dochter, wij kochten een paard die hoog in het bloed stond voor onze zoon en dochter toen mijn zoon veertien was en onze dochter tien, samen waren ze bezeten van paarden en ons leven bestond daar in die tijd uit.

Gentle was drie jaar en er had nog nooit een zadel op gelegen, toch kregen ze hem met de trainer naar een mooi wedstrijdniveau, Onze dochter vormde een mooie combinatie met dat prachtige dier. Ze had VWO achter de rug wat niet altijd even makkelijk was, leren en dagelijks drie uur in dat paard steken. Alle overige vrije tijd nam het in beslag, de weekeinde wedstrijden zodat er van een sociaal leven niets terecht kwam.

Vriendinnen kregen vriendjes en voor haar broer hing er altijd veel begeerlijks rond de stallen. Ze maakte de overweging om op 20 jarige leeftijd dan toch het paard te verkopen. Eerst naar de keuring, die arts trof een paard die in prima conditie was, onder de keuring kreeg ze al spijt "waar ben ik mee bezig mam" ik probeerde haar te steunen, je hebt deze beslissing genomen en het is goed dat je aan jezelf denkt.

De kopers/ kijkers kwamen en niet de minste. Ze moest het paard voorzetten, galopperen, alles ging even belabberds en ze haalde van alles uit de kast om het de mensen tegen te maken hij had zelfs de neiging tot weven als hij zich verveelde, we stonden versteld!

Moraal van het verhaal, je weet wat hij waard is, je weet wat hij kan dat bleef voor niemand verborgen, maar hij werd niet verkocht het was haar ding!

Zo is het met Harold ook, hij heeft wedstrijdstress, de pers, de AVA, verantwoording afleggen voor iets waarvan hij en zijn maten heel goed weten wat ze kunnen, maar hij weet niet goed hoe hij het brengen moet om het toch maar van de beurs te halen, het is immers al een keertje mislukt.

Een vreemde CFO had hij nooit naar zijn hand kunnen zetten, die had vragen gesteld, maar tegen een aardige betaling kan hij Taco de opdracht geven om anderen in de waan te brengen dat niemand het wil hebben, mogelijk wordt dan een exit geaccepteerd. Waarom neemt niemand een belang?

Ook bij IR had hij met MM niet zo'n slim spelletje gespeeld. Justin had Pro- beleggen hoog staan, volgens hem hadden zij zich goed in het bedrijf verdiept, misschien toch MdD en Pro- beleggen hun waarnemingen serieus nemen.

Sorry, BDW, de tijd van techniek gaat zo snel er zijn zoveel wijze jonge mensen, wie weet worden ze wel voorbij gestreefd?

Harry, deze onzekerheid, de onwil en ongelijkheid van informeren hebben mij doen besluiten echt af te kicken van het bedrijf TomTom.

Allemaal een mooi weekend,

Tini


Erg chebbi
0
quote:

tatje schreef op 26 mei 2017 15:43:

Een PB van 13 jan over Argentinië en Comlumbia.

Aiding the growth in countries has been the continuous growth in the supply of GPS location trace information to the TomTom traffic fusion engine which has now surpassed 500 million smartphones, transport systems and portable navigation devices.

Ik blijf erbij, de meesten komen van Apple.
Op basis van die probes zou het bijhouden en sneller updaten van kaarten goedkoper moeten worden? In de resultaten is dat niet te zien.
Geld gaat dus naar..



Wipo
0
Op SeekingAlpha interessante artikelen over:
Hoe Tesla van plan is om HD-maps te gaan maken door "networking" en
Mogelijk gebruik van Lidar door Tesla
tatje
2
En zullen toch een aantal partijen zijn, die layers op Tom Tom kaarten maken en dan zeggen dat ze de hele kaart zelf maken.

Over Tesla kan ik geen uitspraak doen, dat ligt commercieel gevoelig, aldus Harold Goddijn.

Iedereen moet de uitspraken van het management maar interpreteren zoals hij zelf wil en kan.

Alain : we liggen 2 jaar voor op Here, Here doet het handmatig wij via het platform, geautomatiseerd.

Taco : Here is meer waard die hebben meer klanten.

Laat mij maar 2 jaar voorlopen, dan komen die klanten vanzelf.

Mevrouw Corinne Goddijn Vigreux : wacht maar als het platform klaar is, dan lopen ze allemaal weg bij Here :-)

Iedereen moet zijn eigen mening vormen, want je wordt inderdaad heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.

Ik blijf :-)

[verwijderd]
2

Hi Tini
mooie vergelijking (ab)
goed weer van je te horen op t TT forum
hoop dat alles OK is met jou en je familie
zonnige groeten
W
[verwijderd]
1
Taco is een boekhouder die toekomstige cashflows niet durft te benoemen. Dat bleek tijdens de investorsday: "Ik lig wakker van de investeringen in de SDC-kaart zonder dat er inkomsten tegenover staan, ja, misschien data".

Daar denkt Danny Shapiro van Nvidia toch een beetje anders over. Q: "Autonomous driving is going to be a driver of your revenue?" A:"Absolutely"
"A revolution in transportation"

"To train a car, you need to give it a lot of data....from mapping"

Must see video:
www.bloomberg.com/news/videos/2017-05...

Bedenkt dan Nvidia in eerste instantie Here noemde en nu is het TomTom voor en na. Zou het iets te maken hebben met de "million times per day" dat TomTom door incrementeel updaten de kaart kan aanpassen waar Here nog aan batch processing doet en waar TomTom een voorsprong van 2-5 jaar of meer heeft op Here volgens De Taeye(AVA)?
www.youtube.com/watch?v=71SCDTZCJnA&a...

Persoonlijk denk ik dat Nvidia 25% in TomTom wil hebben om de big, big data from maps veilig te stellen.

Big data is de facto de nieuwe valuta, het nieuwe goud dus. Voor die 'Endgame' spelen we.
[verwijderd]
3
@ Wies,

Na een rigoureuze operatie, gaat alles in een meest goede scenario, iets waar we niet op hadden durven hopen. In juni de 2e scan en als die goed is kunnen we drie maanden verder en zitten in juli in het land van The Godfather met onze dochter en zetten hem ook lekker onder een boom.

Ik moest aan dat voorbeeld denken, want als Harold en de zijne echt denken het juiste in huis te hebben, zit het onder hun huid, net als bij paardenmensen, die liefde is er niet uit te rammen en voor geen geld te koop.

Wij denken en hopen hier wel dat ze geen concurrentie gevoelige deals mogen blootgeven, maar wat houdt de concurrent onder zijn pet, ik ben de Google klap met gratis navigatie niet vergeten waarvan Harold niet kon garanderen dat zoiets weer kon gebeuren.

De Goddijntjes hun zakken zijn echt wel gevuld, die raken tijdens hun leven niet meer leeg, maar voor een kleine eerlijke belegger die mede hun zakken hebben gevuld kan dat heel anders uitpakken.

Ik hoop dat zoiets nooit meer voorkomt en dat de wind in Harolds zeilen blijft zitten.

groet,

Tini
siepels
0
quote:

apieslapie schreef op 26 mei 2017 16:27:

teringshorters, wie gaat dit stoppen? HG doe je plicht en kom eens van je luie reet af!
Het aantal kwaliteitsposters stijgt weer. Not.
apieslapie
2
quote:

siepels schreef op 27 mei 2017 17:42:

[...]

Het aantal kwaliteitsposters stijgt weer. Not.
en wie ben jij nou weer? en wat voor kwaliteit kan je posten over tomtom op dit moment? ze communiceren niet eens. laten nooit horen waar ze mee bezig zijn. ik lees dagelijks de bullshit posts van tomtom op twitter, elke keer hetzelfde! het is gewoon triest, steeds maar weer. zit long en heb dit de laatste 2 jaar steeds meegemaakt.
[verwijderd]
0
Misschien al voorbij gekomen, maar ik zie het nu pas via @Eddysoft op Twitter:
www.bnr.nl/player/audio/10061553/1032...

Leuk interview met Willem Strijbosch in het kader van communicatie. Belang van Volvo DriveMe wordt benadrukt, Tesla komt even voorbij.

"Ja, dit is top-of-mind bij iedere OEM, ja, we sturen nu al quotations"

Strijbosch kan Renault nog niet noemen als tester in Nederland, maar gelukkig wist Amber in Eindhoven het wel al, straks even mail naar de AFM over sturen.

Bonus ook via @Eddysoft: Carlo van de Weijer over Amber-concept:
www.telegraaf.nl/zondag/Telegraaf_Zon...
tatje
0
quote:

desmi schreef op 27 mei 2017 16:01:

Presentatie van Mercedes over SDCs
youtu.be/KBH2z9U6_Ak
De techneuten onder ons en de kenners van de SDC wereld moet eigenlijk een uurtje vrijmaken om die presentatie van Mercedes over SDC te bekijken.

Maar na 12.30 min komt de ceo van Here erbij en dan wordt alles besproken.

Ben nu op 24 min en stop weer even :-)

7 miljoen autos van de eigenaren van Here zijn uitgerust met cameras lidar en radar en dat is every year additional, dus 7 miljoen autos die leveren per jaar.

na 2 jaar dus 14 miljoen autos die gemiddeld 15000 miles rijden.

Ik denk een must, voor degenen die ook maar iets zeggen over de SDC wereld op dit forum.
tatje
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 28 mei 2017 09:44:

Misschien al voorbij gekomen, maar ik zie het nu pas via @Eddysoft op Twitter:
www.bnr.nl/player/audio/10061553/1032...

Leuk interview met Willem Strijbosch in het kader van communicatie. Belang van Volvo DriveMe wordt benadrukt, Tesla komt even voorbij.

"Ja, dit is top-of-mind bij iedere OEM, ja, we sturen nu al quotations"

Strijbosch kan Renault nog niet noemen als tester in Nederland, maar gelukkig wist Amber in Eindhoven het wel al, straks even mail naar de AFM over sturen.

Bonus ook via @Eddysoft: Carlo van de Weijer over Amber-concept:
www.telegraaf.nl/zondag/Telegraaf_Zon...

Ja Jelle afgelopen week werden we op dit forum attent gemaakt op Willem via BNR.

Ik heb zelf geluisterd om 1500 uur.

Maar je ziet dat veel technische begaafde mensen op dit forum zijn verdwenen.

Want ik was de enige persoon die er iets van op dit forum zette.

Als totaal niet technisch merk ik wel dat het niveau op dit forum, door gal spuiterij erg omlaag is gegaan en een bedenkelijk niveau heeft, ondanks klasse uitzonderingen.

Jelle jij als iemand die ook al vaker iets over Here hebt gepost !
Daarom denk ik dat jij, dat Mercedes you tube filmpje ook interessant vindt.

Misschien bekijken en dan een reactie.
[verwijderd]
0
Ja,tatje erg jammer dat een aantal goede posters zich hier niet of niet vaak meer laten zien. Ik denk dat zeker Justin een zwaar gemis is. Hij wist als geen ander alles over TomTom. Ik hoop dat er bij goed nieuws , deze posters weer terug komen. Ik denk dat er nl momenteel ook niet echt veel te vertellen valt. TomTom doet dat nl zelf ook niet. We wachten maar af, wat komen gaat. Succes!!
[verwijderd]
3
Er zijn ook partijen die hun nek uit durven te steken tijdens uitdagende ontwikkelingstrajecten en daar over durven te communiceren:

futurism.com/elon-musk-teslas-autonom...

Visionaire doelen durven formuleren, geconcretiseerd naar het voorspellen van milestones en het melden hoe je vordert op weg naar die milestones. ASML deed/doet dat met EUV, ook geen klein klusje.

TomTom blijft liever hangen in de sfeer van schimmige geheimzinnigdoenerij. Wanneer willen ze nu eigenlijk wat bereikt hebben en hoe gaan we dat concreet zien?

Van het "firing on all cylinders" is in ieder geval niets terecht gekomen. Consumer is één groot bewijs van schromelijke zelfoverschatting en/of erbarmelijke executie van de strategie, voor zover die er was. TTT lijkt in complete apathie te zijn weggezakt.

Is er eigenlijk wel een "toetsbare" strategie voor Automotive?
tatje
0
Tijdens het Mercedes en Here filmpje, viel naast here ook de namen van Google en Apple.

Lijkt wel of men denkt Apple gebruikt Tom Tom, maar we noemen het apple maps.

Of is er meer tussen Apple en Tom Tom.

Trouwens Bosch test met Tom Tom kaarten en een gestripte tesla op het circuit van Melbourne.

Lijkt me dat Bosch dan zorgt voor de sencors: cameras, lidar en radar.

Dan ben ik weer bij martijn Den Drijver die het in zijn rapport had over:

Blok 1 : sensors : cameras en radars.
Blok 2 : HD Maps en live trafic information
Blok 3 : computerkracht om dit te handelen

Blok 1 : mobile eye, Bosch !!
Blok 2 : Here, Google, Apple met Tom Tom
Blok 3 : Intel Qualcomm, Nvidia.

Machtblokken

Blok 1 lijkt me duidelijk Mobil eye - Here - Intel

Wordt Blok 2 dan : Bosch - Apple met Tom Tom - Nvidia.

Blok 3 kan dan : Google ! ! !

Er zullen zowel bij machtsblokken 1 2 en 3 chinese karretjes worden aangehangen !

Antoine Saucier zei het al, na Parijs september 2016 gaat alles op zijn plaats vallen.

Machtsblok 1 lijkt me klaar qua samenstelling : Mobile eye Here Intel en een chinees karretje.

De vraag voor mij is, Gaat apple voor Tom Tom of doen en kunnen ze het zelf, ik denk met Tom Tom.

Hot hot, maar dat zelfs de airco aanstaat tijdens meetings van de grote jongens, denk ik wel.

Zo dadelijk de race outfit aan en daarna de wieler outfit :-)

Tja, als limburger heb je iets om naar uit te kijken :-)

Ik verwacht wel weer ook een dom 1 zins antwoord uit een domme hoek :-)
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 28 mei 2017 10:48:

[...]
De techneuten onder ons en de kenners van de SDC wereld moet eigenlijk een uurtje vrijmaken om die presentatie van Mercedes over SDC te bekijken.

Maar na 12.30 min komt de ceo van Here erbij en dan wordt alles besproken.

Ben nu op 24 min en stop weer even :-)

7 miljoen autos van de eigenaren van Here zijn uitgerust met cameras lidar en radar en dat is every year additional, dus 7 miljoen autos die leveren per jaar.

na 2 jaar dus 14 miljoen autos die gemiddeld 15000 miles rijden.

Ik denk een must, voor degenen die ook maar iets zeggen over de SDC wereld op dit forum.
Tatje, ik hoor niet veel nieuws. HERE zit in een inhaalrace om de zelfde dingen te gaan doen als waar TomTom veel eerder mee begonnen is. Ze hebben daarbij een belangrijke deal gesloten die mogelijk een probe-achterstand uit het verleden zou kunnen laten omslaan naar een "advanced probe" voorsprong in de toekomst. Ze hebben nog tijd voor de HD-maps echt nodig zijn.

Alles draait er dus om of ze de huidige achterstand kunnen inhalen en hoe sterk de alliantiebasis zal zijn als NVidia/Bosch/TomTom oplossingen op de markt gaan komen, met waarschijnlijk de Model 3 als "launching partner". Commitment van Volkswagen en Toyota aan oplossingen waar TomTom een rol in speelt kunnen HET verschil maken. Want zonder GROTE partners zal uiteindelijk de probe-achterstand uiteindelijk pijn gaan doen. Het kan onmogelijk nog tot 2019 gaan duren voor er duidelijkheid gaat komen op dit gebied.

Het blijft voor mij onbegrijpelijk waarom TomTom zich niet in technologische zin veel duidelijker profileert als de partij die het verste is met de "realtime mapping engine". Noem concrete onderwerpen waar je voorop ligt! Noem dealmaking voortgang desnoods zonder namen te noemen. Volgens mij is het ronduit schadelijk voor het bedrijf als de communicatie aan zo'n incompetent clubje als de huidige IR-dames en die onbegrijpelijk benoemde Taco wordt overgelaten.

Zoals de vlag er nu bij lijkt te staan zou Automotive wel eens net zo'n zelfvoldane, ingeslapen club kunnen zijn als TTT, waarvan Taco zelf al aangeeft dat die nog geen 40% waard is van wat voor de directe conculega is neergelegd. Hoe zou het komen? Onvoldoende ambitie, onvoldoende focus, onvoldoende innovatief vermogen, onvoldoende zichtbaarheid, of een combinatie van dat alles?
Juun
2
quote:

xynix schreef op 28 mei 2017 11:54:

[...]

Het blijft voor mij onbegrijpelijk waarom TomTom zich niet in technologische zin veel duidelijker profileert als de partij die het verste is met de "realtime mapping engine". Noem concrete onderwerpen waar je voorop ligt! Noem dealmaking voortgang desnoods zonder namen te noemen. Volgens mij is het ronduit schadelijk voor het bedrijf als de communicatie aan zo'n incompetent clubje als de huidige IR-dames en die onbegrijpelijk benoemde Taco wordt overgelaten.

TT zou 5008 rijders de mogelijkheid moeten bieden om bij aankoop van die Peugeot aan te kruisen: wilt u per maand, per week of per dag, over the air, een update via WiFi ontvangen van de kaart in een straal van 200 km vanwaar uw auto zich die nacht bevindt.

Zo, en dan laat je je voorsprong zien, dat heeft geen enkel ander navigatiesysteem en dan heb je de ochtend dat de snelweg tussen Almere en Amsterdam opengaat, direct de enige goede kaart in je auto. Wat een genot zal dat zijn.

En wat een bewijs lever je dan, dat je tzt in staat bent om een HD-map altijd realtime te hebben zodat je veilig de handjes van het stuur los kunt laten als level, 3, 4 en 5 eraan komen.
RESEARCH
0
Omdat ik ook in Refresco zit sinds begin van dit jaar vallen mij twee opmerkingen op van de CEO: Met name de laatste opmerking is erg actueel bij TT denk ik.

Refresco Group gelooft niet in beschermingsconstructies tegen een vijandige overname en omarmt juist de vrijemarkteconomie.

De meeste bedrijven zijn family-owned, dat betekent dat ze naast een rationele beslissing ook emotioneel over een horde heen moeten.
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront