Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Takeaway.com 2017

200 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Ricktrader
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 2 mei 2017 10:02:

[...]

De reclame-kosten exploderen, terwijl niemand weet of ze ooit winst gaan maken.
Als ze niet zouden investeren in reclame/marketing zou het een domme fout zijn. Het gaat erom om de markt te domineren, the winner takes it all principe.

Als dat doel is bereikt kunnen de marketingkosten flink omlaag en gaan ze enorme winsten draaien.
DeZwarteRidder
0
quote:

Reversal schreef op 21 mei 2017 12:43:

[...]Als ze niet zouden investeren in reclame/marketing zou het een domme fout zijn. Het gaat erom om de markt te domineren, the winner takes it all principe.
Als dat doel is bereikt kunnen de marketingkosten flink omlaag en gaan ze enorme winsten draaien.
Dit soort mooie plannetjes komen vrijwel nooit uit; er gaat altijd wel iets fout.
Ricktrader
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2017 14:42:

[...]

Dit soort mooie plannetjes komen vrijwel nooit uit; er gaat altijd wel iets fout.
Komen zeker uit hoor, veel succesvolle bedrijven hebben zo de markt verovert en de concurrentie eruit geduwd. Het klopt natuurlijk dat onder die concurrentie ook verliezers zitten waarbij het niet goed heeft uitgepakt.

Maar goed, dat is het spel en hoort erbij. Het is winnen of verliezen.
Bunder
0
quote:

Reversal schreef op 22 mei 2017 18:37:

[...]

Komen zeker uit hoor, veel succesvolle bedrijven hebben zo de markt verovert en de concurrentie eruit geduwd. Het klopt natuurlijk dat onder die concurrentie ook verliezers zitten waarbij het niet goed heeft uitgepakt.

Maar goed, dat is het spel en hoort erbij. Het is winnen of verliezen.
haha lekker verwoord, winnen of verliezen -_-
Ricktrader
1
quote:

Bunder schreef op 22 mei 2017 19:28:

[...]
haha lekker verwoord, winnen of verliezen -_-
Ja, is gewoon de praktijk op dit moment. Je moet willen domineren, van belang zijn de juiste strategie en de middelen om dit te realiseren.

Hyves wilde niet domineren en nam genoegen met wat ze hadden, boem weg. Oprichters waren nog net op tijd om de spullenboel te verpatsen aan de Telegraaf.

De strategie die ze voeren om de groeidoelstellingen te realiseren, of ze die doelstellingen ook realiseren, wat doet de concurrentie en mogelijk nieuwe concurrenten (zoals Facebook) zijn veel belangrijker dan de huidige winstgevendheid.

Wpa is dan ook niet iets waar je naar moet kijken bij dit soort aandelen.

Cost of acquisition en de customer lifecycle zijn veel belangrijker. Komt een klant weer terug of moet je hem telkens weer opnieuw lokken.
B...K
0
Niet raar opkijken ala Facebook belang bij Takeaway heeft.Ze willen in europa een grote bezorgdienst in eten opbouwen.
[verwijderd]
0
Wel opvallend dat de koers vandaag weer hetzelfde verloop toont. Half 4 schiet die weer omhoog. Benieuwd of die aan het einde van de dag weer terug loopt.
B...K
0
quote:

B. de Vries schreef op 24 mei 2017 16:22:

Wel opvallend dat de koers vandaag weer hetzelfde verloop toont. Half 4 schiet die weer omhoog. Benieuwd of die aan het einde van de dag weer terug loopt.
De koers stijgt nu al 8 dagen achter elkaar
[verwijderd]
0
Juun
0
quote:

B. de Vries schreef op 24 mei 2017 11:00:

www.nasdaq.com/article/delivery-hero-...
In ieder geval voelt het wel als dat er een partij bijzondere interesse heeft en mogelijk een aanmerkelijk belang aan het opbouwen is. Een euro erbij in 10 minuten is een goede start van de dag, al is het volume nog wat dun.

En bij een startup zijn normen als K/W blijkbaar niet aan de orde, dus een echte bovenlimiet van de koers is er niet.

Mijn kinderen van 6 en 8 jaar oud heb ik eerder dit jaar stukken Takeaway cadeau gedaan. Kijken wat dat uit heeft gehaald tegen de tijd dat ze de leeftijd hebben dat ze kunnen gaan studeren.
domin8tor
0
Hey Juun,

Dat is zeker een goede zet. Ik zie take-away als een zogenaamde 'compounder'. Die gedachtegang kun je ook loslaten op Basic-Fit of telecom operators die nog kunnen uitbreiden. Je hebt terugkerende vrije kasstroom vanuit een bepaald gebied, en van daaruit kun je je uitbreiden naar andere landen. Dit is bij take-away echt koning, als ze de Duitse markt (let wel, als) kunnen overwinnen en daar winst gaan draaien. Kijk eens wat je dan met die vrije kasstroom nog meer voor markten kan gaan aanboren!

Aandeel is nu ondergewaardeerd als je denkt dat ze het in Duitsland gaan maken!
[verwijderd]
0
wwilliamss
0
quote:

Reversal schreef op 21 mei 2017 12:43:

[...]

Als ze niet zouden investeren in reclame/marketing zou het een domme fout zijn. Het gaat erom om de markt te domineren, the winner takes it all principe.

Als dat doel is bereikt kunnen de marketingkosten flink omlaag en gaan ze enorme winsten draaien.


Kijk ,hoe Amazon zich heeft ontwikkelt.....
Investeren,investeren en investeren.
Een aandeel nu bijna $1000.........
Koop en leg weg voor je kids of voor wie dan ook,including urself......
domin8tor
4
Zoals vaker gezegd, als een overwinning op de Duitse thuisbezorgingsmarkt goed komt, dan is een koers van 50 euro nog laag. Met zulke lage volumes in zo'n aandeel gaat het snel qua fluctuaties.

Just Eat en Grubhub worden momenteel gewaardeerd op 20x EBITDA (aldus Follow The Money).

EBITDA 2016 NL: 34mln op 55mln omzet (60% EBITDA Marge). Waarde: 740mln.
EBITDA 2016 DE: -39mln op 36 mln omzet (negatief). Waarde zie hieronder.
EBITDA 2016 Other: -13mln op 19mln omzet (negatief). Waarde n.t.b.

De Duitse market is de grote mits en als. De omzet v/d Duitse markt wordt door TakeAway zelf gezien als populatie met Duitsland 70,1 miljoen potentiele klanten versus 13,8m in Nederland. Ofwel 5x zo groot. Hier zou een eventuele EBITDA van 150m EBITDA te halen zijn, er vanuit gaande dat ze dezelfde marges en omzet per klant halen~~. Positieve case in dit geval, dat betekend 150m x20 EBITDA waardering = 3mrd.

Hiernaast zijn ze ook nog actief in 'other' markets. Belgie, Polen, Vietnam etcetera. Belgie en Polen zie ik ze binnenkort ook wel winstgevend worden waarbij Polen ook nog eens een grote markt is 32m potentiele klanten. Echter zal de gemiddelde orderprijs er lager liggen. Pakken we een EBITDA van 10miljoen voor alle other gecombineerd.

Dan kun je met redelijke aannames, het feit dat de Duitse markt overwonnen gaat worden, en hier geen jarenlange marketingslag overheen gaat, een voorzichtigere EBITDA voor Duitsland van 100mln en other 10mln komen tot een groeps ebitda van:

NL: 30mln
DE: 100mln
Other: 10mln
Totaal: 140mln

Waardering: 2,8mrd.
Huidige waardering: 1,3mrd (36mln uitstaande aandelen x 36,5)

Let dus wel, alles valt of staat met de Duitse markt. Om dit zelf een beetje te polsen kun je Google Trends in de gaten houden op zoekterm Lieferando. Hieruit maak ik voorlopig op dat ze het beter doen dan de nr.2. En zeg nu zelf, Lieferando bekt toch veel lekkerder dan Lieferheld... ;)

Happy investing!
Juun
0
Gedurende de dag een normale handel, nog geen 100.000 stuks, maar in de eindveiling gaan er meer dan 200.000 stuks achteraan, om te eindigen op een ATH slot.
200 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:33
Koers 13,860
Verschil -0,220 (-1,56%)
Hoog 14,000
Laag 13,600
Volume 700.054
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront