TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 mei 2017 23:22:

[...]

Dat antwoordde de Here-engineer ook al toen ik vroeg hoe er werd gereageerd op de overstap van Volvo van Here naar TomTom en welke OEM's er nou eigenlijk zaken doen met Here voor HD Maps. Alleen BMW, Daimler en Audi.

Zelfs Here-eigenaar Volkswagen doet zaken met TomTom SDC-tech. Laat staan de Amerikanen, die willen natuurlijk niet bij de concurrent zitten en dat weet jij ook wel, maar je praat naar je positie zonder dat erbij te vermelden.

Met je 'gewoon mijn mening'. Valt me echt van je tegen en ik had je hoger ingeschat, qua persoonlijkheid dan.
Jij stelt dat HERE niet meer in beeld is bij Nvidia. Vrijwel direct verschijnt er toevallig op het forum een linkje van een Autoweek Youtube filmpje waar het tegendeel bewezen wordt.
Dan heb je ook nog een mening over RoadDNa en REM, waarbij REM minder zou zijn bij een tegemoetkomende auto (!!!).
Ook met je voeden van AI met HD-Maps sla je de plank helemaal mis.
Lekker bezig PAT.
Ga je vanavond weer in HG's ogen staren? (Je weet wel, die foto onder je kussen). En? Liegt hij nog steeds niet?

Je gaat Justin achtige trekjes ontwikkelen. Die wist ook alles zeker. Die had ook 'contacten'. Tesla was al in de pocket, HERE was noodlijdend en lag aan het infuus.
Ik ben geen meeloper.
Bedoel je dat soms te zeggen?
Bedankt voor het compliment dan.
[verwijderd]
2
@ hik, eens tot mijn grote teleurstelling
HERE is on a roll spijtig genoeg en TT vaagt wat naar de achtergrond, nu is dit ook wel vanwege de push die de Duitsers maken met HERE en dat is voor mij haast nog verontrustender, alles wijst erop dat de Duitsers zo snel mogelijk willen afbouwen van hun belang en dat is niet vanwege angst voor TT, al denkt iedereen dat hier wel
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 30 mei 2017 23:30:

[...]

Jij stelt dat HERE niet meer in beels is bij Nvidia. Vrijwel direct verschijnt er toevallig op het forum een linkje van een Autoweek Youtube filmpje waar het tegendeel bewezen wordt.
Dan heb je ook nog een mening over RoadDNa en REM, waarbij REM minder zou zijn bij een tegemoetkomende auto (!!!).
Ook met je voeden van AI met HD-Maps sla je de plank helemaal mis.
Lekker bezig PAT.
Ga je vanavond weer in HG's ogen staren? (Je weet wel, die foto onder je kussen). En? Liegt hij nog steeds niet?

Je gaat Justin achtige trekjes ontwikkelen. Die wist ook alles zeker. Die had ook 'contacten'. Tesla was al in de pocket, HERE was noodlijdend en lag aan het infuus.
Ik ben geen meeloper.
Bedoel je dat soms te zeggen?
Bedankt voor het compliment dan.
Luister nog maar een keer naar Shapiro dan:
www.bloomberg.com/news/videos/2017-05...

En ik lijk vooral qua lengte een stuk meer op Justin dan jij.
[verwijderd]
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 mei 2017 23:44:

[...]

Luister nog maar een keer naar Shapiro dan:
www.bloomberg.com/news/videos/2017-05...

En ik lijk vooral qua lengte een stuk meer op Justin dan jij.
Het gaat niet altijd om de lengte hè... :-)
[verwijderd]
0
quote:

Slainte schreef op 30 mei 2017 23:08:

[...]

Wiskunde is niet nodig hoor, Engels wel:

"This report frames three different questions about the number
of miles that autonomous vehicles would have to be driven as
a method of statistically demonstrating their reliability."

En HD maps die AI voeden? Weet je zelf wel wat je zegt?

scherp..!
Energy
2
Waarom willen de Duitsers afbouwen? De Here CEO verwacht dat de markt waarin Here actief is enorm gaat groeien. Als je dan een sterk product hebt ben je toch gek dat je gaat afbouwen. Ik vond het juist wel slim dat ze Here hebben gekocht.

Straks maken ze alleen nog blikjes en moeten ze alle technologie elders inkopen.Mega afschrijvingen doen op de stinkdiesels en andere traditionele technologieën.Wie maakt er dan meer verlies de traditionele fabrikanten of Tesla?

Je kan wel rendement maken in de automobielsector, maar dan moet je geen aandelen kopen van de fabrikanten zelf.Je moet je rendement maken bij de toeleveranciers.Kun je zelfs denken aan bedrijven als Besi,Infineon tot Nvidia.

Snap de negativiteit niet zo goed.Tt krijgt Opel in schoot geworpen.Ze werken met belangrijke toeleveranciers(bosch,nvidia en Qualcomm) samen.

Ja consumer worden we niet blij van.Maar de outlook is daar op aangepast.
En Hik het is niet chique om Justin zo neer te zetten nu je weet dat hij niet reageert.wat betreft informatie en kennis zou je je plaats moeten kennen ten op zichte van hem.

Ik vind het juist een sterk teken dat Tt uit concurrentie overweging geen deals bekend mag maken.Dit betekent dat ze een produkt hebben die belangrijk is voor de auto's die over 3jaar op de markt komen.Hoewel ik natuurlijk ook graag een mooie deal gepubliceerd zou zien.

En dat is juist het probleem.De 4oprichters hebben die informatie wel en de andere aandeelhouders niet.

quote:

W schreef op 30 mei 2017 23:30:

@ hik, eens tot mijn grote teleurstelling
HERE is on a roll spijtig genoeg en TT vaagt wat naar de achtergrond, nu is dit ook wel vanwege de push die de Duitsers maken met HERE en dat is voor mij haast nog verontrustender, alles wijst erop dat de Duitsers zo snel mogelijk willen afbouwen van hun belang en dat is niet vanwege angst voor TT, al denkt iedereen dat hier wel

DerksVisie
0
Zo een +30% dagje zou morgen niet verkeerd zijn.

Maar even serieus, waar is het volume gebleven? Is er langzamerhand zoveel uit de Free Float gekocht dat er niks meer te verhandelen valt? Met dit volume heb je maar 1 positief bericht nodig en... daarbij is het ook opeens zo stil geworden vanuit TomTom.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 26 mei 2017 14:24:

[...]
Fantastisch dat je tegen een stootje kunt. Maar wil je voortaan beter nadenken wat je wel/niet opneemt in je posts? Alvast bedankt!
OK, point taken. Sorry voor mijn gescheld.

We volgen beiden al vele jaren lang dit aandeel. Met veel technologische kennis en fantasie (bij jou meer).

Sorry. Soms doet het mij pijn al jaren zoveel van TT's technieken te weten, en niet of slechts een klein beetje qua koers beloond te worden. Ik ga voor een deel mee met de projecties van Martinmartin of Groeibriljant, technologisch is daar ook alle reden toe. Maar waarom steunt TT dat nooit zelf?

Dan ben jij aan bod. Niet de mooie meisjes van hun IR.

Jij gooit je twijfel in de IR-sfeer. Dat vind ik te makkelijk. De twijfels gaan over hun HD toekomst, over RoadDNA. Hik cs. stelden terechte vragen.

Ga niet zeuren bij hun primitieve IR, beste xynix. Al jouw gezeur gaat ten koste van hun en dus mijn Opex.

[verwijderd]
3

@ Was here

De 3 Duitse autofabrikanten horen bij de invloedrijkste op deze globe, HERE heeft vandaag de dag nog immer 70% en is marktleider, die zien mogelijke evolutie en nieuwe ontwikkelingen in de sector ver vooruit, sommige bedrijven hebben gewoon zo'n présence dat ze dit aanvoelen en erop inspelen
HG zag Google nooit komen, en toen hij het doorhad ging TT bijna ten onder
Het is niet omdat de totale markt groeit, dat het speelveld niet gaat veranderen

Nokia en BBRY controleerden de mobiele telefonie wereldwijd, Apple met de smartphone veroverde de industrie in 3 jaar tijd, 5 jaar later waren Nokia en BBRY zo goed als out of business , ze geloofden geen van beide dat wat ze toen een toy-maker noemden (Apple) ooit een dreiging zou kunnen worden in hun koningrijk , nou dat hebben ze geweten

Goed, genoeg van mij, meld me weer einde zomer
Succes
[verwijderd]
1
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 mei 2017 23:22:

[...]
Dat antwoordde de Here-engineer ook al toen ik vroeg hoe er werd gereageerd op de overstap van Volvo van Here naar TomTom en welke OEM's er nou eigenlijk zaken doen met Here voor HD Maps. Alleen BMW, Daimler en Audi.

Zelfs Here-eigenaar Volkswagen doet zaken met TomTom SDC-tech. Laat staan de Amerikanen, die willen natuurlijk niet bij de concurrent zitten en dat weet jij ook wel, maar je praat naar je positie zonder dat erbij te vermelden.
Wat niet wegneemt dat we in dat verrassend informatieve filmpje over NVidia een techneut tussen neus en lippen HERE horen noemen als de HD-map leverancier bij de beelden die hij op dat moment laat zien. Nu kan het bij die beelden om Mercedes experimenten zijn gegaan. Maar toch.

Waarom zorgt TomTom niet voor het soort zichtbaarheid dat HERE wel toont via bijvoorbeeld hun HERE360 kanaal? Is TomTom zo belachelijk goed dat ze dat geen positief imago nodig hebben? Of is dit een misplaatst gevoel van ongenaakbaarheid zoals ze ook hadden nadat de PND-verkopen hun in korte tijd tot "rockstars" hadden gemaakt?

Het is voor mij ondenkbaar dat er geen Automotive "image-building" mogelijk zou zijn als ze echt zouden willen.

Iets wat me ook hogelijk verbaasd is dat ik niets, maar dan ook werkelijk niets vanuit TTT hoor in relatie tot SDT (self driving trucks). Platooning met DAF's/Paccar zou al ergens volgend jaar kunnen gaan starten. Heeft TTT niets te melden rond dit soort innovaties? Logistiek gaat straks om meer draaien dan het zuiniger laten rijden van je chauffeurs. Vooralsnog presenteren ze zich alleen met brandstofbesparing als belangrijkste USP.
Tom3
0
Ondertussen heeft Uber toch een probleempje met Waymo. Het ontslag van haar SDC expert, afkomstig van Waymo, lost niets op. Laat Uber lekker een bod doen op TT zou ik zeggen. Zijn we van alle gezeur af.

www.reuters.com/article/us-uber-alpha...
Agatan
0
Heeft iemand een verklaring voor de snel wisselende pre opening indicatie. Zojuist 9.28. 5 minuten later 8.90. Ik zie geen duidelijke indicatie in bied en laat boek. Kennelijk net zo onsamenhangend als de info vanuit TomTom.
Maar hopen op een wat stabiele dag. Knipoog.
[verwijderd]
0
quote:

Agatan schreef op 31 mei 2017 08:56:

Heeft iemand een verklaring voor de snel wisselende pre opening indicatie. Zojuist 9.28. 5 minuten later 8.90. Ik zie geen duidelijke indicatie in bied en laat boek. Kennelijk net zo onsamenhangend als de info vanuit TomTom.
Maar hopen op een wat stabiele dag. Knipoog.
Testing the water. IO-koersen worden pas betrouwbaar enkele seconden voor opening. Voor die tijd is het "psychologie".
Agatan
0
Dat klopt Xynix maar wat beweegt die pre, voor die laatste seconden voor 09.00 uur?

Maar ja eigenlijk is het niet zo relevant. Was benieuwd naar eventuele reden van de bewegingen in het bied/laat/orderboek.
[verwijderd]
0
quote:

Agatan schreef op 31 mei 2017 09:05:

Dat klopt Xynix maar wat beweegt die pre, voor die laatste seconden voor 09.00 uur?

Maar ja eigenlijk is het niet zo relevant. Was benieuwd naar eventuele reden van de bewegingen in het bied/laat/orderboek.
Als ik zoals vanochtend even een fake kooporder inleg voor 15000 stuks a 9,285 dan zie je gelijk hoeveel waarde je moet hechten aan de 9,00 die je daarvoor zag staan. Of de 8,90 kort na het weghalen van mijn order. Dus IO-optimisme/-pessimisme is niet echt zinvol.

Je kunt je beter afvragen wat het extreem lage volume van de afgelopen dagen en de niet doorgezette drukpoging tot onder de 9,00 van gisteren betekenen voor de "conditie" van de markt.
closer
0
Vreemd eigenlijk dat de "indicatieve opening" de rest van de dag blijft staan.

Indicatieve opening: 9,053 (9:00:07)
Open: 9,053 (9:00:07)

Uiteindelijk is de "indicatieve opening" namelijk altijd gelijk aan de "open". Ik weet niet wat daarvan het nut is. Dat Binck het goed heeft "ingeschat"? Onzin.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 31 mei 2017 09:12:

[...]
Als ik zoals vanochtend even een fake kooporder inleg voor 15000 stuks a 9,285 dan zie je gelijk hoeveel waarde je moet hechten aan de 9,00 die je daarvoor zag staan. Of de 8,90 kort na het weghalen van mijn order. Dus IO-optimisme/-pessimisme is niet echt zinvol.

Je kunt je beter afvragen wat het extreem lage volume van de afgelopen dagen en de niet doorgezette drukpoging tot onder de 9,00 van gisteren betekenen voor de "conditie" van de markt.
Dat men niet doorzette ondernde 9 had ook met de markt te maken, die ook niet verder doorzette naar beneden.
MichaT.
4
quote:

xynix schreef op 31 mei 2017 09:12:

[...]
Als ik zoals vanochtend even een fake kooporder inleg voor 15000 stuks a 9,285 dan zie je gelijk hoeveel waarde je moet hechten aan de 9,00 die je daarvoor zag staan. Of de 8,90 kort na het weghalen van mijn order. Dus IO-optimisme/-pessimisme is niet echt zinvol.

Je kunt je beter afvragen wat het extreem lage volume van de afgelopen dagen en de niet doorgezette drukpoging tot onder de 9,00 van gisteren betekenen voor de "conditie" van de markt.
Wat voor mij een enorm vraagteken zet bij de "conditie van de markt" is het feit dat we voorafgaand van de "optie-beloning" van HG en zijn medewerkers een stijging van de koers hebben gezien, en dat zonder enige aanleiding.

De koers is naar een hoogtepunt gegaan en juist op dat hoogste punt cashen HG en medewerkers hun opties. Wat er daarna met de koers gebeurt dat zien we nu.

Is dit toeval???...ik geloof niet in toeval en zeker niet als de verkopers van deze opties de grootaandeelhouders zijn. Dit is zeer verdacht en in mijn visie ruikt dit naar misdaad.
[verwijderd]
0
quote:

MichaT. schreef op 31 mei 2017 09:32:

[...]
Wat voor mij een enorm vraagteken zet bij de "conditie van de markt" is het feit dat we voorafgaand van de "optie-beloning" van HG en zijn medewerkers een stijging van de koers hebben gezien, en dat zonder enige aanleiding.

De koers is naar een hoogtepunt gegaan en juist op dat hoogste punt cashen HG en medewerkers hun opties. Wat er daarna met de koers gebeurt dat zien we nu.

Is dit toeval???...ik geloof niet in toeval en zeker niet als de verkopers van deze opties de grootaandeelhouders zijn. Dit is zeer verdacht en in mijn visie ruikt dit naar misdaad.
Eens dat dit wel een erg "toevallige" samenloop van omstandigheden is. Van de andere kant was het volume tijdens de stijging vele malen groter dan tijdens het dumpen rond/na de verzilvering van de opties. Dat lijkt te wijzen op een per saldo opbouw van een belang (c.q. afbouw short positie).
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 12:55
Koers 5,620
Verschil -0,110 (-1,92%)
Hoog 5,725
Laag 5,615
Volume 107.368
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront