TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 19 juni 2017 22:32:

[...]

Ja dat postte ik vandaag al op 19 jun 2017 om 15:16 u

Maar dank voor de herhaling ;-)
;-)
[verwijderd]
0
Tech. Fondsen in Amerika stijgen w.o Apple Netflix etc. Onze grote vrienden van T T .maar reageer niet positief hoor. Want T T heeft niets met deze bedrijven. Ik gok een stijging van 0,02 .
Sorry ik word steeds sceptiser over T T.
DerksVisie
0
quote:

TX 7 schreef op 20 juni 2017 00:24:

Tech. Fondsen in Amerika stijgen w.o Apple Netflix etc. Onze grote vrienden van T T .maar reageer niet positief hoor. Want T T heeft niets met deze bedrijven. Ik gok een stijging van 0,02 .
Sorry ik word steeds sceptiser over T T.

Tja dat is ook niet zo vreemd (en pure oplichterij) Wanneer in Amerika de tech-bedrijven een beetje zakken (wat is nou 5% na een stijging van 40%?) dan moet TomTom als eerste op de slachtbank. Maar als het weer volop groen in tech-land is dan mag TomTom een duppie omhoog.

Bij positieve dagen is het volume in TomTom ook opeens zeer gering. Dat is natuurlijk allemaal abnormaal, want als men echt van het aandeel af wou waarom verkopen ze het dan niet op een dag als vandaag?

Tja waar op de beurs koop je nog een tech-bedrijf zwaar onder de asset-waarde? Daar weet ik maar 1 antwoord op: op de AMX.

[verwijderd]
0
De aankondiging van een Hele Grote Aankondiging, "binnen 3 maanden" met een partner ala Uber, Google of Tesla.

Pagina-groot in het FD, het Nederlandse bedrijf(want dat is het natuurlijk!) uit Eindhoven zet druk op de ketel, snelheid is geboden.

De bedrijven die door mogen of gaan afvallen gaan zich selecteren, de wet van de jungle: eten of gegeten worden.

Een Betamax-moment gaat zich aandienen, twee HD-mappers die beide aangeven de norm/de standaard te gaan zetten, rood/zwart aan de roulette?

De Nederlandse HERE-CEO komt krachtig en zeker over, hij heeft de complete Duitse auto-industrie achter zich(als grootaandeelhouder van HERE)

Als TomTom de slag gaat missen.....is dat te wijten aan het management en zeker niet aan de particuliere aandeelhouder die al heel lang loyaal machteloos toekijkt......
[verwijderd]
0
Ik zet in op Uber/HERE.
De creatie van een wereldwijd machtsblok: automotive, logistiek, HD-mapper.

Het Eureka-moment is aanstaande, de markt wordt gezet, de toekomst gaat duidelijk worden.

De HERE-CEO: "binnen 3 jaar autonoom rijdend op de Amsterdamse gracht"...het hoogst haalbare in mijn ogen, de snelwegen zijn dus al een gepasseerd station!

Eind dit jaar de eerste autonome-Uber op de weg in ons Kikkerlandje, in ons dorp Amsterdam.

Alle licenties en vergunningen zijn al losgekomen via een Pepper Smit Kroes en een Schultz(beide VVD)...er zijn geen obstakels meer, niet op de weg en al helemaal niet met de wetgeving!
Erg chebbi
0
quote:

Stille vennoot schreef op 19 juni 2017 23:01:

twitter.com/iexjustin

*Justin*? @IexJustin 29 min.29 minuten geleden
Meer
*Justin* heeft geretweet Management Team
Benieuwd wie die nieuwe investeerder is en waarom dat nog 3 maandjes stil moet blijven...

Hoe weet hij dat het 3 maanden is...?
Dit gaat bij T2 ook gebeuren, lijkt me.
[verwijderd]
0
Justin(als TT-medewerker) heeft het ook met de nodige aandacht gelezen, zomaar een volle FD-pagina op zomaar een maandag, de hint lijkt mij duidelijk.

Een van de twee mappers gaat afvallen, daar is gelukkig geen discussie over!

HERE is de laatste maanden fors in waardering gestegen blijkt uit nieuwe deelnemingen, TT doet het flauwtjes op de beurs terwijl alles ATH staat, de NASDAQ/technologie doet het nog weer veel beter!

Het gaat niet eens om die paar euroton winst of verlies op kwartaalbasis, Telematics, PNDs, horloges ed....daar gaat het helemaal niet meer om, dat retail-gebeuren is voor kruideniers en buurtsupers, het gaat nu om de HD-Standaard.
[verwijderd]
0
"Perfect wat TomTom roept’, reageert Overbeek. ‘Moeten ze doen. Maar wij zijn met onze HD-kaart heel ver. We bouwen specifieke oplossingen met autofabrikanten, zodat we per merk de gewenste functionaliteiten kunnen leveren. Wij zijn volop aan het testen en super content met waar we zijn.’
En TomTom kan HERE dan wel zien als zijn belangrijkste uitdager, andersom ziet Overbeek dat anders. Hij noemt TomTom 'een zeer respectabel bedrijf', maar zijn blik is gericht op de grote Amerikaanse techreuzen Google, Apple en Uber...."(FD.nl)

Over 3 maanden is de feestelijke opening van het nieuwe Europese hoofdkantoor van Uber in Amsterdam.....
[verwijderd]
1
quote:

Chameleon schreef op 19 juni 2017 09:06:

[...]

Ik vermoed Amazon. Here is momenteel druk met Aerial maps voor Drones (ook een paar octrooien). Zou mij niet verbazen als dit in samenwerking met Amazon is.

Ja, dat zou ook kunnen, maar AMZN is vrij open en snel naar de markt en haar aandeelhouders toe met informatie, daar waar MSFT eerder gesloten is en haar tijd neemt

hoe dan ook het is duidelijk dat Tech zich positioneert in de sector en HERE is beschikbaar en open voor deelnemingen, hoe meer instappen, hoe meer vraag er zal komen, men is blijkbaar best bereid te delen, maar men wil het in geen geval missen.
Een beursgang voor HERE lijkt dan ook een kwestie van tijd, ondertussen sterkt HERE haar positie , krijgt geld en is bezig met een inhaalslag qua mogelijke achterstand en zelf denk ik dat die 3 jaar voorsprong de TT heeft nu gaat worden ingelopen.

TT daarentegen , weinig te melden , ook de analisten voelen zich niet geroepen verder diep op TT in te gaan, alles is nu wel geschreven
Het koersgedrag doet bij mij toch sterk vermoeden dat de Kaarten bij TT reeds zijn geclaimed , het enige wat ontbreekt is terms and conditions, die weten slechts een handvol.

De huidige druk voelt dan ook meer aan als prijszetting dan dat er echt bearish op het aandeel gehandeld gaat worden, het enige wat nu nog moet blijken is wat zou de premie kunnen over de huidige waarde 35%, 50 of zelfs 100% , maar het is echt niet zo dat TT's kaarten 1 miljard waarde hebben en dan nog wel beursgenoteerd en HERE als private enterprise 3,5 miljard

HG zal einde jaar of begin 2018 wel opzouten naar de Raad van Bestuur, nieuwe CEO en CFO, kan de oude garde zich schuilen achter" dit wisten we ook niet" en gaan de Kaarten naar een ander, of wellicht heel het bedrijf.

Roadshows zijn nu blijkbaar ook een soort non-event , want de enige updates gaan over dingen in de sector, de cijfers gaan geen reden voor feest zijn, maar ook geen drama, we dobberen dus verder tot het moment supreme, zijn we in 1 X klaar... zodra er wat mocht lekken gaan we naar 10 en dan daar de premie op, vul maar in... waar ze mee weg kunnen komen.

mooi weer, geniet ervan

Erg chebbi
0
@W
Zou er dan niet eerst een geluid moeten komen dat er een zakenbank als adviseur in de arm wordt genomen om wat opties te bekijken. Of verwacht je een deelname (wat kan met 10% nwe aandelen) als donderslag bij een verder heldere hemel.
Als je de poort openzet, doe je dat dan voor 1 of voor meerdere (laatste is HERE-model). Het laatste lijkt me logischer (open naar meerdere merken/afnemers/deelnemers)dan een verkoop aan één concurrent.
Als je dat laatste doet is het aantrekken van een adviseur wel een logische toch?
JanssenB
0
Krijg steeds meer het gevoel dat TomTom niets meldt omdat er niets te melden valt.
Dat HERE inderdaad terrein wint en de speler wordt op de markt van autonoom rijden.
Het is een grootmacht met wereldwijde bekendheid.
En veel connecties.
Dit wordt voor TomTon inderdaad het jaar van de waarheid.
Make or break.
Zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken.
Dan zitten we opgescheept met een consumer takje.
Begrijp me niet verkeerd, ik blijf zitten.
Maar mijn gevoel zegt dat we voorlopig wel tussen de 8-9 blijven hangen.
Mits er er een correctie komt. Dan zouden we wel eens hard kunnen zakken.
Ben benieuwd wie de grote investeerder/deelnemer wordt in HERE.
Zou zo maar eens Uber kunnen zijn.
De 3 maanden van Justin vallen samen met het Uber/Amsterdam verhaal.

[verwijderd]
0
quote:

Erg chebbi schreef op 20 juni 2017 06:47:

@W
Zou er dan niet eerst een geluid moeten komen dat er een zakenbank als adviseur in de arm wordt genomen om wat opties te bekijken. Of verwacht je een deelname (wat kan met 10% nwe aandelen) als donderslag bij een verder heldere hemel.
Als je de poort openzet, doe je dat dan voor 1 of voor meerdere (laatste is HERE-model). Het laatste lijkt me logischer (open naar meerdere merken/afnemers/deelnemers)dan een verkoop aan één concurrent.
Als je dat laatste doet is het aantrekken van een adviseur wel een logische toch?
na de overname van HERE door de 3 Duitsers heeft TT al advies ingewonnen om alle opties te bestuderen, de conclusie was toen
laten we kijken hoe de Duitsers met HERE omgaan en wat hun intentie is, het is nu wel duidelijke dat HERE een grotere dreiging uit de Tech wereld ziet dan uit Car Inc, waar de Duitsers zelf onderdeel van zijn, je ziet ook dat er weinig animo is vanuit andere Autofabrikanten een aandeel te nemen, de vraag komt uit Tech

wij weten enken niet wat voor afspraken TT heeft met bvb een Apple, of een Bosch over de kaarten, maar ieder normaal denkend mens weet dat indien het echt zo is dat TT technisch gezien een voorsprong heeft op HERE en aan 1/3e van de waarde noteert, ook al hebben zij slechts 20% marktaandeel en HERE 70%, dat maakt geen sense
we weten trouwens dat TT tenders wint en HERE voornamelijk opschrijft uit de captive account, dus ook is geen argument om TT 's kaarten aan 1/3e vd waarde van HERE te zien
de enige conclusie kan zijn, de kaarten zijn 'gereserveerd', wellicht is dat ook de reden dat er geen equity participatie in TT komt, de Kaarten zijn niet langer beschikbaar.

we merken t wel
succes
[verwijderd]
0
TomTom zou wel eens een belang in Here kunnen nemen in ruil voor gebruik technologie ontwikkeld door TomTom. Dit zou een interessante move kunnen zijn waarbij de autofabrikanten een stapje terug doen en TomTom en Here op het gebied van HD Kaarten voor autonome voertuigen samengaan. TomTom blijft consumentenmerk (sports) en de automotive business valt voortaan onder het merk Here.

holenbeer
0
quote:

Natte krant schreef op 20 juni 2017 07:33:

Wie weet heeft Harrold wel een belang genomen in Here.
Binnenkort 10 % emissie im daarmee 3% belang in Here te nemen?

Maar even serieus: als HERE inderdaad een tech-deelnemer krijgt, dan laat de rest van de wereld toch niet alles over voor HERE, de Duitsers en die big tech? Dan komt er toch minimaal 1 concurrerend cluster met een andere big tech?
Alleen al vanwege dual sourcing, marktmonopolie ed blijft er mi genoeg ruimte over.
[verwijderd]
0
quote:

Mob2020 schreef op 20 juni 2017 07:52:

TomTom zou wel eens een belang in Here kunnen nemen in ruil voor gebruik technologie ontwikkeld door TomTom. Dit zou een interessante move kunnen zijn waarbij de autofabrikanten een stapje terug doen en TomTom en Here op het gebied van HD Kaarten voor autonome voertuigen samengaan. TomTom blijft consumentenmerk (sports) en de automotive business valt voortaan onder het merk Here.

Ja mijn gedacht (tatje)
[verwijderd]
0
quote:

JanssenB schreef op 20 juni 2017 07:05:

Krijg steeds meer het gevoel dat TomTom niets meldt omdat er niets te melden valt.
Dat HERE inderdaad terrein wint en de speler wordt op de markt van autonoom rijden.
Het is een grootmacht met wereldwijde bekendheid.
En veel connecties.
Dit wordt voor TomTon inderdaad het jaar van de waarheid.
Make or break.
Zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken.
Dan zitten we opgescheept met een consumer takje.
Begrijp me niet verkeerd, ik blijf zitten.
Maar mijn gevoel zegt dat we voorlopig wel tussen de 8-9 blijven hangen.
Mits er er een correctie komt. Dan zouden we wel eens hard kunnen zakken.
Ben benieuwd wie de grote investeerder/deelnemer wordt in HERE.
Zou zo maar eens Uber kunnen zijn.
De 3 maanden van Justin vallen samen met het Uber/Amsterdam verhaal.

Daarom werken ze samen ket Apple,bosch,Nvidia,Volvo....zijn maar een aantal van de "kleine" bedrijfjes......:)
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront