Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Alchemie in de olie wat 1500 US-$ een vaatje vermijdt.

269 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
objectief
0
quote:

Chokedammam schreef op 31 maart 2017 11:08:

Ik hoop dat die hoge frequentie computer programmeur de hoge frequentie spoed van negatief naar positief aankan.

Hoop ik ook.
[verwijderd]
0
Die hoge frequentie programmeurs, laten we ze voor gemak als zenuwlijders uitmaken staan nu te friemelen met: als airo-dynamica van een auto met punt 5 verminderd door het gewicht van de auto te verdubbelen om de verwachte economie te serveren in een SUV-truk zodat BBP op een sport-achtige wijze omhoog schiet, sentimenteel, dan gaat de vraag van benzine omhoog dus ook prijs olie met 4000%. Ik weet niet van u, maar nullen en lullen bijhouden heb ik moeilijkheden mee.

Komt er een klein Rotterdams bedrijfje 0,217 triljoen waard (2014) koopt even een paar landen hun olie productie voor tien jaar! En daar ben ik toch wel trots op. Dat ik dezelfde taal spreek met dezelfde fundamentele objectiviteit van: de olie waarde is afhankelijk van vraag en aanbod van geld en de olie-prijs van volume geld, maakt me nog trotser.

Hoe groot zijn die getallen om even de national olie productie voor de volgende 10jaar te bezitten? Venezuela staat nu te kotsen: 50 biljoen lening van Rusland and China maar tegen welke prijs is niet gegeven. Gaat de prijs naar 15000 barrel n' vat goed, ja en makkelijk, gaat het naar 3 dan auw en blijft het rond de 50 auw en in een rolstoel want kosten om het uit de grond te halen zijn ze helemaal vergeten. Venezuela wilt duur verkopen aan Indië maar moet dat staken omdat ze eerst die lening moet terugbetalen op een goedkope prijs. Ik denk aan een muizenval dat schuld gedinges.

Ik heb een kleine salaris verhoging gekregen en kan nu 0,0000000005 triljoen per maand investeren in een pensioen, denken jullie ik kan aandeelhouder worden met een grote bek in dat zeehaven bedrijfje?

objectief
0
quote:

Chokedammam schreef op 1 april 2017 06:43:

Ik heb een kleine salaris verhoging gekregen en kan nu 0,0000000005 triljoen per maand investeren in een pensioen, denken jullie ik kan aandeelhouder worden met een grote bek in dat zeehaven bedrijfje?

Ja, dat moet wel lukken.
[verwijderd]
0
De slag tussen olie-waarde en olie-prijs is nu op volle gang. 68 olie bedrijven op de Amerikaanse beurs hebben hun olie reserves verlaagd of sommeer gecanceleerd. Het laatst genoemde ken men vergelijken als :uw aandelen op de beurs zijn niks meer waard kortom Obama's schulden berg is niet meer onderbouwd met gemakkelijke verkrijgbare energie.
Ook kwam naar boven in de paar maanden van komkommer tijd dat de centrale banken willen geld uit de markt halen door QT (economie verstrakken) te schreeuwen. Probleem: het echte geld is 'ver-internationaliseert' dus dat betekend Obama valse-geld-scheten of te wel schulden uit de markt halen. De rammificatie is gigantisch. De schulden waarden moeten omlaag gaan en rente naar 15%! En dat heeft weer een probleem: om de BBP gewoon te stabiliseren heeft men meer schulden nodig dan wat men verkoopt. Aanbod van schuld, dus het afwaarderen is gigantisch en dat heeft een nog grotere probleem: die oude schulden hebben akelig veel contant uit de international portemonnee nodig en die portemonnee zit hoofdzakelijk in de broekzakken van de Chinezen en Russen.

Dus het afwaarderen van de dollar /euro van 90% is de enigste optie en dat is wat men technisch analytisch ziet.

[verwijderd]
0
Het valt op dat internationale transacties wordt in lokale munt geforceerd. Nu ook Australië die voor buitenlandse services in AUD betaald in plaats van euroos, dollars of ponden. Zuid Afrika deed zo en Saudi Arabia die gewoon zegt wel in dollars maar dan min 90% waard!

Yellen zegt: zij alleen siegheil gaat aan hoeveelheid-strakker doen (quantity tightening of te wel QT wat het tegenover gestelde is van QE). Dus de dollar/euro moet uit de roulatie wat in principe de dollar sterk moet houden en dus te koopkracht van dollar, die je hebt gekregen met de verkoop van een vaatje olie, hoog houden.

Maaaar dan heb je veel gezeik over BBP die niet negatief mag want dan ontplof de brein cellen van de politiek die niet verder kan denken dan 4 jaar en zeggen: voor elke 6 dollars die we uit de roulatie halen spoelen we 8 dollar weer terug! De vraag natuurlijk: hoe snel? want dan kan ik weer waarde aan de wereld toevoegen met mijn kennis maar niet voor dollars nog euroos.

De ene bedrijf zoals Wells Fargo zegt olie vaatje blijft onder de 40, de ander zoals de Russen precies op 40 en Alaska sociale dienst op 1500.

Het huren van VLCC tankers prijzen zijn zeer hoog en die mensen die huren die gokken op dollar omlaag, wat ook het beleid is van Trump en Yellen der straf aan Trump.

Oja die verhouding 6:8 was de eerste schatting, je mag het theoretisch 6 tot 16 maken!

[verwijderd]
0
Jeetje het is nu klappen uitdelen, komkommer tijd wordt nu echt niet meer als een blikje vooruitgeschopt. Saudi wilt geen dollars meer ontvangen voor hun olie. Ze boycotten nu nagenoeg heel Azië die het netjes aanbieden. Dus Yellen 'moet' siegheil ongevraagd vakanties voor Amerikanen verbieden om de dollar treasuries die China verkoopt te betalen, waar China die vergaarde dollars aanbied aan Saudi voor olie, die Saudi niet wil hebben want ze krijgen er flikker voor als ze met die nootjes willen kopen. Wel laat ik het zo zeggen: ik ga niet voor dollars werken met bodemonderzoek die 90% gedevalueerd is.

Wedde Obama gaat als leesmoedertje vertellen met 'ich bin unschuldig'.
[verwijderd]
0
Een interessante artikel popte boven uit de lawine van ik weet beter dan jij: het is aangenomen uw benzine prijs kan niet hoger want de belasting dienst zit in de Laffer Curve, dus benzine volume leverantie bepaald of de belasting dienst meer of minder jat. De nieuwe wet van olie prijzen zetten is: zware olie kan net door een pijplijn verplaats worden door het te verdunnen met lichte olie. Verhouding ongeveer 80 liter zware olie verdunt met 20 liter dunne olie. Dat maakt Canada zware olie met Amerika frek lichte olie de juiste kandidaat.

Dan weer: een efficiënte, vaak in een privaat bezit, raffinaderij kan 100% effectief benzine produceren vergeleken met raffinaderijen (30% efficiency wordt genoemd) in regering bezit. Dat maakt Amerika de beste kandidaat om met hoge winst marges de benzine export te beheren. Nederland is 1 van de beste klanten.

Mexico en Venezuela liggen er helemaal uit want die zijn niet aan pijpen verbonden naar Amerikaanse raffinaderijen.

Ben ik uit geouwehoerd met mijn 1500 dollar per vat? Nu zitten we op de 1/2 jaar en langpositie lage prijs wordt nu kort verkocht met de vraag naar opslag juist heel hoog.

Wie gaat het winnen? Raffinaderijen versterken de dollar of de schulden die het laat collapsen?

[verwijderd]
0
Hoe kan het dan toch dat de dieselprijs steeds verder naar de ongeloodprijs kruipt?
Een paar jaar terug was dat toch heel anders!

Als dit zo doorgaat hebben ze over 2 jaar dezelfde literprijs aan de pomp....
[verwijderd]
0
Het grootst plaatje = de belasting. Aardbeving gas mag niet want dat schut teveel en dat was de grootst betaler van Nederlandse schulden en diesel heeft dat deels nu overgenomen. Technisch wordt er nu meer lichte olie verwerkt dus er komt minder diesel vrij. Veel diesel komt vrij uit zware dikke olie en dat wordt juist minder gevraagd. Venezuela is diegene die het meeste onder lijdt.
Geologisch als je een put snel open maakt waaronder frekking dan komt er minder diesel naar boven, zware spul blijft achter. Goede efficiënte raffinaderijen kunnen daarop inspelen en de vraag naar zware olie verminderen.
[verwijderd]
0
De Amerikaanse zomer vakantie is nagenoeg naar de kl*ten omdat de winkels en opslag leeg zijn. Ik neem aan hun centrale bank heeft waarde uit de gemeenschap gehaald en dus minder spoel geld is beschikbaar. Ook mijn inlichtingen dienst geeft nu aan; daar is te veel benzine, dus benzine aanbod is hoog. Nederland koopt nogal veel Amerikaanse benzine en dat zal druk uitoefenen op de Europese raffinaderijen om te sluiten. Ook Draghi doet aan afwaarderen zodat het spoelgeld wat de prijzen moet betalen uit de roulatie gaat. Men noemt zoiets zelf vernietiging drang van hoogmoedwaanzinnigen.

Ik had al eerder gezegd: als de belasting de meeste winst maakt dan nemen ze ook de hoogste risico dus nu kunnen zij zelf de olie uit de grond trekken.

De korte zicht van de belasting dienst dus de Koning van Nederland zal zoveel als mogelijke vernietigen om belasting ergens uit te kunnen zuigen waar ze ook kan, ten kosten van ander goed betalende belasting bedrijven en dus nog sneller minder belasting krijgen of te wel de Laffar Curve volgen.

De IMF zegt nu de dollar is 20% te sterk en dat zeiden wij 10 jaar terug en ik maak geld op de afwaartse curven bijna gelijk aan die van Laffer. Zet je de olie prijs op die lijntjes van Laffer dan ziet men exponentieel.
Dus het is de toekomst markt versus ik: wie ziet beter?
[verwijderd]
0
Belasting verlaging kan je nu wel echt vergeten want Brussel 'moet' een grotere budget hebben en Brexit haalt even 10 biljoen weg. Ze zeggen Brussel zoekt 20 biljoen. Dan ook was daar een belofte van 100 biljoen om samen in bad te liggen wat ook gaat opdrogen met de conclusie: de klanten van de export moet siegheil de belasting betalen en dat botst weer dat buitenlandse centrale banken en hun schatkamer doen niet aan belasting betalen in het buitenland. Kortom de Europese Unie is bankroet. Nu wordt het analyseren van de stuiptrekkingen van een doodgaande godsdienst Brussel en dat is makkelijk.
Dus de vraag naar Amerikaanse goedkope benzine gaat naar nul en dus ook de vraag naar olie in het algemeen. We zeiden ook een tijdje terug dat de vraag naar olie moervast zat en nu hebben een dubbele redenen.
De vraag kan men dan stellen: als olie exporteur wil je wel dollars of euroos krijgen voor geleverde olie?
Belasting haalt altijd de koopkracht weg en dus ook de BBP, dan zal een dollar/euro munt winst ook tegen vallen.
De Zuid Afrikaanse Rand doet het heel goed maar niet omdat de economie zo goed doet maar de euro doet het zo slecht. Kijk ik naar de IJslandse kroon dan wordt dat bevestigd.

[verwijderd]
0
Al mijn inlichtingen bronnen gokken op: munt moet omlaag, dus goed voor olieprijs maar niet de kosten en frekking staat nu al te stuiptrekken. Gaan we agressie zien in voorraden omlaag en contracten in locale munt?
[verwijderd]
0
En ja hoor, nou 'moet' de hoeveelheden boortorens in Frekkingland met 150 omlaag en 'moet' OPEC nog zuiniger gaan met goedkoop leveren. Ik wou nog goede morgen zeggen maar met dat kut 'gemoet' siegheil dan maar weer. Dus kosten ontginnen 'zal' of is het nou 'moet' omhoog zo van BBP moet omlaag om BBP omhoog te zetten! Of minder werk hebben verricht om meer werk te hebben gedaan laten zien. Als ik dat in mijn kroeg zegt krijg ik meteen een pak flikker voor m'n donder.
Theorieën kakelend over vraag en aanbod van energie en niks over vraag en aanbod van geld want O-wee zeg iets verkeerd over godsdienst centrale bank die lult van prijs stabilisatie en doet civilisatie destructie.
[verwijderd]
0
Het gaat snel 120 een vaatje kosten want Amerika gaat rijden denken en hopen ze en de Fransen zeggen het gaat onder de 50 blijven want ze zijn gewoon in een chagrijnige bui. OPEC gaat elkaar bombarderen om angst op te stoken en Afrika kan niet produceren want der is geen contant. Is het nou eerst olie en dan geld of eerst geld en dan olie?
Het probleem met boortorens tellen is dat het kosten plaatje zo'n 1000 keer hoger zit in een wereld waar olie volume beperkt wordt door politici met hun centrale banken. Stel je voor we mogen de waardes verlagen om bij de prijzen uit te kunnen komen dan ken de Baltic Index weer schijnen.
Voorlopig nog geen tijd in grote service bedrijven te beleggen want die ouwehoeren te duur. De kleintje? ja die wel.
[verwijderd]
0
Siegheil!
Ik zeg liever goeie morgen, had vanochtend mijn inlichtingendienst ondervraagt en frekking 'zal' de markt beheersen want hun export is exponentieel en Goldman 'dicteert' binnen twee weken dat ze nu beren zien in plaats van stieren, jawol.
1 tanker met frek-benzine naar Rotterdam en de andere ven later naar een Baltisch land. Dat is van 1 schip naar een tweede schip dus 100% vermeerdering, wauw, lompheid van economen om volume correctie te doen voor dat ze hun bekken rekken en Saudi gaat niet hun volume naar Indië verminderen.

Wat heeft u liever: een euro/dollar paartje in je broekzak die bezig is uit elkaar te spatten met euro/dollar kosten wat 1000 keer te duur is of: een Koelie Roepie wat 'goede' producten kan kopen in India en als je pinda's strooit heb je een hele leger aan goedkoop ( en ook hele goede) arbeidskrachten.

Dus de hele Amerika zal markt informatie over uw computer beheren en ik alleen zal de geldstroom van de centrale banken fascisten in de gaten houden.
[verwijderd]
0
Betaal je in pindas, dan krijg je apen.
In IJmuiden ligt nog veel werkloos materiaal, ook enkele werkeilanden die operationeel een paar ton per dag kosten, ik zie nog geen opleving, Schlumberger net voor De Marina oogt ook vrij stil en leeg.

Olie blijft zwak hoor! de druk naar schoon en zuinig vanuit de politiek gaat zich wreken op de business...

Trump was afgelopen week op de thee in Polen, nou dat gaan we nu meemaken in de olie....
[verwijderd]
0
Het is 76000 miljoen per twee jaar investering kosten om 10 miljoen vaten per dag frek olie te kunnen produceren. Of was het nou gas? En dat goed voor twee jaar geotechnisch gezien. Dus de prijs van olie = siegheil 104 dollar per vat olie zo niet dan de huidige prijs zit in een valse beer.

Schlumberger is door z'n dal heen en staat personeel aan te trekken. De salarissen voor hoogst gekwalificeerde ingenieurs zijn wel met 90% in elkaar gedonderd berekend over contracten van een jaar. In Saudi staan ze je te verleiden met 100 dollar per dag voor 6 weken en 2 weken vrij met een contract van 6 maanden. Oja ze hadden het verhoogd naar 120. Kosten raam voor personeel licht tussen 1500 dollar per dag en 50 euro per maand! Voor dat laatst genoemde bedrag krijgt men ook hele goede hoogst gekwalificeerd ingenieur vaak zonder gezeik, vergeleken met die 1500 categorie die vaak niet hun bedden kunnen opmaken als ze een project beginnen van een paar biljoen.
Relatief is Schlumberger een koop maar ik heb geen zin om door het afwaarderen van de dollar door Trump met vrouwtje Yellen heen te kauwen.

[verwijderd]
0
Tesla gaat concurrentie krijgen van Siemens met AES welk gezamenlijk weer gaat competeren tegen aërodynamica van een auto om het gebruik van energie te stoppen en dat we nu niet moeten beleggen voor de toekomst. Wel niet in de olie maar wel in batterijen. Het verschil zit in: beide in een tank maar 'energie woede' chemisch gescheiden zoals benzine in een tank met zuurstof uit de lucht voor olie en batterijen wat twee verschillende chemische stoffen gescheiden te houden door het heel slim als boterhammen plakjes op elkaar te plakken.
Met nano technologie ken men de boterhammen energie lagen heel fijn op elkaar stapelen maar dat zal niet winnen van vloeistof wat nog fijner in elkaar zit, laat staan de ene chemische laag zuurstof die vrij boven de grond zweeft, dus de belasting dienst zal het verschil wel overnemen, dus bemoeizucht van vraag en aanbod op woede.
Energie woede is direct verantwoordelijk voor BBP van 'hoe goedkoop kan er geleverd worden' en dat zit huidig op richting 400% schuld, dus dingen maken die niet verkoopbaar zijn en dat is weer tegenstrijdig met de 'Europese wetten' van vrijhandel en u als klant bent nummer 1.
Dan weer hadden we op onze vrijdag avond dronkeman feestje over ' informatie met robotten' te belasten en dat sloeg wel aan.
[verwijderd]
0
Een Tesla-kar doet bijna 1000KG chemisch afval, de complete bodemplaat is een chemische fabriek vol in bedrijf bij rijden op de snelweg.

Als ik hier een vraag over stel...krijg ik antwoorden over de gratis-zonneschijn en vrolijk ronddraaiende windmolens.

De recycling in nog steeds niet op orde, niemand weet wat er gaat gebeuren met een oude of verongelukte Tesla...waar bij een oude-economie plofmotor auto >90% hergebruikbaar is en het milieu ontzien wordt.

Zware verwijderingskosten invoeren op een Tesla kan natuurlijk niet, er moeten nog meer kortingen komen anders stort de verkoop totaal in(Hongkong sinds april 0 Teslas verkocht op terugdraaien subsidies)

Ik zie de vraag naar olie de komende 25 jaar niet echt inzakken, de wereld is nog steeds verslaafd aan het zwarte goedje...
269 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
881,45  +6,66  +0,76%  10:33
 Germany40^ 18.195,70 +0,32%
 BEL 20 3.916,27 +0,66%
 Europe50^ 5.026,71 +0,37%
 US30^ 38.503,77 0,00%
 Nasd100^ 17.566,62 +0,49%
 US500^ 5.079,38 +0,19%
 Japan225^ 38.268,76 +0,87%
 Gold spot 2.318,38 -0,16%
 EUR/USD 1,0685 -0,16%
 WTI 83,02 -0,34%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +12,22%
ASMI +10,95%
RANDSTAD NV +3,91%
NX FILTRATION +3,53%
BESI +3,52%

Dalers

ALLFUNDS GROUP -7,90%
ING -4,63%
Flow Traders -2,34%
DSM FIRMENICH AG -0,99%
UMG -0,73%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront