TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

*Justin* schreef op 9 juli 2017 11:18:

[...]
Taco Titulaer geeft in een interview aan dat er tests lopen met twee grote leasemaatschappijen wat - indien dat tot een deal leidt - 200 tot 400 duizend gebruikers toevoegt aan telematics.

Daar een 35% take rate overheen doen vind ik dan uit de lucht gegrepen, want dan had Titulaer het wel gehad over 70.000 tot 140.000 users. De deal zal er ofwel uit bestaan dat het aantal gebruikers van die leasemaatschappijen groter is dus die 200-400K een netto aantal. Of dat het (indien het tot een deal leidt) gaat om een keuze van de leasemaatschappij om telematics standaard uit te rusten. Net zoals er ook automodellen zijn met navi als standaard en niet als optie.
Laten we vaststellen dat er onduidelijkheid is, mede door uitspraken van de CFO die NIET PUBLIEKELIJK TOEGANKELIJK zijn (=ongelijke informatievoorziening). En ik krijg op zeer gerichte vragen geen antwoord. Het feit dat ik geen antwoord krijg op die vragen ga ik binnenkort weer rapporteren in het AFM-dossier. Het voelt als vechten tegen de bierkaai, maar zal maar gewoon doorgaan met die dossieropbouw.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 9 juli 2017 15:37:

[...]
Laten we vaststellen dat er onduidelijkheid is, mede door uitspraken van de CFO die NIET PUBLIEKELIJK TOEGANKELIJK zijn (=ongelijke informatievoorziening). En ik krijg op zeer gerichte vragen geen antwoord. Het feit dat ik geen antwoord krijg op die vragen ga ik binnenkort weer rapporteren in het AFM-dossier. Het voelt als vechten tegen de bierkaai, maar zal maar gewoon doorgaan met die dossieropbouw.
Alle fondsen in de AEX/AMX hebben gesprekken tussen CEO, CFO of IR met institutionele beleggers en analisten en organiseren van die roadshows en gaan naar conferenties met fireside chats met journalisten van FT enzo. As such zal er dus bij alle aandelen op de beurs sprake zijn van 'ongelijke informatievoorziening'. Ik vind dat zelf ook niet altijd tof, maar het is een algemeen iets op de beurs.
Juun
0
@Xynix:
Wat mij nog steeds bezig houd is de introductie in september van de Mini met elektromotor, zoals door jou gevonden. Dat in combinatie met de testen die TT met een Mini heeft gedaan ca 2 jaar terug. Voor wat betreft de doorlooptijd tot een nieuw model, kan het bijna niet anders dan dat in september die 2 zaken samen naar voren komen, de eerste Mini met een elektromotor en TT inside, waarbij TT meer doet dan het leveren van navigatie, waarbij de auto zijn positie bepaald met behulp van GPS, en dus in tunnels even niet weet waar die is (zoals met de i-cockpit bij Peugeot). De sensoren rondom de auto hebben tijdens het rijden namelijk interactie met de navigatie heb ik vernomen. Dat zou dus betekenen, maar zoals je weet ben ik totaal niet technisch onderlegd, dat dit model een voorloper is van een reeks aan bekendmakingen die nog volgen gaat.

Ik wacht in spanning af, Tesla of toch Mini als eerste "hands-off" met TT in een officieel persbericht.
NewKidInTown
0
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 9 juli 2017 17:43:

De eerste 'betaalbare' Tesla is van de band gerold. Tesla-ceo Elon Musk deelde vanochtend foto's van de auto.

Hehe, eindelijk en gelukkig.

www.bright.nl/nieuws/dit-de-eerste-te...

twitter.com/elonmusk/status/883910005...

Leuk! Je bijt je er in vast.
[verwijderd]
2
Wearables Should Remain On Retailers’ Radar
IDC forecasts substantial growth

20216/21/2017 10:00:00 AM Eastern
By: TWICE Staff

The wearables category, while not setting the consumer technology industry on fire as was predicted by many, is growing at a healthier pace than perceived, according to new research from IDC.According to data from IDC's Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, vendors will ship a total of 125.5 million wearable devices this year, marking a 20.4 percent increase from the 104.3 million units shipped in 2016.

From there, the wearables market will nearly double before reaching a total of 240.1 million units shipped in 2021, resulting in a five-year compound annual growth rate of 18.2 percent.“The wearables market is entering a new phase,” pointed out Ramon Llamas, research manager for IDC’s wearables team. “Since the market’s inception, it’s been a matter of getting product out there to generate awareness and interest. Now it’s about getting the experience right — from the way the hardware looks and feels to how software collects, analyzes and presents insightful data.

What this means for users is that in the years ahead, they will be treated to second- and third-generation devices that will make the today’s devices seem quaint....

lees verder op:

www.twice.com/news/wearables/wearable...
[verwijderd]
0
Jul 10–14, 2017 Esri User Conference 2017 (San Diego, CA)
Jul 11–14, 2017 Tech Open Air 2017 (Berlin, Germany)

De events van deze week....
Dutchy Ron
0
DEEL I

venturebeat.com/2017/07/09/amber-the-...

Amber: The Dutch self-driving startup that could beat Uber, Tesla, and Google to mass market


While Uber, Tesla, and Google are fighting over who will be first to deploy self-driving cars on a large scale, the Dutch underdogs at mobility startup Amber are planning a surprise move to overtake them all.

If all goes according to plan, Amber’s self-driving cars will hit the streets of Dutch cities by mid-2018. Amber CEO Steven Nelemans made the announcement at the Hannover Messe, one of the world’s biggest industrial fairs, in April. It’s a bold plan indeed, but the influential automotive consultancy firm Roland Berger recently ranked The Netherlands number one in its Automotive Disruption Radar. So why not?

Amber started as a student team at the Eindhoven University of Technology (TU/e). [Disclosure: I work at the university as commercial director and invested €1000 in the team’s crowdfunding campaign back in January.] The university is known for its advanced automotive courses and ambitious student teams. Apart from Amber, other spinoffs include a company working on a new way of energy storage for heavy transport using formic acid and one building a commercial car charged with solar power. Cooperations between the TU/e and automotive companies in the Brainport region of Eindhoven provide a fertile ecosystem for ambitious tech startups.

While I didn’t mentor the Amber team directly — either at the university or later at the HighTechXL accelerator in Eindhoven I’m involved in — Eindhoven is a tight community, so I’ve had the chance to watch them closely. And they make for an interesting story.

The anticipates where its cars will be needed

For all their relative obscurity, the young team at Amber has the ambitious goal of becoming the Spotify or Netflix of mobility. They don’t sell cars; they sell access to cars. It sounds like just another car-sharing service, but there’s a twist. Amber says it can guarantee there is always a car available within walking distance, no matter where you are. And they only do electric.

I spoke with Nelemans last week when he was in San Francisco talking to investors. “In a nomal car-sharing service, you see a map with the nearest available car,” he told me. “But it may be a mile away, it may be dirty, it may not work. You never know for sure. We can guarantee the car is always close by, clean, and in working order.”

Using predictive analysis algorithms, Amber’s software platform calculates where its cars will be needed in the next 15 minutes. Then, under the service’s current, initial rollout, it delivers cars to those locations using students as drivers. If a car is not there when you need it, Amber calls you a cab. “As our software gets better the cabs will not be needed anymore,” said Nelemans.

The cars learn via several modes

The student drivers will also disappear eventually. This is where Amber’s self-driving ambition kicks in. In between rides the cars have to be able to drive themselves to their next users. All that without a human on board and by mid-2018. It sounds ridiculously overconfident, but Nelemans has thought it through.

In the beginning Amber will let its cars drive themselves only at night when roads are empty. By making nightly miles the cars accumulate data, learn, and become better. Eventually they can self-drive during the day, first on easy backroads, later in busier traffic. “Other companies working at self-driving technology have trouble testing because they always need an engineer behind the wheel,” said Nelemans. “Our cars are driving during the day with normal drivers to accumulate data. And at night they accumulate even more data in the self-driving mode. We can learn much faster.”

The fact that there’s no human on board that needs to be protected during this initial self-driving stage also makes it safer. “[For the time being,] we designed the car so that it takes all the heat in an eventual accident, sparing its surroundings,” Nelemans told me. “That way you avoid the moral dilemma of choosing between driving yourself off a bridge or hitting the mother and child.”

The partnerships behind the service

The startup isn’t breaking a sweat over developing its own self-driving software. Amber is partnering with five different software companies and research institutes, including Nvidia and Microsoft, that have already developed self-driving software. It may not be state of the art, but Nelemans says it’s good enough. “Maybe not good enough for Uber, Tesla, or Google, but our user case is much simpler. We can move in smaller segments instead of immediately jumping to full autonomous driving in busy traffic.”

Right now the BMW i3 is Amber’s electric car of choice. Yet the company is also building its own electric car, The Amber One, expected in 2021 and designed to last a million miles. It’s equipped with modular components that can be easily replaced. “A normal car is built to break down after 200,000 miles, because car companies make money in repairs and they have to sell new cars,” Nelemans said. “In our business model the cars belong to us. That’s an incentive to make them as long lasting as possible with minimum service costs.”

Dutchy Ron
0
DEEL II

The Dutch advantage

“If Google, Uber, and Tesla would join forces, you would see a fully self-driving car on the road in a matter of weeks,” said Nelemans. “But they all want to be first. That’s why they’re constantly stealing each others engineers. We leave the engineers at the automotive companies and just develop technology with them. It keeps both our costs and risks down.”

And whereas disruptors like Uber and AirBnB are often exchanging punches with local governments, Amber has been successful in forming government partnerships. The cities of Eindhoven and Helmond have already voiced their support for Amber’s mission, offering them city streets for testing self-driving cars and local networks for finding investors. “We really believe in the development of autonomous driving,” said Gert Blom, strategic mobility advisor at the city of Helmond. “It’s going to happen and we try to participate as actively as we can.”

The Netherlands is also leading in self-driving legislation. The Dutch vehicle registration authority RDW was the first of its kind in Europe to approve Tesla’s self-driving features. If Amber’s tests are good enough, it stands a fair chance of being approved as well.

Amber’s location in The Netherlands offers several perks. The Dutch scored highest on electronic vehicle sales, EV infrastructure, and public interest in autonomous driving.

The funding: ‘That only happens in America’

The startup has about 10 experienced advisors that are providing pro bono advice and expertise. “Sometimes their ambitions seem unrealistically high,” one of their advisors, Carlo van de Weijer, told me. “But we’ve learned to restrain our skepticism, because often enough we’ve been surprised by their results.”

Nelemans has sometimes expressed disappointment at what he calls a lack of ambition in his home country. There’s a famous saying in Holland: normal is crazy enough. Being a nation of traders and bankers, the Dutch tend to frown at goals that seem too far reaching. “When I talk to Dutch investors about our mission of being self-driving next year, none of them believe we can actually do it. ‘That only happens in America’, they say.”

Money is another issue. Amber wants to raise $70 million. Nelemans: “Dutch investors thought the amount was too high. The first time I pitched to investors in Silicon Valley, they thought it was too low.”

Nelemans isn’t afraid Amber will suffer from the kind of problems that have plagued Uber. Neither am I. He seems too level-headed to start shouting at employees. At the same time he can’t be accused of too much modesty either. When I asked him whether his mobility-for-all mission would stop at conquering The Netherlands, he snickered.

“Our ambition is to conquer the entire world.”
Dutchy Ron
0
Amber is working with development partners TomTom, KPN, TNO, NVIDIA, Microsoft, and the local Dutch municipalities of Eindhoven and Helmond to be the first in the world to implement self-driving cars for large-scale commercial use by mid-2018. Companies using the Amber Mobility service will be the first to benefit from this new technology
NewKidInTown
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 9 juli 2017 23:22:

“Our ambition is to conquer the entire world.”
He, dat wil ik ook !
I Love Melbourne
4
quote:

xynix schreef op 9 juli 2017 15:37:

[...]
Laten we vaststellen dat er onduidelijkheid is, mede door uitspraken van de CFO die NIET PUBLIEKELIJK TOEGANKELIJK zijn (=ongelijke informatievoorziening). En ik krijg op zeer gerichte vragen geen antwoord. Het feit dat ik geen antwoord krijg op die vragen ga ik binnenkort weer rapporteren in het AFM-dossier. Het voelt als vechten tegen de bierkaai, maar zal maar gewoon doorgaan met die dossieropbouw.
Je zult het ongetwijfeld al overwogen hebben, maar is het een idee om elke keer een kopie naar wat kranten te sturen? Wellicht wordt de druk dan nog meer opgevoerd?
[verwijderd]
0
Liggen er weer 15000 al in de laat op 8,80....is iedere keer als het dreigt te gaan stijgen.....ben benieuwd vandaag....succes maar weer...
NewKidInTown
0
Allemaal spielerei in het boekje, laat je niet bang en ook niet blij maken. Om 9.05 uur gaat het echt beginnen, opties open enzo.
[verwijderd]
0
Je zou toch denken, dat je als shorter, nu de koers stevig is teruggekomen van de recente top van € 9,70 (en de markt dat ook onderkent als kans) nu toch wel een keer gaat terugkopen? Of zou je je collega-shorters vertrouwen, dat die nog wel even mee blijven drukken? Beter de eerste dan de laatste shorter zijn, die covert! Hoeft ook geen overname te zijn, die dat triggert; ook John de Mol kan besluiten zijn aandeel uit te breiden... Maar met alle overname-geruchten die ook elders de ronde doen, is het niet onaannemelijk dat ook TomTom bij diverse Amerikaanse reuzen op de short-list staat. Voor Apple zou het bijvoorbeeld een heel kleine overname zijn. Als ze eerst een positie verwerven via de open markt en dan de aankondiging doen nog wat meer te willen kopen, is dat ook financieel een heel gunstige deal.
NewKidInTown
0
quote:

Overtake schreef op 10 juli 2017 08:27:

Je zou toch denken, dat je als shorter, nu de koers stevig is teruggekomen van de recente top van € 9,70 (en de markt dat ook onderkent als kans) nu toch wel een keer gaat terugkopen? Of zou je je collega-shorters vertrouwen, dat die nog wel even mee blijven drukken? Beter de eerste dan de laatste shorter zijn, die covert! Hoeft ook geen overname te zijn, die dat triggert; ook John de Mol kan besluiten zijn aandeel uit te breiden... Maar met alle overname-geruchten die ook elders de ronde doen, is het niet onaannemelijk dat ook TomTom bij diverse Amerikaanse reuzen op de short-list staat. Voor Apple zou het bijvoorbeeld een heel kleine overname zijn. Als ze eerst een positie verwerven via de open markt en dan de aankondiging doen nog wat meer te willen kopen, is dat ook financieel een heel gunstige deal.
Shorters zullen de koers terug zetten op momenten dat ze de kans krijgen. D.w.z. als er niet veel vraag is en ze met een relatief laag aantal stukken hoeven te dumpen. Bij mega-vraag zullen ze even niks doen omdat hun aanbod direct zal worden opgenomen en de koers misschien even een halve cent daalt, daar hebben ze niets aan.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 juli 2017 08:52:

[...]

Shorters zullen de koers terug zetten op momenten dat ze de kans krijgen. D.w.z. als er niet veel vraag is en ze met een relatief laag aantal stukken hoeven te dumpen. Bij mega-vraag zullen ze even niks doen omdat hun aanbod direct zal worden opgenomen en de koers misschien even een halve cent daalt, daar hebben ze niets aan.
Dit is ook precies hoe het momenteel gaat.....
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 9 juli 2017 20:27:

Wearables Should Remain On Retailers’ Radar
IDC forecasts substantial growth

20216/21/2017 10:00:00 AM Eastern
By: TWICE Staff

The wearables category, while not setting the consumer technology industry on fire as was predicted by many, is growing at a healthier pace than perceived, according to new research from IDC.According to data from IDC's Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, vendors will ship a total of 125.5 million wearable devices this year, marking a 20.4 percent increase from the 104.3 million units shipped in 2016.

From there, the wearables market will nearly double before reaching a total of 240.1 million units shipped in 2021, resulting in a five-year compound annual growth rate of 18.2 percent.“The wearables market is entering a new phase,” pointed out Ramon Llamas, research manager for IDC’s wearables team. “Since the market’s inception, it’s been a matter of getting product out there to generate awareness and interest. Now it’s about getting the experience right — from the way the hardware looks and feels to how software collects, analyzes and presents insightful data.

What this means for users is that in the years ahead, they will be treated to second- and third-generation devices that will make the today’s devices seem quaint....

lees verder op:

www.twice.com/news/wearables/wearable...
Toch een goed teken voor het bodemen van Consumer. Sports vangt steeds meer op.

Overigens stond ik vrijdagavond op een verjaardagsfeestje te kletsen in een groepje van 5 mannen. Bleken er 3 een TomTom sportswatch te hebben. Twee hadden hem in de afgelopen maand gekocht (spark3 en adventurer). Zal wel toeval zijn geweest maar toen ik zaterdagmorgen aan het zweten was in de sportschool bleken ook de instructeurs (man + vrouw) een TomTom sportswatch te dragen. Daar wordt volop reclame gemaakt voor TomTom.

Ben benieuwd of mijn eigen toevallige veldonderzoekje straks in de Q2-cijfers ook voor een verrassing gaat zorgen.
4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 13:50
Koers 6,170
Verschil -0,015 (-0,24%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 265.727
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront