Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Joseph185
0
quote:

b-bandit schreef op 11 juli 2017 10:04:

23 sneuvelt vandaag? Jikes
I zag het ook. Net toch maar wat bijgekocht.
boldie
0
quote:

Joseph185 schreef op 11 juli 2017 10:17:

[...]I zag het ook. Net toch maar wat bijgekocht.
order op 22.42.
[verwijderd]
0
quote:

Dagelijkse Kost schreef op 10 juli 2017 17:34:

Wat mij opvalt is, dat het aandeel het beste doet als de AEX rood kleurt.
Is de AEX groen dan is de koerswinst van Shell vrijwel niets ofwel er is een koersverlies.

Ik kan een ieder aanraden het stukje "algoritme trading in crude oil derivaten" dat ik gisteren geplaatst heb op het forum sectornieuws. Dit is in toenemende mate een probleem voor oliemaatschappijen, retail beleggers enz.. Er is geen kruid tegen gewassen! Maatschappelijk gezien is het nu geen probleem, maar dat kan over een paar jaar snel zijn veranderd.
Joseph185
0
Voorlopig heb ik er alle vertrouwen in. Wie weet daalt hij nog wat maar het dividend komt gewoon weer en we weten hoe het op de beurs gaat. Op de lange duur wordt het weer bijgetrokken. Als de investeringen in de energie dalen dan daalt het aanbod ook en stijgen de prijzen weer. Ik heb meer vertrouwen in grondstoffen dan in de Euro of de Dollar.
b-bandit
0
quote:

Joseph185 schreef op 11 juli 2017 10:43:

Voorlopig heb ik er alle vertrouwen in. Wie weet daalt hij nog wat maar het dividend komt gewoon weer en we weten hoe het op de beurs gaat. Op de lange duur wordt het weer bijgetrokken. Als de investeringen in de energie dalen dan daalt het aanbod ook en stijgen de prijzen weer. Ik heb meer vertrouwen in grondstoffen dan in de Euro of de Dollar.
Dit zal echt niet de ondergang van Shell worden, vorig jaar was veel erger. Voor mijzelf heb ik een belang bij de koersontwikkeling ivm 20% van mijn portefeuille die in december calls zitten. Zal na deze maand beslissen of dat ik die doorrol. Moet de overweging maken of dat de 24 euro nog voor eind september op de borden verschijnt. Vanaf 24 sta ik namelijk quitte. Verder heb ik 2x 30% in 2018 en 2021 zitten. Persoonlijk denk ik dat 2017 het jaar van de kwakkelende oliemalaise blijft.
Joseph185
0
quote:

Ritageld schreef op 11 juli 2017 10:37:

[...]

Ik kan een ieder aanraden het stukje "algoritme trading in crude oil derivaten" dat ik gisteren geplaatst heb op het forum sectornieuws. Dit is in toenemende mate een probleem voor oliemaatschappijen, retail beleggers enz.. Er is geen kruid tegen gewassen! Maatschappelijk gezien is het nu geen probleem, maar dat kan over een paar jaar snel zijn veranderd.
Ik heb ook behoorlijk wat specialisten beluisterd en gelezen en merk dat het net zo goed omhoog als omlaag kan in deze markt. We weten het gewoon niet. RDS is behoorlijk groot en heeft een goede staat van dienst. Strategisch komen ze me ook sterk over. Voorlopig is fossiele brandstof gewoon nodig. Sterker nog volgens IAE www.youtube.com/watch?v=Y89vLAVVLHs is dat aandeel sinds de jaren 80 boven de 80%. Nog steeds ondanks alle investeringen in zonnepanelen ,Electr autos en dergelijke. RDS is nog lang niet klaar. Goed rendement voor beleggers van boven de 7%. Of denken jullie dat Shell werkelijk het dividend gaat verlagen. Dat zou vorige eeuw ik geloof in 1943 ook al eens gedaan zijn.
d' Aandelen '
0
quote:

Ritageld schreef op 11 juli 2017 10:37:

[...]

Ik kan een ieder aanraden het stukje "algoritme trading in crude oil derivaten" dat ik gisteren geplaatst heb op het forum sectornieuws. Dit is in toenemende mate een probleem voor oliemaatschappijen, retail beleggers enz.. Er is geen kruid tegen gewassen! Maatschappelijk gezien is het nu geen probleem, maar dat kan over een paar jaar snel zijn veranderd.
Interessant artikel over het schemergebied van de algoritme trading dat nu misschien nog geen heel groot probleem is maar op termijn de prijsvorming gebaseerd op vraag en aanbod ernstig kan verstoren met alle gevolgen van dien.

Waar ' normale ' beleggers het moeten hebben van liefst meerdere centjes verschil om iets te kunnen verdienen, werkt algoritme trading met zulke grote aantallen dat zelfs transactie met 0,001 cent winstgevend zijn en met zo'n grote snelheid dat alleen vergelijkbare systemen dat kunnen volgen, maar waar de particulier en professionele belegger het nakijken heeft en verwacht omdat alle omstandigheden er op wijzen dat de prijs van olie zeer waarschijnlijk zal stijgen en desondanks met 5 % daalt.

Van olie naar indices en aandelen lijkt mij niet zo'n grote stap.
De vraag is kan je dit ook een vorm van manipulatie noemen ?
Joseph185
0
Het lijkt me dat als je als "normale"belegger je keuzes maakt om fundamentele redenen je op termijn gewoon je winst binnenhaalt. Als je steeds achter de waan van de dag aanloopt is het erg moeilijk om je winst te halen.
[verwijderd]
0
Met deze olieprijzen ben ik niet zeker of het dividend houdt.
Het begint zorgelijk te wordenen ik kijk het nog even aan.
Shell was mijn zekerheidje jaren,maar begint nu mijn zorgenkindje te worden al maanden.
Morgen oliecvoorraden VS,we gaan het meemaken!
[verwijderd]
0
Shell: s4.postimg.org/kyzjg5rbx/AEX.jpg
Gaat Ex 10 augustus
9 augustus laatste datum
Draaidatum vandaag
Voor een Ex daalt Shell meestal
tot 5 voor de Ex tenminste
dan begint Shell te stijgen
om later het Ex in te lopen
Bijlage:
[verwijderd]
0
Joseph185
0
Ik heb nog nooit iets aan technische analyse vooraf gehad. Achteraf kan ik de lijnen wel trekken. Inhoudelijk zegt het toch niets over de waarde van een bedrijf. En wat dat dividend betreft. Daar is altijd angst voor dat het niet zo blijft en misschien maken we dat ook wel mee maar voorlopig vertrouw ik Shell meer dan mijn pensioen dat ik opgebouwd heb of de gelddrukkers in Brussel.
[verwijderd]
0
quote:

Joseph185 schreef op 11 juli 2017 16:08:

nog nooit iets aan technische analyse
Zal proberen uit te leggen waarom dit een grappige opmerking is.
Alle blonde vrouwen zijn dom.
Alle mannen denken aan 1 ding.
Alle mensen met een uitkering zijn parasieten.
Nou ja kan nog even doorgaan.

Er kunnen nu 2 dingen gebeuren.
Krijg gelijk wat overigens niet het doel is.
En verandert niets.
Krijgt niet gelijk
en dan zeg je zie je wel.

Bij iedere prognose of voorspelling hoort een kanspercentage.
Als ik 100% zou hebben of meer dan 80% dan zou je mij niet
hier aantreffen dan lig ik op warm strand koel gehouden
door wapperende vrouwelijke blauwogige slaven
welke mij met struisvogelveren koel houden.

Volgens mij maak je een fout met t.a.
Technische Analyse heb je in vele vormen.
Erger je hebt goede en slechte analisten.
Nog erger je hebt goede en slechte analisten met verschillende technieken.
Het ergste jij denkt ik kan het niet dan dus iemand anders kan het ook niet.

[verwijderd]
0
quote:

Joseph185 schreef op 11 juli 2017 16:08:

nog nooit iets aan technische analyse
Zal proberen uit te leggen waarom dit een grappige opmerking is.
Alle blonde vrouwen zijn dom.
Alle mannen denken aan 1 ding.
Alle mensen met een uitkering zijn parasieten.
Nou ja kan nog even doorgaan.

Er kunnen nu 2 dingen gebeuren.
Krijgt gelijk wat overigens niet het doel is.
En verandert er niets.
Krijgt niet gelijk
en dan zeg je zie je wel.

Bij iedere prognose of voorspelling hoor een kanspercentage.
Als ik 100% zou hebben of minder 80% dan zou je mij niet
hier treffen dan lig ik op warm strand koel gehouden
door wapperende slaven
welke mij met struisvogelveren koel houden.

Volgens mij maak je een fout met t.a.
Technische Analyse heb je in vele vormen.
Erger je hebt goede en slechte analisten.
Nog erger je hebt goede en slechte analisten met verschillende technieken.

[verwijderd]
0
quote:

Joseph185 schreef op 11 juli 2017 16:08:

Ik heb nog nooit iets aan technische analyse vooraf gehad. Achteraf kan ik de lijnen wel trekken. Inhoudelijk zegt het toch niets over de waarde van een bedrijf. En wat dat dividend betreft. Daar is altijd angst voor dat het niet zo blijft en misschien maken we dat ook wel mee maar voorlopig vertrouw ik Shell meer dan mijn pensioen dat ik opgebouwd heb of de gelddrukkers in Brussel.
Vertrouwen is mooi. Aanvullend lezen over crude oil is nog beter. Hieronder een aardig stukje:

Why oil demand will rise even if we all buy Teslas
Updated: Jul 07, 2017, 08.40 AM IST
When looking at oil demand, oil market analysts focus overwhelmingly on passenger vehicles. One of the hottest debates today is over the prospect of peak oil demand: whether or not electric vehicles along with general trends towards more fuel efficiency will ultimately lead to a peak and decline of total oil demand worldwide.
No doubt the upcoming release of Tesla's Model 3 will spark more than a few columns on how it could be the beginning of the end for oil.
But the conversation often overlooks the role that heavy trucks and freight play in driving demand. The International Energy Agency just published a report arguing that the world needs to get a handle on fuel efficiency for freight, or else oil demand will continue to rise, regardless of how many Tesla's are on the road.
Freight transit is crucial for economic growth, and indeed, it tends to be correlated with GDP.The IEA says that only four countries Canada, the US, China and Japan have fuel efficiency standards for heavy trucks, one- tenth of the 40 countries that have rules for passenger vehicles.
“For far too long there has been a lack of policy focus on truck fuel efficiency. Given they are now the dominant driver of global oil demand, the issue can no longer be ignored if we are to meet our energy and environ mental objectives“ Dr Fatih Birol, the IEA's Executive Director, said in a press release.
Since 2000, heavy trucks have accounted for 40 per cent of the total growth in oil demand, on par with the share for passenger vehicles.Trucks burn about 17 million barrels of oil per day (mbd), or about one-fifth of

total global demand.
Crucially , demand is still growing ... rapidly. By 2040, road freight will be responsible for 5 mbd of demand growth, or about 40 per cent of total additional demand over that timeframe. If that occurs, any chance at putting a dent in global greenhouse gas emissions would be significantly undercut by the large increase in emissions from trucking.
Even in industrialised countries like the US and Europe, where oil consumption in passenger vehicles has plateaued, the freight sector is still seeing increasing demand. But most of the growth will come from China and India, where 90 per cent of the additional bar rels for freight will be consumed.
The IEA urges governments to make progress on restraining demand growth. It cites three possible areas for improvement.
The first area is logistics and operations, which means using things like GPS to “optimize truck routing,“ improve supply chain efficiencies so that trucks are carrying heavier loads and making fewer empty trips.
Big Data, the "internet of things," and autonomous trucks fall into this category.
Second, there is plenty of room for hardware improvements. The IEA says that the trucking fleet could use aerodynamic retrofits to reduce drag. Lighter materials, better engines, transmissions and drivetrains can all boost fuel economy. There is also potential for hybrid and even zero- emissions trucks.
Third, there could be a large payoff from the use of alternative fuels, which encompasses biofuels, natural gas, electricity and even hydrogen.
If the sector adopts a range of these improvements, the IEA says it is
possible to reduce oil demand by nearly 16 mbd by 2050, relative to a business-as-usual scenario.Some areas will be much more difficult to achieve than others, but the IEA says that governments need to focus on several areas: Fuel economy standards; support for the improved use of data for supply chain management; and policies to promote alternative fuels, including R&D, market uptake and refueling infrastructure.
Joseph185
0
Kijk Ritageld dat is nu informatie waar je iets mee kunt.
Verder wil Pastuiven uitleggen dat hij er niet in is geslaagd om uit te leggen waarom mijn opmerking hierboven over TA grappig is. TA is gewoon niet mijn ding. Ik ben meer van de logica van Benjamin Graham. Kortom fundamenteel en je niet te veel laten beïnvloeden door de waan van de dag. Verder gun ik iedereen zijn succesjes.
[verwijderd]
0
quote:

Leeuwenhart schreef op 11 juli 2017 15:09:

Met deze olieprijzen ben ik niet zeker of het dividend houdt.
Het begint zorgelijk te wordenen ik kijk het nog even aan.
Shell was mijn zekerheidje jaren,maar begint nu mijn zorgenkindje te worden al maanden.
Morgen oliecvoorraden VS,we gaan het meemaken!
Vorige weken bleken de voorraden fors afgenomen te zijn, maar ging de koers toch weer lager. Morgen zullen de voorraden wel weer toegenomen zijn en gaat de koers dus ook lager. Maakt allemaal op dit moment niet uit. De koers gaat sowieso toch lager. Moet onder de 20 euro komen blijkbaar, toch?
b-bandit
0
quote:

alrob schreef op 11 juli 2017 20:33:

[...]

Vorige weken bleken de voorraden fors afgenomen te zijn, maar ging de koers toch weer lager. Morgen zullen de voorraden wel weer toegenomen zijn en gaat de koers dus ook lager. Maakt allemaal op dit moment niet uit. De koers gaat sowieso toch lager. Moet onder de 20 euro komen blijkbaar, toch?
Het is meer dat de olieprijs als een soort van hefboom wordt gebruikt. Daalt ie, dan daalt Shell net zo hard mee. Stijgt ie, dan reageert de koers amper. Hoe kan het anders dat Brent vandaag boven de $47 noteert en Shell de laagste koers van het afgelopen halfjaar?

Ben zeer benieuwd waar de bodem ligt. Want hoeveel de olieprijs op en neer schommelt lijkt rds enkel omlaag te gaan.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront