TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 27 juli 2017 07:30:

Aanbevolen leesvoer bij de bron:

360.here.com/2017/07/26/looking-next-...

Heel aparte schrijfstijl. Willen ze iemand overtuigen met vaporware? Ook heel apart dat ze inbouwnavigatie waar ze toch 80% marktaandeel hadden nu neerzetten als min of meer "achterhaald". Bijzonder, bijzonder.

Of betekent "The key ingredients for this is data, and a collaborative model that should prove to be the automotive industry’s standard as the autonomous vehicle looms over the horizon." dat ze zich gaan voegen naar de nieuwe TomTom/Baidu(/Daimler???) wereldstandaard. Mogelijk door gebruik te gaan maken van de TomTom fabriek? Zie ook mijn mail aan HG.
AB xynix, ook van mij 4 maal een AB,
Wordt tijd dat er orde op zaken wordt gesteld, hopelijk worden jouw signalen snel opgepakt en gaat de koers flink herstellen!
benbelegger
0
't Is met TT net als met dat bord wat ik gisteren voor het café zag staan : " Morgen gratis bier". Vandaag ben ik naar het café gegaan, het café was dicht en het bord stond er nog. Morgen ga ik weer.
[verwijderd]
0
quote:

Grovert schreef op 27 juli 2017 09:02:

corporate.tomtom.com/analysts.cfm
ING Marc Zwartsenburg 27-Jul-17 € 15.50 Buy
Marc Zwartsenburg 05-Jul-17 € 15.50 Buy
Die koers gaan we het komende jaar wel zien. Helemaal als Tesla straks binnen is (vergeet niet dat ze daar momenteel beta-testen met nieuwe AP2-software met TomTom-inside; dat doe je alleen vlak voor een officiele release).
apollo
0
AB xynix.

In de hoop dat dit weer een extra zandkorreltje is die de relatie tussen Tom2 en de kleine belegger gladder kan pollijsten
[verwijderd]
3
Xynix, hoewel hulde voor je vasthoudendheid (daarom een AB) zit je wat mij betreft technisch gezien toch op een verkeerd spoor.
De geclaimde voorsprong van TomTom zit hem in het RealTime Mapmaking platform = geautomatiseerd zo mogelijk crodwsourced informatie in de HD-Maps verwerken (closed loop, waarbij de mens uit de loop geplaatst is).
Deze traffic dienst heeft hier in mijn ogen niets mee te maken. Real Time Traffic kun je niet in een HD-Layer zetten omdat het volatiele info is. Je kunt wel statistische info in je HD-Layer opnemen.
Waar HERE het over 'de standaard' heeft, is dit niet dezelfde als waar TomTom het met Baidu over heeft. HERE is de 'bedenker' van de Sensoris standaard. Inmiddels ook zo door ADASIS erkend. Deze standaard beschrijft de gegevens en het protocol waarmee sensordata tussen auto's en de rest van de IOT-wereld wordt uitgewisseld.
TomTom en Baidu hebben het (in mijn ogen) wél over de RealTime Mapkmaking standaard.
Ik denk dus dat je in je mail een paar zaakjes door elkaar haalt.
Vanuit technisch oogpunt vond ik dat ik het moest opmerken, maar toch nogmaals hulde voor de pitbull-actie.
Benjamin G.
0
quote:

Hik schreef op 27 juli 2017 09:16:

Xynix, hoewel hulde voor je vasthoudendheid (daarom een AB) zit je wat mij betreft technisch gezien toch op een verkeerd spoor.
De geclaimde voorsprong van TomTom zit hem in het RealTime Mapmaking platform = geautomatiseerd zo mogelijk crodwsourced informatie in de HD-Maps verwerken (closed loop, waarbij de mens uit de loop geplaatst is).
Deze traffic dienst heeft hier in mijn ogen niets mee te maken. Real Time Traffic kun je niet in een HD-Layer zetten omdat het volatiele info is. Je kunt wel statistische info in je HD-Layer opnemen.
Waar HERE het over 'de standaard' heeft, is dit niet dezelfde als waar TomTom het met Baidu over heeft. HERE is de 'bedenker' van de Sensoris standaard. Inmiddels ook zo door ADASIS erkend. Deze standaard beschrijft de gegevens en het protocol waarmee sensordata tussen auto's en de rest van de IOT-wereld wordt uitgewisseld.
TomTom en Baidu hebben het (in mijn ogen) wél over de RealTime Mapkmaking standaard.
Ik denk dus dat je in je mail een paar zaakjes door elkaar haalt.
Vanuit technisch oogpunt vond ik dat ik het moest opmerken, maar toch nogmaals hulde voor de pitbull-actie.
Hieraan toevoegend. Ik heb sterk de indruk dat TomTom haar strategie met lagenbenadering in de machine learning fabriek zich richt op de AI kant van de zelfrijdend auto.
[verwijderd]
1
Hik, bedankt voor het commentaar. Ik ben benieuwd naar de reactie van TomTom.

Hoe interpreteer jij die Uitspraken van HERE over inbouwnavigatie? Gaat die helemaal de kant van Carplay en Android Auto op?
[verwijderd]
0
Mbt 'BNR Consumer interview HG'. Wellicht probeerde hij de sportstactiviteiten in die tijd wel te verkopen? En wilde hij het daarom niet afvallen. Alleen voor zijn vrouw zou wel een heel magere reden zijn. Hoe dan ook de toekomst van T2 ligt bij Automotive en daarmee zijn naar mijn mening de belangen van alle aandeelhouders hetzelfde, namelijk een verkoop binnen 0-3 jaar.
[verwijderd]
0

zo bij Rabo/Kepler zijn ze uit-gehedged, kunnen we weer wat opveren
ING herhaal-advies BUY voor 15,50 euro

de Duitsers die HERE sturen hebben echt wel een vooruitziende blik en weten dat het straks toch allemaal onder één dak zit, de vijand is niet TT, die zit bij Big Tech en als er een bevolkingsgroep is die weet hoe je moet samenspannen zijn het wel les Bosches , zoals de Fransen de Duitsers noemen.

[verwijderd]
0
HERE en TT mogen van mij best samenwerken, ALS ze het maar bekend maken..
machtsblok tegen Google en co is prima
Alliantie lijkt me moeilijker, te weinig aanbieders in de wereld..
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 27 juli 2017 09:51:

HERE en TT mogen van mij best samenwerken, ALS ze het maar bekend maken..
machtsblok tegen Google en co is prima
Alliantie lijkt me moeilijker, te weinig aanbieders in de wereld..
niet als het 2 private companies zijn en degene die het allemaal regelt ( Bosch ) voor verdeelsleutel is ook private

Tchibo en Eduscho 2 private bedrijven, beide groot in Koffie hebben jaren onder de hoed samengewerkt op de markt en hadden een cross equity stake in elkaars bedrijf ( ieder een belang in de andere zijn toko )

Duitsers zijn absoluut meesters in het organiseren van Kongsi
moet je eens kijken wat voor bestuurders er zitten op de Board bij Duitse Banken, het halve Duitse bedrijfsleven zit daar en die adviseren de Duitse regering over van alles en nog wat van sociale uitkeringen en werkgelegenheid tot rentestanden tot export en invoer vergunningen.

wat dat betreft doen ze niet onder voor de US waar het halve bedrijfsleven de politiek op hun sponsorlijst hebben staan.
[verwijderd]
0
quote:

W schreef op 27 juli 2017 09:48:

zo bij Rabo/Kepler zijn ze uit-gehedged, kunnen we weer wat opveren

Vraag is op ze in de 'city' ook uit-gehedged zijn ?
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 27 juli 2017 10:02:

[...]
Vraag is op ze in de 'city' ook uit-gehedged zijn ?
daarvoor moet Barclays naar neutraal vrees ik en die zijn nog niet zo ver, alhoewel als ik hun rapport lees dan zou je zeggen ze zitten er al aan, maar ze willen het niet schrijven, want hun hele onderbouwing om underweight te zijn voor TT is gebaseerd op consumer, een nog steeds krimpende omzet en een flauwe winst

lees je echter wat ze denken voor ontwikkeling dan zeggen ze TT makes the right moves, but the stock is pricey

het eerste is voor de focus op voornamelijk Automotive and de waarde van Maps, het tweede is de cijfers.
[verwijderd]
0
Dank voor je antwoord Wies
Als de free float steeds kleiner wordt, uitslagen groter...moet er toch eens een keer een knal volgen..
HG kom er nu maar in. lang genoeg gewacht grrr
tatje
0
Big Tech versus Bosch and friends.

Mooi he, hoe die Harold het zegt !
If I look at HD Maps and the discussion there, I’d still - it's still early days. I think notable - noticeable developments are that Baidu will use our map-making platform for the creation of HD Maps.

That is important because that gives a unified map products to software developers that can be applied to for cars both in the western world and in China. And I think that is good news for software developers that they have one standard that they can work towards. I am also pleased that it is a good acknowledgment by Baidu about the – you know, the state of our platform and tools for HD driving – for self driving.

And you know - and we can generate the license fee when HD Maps are sold in China to certain customers.

So you know, it's a fairly well-defined partnership. It's not going to generate massive amount of money in the short term. But I think the important message we're giving here is that there is a product that you can use both in Europe and in North America and in China. And TomTom is setting the specification standard for that product. And I think that's the core message that we want to get across to our partners in the car industry.

Dus Baidu gaat de HD maps maken in China, ik denk met het patent van Tom Tom en Bosch, road dna en RRS, dat loopt over het platform van TT.
Harold denkt toch dat het DE STANDAARD wordt.
Zonder road dna en RRS heeft Baidu er voor de SDC nog geen bal aan !

Dat kan me toch een berg FEE opleveren.

China en India dasss de helft van de wereldbevolking !

[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 27 juli 2017 10:08:

Dank voor je antwoord Wies
Als de free float steeds kleiner wordt, uitslagen groter...moet er toch eens een keer een knal volgen..
HG kom er nu maar in. lang genoeg gewacht grrr
loop al wat langer mee en als je een bedrijf met goede vooruitzichten , tijden ziet worstelen op één afzwakkende divisie en daar op afgerekend is voor koers dan is het vaak omdat het zo uitkomt

vele aandelen worden tijden gedrukt om uiteindelijk bij een overname de te betalen premie te kunnen verantwoorden

we hebben het recent nog gezien bij Harman en Samsung, Harman werd compleet de vernieling ingereden om uiteindelijk aan een fikse premie overgenomen te worden, maar kijk je over een periode dan zie je dat er eigenlijk helemaal niet zo een fantastische prijs is betaald.

nu denk ik niet dat het zo bij TT zal verlopen, maar dit gehannes heen en weer doet wel sterk vermoeden dat men zich positioneert.
Navigatix
0
Mooi bericht opgesteld Xynix. je bent heel duidelijk en compleet. Dit kan niet genegeerd worden.
Bedankt voor je inzet en AB gegeven.
[verwijderd]
0
Maar voor een redelijk bod, waar HG en friends zich ook in kunnen vinden moet het aandeel toch wel naar 10-12, dan 50% erop, zit je op 15-18 range..
dus knal die koers dan naar 10-12...mag van mij nu wel. ben er veel te lang al mee bezig, te groot belang, (eigen schuld / keuze) Maar wordt nu wel eens tijd, elke maand wordt steeds irritanter
[verwijderd]
1
quote:

Stille vennoot schreef op 27 juli 2017 10:24:

Maar voor een redelijk bod, waar HG en friends zich ook in kunnen vinden moet het aandeel toch wel naar 10-12, dan 50% erop, zit je op 15-18 range..
dus knal die koers dan naar 10-12...mag van mij nu wel. ben er veel te lang al mee bezig, te groot belang, (eigen schuld / keuze) Maar wordt nu wel eens tijd, elke maand wordt steeds irritanter

daarom als het ooit staat te gebeuren en de founders kunnen zich erin vinden moet TT eerst via een stappenplan zelf naar een hoger niveau

zodra Sports eruit is, is de pijn weg dan kan de koers op eigen kracht naar 12 euro

en dan kan je gaan rekenen, Telematics goed voor 1 @ 1,5 miljard
Maps en licensing goed voor 3,5 @ 4,5 miljard
heb je als totaal ergens 4,5 - 6 miljard , tegen die tijd met zeg even 250 mio uitstaande aandelen, een koers van 18 - 25 euro

we moeten niet vergeten dat dit voor HG en de Founders toch wel de 2e domper is , na de Google affaire is nu Sports een complete miskleun gebleken, dit doet wel wat met je

als je verdorie er nu achterkomt voor becijfering dat je 200mio moet omzetten om gelijk te spelen en je zit aan de helft en het heeft bakken tijd, personeel, inzet en kapitaal gekost .. dan krijgt je ego toch een knauw ook al schreeuw je van je zeiljacht ' voor de eer '.

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 16:15
Koers 7,240
Verschil -0,035 (-0,48%)
Hoog 7,240
Laag 7,080
Volume 111.447
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront